Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z chemii CZŁOWIEK.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
metody otrzymywania soli
Advertisements

OPIS ZAJĘĆ DODATKOWYCH Z CHEMII W RAMACH PROJEKTU „RÓWNYM KROKIEM W PRZYSZŁOŚĆ”
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
KWASY Kwas chlorowodorowy , kwas siarkowodorowy , kwas siarkowy ( IV ), kwas siarkowy ( VI ), kwas azotowy ( V ), kwas fosforowy ( V ), kwas węglowy.
Sole Np.: siarczany (VI) , chlorki , siarczki, azotany (V), węglany, fosforany (V), siarczany (IV).
SOLE to związki chemiczne o wzorze ogólnym: MR
Azot i fosfor – pierwiastki życia codziennego
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
BUDOWA, PODZIAŁ I OTRZYMYWANIE KWASÓW
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Chrom.
Autor: Piotr Lec II a Strącanie osadów↓.
DYSOCJACJA JONOWA KWASÓW I ZASAD
Kwasy nieorganiczne Opracowanie: Bożena S..
SYSTEMATYKA SUBSTANCJI
Wodorotlenki i kwasy.
I ICH ZASToSOWANIA WYK. NATALIA HOANG KL. 3B
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Budowa, właściwości, Zastosowanie, otrzymywanie
Temat: Reakcje strąceniowe
BUDOWA, OTRZYMYWANIE, WŁAŚCIWOŚCI I ZASTOSOWANIE
Temat: Utrwalenie wiadomości o kwasach.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Opiekun: Kompetencja:
Hydroliza Hydrolizie ulegają sole:
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Metody otrzymywania soli
KWASY NIEORGANICZNE POZIOM PONADPODSTAWOWY Opracowanie
Reakcje w roztworach wodnych – indykatory kwasowo-zasadowe, Reakcje zobojętniania, Reakcje strącania osadów soli.
Wędrówka jonów w roztworach wodnych
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne z biologii
Sole w Medycynie.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Kwasy Będę potrafił/a: definiować pojęcie: kwasu;
Sole cz. 1– budowa, otrzymywanie i zastosowanie
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j.niemieckiego mgr Justyna Stańdo
Poznajemy wodorotlenki na przykładzie Wodorotlenku Sodu
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY Zawody przyszłości
Wyznaczanie celów SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
Metody poszukiwania pracy
Zajęcia dydaktyczo-wyrównawcze z geografii Jadwiga Kacprzak
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia Pozalekcyjno – Pozaszkolne Z Chemii CZŁOWIEK.
Zajęcia pozalekcyjno – pozaszkolne z chemii
List Motywacyjny CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY CURRICULUM VITAE CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA, Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształc.
Kwasy.
Chemia nieorganiczna Sole Nazwy i wzory soli. Kwasy przeciw zasadom.
Autorzy: Kamil Kawecki IIB Piotr Kornacki IIB Piotr Niewiadomski IIB.
Poznajemy kwasy nieorganiczne
W WYNIKU REAKCJI KWASU Z ZASADĄ POWSTAJE OBOJĘTNA CZĄSTECZKA WODY.
Wodorotlenki i zasady -budowa i nazewnictwo,
 Sole –związki chemiczne wywodzące się od kwasów, których roztwory wodne zawierają kationy metali i aniony reszty kwasowej. Sole są ciałami stałymi.
Węglowce – cyna i ołów Cyna i jej właściwości oraz związki
Żelazo i jego związki.
Chrom i jego związki Występowanie chromu i jego otrzymywanie,
Zestawienie wiadomości o solach - podział soli - otrzymywanie soli - wybrane właściwości soli.
Podział kwasów Rozkład mocy kwasów Otrzymywanie kwasów
Zestawienie wiadomości wodorotlenkach
związki wodoru z metalami - wodorki, związki wodoru z niemetalami
Zasadowe wodorki metali Obojętne związki wodoru z niemetalami
Procesy wieloetapowe – chemia nieorganiczna / cz. I
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Metody otrzymywania soli
POWTÓRZENIE CHEMIA.
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z chemii CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, Brzeziny

opracowała: Maria Pisarska

Sole – związki składające się z kationów metali i anionów reszt kwasowych. Budowa wzór ogólny: E x R y Podział ze względu na budowę: sole: - kwasów tlenowych - kwasów beztlenowych

REAKCJE ZOBOJĘTNIANIA Zasada + Kwas  sól + woda HCl + NaOH => NaCl + H 2 O

Metal + niemetal -> sól 2Cu + S -> Cu 2 S

Kwas + metal aktywny -> sól + wodór 2HCl + Zn -> ZnCl 2 + H 2

metal nieaktywny + kwas -> sól + tlenek +woda Cu +stęż. 4HNO 3  Cu(NO 3 ) 2 +2NO 2 +2H 2 O

Sól rozpuszczalna + sól rozpuszczalna -> sól nierozpuszczalna + sól rozpuszczalna NaCl + AgNO 3 -> AgCl  + NaNO 3

Doświadczenia wykonywali uczniowie uczęszczający na zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z chemii (I grupa) realizowane w Liceum Ogólnokształcącym im.J.Iwaszkiewicza w Brzezinach w ramach Projektu Naukowy Zawrót Głowy Bibliografia: wikipedia wolna encyklopedia google.pl grafika

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  BIURO PROJEKTU: Liceum Ogólnokształc ą ce im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, Brzeziny  www: projekt-lobrzeziny.pl;  tel/fax: CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, Brzeziny