223M
Bezpieczeństwo Kategoria wytrzymałościowa pojazdu - PII wg EN 12663 Odporność zderzeniowa pojazdu – zgodnie z EN 15227 Spełnienie wszystkich 4 scenariuszy zderzeniowych Wyposażenie pojazdu wykonane z materiałów spełniających wymagania pożarowe normy EN 13501 Pojazd wyposażony w sygnalizację pożarową Miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich zabezpieczone pasami. System monitoringu GPS
Ekologia Ekologiczne silniki spalinowe spełniające wymagania normy IIIB 88% materiałów wykorzystanych w produkcji pojazdu nadaje się do recyklingu Stosowanie przyjaznych dla środowiska technologii malatury Niski poziom hałasu zgodny z TSI Hałas
Komfort Pojazd dostępny dla niepełnosprawnych pasażerów na wózkach inwalidzkich zgodnie z TSI PRM Klimatyzowany przedział pasażerski i kabina maszynisty Jednoprzestrzenne wnętrze z dużymi powierzchniami okien Nowoczesny system informacji pasażerskiej, w tym system dla osób niewidomych i niesłyszących Pojazd będzie wyposażony w sieć WiFi, umożliwiającą pasażerom dostęp do bezprzewodowego Internetu
Całkowita ilość miejsc siedzących: Całkowita pojemność pojazdu: Ilość miejsc dla niepełnosprawnych na wózkach: Wysokość niskiej podłogi: 100 240 2 600 mm
Miejsca spełniające wymagania TSI PRM pozwalające traktować je jako miejsca przeznaczone dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych Na 104 miejsca stałe 37 oznakowanych miejsc dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych co stanowi 35% wszystkich siedzeń (wymaganie TSI PRM – min. 10%)
2 stanowiska dla wózków inwalidzkich, wyposażone w przyciski alarmowe (gabaryty wózka i strefa jego parkowania zgodnie z TSI PRM) 2 miejsca dedykowane dla osób towarzyszących (lokalizacja zgodnie z zaleceniami TSI PRM)
Przejścia dostępne dla osób na wózkach, zgodnie z zaleceniami TSI PRM – min. 800mm
Miejsca dedykowane do stosowania ramp dla wózków inwalidzkich (zgodnie z zaleceniami TSI PRM)
Miejsca występowania okręgów manewrowych dla wózków inwalidzkich – promień 1500 mm (lokalizacja zgodnie z zaleceniami TSI PRM) Dodatkowo pełny okrąg manewrowy w toalecie uniwersalnej (toaleta wg. TSI PRM nie wymaga stosowania okręgu manewrowego wewnątrz)
Norma EN 15227 – odporność zderzeniowa Scenariusz 1. Zderzenie dwóch analogicznych pojazdów (masa 185 ton), prędkość 36 km/h, Scenariusz 2. Zderzenie pojazdu ze standardowym wagonem towarowym (masa 80 ton), prędkość 36km/h, Mcałk.=80t Scenariusz 3. Zderzenie pojazdu o masie 185 ton z cysterną (naczepą) o masie 15 ton, prędkość 110 km/h, Scenariusz 4. Zderzenie pojazdu o masie 185 ton z małą przeszkodą (samochód, zwierzę). Zapewnienie statycznej wytrzymałości zgarniacza na poziomie 300kN w osi pojazdu
Czoło i kabina pojazdów rodziny LINK
Klatka kabiny – ochrona obsługi pojazdu
Absorbery energii – przejmują energię zderzenia chroniąc ludzi i pojazd, elementy sczepiające zapobiegają nasuwaniu się na siebie pojazdów podczas zderzenia
Honey Comb – blok zbudowany z aluminium komorowego dodatkowo pochłaniający energię podczas kolizji
Sprzęg – w pełni automatyczne sprzęganie pojazdów w układzie wielokrotnym
Zgarniacz – zapewnia spełnienie czwartego scenariusza - zderzenie z niską przeszkodą
Sylwetka – nowoczesny design
4 scenariusze zgodnie z EN 15227 Rodzina pojazdów Opis 1-czlonowy 2-członowy 3-członowy Kategoria wytrzymałościowa PII - CSN EN 12663 Wytrzymałość zderzeniowa 4 scenariusze zgodnie z EN 15227 Max prędkość 120 km/h (opcja 140 km/h) Wysokość podłogi 600 mm (opcja 760 mm) Jazda wielokrotna do 3 jednostek Powerpack MTU/ZF lub MAN/VOITH Emisja spalin Poziom IIIB Ilość miejsc siedzących 70-80 100-150 150-190
Dziękujemy za uwagę ul. Zygmunta Augusta 11 85-082 Bydgoszcz tel. +48 52 33 91 104 fax: +48 52 33 91 114 marketing@pesa.pl www.pesa.pl