Co możemy robić razem? PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PREZENTACJA DO LEKTURY DLA KLASY II „ZACZAROWANA ZAGRODA”
Advertisements

„ANARUK, CHŁOPIEC Z GRENLANDII”
. Antarktyda ..
PREZENTACJA NA TEMAT PUSTYNIE LODOWE.
Strefa Okołobiegunowa
STREFY KLIMATYCZNE.
Z WIZYTĄ NA BIEGUNIE POŁUDNIOWYM W ZACZAROWANEJ ZAGRODZIE
POZNAJMY ANTARKTYDĘ I JEJ MIESZKAŃCÓW
Małgorzata Adamczyk Krajobraz tundry.
Wyprawa na Grenlandię.
Autorzy naszych lektur... Alina i Czesław Centkiewiczowie
Położenie Warunki klimaty- czne Pustynia lodowa
Prezentacja wykonana przez: Nicole Moulds z klasy 6B.
Pustynia lodowa.
krajobraz pustyni lodowej
Życie Eskimosów w Arktyce. Badania Antarktydy
Krajobraz Pustyni Lodowej: Arktyka i Antarktyda
Prezentacja na temat Pustyń lodowych.
Krajobraz pustyń lodowych
Bezpieczeństwo narodowe
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
Andrzejkowe tradycje Anna Rak
„Mali konstruktorzy i poligloci”
Spotkanie z termometrem
„Mali konstruktorzy i poligloci”
Pokrewieństwo w rodzinie PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
Zwierzęta hodowane na wsi
Zasady bezpiecznego poruszania się po drogach
Zdjęcie H. Ch. Andersena, Braci Grimm
„Mali konstruktorzy i poligloci”
„Mali konstruktorzy i poligloci”
Polska, a Europa PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
ANTARKTYDA.
Zegary odmierzają czas
„Mali konstruktorzy i poligloci”
Tam, gdzie sroga zima. Antarktyda.
Zwierzęta domowe Anna Rak.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
Zwierzęta w parku Anna Rak
ŚRODKI TRANSPORTU WODNEGO ANNA RAK PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
„Mali konstruktorzy i poligloci”
„Mali konstruktorzy i poligloci”
Na zajęciach: Metryczka lektury Kilka słów o autorach
Krainy geograficzne w Polsce
ZMIENNA POGODA ANNA RAK PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
Temperatura powietrza
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
„Mali konstruktorzy i poligloci”
8 leśnych zwierząt Anna Rak PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
„Mali konstruktorzy i poligloci”
Drzewa Sandra Różanowska PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
ARKTYKA-KRAINA WIECZNEGO MROZU
„PUSTYNIE LODOWE”.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
„Mali konstruktorzy i poligloci”
Kreatywne zabawy w domu i szkole Trzy sposoby na ciekawe zabawy PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Kosmos skarbnica ciekawostek PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
„Mali konstruktorzy i poligloci”
POLSCY- LAUREACI NAGRODY NOBLA PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i.
1. Topienie Marzanny 2. Zwiastuny wiosny PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy.
KRAKÓW PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
Koty domowe Wszystkie zdjęcia oraz informacje pochodzą ze strony: PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY.
Środki transportu kolejowego i drogowego
ŚWIETA BOŻEGO NARODZENIA W SZWECJI „JUL” PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy.
GRAŻYNA NAPIERALSKA PREZENTACJA DO LEKTURY DLA KLASY II „ZACZAROWANA ZAGRODA”
Arktyka Lodowe krainy Antarktyda.
Antarktyda.
Zapis prezentacji:

Co możemy robić razem? PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”

Antarktyda Antarktyda jest to kontynent znajdujący się na południowej półkuli Ziemi, w tak zwanej strefie podbiegunowej. Większa część kontynentu pokryta jest polarną czapą lodową. Na tych terenach nie zamieszkują ludzie, można jedynie spotkać naukowców ze stacji badawczych. Antarktyda leży w strefie klimatu bardzo zimnego i wietrznego, przez co jest tam bardzo mało roślin. Średnia temperatura wynosi ok. -50* C. Najcieplejszy miesiąc to styczeń, kiedy temperatura wynosi ok. -30 stopni, a najzimniej jest w sierpniu -70*C. Rośliny występują gdzieniegdzie na małych odcinkach lądu wolnego od pokrywy lodowej. Zwierzęta zamieszkujące te tereny to między innymi pingwiny, foki, słonie morskie.

Pingwiny żyją na……………………………………. Są ptakami, ale nie umieją…………………………… 1. Na podstawie tekstu i zdobytych wcześniej informacji uzupełnij zdania. Przepisz je do zeszytu. Pingwiny żyją na……………………………………. Są ptakami, ale nie umieją…………………………… Na lądzie poruszają się na dwóch……….. w pozycji pionowej, w wodzie …………… i nurkują. Podczas zimy odbywają dalekie……………., ale zawsze powracają do swoich gniazd.

2. Uporządkuj podane zdania zgodnie z kolejnością wydarzeń. Ucieczka pingwinów Budowa zagrody dla pingwinów. Odkrycie rzez naukowców sposobu ucieczki pingwinów. Oznakowanie pingwinów. Nazwanie pingwina, który nie uciekł Elegancikiem. Zbadanie drogi podróży pingwinów.

3. Na podstawie lektury uzupełnij podstawowe informacje Tytuł:…………………………………………… Autor:…………………………………………. Miejsce akcji:………………………………. Bohater główny:…………………………….. Reszta bohaterów………………………..   Dotyczy przedmiotu: edukacja wczesnoszkolna Typ szkoły/etap edukacyjny: szkoła podstawowa/edukacja wczesnoszkolna Opracowany przez: Izabela Trąbińska Prawa autorskie: Miasto Interaktywne Sp. z o.o.