Programowanie obiektowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie Komputerów Studia I stopnia Rok I semestr 1
Advertisements

Java dla studentów II roku Wydziału Fizyki PW Przemysław Duda, 2012
Wprowadzenie.
Podstawy informatyki.
Wprowadzenie do C++ Zajęcia 2.
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
CORBA Łukasz Wnęk.
Informatyka Stosowana
CLR na platformie .NET Tomasz Kostarski.
Politechnika Gdańska WYDZIAŁ ELEKTRONIKI TELEKOMUNIKACJI I INFORMATYKI
Platforma .Net i Vs.Net.
WPROWADZENIE DO JĘZYKA JAVA
Kurs Pascala – spis treści
Zasady zaliczenia Warunki uzyskania zaliczenia:
Pakiety i ATD 1 Definicja. Pakietem albo jednostką programową nazywamy grupę logicznie powiązanych elementów, które mogą być typami, podtypami, obiektami.
ASP.NET i platforma.NET Technologie internetowe ( ) Tomasz Popów
P I OTR SKOŁYSZ. POCHODZENIE I CELE CZYM JEST.NET ? CO IMPLEMENTUJE MONO ? ŚRODOWISKO PRACY [MONODEVELOP] SYTEMY OPERACYJNE CO PROGRAMOWAĆ ? JĘZYKI PRZYKŁADOWY.
Wstęp do programowania obiektowego
Programowanie obiektowe W1 Wprowadzenie
PODSTAWY PROGRAMOWANIA
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
SZPIF – Harmonogram, Opis narzędzi, Schemat bazy danych
C# Windows Forms Zastosowania Informatyki Wykład 2
Technologie komponentowe COM, COM+, DCOM
.NET gdzie szukać? .NET co warto wiedzieć?
Rozwój aplikacji przy wykorzystaniu ASP.NET
Witold Bołt Wprowadzenie do .NET Witold Bołt
Web Serwisy w praktyce Technologie internetowe ( )
Podstawy programowania
Obiekty dynamiczne Tworzenie klas 3 MPDI Programowanie obiektowe W4.
Podstawy programowania II
T: Różnice pomiędzy programowaniem strukturalnym a obiektowym
Opracował : Przemysław Drzymała
Informatyka I - Wykład ANSI C
Podstawy Programowania
Instalacja i narzędzia. Beta-kod i maszyna wirtualna
Systemy operacyjne. Komputer aby mógł realizować zadania oraz aby wszystkie urządzenia w systemie komputerowym mogły działać poprawnie, musi być wyposażony.
Programowanie obiektowe III rok EiT dr inż. Jerzy Kotowski Wykład VIII.
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
JAVA.
Wykonał: Michał Nikołajuk
Maszyna wirtualna ang. virtual machine, VM.
Programowanie komponentowe jesień-zima 2013
ZAKŁAD SYSTEMÓW KOMPUTEROWYCH
Programowanie obiektowe – język C++
Systemy zarządzania treścią Wykład 5
Zajęcia I Organizacja zajęć Rejestracja i uruchamianie makr
SPECJALNOŚĆ: Oprogramowanie Systemowe
Zarządzanie przedsięwzieciami inwestycyjnymi
Technologie informacyjne II
Unified Modeling Language - Zunifikowany Język Modelowania
Projektowanie Aplikacji Internetowych Artur Niewiarowski Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska.
Technologie internetowe Wykład 5 Wprowadzenie do skrytpów serwerowych.
Podstawy języka skryptów
Platforma .Net.
Podstawy programowania
Temat: Porównanie technologii php,c# oraz javascript na przykładzie webaplikacji typu społecznościowy agregator treści Autor: Wojciech Ślawski.
Języki i technologie wytwarzania stron WWW Autor: Michał Walkowski Referat.
Wstęp do programowania
Różnice między programowanie strukturalnym a obiektowym
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Dynamiczny serwer aplikacyjny w C++ platforma LEFTHAND
Podstawy programowania
Założenia projektowe Javy
NEMERLE Michał Maliszewski.
JavaBeans by Paweł Wąsala
Programowanie w Javie 1 Dr Robert Kowalczyk
Zapis prezentacji:

Programowanie obiektowe Andrzej Ziółkowski

Plan pracy Wprowadzenie, pojęcia podstawowe, obiektowe języki programowania Klasy, obiekty, zmienne, metody Modyfikatory, pakiety, interfejsy Programowanie sterowane zdarzeniami Aplety i servlety programowanie aplikacji internetowych Aplikacje mobilne, programowanie telefonów i drobnych urządzeń. Uruchamianie programów, błędy, testowanie, ślad, obsługa wyjątków Programowanie wielowątkowe, programowanie rozproszone

Ćwiczenia Projekt Programowanie w języku Java Środowisko programistyczne NetBeans IDE Praca indywidualna i w grupach Projekt Program w języku Java

Lektury Marek Wierzbicki: Java, programowanie obiektowe. Helion 2006 Bruce Eckel: Thinking in Java. Helion 2006. http://java.sun.com/docs/books/tutorial/

Zaliczenie i oceny Do uzyskania 100 punktów 70 – ćwiczenia 30 – projekt Oceny: 0 – 49 : brak zaliczenia 50 – 59 : 3.0 dostateczna 60 – 69 : 3.5 dostateczna plus 70 – 79 : 4.0 dobra 80 – 89 : 4.5 dobra plus 90 – 100 : 5.0 bardzo dobra

Języki programowania Assembler Prolog Fortran Lisp Algol Perl, PHP Cobol PL-1 C Simula, Smalltalk C++ Java, C# Prolog Lisp Perl, PHP JavaScript

Algol – algorithmic language John Backus, Peter Naur – specyfikacja przy współpracy międzynarodowej (Algol 60) Uniwersalny język algorytmiczny oparty na ściśle zdefiniowanej gramatyce (notacja BNF) Instrukcje blokowe (begin end) Tablice dynamiczne (rozmiar definiowane w trakcji obliczeń a nie podczas translacji) Rekurencja – wywoływanie procedur przez siebie Przekazywanie parametrów do procedur przez wartość

Język C Opracowany dla własnych potrzeb do realizacji jądra systemu operacyjnego Unix 1969-73 w Laboratoriach Bell’a W 1978 Brian Kernighan i Dennis Ritchie opublikowali jego dokumentację Zwarty zapis np. { } zamiast begin end, i++ zamiast i = i + 1 Standardowa biblioteka funkcji (funkcje matematyczne, operacje we-wy, współpraca z systemem operacyjnym) Użycie zmiennych wskaźnikowych

Simula Rozszerzenie Algolu Opracowany w 1967 w Oslo jako uniwersalny język dla potrzeb symulacji Wprowadzono koncepcje klasy i obiektu Obiekty należące do tej samej klasy są opisywane przez te same parametry i funkcje Obiekty mogą być tworzone i usuwane

Smalltalk Powstał w latach 70-tych w firmie Xerox Pierwszy czysto obiektowy język programowania Wszystkie dane (nawet stałe) są obiektami Koncepcja maszyny wirtualnej – implementacja na różnych platformach Garbage collection – odzyskiwanie nieużywanej pamięci Zgrabny język o dużych możliwościach definiowania nowych funkcjonalności

C++ Powstał w latach 80-tych, Bjarne Stroustrup Rozszerzenie obiektowe języka C Klasy, dziedziczenie Konstruktory i destruktory – metody wywoływane podczas tworzenia i usuwania obiektów Bezpośrednie zarządzanie dostępną pamięcią. Operatory new i delete do alokacji pamięci dla danych, struktur i klas Przestrzenie nazw … Bogaty ale dość złożony język, którym łatwo można zrobić wszystko włącznie z błędami.

Java Opracowany w Sun Microsystems w latach 1991-94, James Gosling Podstawowe koncepcje przejęte z języka Smalltalk, składnia wzorowana na C++ ale starano się usunąć te elementy, które były przyczyną błędów programistycznych w C++ Kompilowany do kodu bajtowego – implementacja na wielu platformach Garbage collection Dziedziczenie tylko od jednej klasy Bogate biblioteki klas Nacisk na zastosowania sieciowe i programowanie rozproszone Uruchamianie programów – NetBeans, JBuilder

C# - C Sharp Odpowiedź Microsoftu na język Java Powstał w 2000 w zespole kierowanym przez Andersa Hejlsberga Kod kompilowany do języka CIL, wymaga środowiska uruchomieniowego .NET lub Mono DotGNU Garbage collection – odzyskiwanie pamięci Dziedziczenie tylko z jednej klasy Możliwość dynamicznego tworzenia kodu w trakcie działania programu Bogate biblioteki klas .NET firmy Microsoft Silne wsparcie przy uruchamianiu programów w Visual Studio