Budowa atomu aktywność chemiczna metali

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
metody otrzymywania soli
Advertisements

ZJAWISKO FIZYCZNE A REAKCJA CHEMICZNA
Biochemiczne zapotrzebowanie na tlen (5-dniowe)
Wykonał: Filip Chrobak
Badania rozpuszczalnego tlenu w wodzie
Budowa atomu Porównanie aktywności metali i wodoru
Problem naszej grupy: Jakie właściwości i zastosowania mają takie dwa składniki powietrza jak: wodór i hel?
Budowa atomu Alotropia siarki
Witamy na pokazach chemicznych 19,
Budowa atomu aktywność chemiczna niemetali
Budowa atomu Adsorpcyjne właściwości węgla
Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
SOLE to związki chemiczne o wzorze ogólnym: MR
Sucha destylacja węgla i jego produkty
  OK konspekt z chemii.
Wodorotlenek Potasu KOH.
PIERWIASTKI I ZWIĄZKI CHEMICZNE
POWIETRZE I JEGO TAJEMNICE
H2OBŁĘDNI w laboratorium chemicznym UAM
Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Działdowie
Sprawozdanie z doświadczenia
SÓD I JEGO ZWIĄZKI Elżbieta Radoń.
Rodzaje pożarów i właściwe dla nich środki gaśnicze
Autor: Mateusz Marszałek Klasa IIIz. Alkany nazywane są często węglowodorami nasyconymi lub parafinami. Ogólny wzór alkanów ma postać: C n H 2n+2 gdzie.
Nauka przez obserwacje
Sztuczki chemiczne Projekt realizowany w Zespole Szkół – Szkoła P{odstawowa i Gimnazjum im. Ziemi Kujawskiej pod opieką mgr inż. Lidii Tuszyńskiej i Centrum.
,,JAK WYKORZYSTAĆ PASJE BADACZA’’
Temat: Reakcje strąceniowe
Wycieczka w chemię żywności
Zajęcia z chemii – doświadczenia
BUDOWA, OTRZYMYWANIE, WŁAŚCIWOŚCI I ZASTOSOWANIE
Średniowieczna pracownia alchemiczna
Praca na kółku chemicznym gimnazjalistów
Prezentacja semestralna – semestr trzeci
Różnobarwny świat chemii
Projekt edukacyjny: „ZASADY W KAŻDYM DOMU”
„Zaczarowany Świat Chemii”
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Otrzymywanie wodoru.
Z MANGANIANU (VII) POTASU (KMnO4)
Repetytorium z chemii.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Ciekawe doświadczenia chemiczne.
Zapraszam do oglądania prezentacji
 Prezentacja przygotowana w ramach projektu edukacyjnego przez uczniów Gimnazjum w Rymaniu.
PREZENTACJA OPRACOWANA PRZEZ ZESPÓŁ z 7c. Z jednej strony niezbędny do życia, z drugiej – zabójcza trucizna. Obdarzony mocą bezwzględnej destrukcji objawiającej.
Mgr inż. Paweł Ziółkowski
Tlen, wodór i tlenek węgla (IV)- otrzymywanie i badanie właściwości
Informacje na temat lekcji
TROCHĘ MAGII I TAJEMNICZOŚCI
Potęga Eksperymentu.
Projekt biologiczno-chemiczny
Chemia to premia Od Boga dla człowieka Klucz do świata By można było
Wyniki badań Prezentację wykonał: Marek Kurańda Grupa 3
Berylowce - Ogólna charakterystyka berylowców Właściwości berylowców
Substancje i ich przemiany
Chemia nieorganiczna Sole Nazwy i wzory soli. Kwasy przeciw zasadom.
Prezentacja multimedialna Prezentacja multimedialna Szkolny Ośrodek Badania Środowiska Przedstawia: Projekt o wodach Wrocławia Stworzone przez Filipa Godlewskiego.
Gleba Gleba – najbardziej zewnętrzna powłoka litosfery składająca się z luźnych cząsteczek mineralnych i organicznych, powietrza i wody. Cechą charakterystyczną.
Próba zastosowania metody Lowry’ego do oznaczania białka w sokach surowych dr Bożena Wnuk.
Scenariusz lekcji chemii: „Krzemionka – składnik skorupy ziemskiej.” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
Litowce – potas i pozostałe litowce -Występowanie i otrzymywanie potasu -Właściwości fizyczne i chemiczne potasu -Ważniejsze związki potasu -Występowanie.
1. Przygotuj: mikroskop, cebulę i ostry nóż, pęsetę, zakraplacz, szkiełka: podstawowe i nakrywkowe, wodę.
Z czego jest zbudowany otaczający nas świat
Poznajemy kwasy nieorganiczne
Autorzy: Khava Aboubakarova i Jadwiga Kolewska
Czy substancje można przetwarzać?
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Magnez i jego związki Właściwości fizyczne magnezu
Projekt Gimnazjalny – ,,Chemia bawi i uczy”
Zapis prezentacji:

Budowa atomu aktywność chemiczna metali Prezentacja przygotowana na potrzeby projektu

Porównanie aktywności chemicznej, potasu, sodu, wapnia i magnezu Odczynniki i sprzęt: odczynniki (próbki metali, woda, fenoloftaleina) sprzęt (probówki, statyw na probówki, nóż, szczypce, łuczywko)

Wykonanie doświadczenia Umieść w statywie cztery probówki napełnione wodą do ¼ objętości. Do każdej probówki dodaj po trzy krople fenoloftaleiny. Przygotuj próbki potasu, sodu, wapnia i magnezu /kawałki metali nie powinny być większe niż ziarno pszenicy/. Wrzucaj kolejno próbki metali i do wylotu probówek zbliżaj zapalone łuczywko. Po wykonaniu doświadczenia zanotuj spostrzeżenia i zapisz wnioski.

Reakcja magnezu z parą wodną Odczynniki i sprzęt: odczynniki (metaliczny magnez, woda) sprzęt (kolba stożkowa Erlenmayera z korkiem gumowym, łyżka do spalań, palnik gazowy, trójnóg, siatka termiczna )

Wykonanie doświadczenia Do kolby stożkowej wlej około 50 cm3 Kolbę umieść na statywie z siatką, zapal palnik i doprowadź wodę do wrzenia Na łyżce do spalań umieść szczyptę wiórek magnezowych i zapal je w płomieniu palnika. Zapalony magnez umieść w kolbie nad wrzącą wodą. Po wykonaniu doświadczenia zanotuj spostrzeżenia i zapisz wnioski.

Wnioski Wykorzystaj spostrzeżenia do porównania aktywności chemicznej metali Postaraj się uzasadnić różnice w aktywności metali różnicą w budowie ich atomów