REALIZACJA PROJEKTU OZE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 2 W ZBĄSZYNIU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kompatybilność grzejników niskotemperaturowych z pompami ciepła
Advertisements

XII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Nowe Technologie i Osiągnięcia w Metalurgii i Inżynierii Materiałowej” BADANIA WPŁYWU INTENSYWNOŚCI PODGRZEWANIA.
Bank Ochrony Środowiska S.A.
VARIO KM Duplex Michał Groblicki.
PRODUCENT MASZYN ROLNICZYCH
Prezentacja na Side Event, Barcelona
Wieloaspektowe podejście do efektywności energetycznej na przykładzie wybranych projektów Dalkii w Poznaniu 24/03/2017.
V DNI OSZCZĘDZANIA ENERGII
Zaprawy murarskie i tynkarskie - co warto o nich wiedzieć
Efekt cieplarniany.
Jak oszczędzać energię?
Azbest Wielkie zagrożenie.
PROFILAKTYKA TERMOWIZYJNA. Szanowni Państwo, firma Budo-Projekt Kłodzko oferuje najnowocześniejszą metodę bezinwazyjnej profilaktyki termowizyjnej wszystkich.
PREZENTUJE NOWY BLOCZEK TYPU „WPUST-WPUST” W ENERGOOSZCZĘDNYM SYSTEMIE
UCIEKAJĄCE CIEPŁO „DETEKTYWI” NA TROPIE
Część 1 – weryfikacja obliczeniowa
Dach ze szczeliną wentylacyjną
Edward Licznerski Optima Invest SA Gdańsk
TERMOMODERNIZACJA I ZARZĄDZANIE ENERGIĄ
The best steel solutions for You
Część 2 – weryfikacja pomiarowa
Paweł Surma Hubert Gryczka Rafał Zmudziński Łukasz Jankowski
O kriostymulacji azotowej dla ludzi… Cześć I ... zdolnych
Montaż okna w przestrzeni izolacji ścian budynku jest prosty, pewny i szybki z wykorzystaniem Systemu JB-D.
Jak racjonalnie gospodarować energią w szkole ?
DOMY PASYWNE.
Opracował: Ireneusz Pietruszka, sierpien 2011
Ekoprojekt Tak jak każda z trzecich klas mieliśmy za zadanie wziąć udział w projekcie edukacyjnym. Za dziedzine obraliśmy sobie ekologię, a naszym tematem.
Zespół Szkół Zawodowych im. Powstańców Wielkopolskich w Gostyniu
Badanie termoizolacji szkoły
Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii w Katowicach
Kolektory słoneczne.
Racibórz, 15 kwietnia 2011 r. Piotr Kukla
Kominy ceramiczne.
BIOLOGIA Efekt cieplarniany.
Gdzie ucieka ciepło z budynku?
Solarne podgrzewanie wody Wstęp
GRZYBY PLEŚNIOWE W NOWOCZESNYM BUDOWNICTWIE
Programy pomocy publicznej - element strategii wspierania innowacyjności i rozwoju przedsiębiorczości.
ZUŻYCIE ENERGII DO OGRZEWANIA LOKALU W BUDYNKU WIELORODZINNYM
Wpływ niskich temperatur na organizm człowieka
płytka Petriego termometr ciepła woda 1. Połóż termometr na płytce Petriego. Zanotuj jaką wskazuje temperaturę i zamknij wieczko.
Zaprawy murarskie i tynkarskie - co warto o nich wiedzieć
WINERGETIC Premium Aspekty techniczne produktu
WPŁYW CZŁOWIEKA NA KLIMAT
Multipor – system izolacji termicznej ścian i stropów Małgorzata Bartela, Product Manager Xella Polska.
TERMOMODERNIZACJA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ „MORS” W STEGNIE 1.
Nieruchomość składa się z działki o powierzchni ok. 2 arów (segmenty środkowe) lub ok. 4 arów (segmenty zewnętrzne), na której znajduje się dwukondygnacyjny.
TESTTEST Sprawdź swoją wiedzę przed przystąpieniem do zadań praktycznych Energooszczędna renowacja historycznych budynków ROZPOCZNIJ TEST.
ENERGIA WIATROWA Naukowcy obliczyli, że gdyby udało się wykorzystać tylko połowę siły wiatru wiejącego na Ziemi, to i tak można by wyprodukować 170 razy.
B UDYNKI S OCJALNE DOMEK SP. Z O.O. Luboń Bełchatów dla Twojej Gminy dla Ciebie Po przystąpieniu Polski do U.E. rozpoczęliśmy dostawy i montaż gotowych.
Efekt cieplarniany.
Zespół Szkół Technicznych w Mielcu Przed realizacją Po realizacji.
Spotkanie informacyjne dla mieszkańców zainteresowanych udziałem w projekcie „Odnawialne Źródła Energii w Gminie Brzeziny” Oś priorytetowa IV Działanie.
Projekt pn. „Termomodernizacja i wdrożenie odnawialnych źródeł energii w budynkach szkolnych w Chodowie – zielona drogą ku poprawie efektywności energetycznej”
Kominy ceramiczne.
Mechanika wilgoci. Fizyka i chemia budowli część 1-1E
Dlaczego powinienem wymienić piec?
Inwestycje OZE w projektach gminnych
PANEL OBYWATELSKI w gdańsku
Efekt cieplarniany.
TECHNOLOGIA PREFABRYKOWANA - KERAMZYTOBETONOWA
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi
KLASYFIKACJA NA HYDROCYKLONACH W ZAMKNIĘTYCH UKŁADACH MIELENIA
EKSPLOATACJA NIERUCHOMOŚCI
„Budowa Gminnego Przedszkola w Rogowie”
Zapis prezentacji:

REALIZACJA PROJEKTU OZE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 2 W ZBĄSZYNIU

TEMAT: WYKORZYSTANIE KAMERY TERMOWIZYJNEJ DO OCENY STANU IZOLACYJNOŚCI CIEPLNEJ BUDYNKU SZKOŁY

Założenia ogólne: Wykazanie znacznych ubytków ciepła z budynku szkolnego w okresie od stycznia do marca 2013 roku.

W zakresie podpisanego w ramach Unii Europejskiej paktu 3 x 20 jednym z elementów jest właściwe gospodarowanie energią m.in. zmniejszenie wykorzystania energii do 2020 roku o 20 % W budynku naszej szkoły jest to znaczny problem, szczególnie z utrzymaniem właściwej temperatury 180C mimo dużego zużycia gazu ziemnego.

OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA BUDYNKU SZKOŁY murowany z cegły w 1905 roku, powierzchnia 1867 m2 elewacja wykonana na początku lat 80-tych również tym okresie wymiana okien drewnianych na aluminiowe z podwójną szybą wykonanie nowego pokrycia dachowego z dachówki ceramicznej w 2007 roku wymiana okien na poddaszu na plastikowe

OGRZEWANIE BUDYNKU spalanie gazu ziemnego przy wykorzystaniu pieca „TORUS”-150kW, zainstalowanego w 1993r. rzeczywiste zużycie gazu w styczniu 10833m3, prognoza na luty 5088m3 równoległe wykorzystanie pieca węglowego do dogrzewania w czasie silniejszych mrozów (spala się drewniane palety z zakładów stolarskich)

Modernizacja instalacji grzewczej w ostatnich pięciu latach: rury i kaloryfery żeliwne w połowie zastąpiono rurami miedzianymi i nowymi kaloryferami

KAMERA TERMOWIZYJNA NARZĘDZIEM DIAGNOSTYCZNO-BADAWCZYM ZASTOSOWANYM W BUDOWNICTWIE DO: oceny stanu izolacji termicznej budynku i lokalizowanie miejsc nieszczelności, oceny szczelności stolarki budowlanej i wykrywania miejsc strat ciepła, wykrywania mostków termicznych w przegrodach budowlanych, wykrywania i lokalizowania zawilgoceń i wycieków w przegrodach, wykrywania i oceny zagrożenia zagrzybieniem w przegrodach, wykrywania niepożądanej infiltracji zimnego powietrza przez przegrody, wykrywania wad zastosowanych materiałów budowlanych,

Problemy z oknami – założenia ogólne okna mają często decydujący wpływ na wielkość strat ciepła w budynku. Straty spowodowane przez okna mogą znacznie przekraczać wielkość strat spowodowanych np. niedostateczną izolacyjnością ścian czy nawet dachu. typowa przenikalność cieplna okna [U] dla np. okien wykonanych z wielokomorowych profili PCV z jednokomorową szybą zespoloną (tzw. zestaw dwuszybowy), wypełnioną argonem, wynosi obecnie 1,4-1,6 W/m2K. Nawet najlepsze okna z szybami dwukomorowymi, przeznaczone do domów tzw. pasywnych rzadko kiedy mają przenikalność cieplną niższą niż 0,6-0,8 W/m2K. Tymczasem przenikalność cieplna typowej, dobrze ocieplonej ściany nie przekracza 0,2-0,3 W/m2K a w budynkach energooszczędnych bywa nawet niższa niż 0,1 W/m2K. Tak więc już w założeniach jedno okno o powierzchni 2m2 może powodować takie same straty jak ściana o pow. 30 m2.

Warunki przeprowadzonych badań Badania dokonane były w dwóch okresach: styczeń i marzec 2013r, gdy temperatura powietrza na zewnątrz wahała się od -5oC do - 10oC. Niebo było z niewielkimi chmurami, bez opadów, na ziemi i na dachu w niewielkiej ilości znajdował się śnieg. Prędkość wiatru do 4m/s, a wilgotność 65%. Temperatura wewnątrz pomieszczeń wahała się od 15oC do 19oC, a wilgotność 60%.

PRZEBIEG DOŚWIADCZEŃ I BADAŃ lokalizowanie strat ciepła za pomocą kamery, ocena izolacyjności budynku badanie wykonuje się zarówno od wewnątrz jak i od zewnątrz budynku zestawiono je ze zdjęciami wykonanymi aparatem cyfrowym. Na podstawie wykonanych zdjęć dokonano analizy badanych elementów budynku szkoły prawidłowe ocieplenie to w czasach drożejącej energii jedna z najważniejszych właściwości wybudowanego obiektu. Izolacja termiczna złej jakości obniża nie tylko komfort mieszkańców ale oznacza także wyższe koszty użytkowania obciążające domowy budżet. termowizja daje możliwość wiarygodnej oceny izolacyjności cieplnej budynku. Jak pokazują badania termowizyjne, bardzo często straty spowodowane złą jakością izolacji termicznej nie wynikają z niedostatecznej grubości użytego ocieplenia tylko z niestarannego wykonania.

Wewnątrz

Wewnątrz Zewnątrz

Wewnątrz

WEWNĄTRZ

Wewnątrz Zewnątrz

ZEWNĄTRZ

WEWNĄTRZ ZEWNĄTRZ

ZEWNĄTRZ

PODSUMOWANIE I WNIOSKI: wadliwe osadzenie zestawu szybowego w ramie okiennej powodujące infiltrację zimnego powietrza z zewnątrz lub powstanie silnych mostków cieplnych będących źródłem znacznych strat ciepła a często także powodem wykraplania pary wodnej niedostateczna szczelność skrzydła okiennego w ościeżnicy spowodowana deformacją okna na skutek wadliwego montażu, nieprawidłową regulacją, złym przyleganiem ew. wadami uszczelek lub bardzo częstym używaniem (tylko przy zbyt delikatnej konstrukcji!) złe osadzenie ościeżnic w przegrodzie i spowodowane tym silne mostki termiczne (np. osadzenie okna w murze zamiast w warstwie izolacji) lub znaczne nieszczelności powodujące infiltrację zimnego powietrza do pomieszczenia. Dotyczy to zwłaszcza połączenia dolnego ramiaka (progu) ościeżnicy z murem i parapetem.

Mostki termiczne to "przerwana izolacja", czyli miejsca w strukturze budynku przez które ucieka ciepło,. Mostki termiczne nie są widoczne gołym okiem zrobione zdjęcia kamerą termowizyjną (od zewnątrz i od wewnątrz) pokazują miejsca złej izolacyjności. Miejsce występowania mostków termicznych: zawilgocenia np. naroża, przerwaną izolację ściany, anomalie termiczne niewidoczne tzw. "gołym okiem„, niesprawną wentylację, infiltracje powietrza (okna, drzwi balkonowe), nadproże okienne (przerwana izolacja), poddasze (przerwana izolacja), cokół (przerwana izolacja), balkony (przerwana izolacja, brak izolacji), okna przerwana izolacja), loggie (przerwana izolacja, brak izolacji),

Wady mostków termicznych: zwiększają zużycie energii do ogrzania budynku, powodują zawilgocenia w miejscach ich występowania "przerwana izolacja budynku„, powodują zawilgocenie ścian tzw. kondensacja pary wodnej, są pożywką dla grzybów i pleśni (np. przyczyna alergii) Badania termowizyjne potwierdziły znaczne straty ciepła, czego dowodem były trudności w nagrzaniu budynku w czasie występowania niskich temperatur. W czasie badania wskazano i zdiagnozowano liczne mostki termiczne oraz miejsca silnej ucieczki ciepła poprzez nieszczelności okien w budynku.