SPIN Kreowanie informacji jako zasadniczy element procesu nawiązywania i utrzymywania współpracy z mediami.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Aktywny Kibic+ Działania Ministerstwa Sportu i Turystyki 21 października 2010.
Advertisements

Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011.
Polish Decade 10 lat Instytutu Adama Mickiewicza.
KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
Centrum Informacyjne „FEM” Fundusze Europejskie w Małopolsce
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Kluczowe pojęcia, najważniejsze cele
Metoda Development Center w praktyce
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
CC Group Rola i znaczenie relacji inwestorskich dla spółek giełdowych
Poprawność informacji prasowych
komunikacja zewnętrzna w procesie rebrandingu
Ryszard Solski, Sigma International
Case study.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Kultura Sprawiedliwego Traktowania (Just Culture)
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie
Promocja destynacji turystycznej za granicą
AUTOPREZENTACJA.
„CZŁOWIEK CZŁOWIEKOWI DAREM”- STRATEGIA DZIAŁAŃ PR W RAMACH VI KAMPANII „HOSPICJUM TO TEŻ ŻYCIE” Autor: Karolina Bielawska.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
Od pijaru do Public Relations
„PR – pozytywne relacje! Kreowanie wizerunku”
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
BIZNES_IDEE_PAŃSTWO_ROZWÓJ NA CZYM BUDOWAĆ PRZEWAGI KONKURENCYJNE EUROPY? POLSKA W EUROPIE A EUROPEJSKIE SOFT POWER SPECJALNE WYDANIA MAGAZYNU THINKTANK.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Wystąpienia publiczne.
Agata Blady, Komunikado PR,
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
Profesjonalizacja branży eventowej
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
SPOŁECZNY WIZERUNEK PUBLIC RELATIONS
Koło Młodych przy Polskim Stowarzyszeniu Zarządzania Kadrami Warszawa 2005.
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
EVENT MANAGEMENT: ZARZĄDZANIE WYDARZENIAMI KULTURALNYMI I ROZRYWKOWYMI
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
A part of Business Consulting Sp. z o.o.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Kierunek: pedagogika Specjalności: pedagogika resocjalizacyjna edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową j. obcy pedagogika socjalna terapia psychopedagogiczna.
Gatunki dziennikarskie
Forward Looking Analysis of Grand Societal Challanges and Innovative Policies - FLAGSHIP Inteligentne specjalizacje a zmiana pozycji konkurencyjnej województwa.
DZIENNIKARSTWO MODOWE
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Wokół pojęcia gender Gdańsk, 26 listopada Gender jako płeć kulturowa.
Świadome tworzenia wizerunku
Co PGL LP robią w klastrze?
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
1. 2 Projekt pilotażowy powstał z chęci efektywnej promocji pozytywnych zachowań w sporcie i życiu w ramach idei „fair play” oraz kształtowania postaw.
ACANTHUS AUREUS – ZŁOTY AKANT Statuetką ACANTHUS AUREUS nagradzane są stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Co to jest RA7? RA7 jest kombinacją narzędzi i technik bazujących na opatentowanej technologii Nemesysco – Wieloparametrowej Analizie Głosu (Layered Voice.
Ze spostrzeżenia w wyobrażenie.
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
Zapis prezentacji:

SPIN Kreowanie informacji jako zasadniczy element procesu nawiązywania i utrzymywania współpracy z mediami

Media relations - pięć kluczowych pytań KTO? (Jak oceniany jest dotychczasowy wizerunek organizacji? Kim jesteśmy w mediach?) CO? (Jakiego przekazu oczekują odbiorcy/publiczności – i same media?) KOMU? (Kim są publiczności organizacji?) JAKIM ŚRODKIEM? (Jakie medium preferują odbiorcy?) Z JAKIM SKUTKIEM? (Jakie cele chce osiągnąć organizacja?)

Media relations - pięć istotnych spraw Katalog 5F określający pożądane z punktu widzenia PR relacje z mediami: FAST (szybko) FACTUAL (na temat) FRANK (komunikacja oparta na szczerości) FAIR (jednakowa, sprawiedliwa polityka) FRIENDLY (przyjaźnie)

Świadomie skupiać uwagę mediów (I) Events: wydarzenia, a raczej – pseudowydarzenia (przygotowane celowo na użytek mediów): - konferencje prasowe, - obchody rocznicowe, - oświadczenia specjalne, - uruchomienie nowych projektów itp.;

Świadomie skupiać uwagę mediów (II) Każde pseudowydarzenie musi mieć dokładny plan/scenariusz – którego będziemy skrupulatnie przestrzegać; Umiejętnie przeprowadzone pseudowydarzenie może realizować strategię „uderzenia wyprzedzającego”, niwelującego możliwość pojawienia się sytuacji kryzysowej.

SPIN – trzy fazy procesu I – pseudowydarzenie (przyciąganie mediów) II – news (przebicie się do mediów) III – „dyskusja” („przedłużanie życia” news`a)

SPIN – cztery „złote” elementy S – SKUTECZNOŚĆ P – PROSTOTA I – INFORMACJA N – NIESPODZIANKA