la pronunciación la letra el sonido - la vocal - la consonante

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podróżujący Pies Autorka:Magda kl.6c El Perro Viajero.
Advertisements

KAROLINA PEŁCZYŃSKA „W ŚWIECIE CYFR” ARABSKICH RZYMSKICH.
FONETYKA.
Trzymaj formę Trzymasz formę?!! Trzyymam!!!
MÓJ MAŁY ŚWIAT aUTOR AUTOR: EWA BOROWSKA SOKÓŁKA, 20 LIPIEC 2010 R.
DZIEŃ PATRONA.
Chemia stosowana II chemia organiczna dr inż. Janusz ZAWADZKI p. 2/44
Z rozsypanki wybierz tylko sylaby. Wypisz je u dołu strony.
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
Zasady użycia liter i, j.
¿CÓMO HACER UN COLEGIO EN YUNCOS QUE BRILLE COMO EL SOL? Basado en el cuento ¿A qué sabe la luna? Del escritor e ilustrador polaco Michael Grejniec JAK.
Andrea Céline Bocelli Dion The Prayer (Modlitwa)
Język angielski czasy PRESENT Continuous NACIŚNIJ SPACJĘ
Powoli umiera ten kto nie podrόżuje, kto nie czyta, kto nie słucha muzyki, kto nie znajduje dobra w sobie.
HISZPANIA MAJ 2008 Realizacja programu COMENIUS
Presentarsi Lo stato danimo Fare delle domande. Ciao! Ciao! Come stai? Sto bene, grazie! E tu/ Lei/ voi? Come sta Lei?/ Come state? Sto bene/ sto benissimo/
Nauka hiszpańskiego.
TO MY KLASA 4c.
Oefening op de nominatief Stel de vraag naar de eigenschap van de afgebeelde persoon of ding aan de hand van de vraag jaki – jaka – jakie to jest …? en.
Kształtowanie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania […] Postępowanie wychowawcze dla każdego dziecka zaczyna się tam, gdzie.
Oefening op de verleden tijd Zet het werkwoord in de eerste persoon enkelvoud van de verleden tijd (mannelijk en vrouwelijk): czytać czytałemczytałam.
Oefening op de verleden tijd Zet het werkwoord in de eerste persoon meervoud van de verleden tijd (mannelijk en niet-mannelijk): czytać czytaliśmyczytałyśmy.
Tłumaczenie tekstu Pablo Neruda Literacka Nagroda Nobla 1971
Pomóż mi ładnie mówić Program opracowały: mgr Renata Stępień
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 30 im. MARII ZIENTARY-MALEWSKIEJ W OLSZTYNIE ORTOGRAFFITI.
TWORZENIE WYRAZÓW DWUSYLABOWYCH
JA, JEZUS Z NAZARETU, widząc że nadchodzi moja godzina podpisuję ten dokument, ponieważ chcę podzielić się tym co posiadam z tymi, którzy są dla mnie.
Moja rodzina.
Monsanto to historyczna wieś w Portugalii. Znajduje się we wschodniej części kraju w regionie Castelo Branco, na północny wschód od miasta Castelo.
Normy rozwoju mowy.
Bądź mym przyjacielem JJ.
„Miała baba koguta” Chanson folkolrique polonaise.
Pod Wawelem sobie mieszkam A a a a a Ludzie się mnie boją Nie jestem przyjazny Straszny ze mnie rzezimieszek He he he.
Zapraszam do obejrzenia prezentacji.
P atrick PawlowSki (Bronze : Ch. Pillet) Avis de Recherche.
Nasze babcie i mamy pracowały od samego rana. Nasza Pani w tym dniu była przebrana za kucharza. Przypomniała nam m.in. dwanaście zasad zdrowego żywienia.
„Kocham czytać” Jagody Cieszyńskiej
Mario Casas Sierra Tytuł.
Układ oKresOwy PierwiAstków
Test Test Chrles kocha język polski. lubić jechać nazywać się mieszkać słuchać robić mieć pić dawać być uczyć się 0 On..……Charles. On …..z Francji. On…..grać.
SPAIN. Spanish weather report thermometers barometer Rain gauge Spanish weather report.
Metoda symultaniczno–sekwencyjna
Mój blog. Sobota : Na samym pocz ą tku pragn ę powiedzie ć, ż e powsta ł am z ż ebra Adama, lecz on mi w to nie wierzy. Wczoraj po po ł udniu posz ł am.
Autor: Julia Szarnecka SP /2016
PROGRAM EDUKACYJNY. Program edukacyjny „ Ż yj smacznie i zdrowo” skierowany jest do uczniów i nauczycieli gimnazjów w całej Polsce. Jego celem jest przekazanie.
Stan Munro MIASTA Z WYKAŁACZEK Stan Munro ha pasado los últimos seis años de su vida construyendo una pequeña ciudad de palillos con los edificios y.
PENAS (Código Penal) Traducción especializada del español al polaco mgr Anna Nowakowska-Głuszak.
HISZPANIA JOANNA JURECZKO KL.6A 2015/2016. SPIS TRE Ś CI O KRAJU HYMN STROJE TRADYCYJNE TRADYCJE: 1.CORRIDACORRIDA 2.SUN FERMINSUN FERMIN 3.LA TOMATINALA.
FONETYKA.
„Należy do dobrego wychowania dzieci, ażeby dobrze wykształcić narzędzia mowy, ażeby dzieci nauczyć każde słowo doskonale, wyraźnie i czysto wymawiać.
La Jornada Mundial de la Joventud 2016 Lección 10 Tema- la comida.
Zadanie od Emilki Ogrodnik posadził w 4 rzędach po 4 tulipany. Potem dosadził na kolejnej grządce jeszcze 5 tulipanów. Ile tulipanów posadził ogrodnik?
PRAWA DZIECKA. Nikt nie może mnie poniżać, Krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze Na ratunek wzywać.
Zaufał Panu Bł. Michał Sopoćko. Często dusza - jak statek na morzu w czasie burzy – traci wszystko, co stanowi jej siłę, piękność i wartość:
La Jornada Mundial de la Juventud 2016 Lección Tema: ¿Qué te pasa?/ ke te pasa/ co Ci dolega?
KONIEC pokazu KLIKNIJ NA PRZYCISK Z NUMEREM KAPLICY 26.
Np. Powiedz, o czym myślę: Stoją przy drogach na długich nogach wcale nie ptaki. Nauczyć mogą, jak jeździć drogą, drogowe
(+………..)………………………………………………..
Tak naprawdę nazywa się Shakira Isabel Mebarak Ripoll
ETAPY ROZWOJU MOWY DZIECKA
Me gustaría preguntar…
MIŁOŚĆ TO JEST... Psycholodzy postawili dzieciom
3Li ppm Li ppm Promień atomowy Promień jonowy (kationu, anionu)
„JAK DBAMY O ZĘBY?” przedszkolankowo.pl.
FONETYKA nauka o głoskach: Fon – dźwięk Fonem – głoska
Niemowlę Pojawiają się różne dźwięki samogłoskowe (a, e, o, u)
Stopień utlenienia Stopień utlenienia atomu określa jaki ładunek miałby atom, gdyby elektrony były przekazywane między atomami (nie-uwspólniane). Reguły.
In vitro.
I. Brzozowska-Gonciarz
Zapis prezentacji:

la pronunciación la letra el sonido - la vocal - la consonante la sílaba la acentuación la palabra la entonación la oración

murcielago

ważne jest z jaką samogłoską sąsiaduje C c – ce ważne jest z jaką samogłoską sąsiaduje ca co cu ce ci

C c - ce ważne jest z jaką samogłoską sąsiaduje ca co cu ce ci ca – mosca

C c - ce ważne jest z jaką samogłoską sąsiaduje ca co cu ce ci co – cometa

C c - ce ważne jest z jaką samogłoską sąsiaduje ca co cu ce ci cu – cubo

C c - ce ważne jest z jaką samogłoską sąsiaduje ca co cu ce ci ce – pecera

C c - ce ważne jest z jaką samogłoską sąsiaduje ca co cu ce ci ci – cine ci

C c - ce ważne jest z jaką samogłoską sąsiaduje ca co cu ce ci Catalina tiene una cometa. Cecilia limpia la pecera.

Z z – zeta za zo zu zapato

Z z – zeta za zo zu zorro

Z z – zeta za zo zu cazuela

Z z – zeta za zo zu Me duele la cabeza. Tengo un lazo azul.

ważne jest z jaką samogłoską sąsiaduje G g - ge ważne jest z jaką samogłoską sąsiaduje ga go gu ge gi

G g - ge ważne jest z jaką samogłoską sąsiaduje ga go gu ge gi ga – gato

G g - ge ważne jest z jaką samogłoską sąsiaduje ga go gu ge gi go – lago

G g - ge ważne jest z jaką samogłoską sąsiaduje ga go gu ge gi gu – agua

G g - ge ważne jest z jaką samogłoską sąsiaduje ga go gu ge gi ge – gemelos

G g - ge ważne jest z jaką samogłoską sąsiaduje ga go gu ge gi gi – colegio

G g - ge ważne jest z jaką samogłoską sąsiaduje ga go gu ge gi Diego es mi amigo. Ginés y Gema son gemelos.

J j – jota ja jo ju je ji jabón

J j – jota ja jo ju je ji ojo

J j – jota ja jo ju je ji juguete

J j – jota ja jo ju je ji jersey

J j – jota ja jo ju je ji jinete

J j – jota ja jo ju je ji José vende jabón.

Sigue, sigue con ilusión. gue – Miguel gui – guitarra Toca la guitarra don Miguelón. Sigue, sigue con ilusión.

que – bosque Hay un estanque en el bosque. qui – mosquito Un mosquito picó a Paquito.

S s – ese El oso come miel. N n – ene Una mona y una leona. T t – te Oli toma palomitas. D d – de A Adela le duele la muela.

M m – eme Mamá ama a Pili. P p – pe Papá pela la pipa. F f – efe El sofá de Sofía. L l – ele Lola lee.

Ll ll – elle La silla está en el pasillo. X x – equis Mi tío Maxi es taxista. K k – ka Dame un kilo de peras. w – uve doble Hago windsurf en el mar.

Ch ch – che Chelo bate chocolate. B b – be Basilio baila muy bien. V v – uve Veo nueve pavos.

H h – hache H h – hache hada nie wymawiamy ha ho hu he hi

H h – hache H h – hache hospital nie wymawiamy ha ho hu he hi

H h – hache H h – hache humo nie wymawiamy ha ho hu he hi

H h – hache H h – hache helado nie wymawiamy ha ho hu he hi

H h – hache H h – hache hilo nie wymawiamy ha ho hu he hi

Noelia está en el hospital. H h – hache nie wymawiamy ha ho hu he hi H h – hache nie wymawiamy ha ho hu he hi Noelia está en el hospital.

El ternero es hijo de la vaca y el toro. Ramón tiene un ramo de rosas. R r – ere El ternero es hijo de la vaca y el toro. Ramón tiene un ramo de rosas. El perro es marrón.

Pelayo y Yolanda desayunan un yogur. Y y – i griega Laura y Pedro. El rey y la reina. Pelayo y Yolanda desayunan un yogur.

Ñ ñ – eñe występuje tylko w hiszpańskim alfabecie ña ño ñu ñe ñi caña

Ñ ñ – eñe występuje tylko w hiszpańskim alfabecie ña ño ñu ñe ñi niño

Ñ ñ – eñe występuje tylko w hiszpańskim alfabecie ña ño ñu ñe ñi

Ñ ñ – eñe występuje tylko w hiszpańskim alfabecie ña ño ñu ñe ñi muñeca

Ñ ñ – eñe występuje tylko w hiszpańskim alfabecie ña ño ñu ñe ñi Toñi

Ñ ñ – eñe występuje tylko w hiszpańskim alfabecie ña ño ñu ñe ñi Hay una araña en el baño. Mi pañuelo es pequeño.

güe – cigüeña La cigüeña hace su nido. güi – pingüino El pingüino vive en el polo.

¿? ¡! REGLAS DE ENTONACIÓN zasady intonacji ¿Quién es? Es María.

REGLAS DE ACENTUACIÓN zasady akcentowania

wyrazy zakończone na samogłoski aouei oraz spółgłoski ns letra mochila silla mesa ventana puerta regla amigo libro cuaderno pegamento colegio estuche Toñi sacapuntas palomitas wyrazy zakończone na samogłoski aouei oraz spółgłoski ns

wyrazy zakończone na spółgłoski oprócz ns vocal hospital rotulador profesor yogur comer tomar azul wyrazy zakończone na spółgłoski oprócz ns

wyrazy z akcentem graficznym sílaba bolígrafo lápiz oración marrón sofá mamá papá jabón wyrazy z akcentem graficznym

tłumaczenia Catalina tiene una cometa. Cecilia limpia la pecera. Tengo un lazo azul. Me duele la cabeza. Diego es mi amigo. José vende jabón. Ginés y Gema son gemelos. Toca la guitarra don Miguelón. Sigue, sigue con ilusión. Un mosquito picó a Paquito. Hay un estanque en el bosque. El oso come miel. Oli toma palomitas. A Adela le duele la muela. Una mona y una leona. El sofá de Sofía. Lola lee. Katarzyna ma latawiec. Cecylia czyści akwarium. Mam niebieską wstążkę. Boli mnie głowa. Diego jest moim przyjacielem. Józef sprzedaje mydło. Ginés i Gema są bliźniakami. Zagraj na gitarze panie Michale. Żyj nadal marzeniami. Komar ukuł Paquita. W lesie jest staw. Niedźwiedź je miód. Oli je popcorn. Adelę boli ząb. Małpa i lew. Safa Zosi. Lola czyta.

tłumaczenia Papá pela la pipa. Mamá ama a Pili. Basilio baila muy bien. Veo nueve pavos. Chelo bate chocolate. La silla está en el pasillo. Mi tío Maxi es taxista. Dame un kilo de peras. Hago windsurf en el mar. Noelia está en el hospital. Ramón tiene un ramo de rosas. El ternero es hijo de la vaca y el toro. El perro es marrón. El rey y la reina. Pelayo y Yolanda desayunan un yogur. Hay una araña en el baño. Mi pañuelo es pequeño. Tata obiera słonecznik. Mama kocha Pili. Bazyl bardzo dobrze tańczy. Widzę dziewięć indyków. Chelo ubija czekoladę. Krzesło jest w korytarzu. Mój wujek Maxi jest taksówkarzem. Daj mi kilo gruszek. Uprawiam windsurf na morzu. Noelia jest w szpitalu. Ramon ma bukiet róż. Cielak jest dzieckiem krowy i byka. Pies jest brązowy. Król i królowa. Pelayo i Jolanta jedzą na śniadanie jogurt. W łazience jest pająk. Moja chusteczka jest mała.

tłumaczenia La cigüeña hace su nido. El pingüino vive en el polo. el vocabulario el ejemplo Repetimos todos. la pronunciación la letra el sonido la vocal la consonante la sílaba la acentuación la palabra la entonación la oración la tilde Bocian robi swoje gniazdo. Pingwin mieszka na biegunie. słownictwo przykład Powtarzamy wszyscy. wymowa litera głoska samogłoska spółgłoska sylaba akcentowanie słowo intonacja zdanie akcent graficzny

Opracowała: Iwona Wójcik-Mikulska Bibliografia: podręcznik do nauki czytania Alson de las letras, wyd. sm infantil graficzne strony internetowe zdjęcia rodzinne Opracowała: Iwona Wójcik-Mikulska