Najnowsze trendy w promocji mobilności studenckiej przez Internet

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2012.
Advertisements

Penetracja Internetu na świecie
Biuro Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej EXPO 2010
Miejsca WSHiFM w rankingach
Portal EURES – jak wyszukiwać oferty pracy? Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach 2008r.
Support.ebsco.com Przewodnik Czytanie artykułu EBSCOhost.
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Agnieszka Nawrocka Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Krystyna Galińska Dział Rekrutacji – Dział Współpracy Międzynarodowej Trudności w rekrutacji obcokrajowców na studia Szkoła Wiosenna Study in Poland, Kraków.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
OPERATORY WYSZUKIWAWCZE
SŁOWA, które doprowadzą nas do KLIENTA
Działanie: Wsparcie Biura Karier
The Cherenkov Telescope Array
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Czyli co możemy znaleźć w Pomorskiej Bibliotece Cyfrowej REGIONALNY PORTAL WIEDZY Biblioteka Główna Politechniki Gdańskiej Bożena Hakuć, Michał Kontek,
2009 Jak zaistnieć na rynkach zagranicznych? EEN jako źródło informacji o warunkach podejmowania działalności na rynkach UE Justyna Kulawik Zespół Przedsiębiorczości.
mgr Magdalena Czichon pod kierunkiem dr inż. Katarzyny Karbowiak
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i rejestracja.
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
Wyszukiwarki internetowe
Przedstawić się. Pytania na koniec.
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
Search Engine Optimization
Proces Boloński Życie i twórczość.
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Nauka w przestrzeni publicznej Edmund Wnuk-Lipiński Collegium Civitas, 2013.
Zasoby Internetowe Oxford University Press Niniejsza prezentacja opisuje Oxford Journals Collection. Podaje krótką charakterystykę kolekcji Oxford Journals.
Search Engine Marketing w promocji eventu
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku BUDOWLANA MARKA ROKU 2008.
Strona www i jej promocja
Google Analytics                                                                                              Mariusz Gąsiewski
Zastosowanie w firmach Portale internetowe i intranetowe.
Cele ! Treści multimedialne on-line: trendy rynkowe Konkurencja ...
Nowa funkcjonalność Nowe możliwości Łatwy dostęp do informacji.
EDI NET - badania.
EHoliday.
Prezentacja ogólna – Grupa Styl.fm
Serwis klubu szachowego
Serwis Samorządowy PAP SA
Zarządzanie informacją
Zasady Bezpiecznego korzystania z Internetu
PROMUJ SIĘ U NAS MĄDRZY RODZICE.
Chyba najczęściej używaną przeglądarką internetową jest INTERNET EXPLORER, bo jest ona domyślnie instalowana w wiodącym na rynku polskim oprogramowaniu.
1/15 EURAXESS Europejska Sieć Centrów Informacji dla Naukowców EURAXESS Portal dla mobilnych naukowców Monika Kornacka Krajowy Punkt Kontaktowy Programów.
Strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, Ireneusz Jeleń 664/
Projektowanie stron WWW WPROWADZENIE DO POZYCJONOWANIA STRON WWW
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Rozwiązania innowacyjne i współpracy ponadnarodowej - źródła informacji Krajowa Instytucja Wspomagająca Centrum Projektów Europejskich Warszawa, 2014r.
Zasoby Internetowe Oxford University Press Niniejsza prezentacja podaje krótki opis Oxford English Dictionary online Mówi: czym jest Oxford English Dictionary.
W W W Łukasz Stochniał.
Inicjatywa studencka na miarę XXI wieku. Plan prezentacji ● 1. Czym jest BiznesZone? ● 2. Przedsięwzięcia związane z projektem ● 3. Kim są odbiorcy projektu.
1 NOWA STRONA GŁÓWNA WP.PL Grupa Wirtualna Polska 1 Warszawa, wrzesień2014 Warszawa,
Polskie Konsorcjum NATURE. Elastyczny model licencji NPG Wybór tytułów wg preferencji użytkowników Dowolny termin rozpoczęcia prenumeraty Cena ustalana.
(ang. Invisible Web, Deep Web)
W sieci dla dzieci. Problemy udostępniania cyfrowych zasobów kultury młodym i najmłodszym użytkownikom Dorota Grabowska, Małgorzata Kisilowska Instytut.
Najnowocześniejsze narzędzia rekrutacyjne i selekcyjne online.
Konferencja metodyczna dla nauczycieli informatyki i technologii informacyjnej. Warszawa, Wyszukiwarki... nie tylko stron. Jakub Kacprzak NetSprint.pl.
Przewodnik Bazy CINAHL Wyszukiwanie podstawowe
Bazy CINAHL Wyszukiwanie zaawansowane Przewodnik
SPIS TREŚCI Adres strony Elementy strony PORUSZANIE SIĘ PO STRONIE.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Kim jesteśmy Mądrzy Rodzice to strona poświęcona wychowaniu dzieci.
TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1.
JAKUB BAREŁKOWSKI REKLAMA W WYSZUKIWARKACH
Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych ●wyniki organiczne zbudowane na podstawie algorytmu oceniającego.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych Jakub Barełkowski.
Zapis prezentacji:

Najnowsze trendy w promocji mobilności studenckiej przez Internet Na przykładzie platform narodowych Danii, Hiszpanii, Holandii i Polski. dr Wojciech M. Marchwica, Uniwersytet Jagiellonski

Co wynika z analizy grupy docelowej? Wiek – ok. 18-24 lat. Wykształcenie średnie lub niepełne wyższe. Z reguły duża wprawa w posługiwaniu się Internetem. Często nie do końca zdefiniowane potrzeby. Oczekiwanie na obsługę kompleksową: niechęć do wyszukiwania informacji na różnych stronach, zasada „trzech kliknięć”, konieczność oferowania wielu „bramek” do różnych typów informacji już na pierwszej stronie. Przejrzystość strony powinna mieć prymat nad jej kształtem graficznym. Przyzwyczajenie do radosnej, a nawet agresywnej kolorystyki. © Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009

Przykład negatywny - Grecja. Zbyt „czysty” układ graficzny. Brak hierarchii informacji. Strona adresowana do wszystkich… czyli do nikogo. Na plan pierwszy wysuwają się nieistotne aktualności. Brak intuicyjnego przejścia do listy uczelni/kierunków. © Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009

Przykład pozytywny – Węgry. Klarownie wyróżnione pola hierarchizujące informację. Aktywne zakładki jednoznacznie prowadzące do określonych zakresów tematycznych. Stonowana ale wyrazista kolorystyka. Szybkie przejście do listy kursów. Elementy graficzne nie przeładowują strony ale ją znacząco ożywiają. Wyszukiwarka i in. udogodnienia. © Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009

© Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009 Przykłady – Dania http://www. studyindenmark.dk aktywne menu, agresywna grafika, linki z różnych stron międzynarodowych i duńskich, wyraźnie wskazane ważniejsze działy i hasła THINK, PLAY, PARTICIPATE. © Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009

© Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009 Przykłady - Holandia www.nuffic.nl/home strona obsługiwana przez stowarzyszenie Nuffic, kolorystyka „narodowa”, znakomite rozplanowanie elementów, dynamiczna zmiana podstawowych elementów. © Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009

© Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009 Przykłady - Hiszpania narodowa strona oficjalna w budowie, obsługa informacyjna poprzez stronę www.spainexchange.com/ obszerne informacje turystyczne i bytowe, kolorystyka pasywna, rozbudowane linki zewnętrzne, wyraźnie wydzielone poszczególne grupy informacji, darmowy newsletter. © Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009

© Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009 Przykłady - Hiszpania silną stroną tego portalu jest wyszukiwarka uczelni obejmująca kryteria: rodzaj szkoły, kierunek, miejscowość, poziom kształcenia, © Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009

Polska – Study in Poland wykorzystanie dobrych doświadczeń innych krajów: wyszukiwarka w centrum, wyraźnie określone podstawowe tematy: programy medyczne, inne programy studiów, FAQ na głównej stronie, aktywne menu. wyszukiwanie poprzez listę uczelni lub poprzez ośrodki (mapka), „narodowe” akcenty winiety, download przewodników.

Dostępność wyszukiwań Google PageRank strona www PR Dania studyindenmark.dk 7 Holandia nuffic.nl/international-students 8 Hiszpania spainexchange.com 4 Polska studyinpoland.pl Czechy studyin.cz 6 UK (British Council) educationuk.org study-in-holland.com 3 eurogates.nl Europa study-in-europe.org PageRank (PR, wskaźnik Larry’ego Page’a) jest uproszczonym wskaźnikiem pokazującym popularność strony w skali od 0 do 10 (stosowany w wyszukiwarce Google). Jest obliczany na podstawie ilości i wartości linków prowadzących do naszej strony. Aby strona otrzymała wysoką wartość PageRank, należy zdobywać jak najwięcej linków kierujących do naszej strony, a zarazem zamieszczać jak najmniej linków na naszej stronie kierujących do innych stron. Wartość PR zależy głównie od współczynnika Link Popularity. © Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009

Dostępność wyszukiwań Link Popularity strona www LP Dania studyindenmark.dk 299 Holandia nuffic.nl/international-students 483 Hiszpania spainexchange.com 213 Polska studyinpoland.pl 297 Czechy studyin.cz 16 UK (British Council) educationuk.org study-in-holland.com eurogates.nl 278 Europa study-in-europe.org 48 Link popularity (LP) jest miernikiem oceny ilości i jakości linków prowadzących do danej strony internetowej. Dzięki temu ustala się ranking stron w wyszukiwarkach. Obecnie najlepiej mieć jak najwięcej wartościowych linków, czyli tych, które zawierają unikatowe treści. © Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009

Dostępność wyszukiwań Backlinks strona www IL Dania studyindenmark.dk 5 470 Holandia nuffic.nl/international-students 36 100 Hiszpania spainexchange.com 33 400 Polska studyinpoland.pl 7 260 Czechy studyin.cz 83 UK (British Council) educationuk.org 99 700 study-in-holland.com 78 eurogates.nl 10 900 Europa study-in-europe.org 13 200 Backlink, Inbound Link [Link Przychodzący, Link Zewnętrzny] Link kierujący do danej strony, zamieszczony na innych stronach. Ważne, aby linki przychodzące były linkami wartościowymi. Wobec częściowych danych z Yahoo i Altavisty w tabeli zamieszczone wyniki z All the Web. © Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009

Dostępność wyszukiwań inne dane strona www podstrony wiek Dania studyindenmark.dk 720 5 Holandia nuffic.nl/international-students 530 3 Hiszpania spainexchange.com 69 400 9 Polska studyinpoland.pl 487 2 Czechy studyin.cz 69 ?? UK (British Council) educationuk.org 15 8 study-in-holland.com 273 eurogates.nl 1 720 6 Europa study-in-europe.org 396 Ilość podstron jest wskaźnikiem rozbudowania strony. Polski portal należy do najmłodszych. Study in Poland w pełni spełnia standardy stosowane w innych krajach a często je przewyższa… © Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009

Statystyki strony Study in Poland Średnia ilość wejść na stronę wynosi 333, a odwołań do strony - 7610. Wzrost liczby wejść o 45% a liczny wywołań o 67% 2009/2008 rok. © Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009

Statystyki strony Study in Poland Odwiedzalność strony według krajów. Zwraca uwagę wysoka pozycja USA i Kanady (wejścia), a także Indii, Rosji i Tajwanu. © Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009

Statystyki strony Study in Poland Przykładowa statystyka z ostatniego miesiąca użytkowników „unikalnych” – średnio około 147 internautów na dobę. © Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009

Statystyki strony Study in Poland Przykładowa statystyka z ostatniego miesiąca użytkowników z zagranicy – średnio 72% na dobę. © Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009

Study in Poland - zamierzenia Konieczność zintensyfikowania promocji poprzez linki w serwisach tematycznych (13 z 16 portali wykorzystywanych przez internautów to różne mutacje Google; pozostałe to Yahoo, MSN i Search). Rozbudowa portalu poprzez zlinkowanie danych ze stron partnerskich – np. Study in Warsaw. Zamieszczanie dokumentów i pełnych informacji dla kandydatów z zagranicy – w miarę ich powstawania. Najlepszy sposób promocji kierowany do osób poszukujących konkretnych informacji o możliwościach studiów w Polsce: najczęściej stosowane słowa klucze to: study, management, warsaw, cost, university, universities, akademia, aż 23% odwiedzających pozostawało na portalu do 30 minut. Stopniowe zastępowanie udziału w międzynarodowych targach wirtualnymi prezentacjami uczelni, kierunków i kursów. © Wojciech M. Marchwica, Kraków 2009

…dziękuję za uwagę.

Najnowsze trendy w promocji mobilności studenckiej przez Internet Na przykładzie platform narodowych Danii, Hiszpanii, Holandii i Polski. dr Wojciech M. Marchwica, Uniwersytet Jagiellonski