Wyk: Bartek Pydych i Mariusz Bijok

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Priorytety infrastruktury transportowej w budżecie Unii Europejskiej na lata Bartłomiej Telejko doradca delegacji PiS w Parlamencie Europejskim.
Advertisements

Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
TRANSPORT Roman Idczak.
W MINISTERSTWIE TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Priorytety transportowe w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko września 2006 r. Ministerstwo Transportu.
Ministerstwo Transportu
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Projekty Spółek Grupy PKP realizowane w ramach SPO- Transport na lata Łódź, 6 czerwca 2008 r.
Rynek pracy województwa podkarpackiego
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce Katowice, r. Konrad Gawłowski Zastępca Dyrektora Centrum Kolei Dużych Prędkości.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
3. Systemy transportowe – transport globalny
INFRASTRUKTURA KOLEJOWA
1Warszawa, 27 września 2012 "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. pierwszy w Polsce – podmiot wewnętrzny Województwa Mazowieckiego.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
ZADANIE 1 - Linie Kolejowe (MAPA LINII KOLEJOWYCH wg INDYKATYWNEGO WYKAZU DUŻYCH PROJEKTÓW DLA PO „I i Ś”) (1) GDYNIA HEL GDAŃSK SŁUPSK SKANDAWA KOŁOBRZEG.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Czyli mosty na Wiśle w Warszawie
POWIATOWA KOLEJ WĄSKOTOROWA w Środzie Wielkopolskiej
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Mobilność dla społeczności lokalnych
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
– dworzec kolejowy dzielnicy Sosnowca Maczki.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
w Petersburgu podpisano pierwszy
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
ICE - (dawniej InterCity Express) – kategoria pociągów dalekobieżnych dużych prędkości należących do przedsiębiorstwa DB -Deutsche Bahn. ICE stanowi regularnie.
Zasole, dworzec PKP i okolice. W roku 1856 w Oświęcimiu oddany został do użytku pierwszy tor kolei żelaznej tzw. Kolei Północnej Cesarza Ferdynanda.
KASY OSZCZĘDNOŚCIOWE W KRÓLESTWIE POLSKIM CZĘŚĆ II JULIUSZ BIENIAŚ.
Historia kolei na terenach południowej Polski
Podstawy trakcji elektrycznej
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Mazowiecka Spółka Taborowa oraz Sigma Tabor Jakub Gruszczyński Mateusz Wiewiór LiTTK Ekonomika transportu.
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Oferta publiczna PKP Cargo. Podstawowe dane o emisji Istotne daty: 9-21 października - zapisy na akcje inwestorów indywidualnych 22 października - ustalenie.
Przemysł włókienniczy Przemysł ciężki: maszynowy maszynowy metalurgiczny metalurgiczny hutniczy hutniczy wydobywczy: wydobywczy: rudy metali węgiel Okręg.
Środki transportu kolejowego i drogowego
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Współczesne środki transportu
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
Technologia Hyperloop i perspektywy jej zastosowania
Magistrala Transsyberyjska
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
LOTOS Kolej sp. z o.o. Prezentacja Spółki 19 kwietnia 2019.
Zapis prezentacji:

Wyk: Bartek Pydych i Mariusz Bijok Polskie linie kolejowe Wyk: Bartek Pydych i Mariusz Bijok

Historia kolei Po odzyskaniu niepodległości w 1918 roku Polska otrzymała po zaborcach trzy, słabo ze sobą powiązane i różnie rozwinięte sieci kolejowe. Najbardziej rozwinięta sieć kolejowa była w zaborze Pruskim

Pierwsza linia kolejowa w Polsce Kolej Warszawsko-Wiedeńska, Droga żelazna Warszawsko-Wiedeńska - linia kolejowa łącząca Warszawę z granicą zaboru austriackiego. Pierwsza linia kolejowa na ziemiach ówczesnego Królestwa Polskiego i druga w Imperium Rosyjskim. Pierwszy odcinek wybudowano w 1845. Trasa linii Warszawsko-Wiedeńskiej przebiegała przez odcinki: Warszawa – Grodzisk Mazowiecki – Żyrardów (Ruda Guzowska) – Skierniewice – Koluszki – Piotrków Trybunalski - Radomsko – Częstochowa – Zawiercie – Ząbkowice – Strzemieszyc Południowe – Granica Inne linie kolejowe na terenie polskich zaborów: Kolej Warszawsko-Petersburska (otwarta w 1862) Kolej Warszawsko-Bydgoska (otwarta w 1862) Kolej Warszawsko-Terespolska (otwarta w 1866) Kolej Iwangorodzko-Dąbrowska (otwarta w 1885) Kolej Warszawsko-Kaliska (otwarta w 1902)

Stan linii kolejowych W 1998 roku gęstość linii kolejowych w Polsce wynosiła 7,1 km/100km². Pomimo tak znacznej gęstości, polski transport kolejowy boryka się z poważnymi problemami. Najważniejsze z nich to duże zróżnicowanie gęstości linii kolejowych na obszarze naszego kraju oraz przestarzałe tory i tabory

Transport kolejowy Pociągi transportują w dużych ilościach węgiel, samochody, różne substancje chemiczne takie jak ropa naftowa, benzyna itp. Za transport pasażerski odpowiada mdz. PKP Intercity, PKP Intercity S.A.– spółka grupy PKP, obsługująca tzw. najwyższy sektor kolejowych przewozów pasażerskich, do których zaliczają się pociągi kwalifikowane (z miejscami rezerwowanymi) EuroCity, EkspresInterCity, ekspresowe, Tanie Linie Kolejowe, niektóre pociągi międzynarodowe oraz przewozy w wagonach sypialnych i z miejscami do leżenia. Spółka powstała dzięki formalnemu wydzieleniu z Polskich Kolei Państwowych na bazie Sektora Przewozów Pasażerskich PKP (1998-2001), choć dominującym udziałowcem spółki pozostaje nadal PKP S.A.. Szefem PKP Intercity jest Krzysztof Celiński

Sieć kolejowa Kolej najbardziej rozwinięta jest w południowo–zachodniej części kraju. Niewielka gęstość linii kolejowych na obszarach wschodnich była, i jest nadal, jedną z podstawowych przyczyn słabego rozwoju gospodarczego tych obszarów

Plany Modernizacji W dzisiejszych czasach Kierunki działań modernizacyjnych w Polsce wynikają z przyjętej strategii rozwoju infrastruktury transportu i zgodne są z zaleceniami polityki transportowej UE. Wszystkie projekty będą minimalizować negatywne oddziaływanie na środowisko. Polska kolej zostaje prywatyzowana. Prywatyzowanie kolei przyczyniło się do osłabienia spółki PKP. Na rynek wchodzą inwestorzy z Niemiec

Przejścia graniczne 1 Braniewo Polska-Rosja 2 Czeremcha Polska-Białoruś 3 Dorohusk Polska-Ukraina 4 Głomno Polska-Rosja 5 Hrebenne Polska-Ukraina 6 Hrubieszów Polska-Ukraina 7 Krościenko Polska-Ukraina 8 Kuźnica Polska-Białoruś 9 Przemyśl Polska-Ukraina 10 Siemianówka Polska-Białoruś 11 Skandawa Polska-Rosja 12 Terespol Polska-Białoruś 13 Trakiszki Polska-Litwa 14 Werchrata Polska-Ukraina 15 Zubki Polska-Białoruś

Najszybsze pociągi Niemcy: ICE 3 – należący do niemieckiego Deutsche Bahn. Maksymalna prędkość uprawniona to 330km/h.

TGV po francusku pociąg wielkiej szybkości TGV po francusku pociąg wielkiej szybkości. Usługi pasażerskie TGV zostały otwarte w 1981 na trasie Paryż-Lyon. W następnych latach wiele innych miast zostało dołączonych do istniejącej sieci torów. Pociąg ten utrzymuje rekord najszybszego pociągu kołowego, który ustanowił 3 kwietnia 2007 roku z prędkością 574.8 km/h. Pociąg ten również utrzymuje rekord najwyższej średniej prędkości w standardowych usługach pasażerskich. Starsze TGV zostają wprowadzone na polskie tory. Osiągają prędkość 300km/h to duży krok naprzód w polskiej kolei.

Bibliografia Informacje: Zdjęcia: - www.pkp.pl - Podręcznik - www.wikipedia.pl Zdjęcia: http://www.opole.uw.gov.pl/1fotoserwis/photo/151/huge/2.jpg http://www.dziennik.pl/files/archive/00060/PG061208_182_60878l.jpg http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/3292000,68086,4502853.html?back=/warszawa/1,68086,6092960, pociagi_spozniaja_sie_notorycznie.html http://www.wabrzezno.kujawsko-pomorska.policja.gov.pl/innova/assets/mogilno/zdjecia/pociag.jpg http://www.weu1918-1939.pl/pancerne/pociagi/danuta/danuta_1.jpg http://www.podhalewogniu.dobroni.pl/foto_kontent/hallerczyk_r7.jpg http://www.pkp.pl/files/polska.html.txt http://images.photo.bikestats.eu/zdjecie,600,45198,pociag-do-warszawy.jpg