Programowanie wizualne PW – LAB6 Wojciech Pieprzyca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wstęp do strumieni danych
Advertisements

Programowanie wizualne PW – LAB5 Wojciech Pieprzyca.
Dzisiejszy wykład Wyjątki.
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 3 Wojciech Pieprzyca.
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 6 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania PP – LAB2 Wojciech Pieprzyca.
Wzorce.
Programowanie w języku Visual Basic
Algorytmy – zapis struktur programowania
Zakres i zasięg deklaracji Zakres : obszar programu, w którym identyfikator może być użyty zakres globalny : cały program zakres lokalny : definicja pojedynczej.
Inżynieria oprogramowania Lecture XXX JavaTM – część IV: IO
Przetwarzanie tekstów i AWK Copyright, 2000 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do.
Przetwarzanie tekstów i AWK Copyright, 2001 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do.
Modularyzacja i struktury danych w C Copyright, 2005 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Modularyzacja i struktury danych w C Copyright, 2005 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Język C – Część II Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.
Wyrażenia regularne i język AWK
Obsługa plików csv Do odczytu z pliku csv można użyć następującego kodu: $fp = fopen ("strony.csv","r"); $num = 0; while ($data = fgetcsv ($fp, 1000, ";"))
Obliczanie miar biegunowych.
Czytanie numerów puktów i ich współrzędnych z mapy.
Programowanie w C Wykład 3
Podstawy programowania
Podstawy programowania PP – WYK2 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania PP – LAB6 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania PP – WYK5 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania PP – LAB5 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania
Język ANSI C Operacje we/wy
Systemy Wbudowane Bascom
Pliki. Pliki Pliki jako pamięć nieulotna Pliki jako pamięć nieulotna Nazwy, atrybuty i prawa dostępu Nazwy, atrybuty i prawa dostępu atrybuty atrybuty.
Schemat Hornera Mgr inż. Michał Szucki.
Programowanie w języku Fortran 95
Podstawy programowania
Podstawy programowania II Wykład 2: Biblioteka stdio.h Zachodniopomorska Szkoła Biznesu.
Pliki tekstowe. Operacje na plikach. mgr inż. Agata Pacek.
Instrukcje sterujące część 2
Pierwsze programy.
Warsztaty programowania w języku Python
Definicja pliku tekstowego Operacje wykonywane na plikach tekstowych
W większości języków programowania biblioteki wejścia/wyjścia ukrywają szczegóły obsługi poszczególnych mediów pod abstrakcją strumienia (ang. stream).
Pliki Pojęcie i rodzaje plików Definicja typu plikowego Operacje wykonywane na plikach elementowych.
Pliki tekstowe – A. Jędryczkowski © 2007 Turbo Pascal umożliwia wykorzystanie w programach plików tekstowych. Pliki takie zawierają informację niezakodowaną
ASP BAZY. 2.2 S. Wolek Wst. do Inf. Połączenie z bazą danych przez ADO (ActiveX Data Object) do: - źródła ODBC - bazy z podanie nazwy sterownika ODBC.
Podstawy informatyki 2013/2014 Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
INSTRUKCJE Umożliwiają zapis algorytmu, służą do sterowania przebiegiem programu. warunkowe (podejmowanie decyzji) 1. if-else „jeżeli”, 2. switch-case.
Informatyka MPZI Wykład 4 Podprogramy Pliki Typ zbiorowy Rekurencja.
ASP BAZY DANYCH. 2 S. Wolek Wst. do Inf. Połączenie z bazą danych przez ADO (ActiveX Data Object) do: - źródła ODBC - bazy z podanie nazwy sterownika.
1 Strumienie Hierarchie klas strumieniowych, strumienie bajtowe - klasy InputStream i OutputStream i ich metody, klasa File, strumienie plikowe, strumienie.
PL/SQL – dalsza wędrówka
Podstawy programowania II Wykład 3: Obsługa plików w stdio.h.
Informatyka MPDI2 Wykład 10 DELPHI cd. - zmienne tablicowe,
Podstawy programowania (4)
Pliki tekstowe – odczyt i zapis Zajęcia 11. Zapis do pliku tekstowego Prosty program pokazujący sposób zapisu do pliku tekstowego: // writing on a text.
Wyrażenia regularne i język AWK Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Teoretyczne.
Pętle – instrukcje powtórzeń
Instrukcje warunkowe w php. Pętla FOR Czasem zachodzi potrzeba wykonania jakiejś czynności określoną ilość razy. Z pomocą przychodzi jedna z najczęściej.
Podstawy informatyki Operacje we/wy Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty.
Strumienie w języku Java Bartosz Walter InMoST Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin realizacji:
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Piotr Kawałek , Mateusz Śliwowski
Sposoby zapisu algorytmu
Strumienie, Wczytywanie, Zapisywanie, Operacje na plikach
Podstawy Python.
Podstawy informatyki Operacje we/wy
Operacje na plikach w C++
Operacje na plikach w C++
Zapis prezentacji:

Programowanie wizualne PW – LAB6 Wojciech Pieprzyca

Zapis do pliku 1) Wykorzystywana jest biblioteka fstream.h Należy dołączyć tę bibliotekę: #include 2) Otwarcie pliku: a) wykorzystując konstruktor klasy ofstream ofstream outfile ("nazwa_pliku"); lub b) wykorzystując metodę open ofstream outfile; outfile.open("nazwa_pliku");

Zapis do pliku 3) Można sprawdzać czy udało się otwarcie pliku za pomocą metody fail(). if (outfile.fail()) { ShowMessage(Nie udalo sie otworzyc pliku do zapisu); return; } 4) Zapis danych do pliku odbywa się za pomocą strumienia wyjściowego <<. Można także wykorzystać znacznik endl, który spowoduje przejścia do nowej linii. outfile << "Przykładowy tekst" << endl;

Zapis do pliku 5) Zamknięcie pliku outfile.close(); Utworzony plik pojawi się w katalogu w którym zapisaliśmy projekt. W powyższym przykładzie zapis do pliku będzie odbywał się w trybie nadpisywania tzn. jeżeli plik o podanej nazwie już istniał to zostanie zastąpiony nowym a stara zawartość zostanie utracona. Jeżeli chcemy tego uniknąć i otwierać plik w trybie dopisywania informacji należy wywołać konstruktor lub metodę open klasy ofstream z drugim parametrem ios::append np. outfile.open("nazwa_pliku.txt", ios::app);

Odczyt z pliku 1) Wykorzystywana biblioteka fstream.h Należy dołączyć tę bibliotekę: #include 2) Otwarcie pliku: a) wykorzystując konstruktor klasy ofstream ifstream infile ("nazwa_pliku"); lub b) wykorzystując metodę open ifstream infile; infile.open("nazwa_pliku");

Odczyt z pliku 3) Można sprawdzać czy udało się otwarcie pliku za pomocą metody fail(). if (infile.fail()) { ShowMessage(Nie udalo sie otworzyc pliku do odczytu); return; }

Odczyt z pliku 4a) Odczyt danych z pliku może odbyć się za pomocą strumienia wejściowego >>. Wadą tego sposobu jest to, że zostanie odczytane tylko jedno słowo (do pierwszej spacji) z danej linii pliku tzn. dla tekstu przykladowy tekst zostałoby odczytane słowo przykładowy. Powtórne wywołanie strumienia wejściowego zwróciłoby słowo tekst. Proszę zauważyć, że tekst wczytywany jest do zmiennej bufor typu tekstowego. char bufor[255]; infile >> bufor; ShowMessage(bufor); infile >> bufor; ShowMessage(bufor);

Odczyt z pliku 4b) Drugi sposób odczytu umożliwia wczytanie z pliku całej linii o maksymalnej długości określonej przez programistę. Realizacja odbywa się za pomocą metody getline(). infile.getline(bufor, 255); Wyświetlenie wszystkich linii z pliku mogłoby się odbywać za pomocą następującej pętli (pętla działa dopóki funkcja eof nie zwróci informacji, że osiągnęliśmy koniec pliku). eof oznacza end of file while (!infile.eof()) { infile.getline(bufor, 255); ShowMessage(bufor); }

Odczyt z pliku 5) Zamknięcie pliku outfile.close();