POKOCHAJMY CISZĘ PROGRAM REALIZOWANY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 W CZARNKOWIE W RAMACH PROMOCJI ZDROWIA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hałas - niewidzialny wróg
Advertisements

HAŁAS W NASZEJ SZKOLE Raport z przeprowadzonych badań w Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej Raba Wyżna r.
i hałas ultradźwiękowy.
HAŁAS Opracowała Agnieszka Terebus.
Ucho bez tajemnic.
Hałas w szkole Co to jest hałas? Wpływ hałasu na nasze zdrowie
Wpływ hałasu na zdrowie człowieka Autorki: Dagna Turant
HAŁAS I JEGO SZKODLIWE DZIAŁANIE.
Hałas mgr Marta Iwaniuk Aby wstawić ten slajd do prezentacji
Implantacja w Laryngologii
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
WPŁYW DZWIĘKÓW O DUŻYM POZIOMIE NATĘŻENIA NA ORGANIZM CZŁOWIEKA
Materiały multimedialne dotyczące profilaktyki narażenia na hałas
Program ochrony środowiska przed hałasem dla m.st.Warszawy 1 Obszary ciche W przypadku obszarów cichych należy przyjąć, że poziomy dopuszczalne na tych.
NASZA BEZPIECZNA SZKOŁA
WPŁYW HAŁASU NA CZŁOWIEKA
Działania pamięciowe na liczbach naturalnych
Fizyka – drgania, fale.
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B3 Lokalizacja: Białystok
WARTO WIEDZIEĆ, ŻE…. Kiedy jesteś na spotkaniu religijnym albo służbowym, w kinie, restauracji lub w innym miejscu publicznym, wyłącz telefon bądź ustaw.
CZYNNIKI SZKODLIWE I UCIĄŻLIWE W ŚRODOWISKU PRACY
CZYNNIKI SZKODLIWE I UCIĄŻLIWE W ŚRODOWISKU PRACY
WPŁYW HAŁASU I FAL ELEKTROMAGNETYCZNYCH NA CZŁOWIEKA
Referencyjne metody pomiarów hałasu
Dopuszczalne poziomy hałasu
Analiza wyników ankiety o hałasie.
Spis Treści Definicja dźwięku (slajd 4) Schemat i działanie ludzkiego ucha (slajd 5) Co to jest hałas ? (slajd 6) Poziom natężenia dźwięku a reakcja organizmu.
i jego wpływ na zdrowie człowieka
Sposoby zapobiegania hałasowi w szkole
Co to jest hałas? Jednymi z bodźców, które docierają do naszego mózgu z otoczenia są dźwięki. Odbieramy je za pomocą zmysłu słuchu. Kiedy dźwięki stają.
Ci.... Cho....sza.....
Słuch i hałas.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Daria Olejniczak, Kasia Zarzycka, Szymon Gołda, Paweł Lisiak Kl. 2b
Bezpieczna przerwa.
Karol Wilim Patryk Bombik Kamil Wawoczny Mateusz Grzegórzek
Świat Dźwięków W naszym środowisku dźwięk pełni najrozmaitsze funkcje. Dostarcza przyjemności (szum morza, śpiew ptaków) lub przykrości (hałas). Może.
Brak dźwięków zdolnych wytworzyć wrażenia słuchowe. Od hałasu wolę ciszę, wtedy wszystko lepiej słyszę !
NIE LUBIĘ HAŁASU, LUBIĘ CISZĘ!
Zagrożenia wypadkowe i zagrożenia dla zdrowia występujące w zakładzie i podstawowe środki zapobiegawcze.
Czy to już uzależnienie?
Hałas Hałas może przeszkadzać w pracy, wypoczynku, śnie i porozumiewaniu się oraz powodować uszkodzenia słuchu. Jest również jednym z najczęściej spotykanych.
Szkodliwość hałasu w szkole
Szkodliwość hałasu.
-nasz niewidzialny wróg
Hałas. Hałas – dźwięk, który w określonym miejscu, czasie jest niepożądany lub szkodliwy dla zdrowia Hałas – wszelkie niepożądane, nieprzyjemne, dokuczliwe,
Hałas w szkole Co to jest hałas? Wpływ hałasu na nasze zdrowie.
Temat: Hałas i jego wpływ na zdrowie człowieka
„ Świat bez dopalaczy, narkotyków i… ”
D źwięk W tej prezentacji: D owiecie się, jak brzmi definicja dźwięku; P rzyjrzycie się budowie ucha; D owiecie się więcej na temat ruchu drgającego; Z.
BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM
POKOCHAJMY CISZĘ PROGRAM REALIZOWANY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 9 IM
Wpływ hałasu na słuch.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
SŁUCH.
Bezpieczna przerwa.
Andrzej Bąkowski Leszek Radziszewski Zbigniew Skrobacki
Elementy akustyki Dźwięk – mechaniczna fala podłużna rozchodząca się w cieczach, ciałach stałych i gazach zakres słyszalny 20 Hz – Hz do 20 Hz.
Słowo „hałas” Natalia Jąder.
Od czego zależy wrażenie głośności dźwięku?
Szkodliwość hałasu w szkole
Negatywny wpływ hałasu
TYDZIEŃ ŚWIADOMOŚCI ZAGROŻENIA HAŁASEM
Aleksandra Lewandowska
Hałas Jak szkodzi ....
Utrata słuchu – jak sobie z tym radzić?
Szkoła Promująca Zdrowie – reaktywacja
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Budowa ucha Ucho składa się z: Kanału słuchowego Błony bębenkowej
Zapis prezentacji:

POKOCHAJMY CISZĘ PROGRAM REALIZOWANY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 W CZARNKOWIE W RAMACH PROMOCJI ZDROWIA

CISZA całkowity brak dźwięków zdolnych wytworzyć wrażenia słuchowe. całkowity brak dźwięków zdolnych wytworzyć wrażenia słuchowe.

DŹWIĘK Dźwięki są jednym ze składników środowiska przyrodniczego człowieka. Dźwięki są jednym ze składników środowiska przyrodniczego człowieka. Są źródłem wielu informacji o tym co dzieje się w środowisku, pozwalają na komunikację między ludźmi, ostrzegają przed niebezpieczeństwem, powodują określoną reakcję osoby lub osób, dla których dźwięk był przeznaczony. Są źródłem wielu informacji o tym co dzieje się w środowisku, pozwalają na komunikację między ludźmi, ostrzegają przed niebezpieczeństwem, powodują określoną reakcję osoby lub osób, dla których dźwięk był przeznaczony. Mogą dostarczać przyjemnych wrażeń, na przykład podczas słuchania muzyki lub śpiewu. Mogą dostarczać przyjemnych wrażeń, na przykład podczas słuchania muzyki lub śpiewu. Niektóre dźwięki powodują zmęczenie i zdenerwowanie - nazywamy je hałasami lub szumami. Niektóre dźwięki powodują zmęczenie i zdenerwowanie - nazywamy je hałasami lub szumami.

HAŁAS niepożądane, nieprzyjemne lub uciążliwe dźwięki, zazwyczaj o nadmiernym natężeniu (zbyt głośne) w danym miejscu i czasie. Pojęcie hałasu jest generalnie subiektywne i zależy od poziomu odniesienia. niepożądane, nieprzyjemne lub uciążliwe dźwięki, zazwyczaj o nadmiernym natężeniu (zbyt głośne) w danym miejscu i czasie. Pojęcie hałasu jest generalnie subiektywne i zależy od poziomu odniesienia.

SZKODLIWOŚĆ HAŁASU Hałas może być szkodliwy dla zdrowia człowieka. Hałas może być szkodliwy dla zdrowia człowieka. Zbyt duże jego natężenie może prowadzić do uszkodzenia narządu słuchu. Zbyt duże jego natężenie może prowadzić do uszkodzenia narządu słuchu. Mniejsze wartości natężenia hałasu, występujące długotrwale lub przenikliwie, mogą wpływać negatywnie na psychikę. Mniejsze wartości natężenia hałasu, występujące długotrwale lub przenikliwie, mogą wpływać negatywnie na psychikę.

25 kwietnia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem. 25 kwietnia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem.

ŹRÓDŁA HAŁASU pojedyncze np. środki komunikacji, transportu i produkcji w obiektach i na zewnątrz pojedyncze np. środki komunikacji, transportu i produkcji w obiektach i na zewnątrz zgrupowane na określonej przestrzeni np. drogi, lotniska, dworce, zajezdnie, stacje rozrządowe, obiekty przemysłowe, rozrywkowe, sportowe itp. zgrupowane na określonej przestrzeni np. drogi, lotniska, dworce, zajezdnie, stacje rozrządowe, obiekty przemysłowe, rozrywkowe, sportowe itp.

Jednostką pomiarową dla hałasu są decybele Bezpieczne dźwięki to decybeli tj. szelest liści, tykanie zegara, szum cichej ulicy, zwykła rozmowa, śpiew ptaków. Bezpieczne dźwięki to decybeli tj. szelest liści, tykanie zegara, szum cichej ulicy, zwykła rozmowa, śpiew ptaków. Ryzykowne decybeli – gwar w restauracji z muzyką, szum głośnej ulicy, odgłos jadącej ciężarówki i autobusu. Ryzykowne decybeli – gwar w restauracji z muzyką, szum głośnej ulicy, odgłos jadącej ciężarówki i autobusu. Groźne decybeli- warkot motocykla bez tłumika, dźwięki koncertu rockowego, pracujący młot pneumatyczny. Groźne decybeli- warkot motocykla bez tłumika, dźwięki koncertu rockowego, pracujący młot pneumatyczny.

Miernik ciśnienia akustycznego

Wpływ hałasu na zdrowie człowieka. Z punktu widzenia psychologii hałas jest dźwiękiem nieprzyjemnym i niepożądanym, powodującym drażliwość, zmęczenie całego organizmu a szczególnie słuchu. Z punktu widzenia psychologii hałas jest dźwiękiem nieprzyjemnym i niepożądanym, powodującym drażliwość, zmęczenie całego organizmu a szczególnie słuchu. Hałas ma wpływ na zdrowie i kondycję człowieka. Hałas ma wpływ na zdrowie i kondycję człowieka. Szkodliwość działania hałasu na organizm człowieka objawia się zmęczeniem, gorszą wydajnością nauki trudnościami w skupieniu uwagi, zaburzeniami orientacji, drażliwością, podwyższeniem ciśnienia krwi, bólem i zawrotami głowy, czasowym lub trwałym uszkodzeniem słuchu. U małych dzieci hałas budzi duży niepokój, niepewność, zagubienie. Szkodliwość działania hałasu na organizm człowieka objawia się zmęczeniem, gorszą wydajnością nauki trudnościami w skupieniu uwagi, zaburzeniami orientacji, drażliwością, podwyższeniem ciśnienia krwi, bólem i zawrotami głowy, czasowym lub trwałym uszkodzeniem słuchu. U małych dzieci hałas budzi duży niepokój, niepewność, zagubienie. Nie wszyscy są jednakowo wrażliwi na po hałasowe uszkodzenie słuchu. Istnieją czynniki predysponujące zależne od genów, ogólnego stanu zdrowia, warunków środowiskowych. Nie wszyscy są jednakowo wrażliwi na po hałasowe uszkodzenie słuchu. Istnieją czynniki predysponujące zależne od genów, ogólnego stanu zdrowia, warunków środowiskowych.

Sprawdź swój słuch- wykonaj test Masz słuch prawidłowy, gdy słyszysz szept z odległości 6 metrów. Masz słuch prawidłowy, gdy słyszysz szept z odległości 6 metrów. Masz słuch osłabiony, gdy słyszysz szept z odległości 1-4 metrów. Masz słuch osłabiony, gdy słyszysz szept z odległości 1-4 metrów. Masz słuch przytępiony, gdy słyszysz szept z odległości do 1 metra. Masz słuch przytępiony, gdy słyszysz szept z odległości do 1 metra. Grozi ci głuchota, gdy osoba, która do ciebie mówi, musi nachylić się do twego ucha, by dotarł do ciebie jej głos Grozi ci głuchota, gdy osoba, która do ciebie mówi, musi nachylić się do twego ucha, by dotarł do ciebie jej głos

HAŁAS W SZKOLE 20 procent dzieci ze szkół podstawowych ma zaburzenia słuchu a 30 procent ma tzw. szumy uszne. Większe zaburzenia mają dzieci ze starszych klas. Powodem jest hałas w szkołach ponad dopuszczalne normy. 20 procent dzieci ze szkół podstawowych ma zaburzenia słuchu a 30 procent ma tzw. szumy uszne. Większe zaburzenia mają dzieci ze starszych klas. Powodem jest hałas w szkołach ponad dopuszczalne normy.

HAŁAS W SZKOLE Hałas na szkolnej przerwie może być porównywalny z tym na koncercie rockowym. Przy jego natężeniu przekraczającym 100 decybeli większość ludzi odczuwa ból. Hałas na szkolnej przerwie może być porównywalny z tym na koncercie rockowym. Przy jego natężeniu przekraczającym 100 decybeli większość ludzi odczuwa ból. Naukowcy ostrzegają: w szkołach jest za głośno, uczniowie nie mogą efektywnie przyswajać wiedzy nawet po krótkotrwałej obecności w takich warunkach. Naukowcy ostrzegają: w szkołach jest za głośno, uczniowie nie mogą efektywnie przyswajać wiedzy nawet po krótkotrwałej obecności w takich warunkach.

HAŁAS W SZKOLE podczas przerw jego poziom dochodzi w nich nawet do 110 decybeli, podczas gdy dopuszczalna norma w Polsce wynosi 85 decybeli. Natomiast średni poziom hałasu to 90 dB, czyli nieco powyżej progu uszkodzenia słuchu. Tyle decybeli ma także dźwięk szkolnego dzwonka podczas przerw jego poziom dochodzi w nich nawet do 110 decybeli, podczas gdy dopuszczalna norma w Polsce wynosi 85 decybeli. Natomiast średni poziom hałasu to 90 dB, czyli nieco powyżej progu uszkodzenia słuchu. Tyle decybeli ma także dźwięk szkolnego dzwonka Po spędzeniu 59 minut w takim hałasie potrzeba aż 479 minut odpoczynku, aby stan słuchu powrócił do normy Po spędzeniu 59 minut w takim hałasie potrzeba aż 479 minut odpoczynku, aby stan słuchu powrócił do normy

POKOCHAJMY CISZĘ… Można zamknąć oczy, gdy się nie chce czegoś widzieć. Można zamknąć oczy, gdy się nie chce czegoś widzieć. Można zatrzymać oddech, gdy się nie chce czegoś wąchać. Można zatrzymać oddech, gdy się nie chce czegoś wąchać. Ale nie można zamknąć ucha, gdy się nie chce czegoś słyszeć. Ale nie można zamknąć ucha, gdy się nie chce czegoś słyszeć.

Mów tylko wtedy, kiedy to co chcesz powiedzieć jest piękniejsze od ciszy. Mów tylko wtedy, kiedy to co chcesz powiedzieć jest piękniejsze od ciszy. Przysłowie arabskie

Bibliografia likacje_pliki/publikacja_14.htm likacje_pliki/publikacja_14.htm likacje_pliki/publikacja_14.htm likacje_pliki/publikacja_14.htm powodem-zaburzen-sluchu-u-dzieci html powodem-zaburzen-sluchu-u-dzieci html powodem-zaburzen-sluchu-u-dzieci html powodem-zaburzen-sluchu-u-dzieci html szkole-przekracza-dopuszczalne-normy-435.html szkole-przekracza-dopuszczalne-normy-435.html szkole-przekracza-dopuszczalne-normy-435.html szkole-przekracza-dopuszczalne-normy-435.html wpage&pid=27 wpage&pid=27 wpage&pid=27 wpage&pid=27