Podstawy programowania PP – LAB2 Wojciech Pieprzyca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wstęp do programowania
Advertisements

Programowanie wizualne PW – LAB6 Wojciech Pieprzyca.
Programowanie wizualne
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 4 Wojciech Pieprzyca.
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 3 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania PP – LAB3 Wojciech Pieprzyca.
Algorytmy – różne przykłady
PODSUMOWANIE.
Podstawowe wiadomości o wielokątach foremnych
Instrukcje warunkowe Zajęcia 5.
Liczby wokół nas A. Cedzidło.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 8: Wykorzystanie procedur i funkcji © Jan Kaczmarek.
Programowanie imperatywne i język C
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A
Podstawy programowania
SO – LAB3 Wojciech Pieprzyca
Podstawy programowania PP – LAB6 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania
Podstawy programowania PP - LAB1 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania
LICZBY RZECZYWISTE PODZBIORY ZBIORU LICZB RZECZYWISTYCH
Dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
Tworzenie nowej biblioteki
Programowanie obiektowe W2
Reprezentacje - zmiennoprzecinkowa
MS ACCESS Kwerendy.
Trochę historii Budowa Hello World Właściwości języka.
Potęgi.
Podstawy programowania II Wykład 2: Biblioteka stdio.h Zachodniopomorska Szkoła Biznesu.
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 7 STEROWANIE c.d. n switch n Pętle.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Wczytywanie danych z klawiatury, komentarze, zmienne.
Podstawy programowania w języku C i C++
© A. Jędryczkowski – 2006 r. © A. Jędryczkowski – 2006 r.
Łódź, 3 października 2013 r. Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ Podstawy Programowania Złożona składnia języka C++
JAVA.
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
Łódź, 3 października 2013 r. Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ Podstawy Programowania Programy różne w C++
Partner Handlowy Konfiguracja sieci TCP/IP - Windows 9x.
Liczby lustrzane, czyli ciekawa cecha podzielności przez 11
Algorytmika Iteracje autor: Tadeusz Lachawiec.
Program Logomocja.
PHP. PHP obiektowy, skryptowy język programowania zaprojektowany do generowania stron internetowych w czasie rzeczywistym.
Typy liczbowe, zmienne, operatory Zajęcia 4. Zmienne Zmienna – to w programowaniu element programu, który może mieć przypisaną pewną wartość (wartość.
Tablice Zajęcia 8. Definicja Tablica (z ang. array) jest zmienną złożoną, która składa się z ciągu elementów tego samego typu. W pamięci komputera tablica.
Pętle Zajęcia 6.
PRZYKŁAD OBLICZENIOWY PRĘT
Rodzaje Liczb JESZCZE SA TAKIE
Funkcje - rekurencja Zajęcia 8. Funkcje - definicja Ogólna postać funkcji w C++: typZwracany nazwaFunkcji(listaParametrówWejściowychFunkcji) { ciało funkcji.
Przeniesienie teoretycznego planu produkcji do rzeczywistości Skoroszyt xls z planem produkcji ELEMENTILOŚĆGODZINA ROZPOCZĘCIAGODZINA ZAKOŃCZENIA Skoroszyt.
Seminarium Dyplomowe: Metodyka i Techniki Programowania Autor: Bartłomiej Fornal.
SciLab.
RODZAJE ALGORYTMÓW 2.-warunkowe 1.-liniowe i=i+1 3.-iteracyjne.
Funkcje w Excelu Wyrażenia, które pobierają wartość lub wartości z komórek, przeprowadzają oprację i zwracają wartość. Funkcje upraszczają i skracają formuły.
Visual Basic przygotował Michał Miłek Visual Basic – język programowania wysokiego poziomu i narzędzie programistyczne firmy Microsoft. Składnia jest oparta.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Algorytmy. Co to jest algorytm? Przepis prowadzący do rozwiązania zadania.
POTĘGOWANIE.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Liczby naturalne i całkowite Spis treści Definicje Działania na liczbach Wielokrotności liczb naturalnych Cechy podzielności Przykłady potęg,potęgi o.
Co to jest e-PUAP  e-PUAP to Elektroniczna Platforma Administracji Publicznej – nowoczesny system komunikacji pomiędzy Obywatelem, Przedsiębiorcą a Urzędem.
Sposoby zapisu algorytmu
Nierówności liniowe.
Krok 1 Aby zadziałał szyfr ,,Cezar” musisz mieć zainstalowany program C++. Jeżeli nie masz to, w folderze o nazwie ,,c++ builder6 „ znajduje się instalator.
Recenzent I. Akceptacja zaproszenia do recenzji
POTĘGI I PIERWIASTKI .
Zapis prezentacji:

Podstawy programowania PP – LAB2 Wojciech Pieprzyca

8. Ćwiczenia (1) 1. Napisać program, który po podaniu oceny (1-6) wyświetli jej nazwę w postaci tekstu np. (5-bardzo dobry) (wykorzystać instrukcję switch !!!), 2.Napisać program, który pokazuje kolejne potęgi liczby 2 o wykładniku z zakresu 0-10 tzn. 2 0, 2 1, 2 2, …, Wykorzystać funkcję pow(liczba,potęga) = liczba potęga Uwaga: dla funkcji pow potrzeba dołączyć bibliotekę math.h. 3.Napisać program, który pyta o zakres liczb (liczba_od : liczba_do) a następnie zsumuje wszystkie liczby z podanego zakresu i wyświetli ich sumę oraz średnią na ekranie.

Ćwiczenia (2) 4. Napisać program wyznaczający iteracyjnie sumę szeregu: 1/x + 1/x 2 + 1/x 3 + 1/x /x n Oczywiście x i n są parametrami programu, które pobieramy od użytkownika np. dla x=2 i n=4 wynikiem powinno być 1/2 + 1/ / /2 4 = 1/2 + 1/4 + 1/8 + 1/16 = 15/16 5. Napisać program wyświetlający linię ze znaków -, Liniii powinno być 5, o długości kolejno 1,2,3,4,5 znaków. 6. Napisać program, który pyta o liczbę dodatnią (jeżeli użytkownik poda liczbę ujemną lub 0 to program powinien zapytać go o liczbę raz jeszcze), a następnie wyświetli na ekranie 10 kolejnych liczb parzystych lub nieparzystych zaczynając od podanej liczby. 7. Napisać program który wczytuje liczby z klawiatury i po każdym wczytaniu pyta użytkownika Czy to już wszystkie liczby? (T/N). Jeżeli użytkownik naciśnie T to program powinien się zakończyć i wyświetlić sumę wprowadzonych liczb oraz ich średnią, wartość największą i wartość najmniejszą (wykorzystać funkcję getch() z blblioteki conio.h do pobierania znaku od użytkownika).