TMT EXECUTIVE SEMINAR WARSZAWA, 1 GRUDZIEŃ 2005

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Advertisements

RAPORT.
Rozwój e-commerce/m-commerce i płatności on-line.
EBPP - nowy trend na rynku
Konferencja ZPHF 10 kwietnia 2008 Andrzej Stachnik
Wyobraź sobie, że pracujesz w jednej z największych i najbardziej szanowanych firm na świecie, zatrudniającej ponad 300,000 osób w ponad 100 krajach. W.
GIEŁDA TOWAROWA DLA DOSTAWCÓW CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Charakterystyka branży By Tomasz Kospin, Piotr Krogulski
- na rynku od 1997 r. Kielce 2006.
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Fairtrade – dynamiczny rynek
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Strategia Warszawa, styczeń 2005.
1 Szansa dla banków Konferencja Polskie regiony w Europie – szanse rozwoju Warszawa, 6 kwietnia 2006 r.
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Droga innowacji mBank. Prawo Moorea Liczba tranzystorów w układzie scalonym podwaja się w ciągu 18 miesięcy Sformułowana w 1965 roku prognoza Gordona.
Internet jako źródło informacji dla pacjenta na temat schorzeń i leków
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Prezes Zarządu eCard S.A.
Trendy w E-Commerce na świecie
Przegląd i kryteria wyboru nowoczesnej platformy e-commerce
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
PLAN PREZENTACJI Profil spółki i akcjonariat Rynek opon
Odwrócony łańcuch dystrybucji
Sieci oparte na architekturze Internetu
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Konferencja Prasowa Polskiego Związku Faktorów.
PREZENTACJA PLATFORMY
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
Rynek węgla kamiennego na świecie wrzesień 2013
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Szara strefa wyrobów tytoniowych w 2012
Koncern Bauera.
Istota konkurencji w internecie …
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Grupa LOTOS S.A. Bezpieczeństwo energetyczne, rynek, rozwój
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Dawid Smoleń Zarządzanie Rok II, sem. III
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Katarzyna Piętka-Kosińska CASE-Doradcy Warszawa,
Zaufany partner na rynku e-commerce
Zaufany partner na rynku e-commerce
W AKTUALNYCH TRENDACH GDZIE DZISIAJ SZUKAĆ DUYŻYCH PIENIĘDZY ?
EXCELLENCE S.A. PREZENTACJA 2013.
PZU Ubezpieczenie Lekowe Grupowe ubezpieczenie lekowe Opieka Medyczna
Raporty sprzedażowe jako dodatkowe źródło finansowania apteki
Doświadczenia grupowych zakupów dla szpitali
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces“ Henry Ford Prezentacja firmy.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Gdzie klienci szukają informacji o pożyczkach pozabankowych?
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.
SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja.
Outsourcing problematycznych etapów wytwarzania jako narzędzie optymalizacji produkcji Anna Zawadzka Business Development Manager Rzeszów, 4. Listopada.
Nowa rola dystrybutora farmaceutycznego
PSIK – Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych
SLAJD 1 SLAJD 2 Dywersyfikacja szeroki zakres działania obejmujący branże: KOMPLEKSOWY PARTNER DLA TWOJEGO BIZNESU.
Perspektywy rozwoju ubezpieczeń ochrony prawnej w Polsce Jerzy Wieczorek Warszawa, 27 stycznia 2016 r.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
W DUŻYCH FIRMACH Roman Mizerny Prezes Zarządu „HOLDING – ZREMB Gorzów” S.A.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Kancelaria Medius SA | Raport: Rynek wierzytelności w Polsce
Zakupy Polaków w zagranicznych sklepach internetowych
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
Zapis prezentacji:

TMT EXECUTIVE SEMINAR WARSZAWA, 1 GRUDZIEŃ 2005 Case study: internetowa apteka DomZdrowia.pl - działająca w ramach tradycyjnego punktu aptecznego, zgodnie z obowiązującym prawem farmaceutycznym TMT EXECUTIVE SEMINAR WARSZAWA, 1 GRUDZIEŃ 2005

SPIS TREŚCI Idea przedsięwzięcia Management Model biznesowy i oferta Otoczenie rynkowe Cele Podsumowanie

Idea przedsięwzięcia Dostarczanie produktów leczniczych wydawanych bez recepty oraz pozostałego asortymentu dostępnego w aptece drogą wysyłkową www.domzdrowia.pl

Założyciel – Prezes Zarządu Management Mirosław Ostrowski Założyciel – Prezes Zarządu Lekarz medycyny z 15-to letnim stażem biznesowo-menedżerskim Jeden z pierwszych pracowników firmy SmithKline Beecham /obecnie GSK/ w Polsce Osoba wprowadzająca na rynek oraz członek zarządu firmy Medicover Założyciel oraz wiceprezes zarządu firmy Polish Pharmaceutical Services, największej na polskim rynku hurtowni farmaceutycznej zajmującej się importem równoległym

Założyciel - Wice Prezes Zarządu Management Jacek Denkowski Założyciel - Wice Prezes Zarządu Od 1992 funkcje zarządcze w firmach dystrybuujących farmaceutyki (Aflopa SA, Disfapol, Cefarm Sląski SA oraz inne hurtownie i apteki z Grupy ORFE) 2000-2004 Apteki Polskie S.A. (Apteka 21) finansowane przez Polish Enterpise Found. Współautor biznes planu. Założyciel i udziałowiec spółki, wiceprezes zarządu, później członek rady nadzorczej. Managing Director Varta Baterie Polska należącej do koncernu Rayovac zajmującego się dystrybucją produktów FMCG ( Varta, Remington, Rayovac)

Podstawowy model biznesowy Obsługa wysyłkowa za pośrednictwem portalu DomZdrowia.pl pacjentów na terenie Polski Obsługa wysyłkowa pacjentów polskojęzycznych za granicą Prowadzenie wspólnie z producentami farmaceutycznymi działań e-marketingu na ich rzecz Tworzenie odpowiednika systemu Pharmaceutical Benefit Management HURTOWNIA DomZdrowia.pl ZAMÓWIENIE – www, mail, telefon KONSUMENT ZAMÓWIENIE -automatyczne Dostawa zbiorcza - codziennie Dostawa (KURIER) Kompletowanie paczek Fakturowanie

Zakres dostępnych produktów Produkty lecznicze wydawane bez recepty Produkty medyczne Suplementy diety Kosmetyki farmaceutyczne Środki higieniczne i opatrunkowe Produkty optyczne Leki bez recepty (OTC) - ok. 3.200 Produkty sprzedawane w aptekach : ok. 45.000 pozycji (leki, kosmetyki, materiały medyczne, rehabilitacyjne, itp.) CENY - średnio 15% niższe niż w tradycyjnych aptekach

Rynek OTC W roku 2004 po raz pierwszy wzrost sprzedaży leków OTC był większy niż w segmencie Rx. Sprzedaż OTC wzrosła o 7,4%, podczas gdy Rx o 1,3 %. Oznacza to, że segment OTC rósł 4 krotnie szybciej niż rynek, podczas gdy segment Rx rósł wolniej niż rynek. Prognozowany roczny wzrost rynku OTC w latach 2005 - 2007 – 7,5%, a Rx 4 %. Cały rynek farmaceutyczny będzie rósł w tempie 5 % rocznie. Znaczący wpływ na rynek OTC mają : wydatki i preferencje konsumentów + pogoda ( liczba infekcji ) Wartość rynku OTC: - rok 2005 : 5,05 mld PLN (Źródło: Rzeczpospolita, 2005-02-21) - rok 2007 : 5,82 mld PLN (prognoza na podstawie dynamiki wzrostu rynku)

Sytuacja prawna Polskie Prawo Farmaceutyczne Art. 68 ust. 1 pkt. 3 „Zabrania się wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych” Versus Europejski Trybunał Sprawiedliwości Orzeczenie C-322/01 „Całkowity zakaz sprzedaży wysyłkowej leków wydawanych bez recepty, jest niezgodny z art. 30 Traktatu Rzymskiego „ działania Interpelacja posła Rokity do Marszałka Sejmu Wniosek posła Ziobro do Sejmowej Komisji Zdrowia Opinia UKIE Opinia Ministra Zdrowia efekt Zmiana prawa farmaceutycznego zgodnie z orzeczeniem ETS

Analiza rynku internetowego Ponad 8 mln internautów w Polsce Ponad 1 mld PLN wartość rynku ecommerce Ponad 20% internautów kupuje przez internet Ponad 25% płaci kartami kredytowymi za zakupy Około 24% kupuje leki bez recepty „na zapas” Około 94 PLN wydaje rocznie statystyczny Polak na leki OTC Wartość rynku na podstawie powyższych cyfr to od 30 do 60 mln PLN rocznie

Udział aptek internetowych w sprzedaży leków na Świecie Sprzedaż przez Internet ma coraz większy udział w całości sprzedaży leków i obecnie jest szacowana na ponad 10 proc. światowego rynku aptecznego (z czego większość realizowana jest w USA) Według Międzynarodowej Federacji Hurtowni Farmaceutycznych w 2004 r. apteki internetowe w Europie miały osiągnąć 5–8 proc. udział w rynku (Źródło: Menadżer Zdrowia, nr 3 / 2005 maj) Sprzedaż leków przez Internet w USA należy do grupy określanej jako „pionowy wzrost” co znaczy, że sprzedaż leków przez Internet rośnie średnio rocznie o 30 % (Źródło: Raport e-commerce 2005 , Money.pl)

Elementy konkurencyjności domzdrowia.pl WYGODA CENA WIARYGODNOŚĆ I ZAUFANIE KLIENTÓW DOSTĘPNOŚĆ TOWARU ŁATWOŚĆ ZAPŁATY I TRANSPORT RELACJE Z KLIENTAMI (m. in. programy lojalnościowe) Ponad 10 tys klientów zrealizowało zamówienia w domzdrowia.pl w ciągu ostatnich 12 miesięcy Realizujemy obecnie do 2 tys zamówień miesięcznie (przed sezonem !) Wartość zamówień znacznie przekracza 120 PLN Ponad 70% klientów – kobiety w wieku 25 - 35 lat, duże miasta, zarobki ponad 1,5 tys PLN miesięcznie. Ponad 1 mln odwiedzin strony dotychczas

Analiza rynku - konkurencja Brak firm w pełni konkurencyjnych - główna przyczyna niejasna sytuacja prawna Istniejące sklepy internetowe aptek skupiają się na kosmetykach Firmy zagraniczne oferują pojedyncze produkty - często nielegalnie Benchmark – DocMorris (Niemcy) DocMorris działa od czerwca 2000, przez pierwsze 3 lata sprzedaż tylko leków bez recepty 130 mln EUR sprzedaży w 2004 roku 7% niemieckiego rynku OTC w 2004 roku 200 000 Klientów na koniec 2004 roku 1 mln zamówień w ciągu 2004 roku

Cele długoterminowe LIDER RYNKU ECOMMERCE B2C W SEGMENCIE LEKI OTC W POLSCE EKSPANSJA W REGIONIE EUROPY ŚRODKOWO-WSCHODNIEJ (M&A) LIDER RYNKU ECOMMERCE B2C W SEGMENCIE LEKI NA RECEPTE W POLSCE (po zmianach prawa farmaceutycznego )

Dlaczego wygramy - podsumowanie Doświadczony Management Pozycja lidera na rynku (first mover advantage) ATRAKCYJNE CENY dla klientów Pełna funkcjonalność e-commerce dla klienta (wygodne kupowanie, wszystkie formy płatności, szeroka oferta, logistyka, programy lojalnościowe, etc.) Rozpoczynamy intensywną promocję w internecie oraz budujemy kanał sprzedaży Wsparcie partnera VC (kapitał i know how ecommerce)

Dziękujemy za uwagę więcej informacji: Mirosław Ostrowski tel Dziękujemy za uwagę więcej informacji: Mirosław Ostrowski tel. 601 965 205, e-mail: ostrowski@mito.com.pl Jacek Denkowski tel. 601 33 49 78, e-mail: denkowski@mito.com.pl Andrzej Jasieniecki tel. 605 899 099, e-mail: aj@mci.pl