Parkingi Parkuj i Jedź (P+R) na obrzeżach Warszawy (konsultacje społeczne w ramach etapu II) Projekt Budowa parkingów strategicznych "Parkuj i Jedź" (Park&Ride) - II etap został wpisany do Indykatywnego Planu Inwestycyjnego - projekty kluczowe w ramach RPO WM 2007-2013.
Ramy konsultacji społecznych 3.
Ramy konsultacji społecznych Cel: dwustronny przepływ informacji pomiędzy inwestorem i zainteresowanymi mieszkańcami, grupami i instytucjami Zasady: otwarta przestrzeń komunikacji dla każdego, kto chce przedstawić swoją opinię, szanując czas (swój i innych) oraz prawo drugiej osoby do odrębnego zdania
Ramy konsultacji społecznych Forma: Konsultacje bezpośrednie (spotkania i dyskusje) Wypowiedzi zbierane poprzez dedykowane skrzynki e-mailowe: www.ztm.waw.pl lub www.cbos.pl Sondaż opinii publicznej na reprezentatywnej próbie mieszkańców Anonimowe ankiety P&P wypełniane przez mieszkańców
Informacje inwestora 3.
System parkingów P+R "Parkuj i Jedź" to popularny system komunikacji mieszanej (transport indywidualny + komunikacja miejska) istniejący od kilkudziesięciu lat w krajach Europy Zachodniej i w USA Parkingi "P+R" powstają dla tych kierowców i pasażerów, którzy korzystają z własnych aut, przyjeżdżają do centrum Warszawy z jej okolic. Obecnie funkcjonuje już 5 parkingów Parkuj i Jedż (P+R): Metro Marymont, Metro Młociny, Metro Wilanowska, Metro Stokłosy (etap I) i Połczyńska. ZTM planuje wybudowanie łącznie 30 parkingów P+R na obrzeżach Warszawy
Parking Parkuj i Jedź (P+R) Parkingi P+R budowane są na obrzeżach Warszawy, aby zmniejszyć korki w mieście. Parkowanie jest bezpłatne pod warunkiem wykupienia i skasowania min. całodobowego biletu komunikacji miejskiej. Na parkingach są miejsca dla samochodów i rowerów. Parkingi są monitorowane i czynne przez 22 godziny na dobę (od 4.30 rano do 2.30 w nocy). Parkingi mają udogodnienia dla niepełnosprawnych Na parkingach jest możliwość zakupu biletów. Budowane są jako obiekty jedno lub wielopoziomowe Regulamin: http://www.ztm.waw.pl/parkuj-reg.php
Informacja dodatkowa o środkach UE
67,3 mld euro dla Polski w latach 2007 - 2013
Zaangażowanie środków finansowych z UE Eksploatacja Realizacja Przygotowanie Projektu/Inwestycji Fundusze UE finansują na ogół: Nakłady inwestycyjne ponoszone w celu realizacji inwestycji Koszty przygotowania dokumentacji projektowej Koszty sporządzenia studium wykonalności, wniosku aplikacyjnego, raportu OOŚ, SIWZ Koszty nadzoru
Zapraszamy do zabrania głosu w tej kwestii