Czy to już uzależnienie?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady bezpieczeństwa w sieci:
Advertisements

7 punktów Kodeksu 2.0.
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
WYKONAŁ:-MATEUSZ KOSZAŁKA
Jak bezpiecznie korzystać
Opracowała: mgr A. Gałęzewska-Grysak
Gimnazjum nr 2 w Rumi KODEKS 2.0.
Powiedz STOP cyberprzemocy !
Czy to już uzależnienie?
PAMIĘTAJ !!! Internet ma dobre i złe strony. PAMIĘTAJ !!! Internet ma dobre i złe strony.
Dzień Bezpiecznego Internetu
„BEZPIECZNY INTERNET”
Bezpiecznym w sieci być!
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
WARTO WIEDZIEĆ, ŻE…. Kiedy jesteś na spotkaniu religijnym albo służbowym, w kinie, restauracji lub w innym miejscu publicznym, wyłącz telefon bądź ustaw.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Bezpieczny internet.
Dzień Bezpiecznego Internetu
TARGI
Telefony – Nie? Dlaczego?
Szkolny Kodeks 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
10 zasad bezpiecznego korzystania z Internetu
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU
Agnieszka Jaroma i Patrycja Marczyk kl. I B. Młodzież najczęściej wybiera sieć Orange.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Przygotowała Julia Töppich klasa VIa
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Bezpieczeństwo w sieci
CYBERPRZEMOCY !!!.
Telefony komórkowe w szkole
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Nowej Wsi DEBATA KLASY IIIc wych. Bożena Zawistowska.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Czy to już uzależnienie?
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
Czym tak naprawdę jest sexting?
M IĘDZYSEMESTRALNE O TWARTE S POTKANIE T IK -OWE.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Jak towarzyszyć dzieciom w sieci? Monika Pietruszka Wioleta Stypuła.
Przygotował: Jakub Leńczowski
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Bezpieczne korzystanie z internetu Zapamiętaj!. Jak bezpiecznie korzystać z Internetu Nigdy nie podawaj nikomu swoich haseł bo ktoś może narobić,,bałaganu”,
Uzależnienie od komputera, telewizji i komórki.. Prezentacja przygotowana przez klasę V c z wychowawczynią.
Zadania interaktywne z matematyki dla gimnazjum. Czym jest GimPlus? GimPlus to zbiór 400 interaktywnych zadań z matematyki dla gimnazjum o zróżnicowanym.
Aleksander Kuliński klasa II A
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Fonoholizm- przyzwyczajenie, czy uzależnienie?
Dzień Bezpiecznego Internetu
Dzień Bezpiecznego Internetu
Czym można zastąpić przybory szkolne??
Gimnazjum nr 2 w Rumi KODEKS 2.0.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Bezpieczeństwo w sieci
Zasady korzystania z technologii informacyjno - komunikacyjnych
Fonoholizm.
Zapis prezentacji:

Czy to już uzależnienie? SmartFon

Telefon komórkowy jest wszechobecny i niewątpliwie przydatny Zobaczmy więc do czego najczęściej się go używa

Do czego jest mi potrzebny telefon komórkowy? do kontaktów z rówieśnikami, rozmów, wysyłania SMS-ów, Do kontaktów z Rodzicami Do przeglądania internetu Do ogladania filmów i słuchania muzyki Do robienia zdjęć i nagrywania filmów

Więc smartfon jest zdecydowanie użondzeniem wielofunkcyjnym jest więc urządzeniem wielofunkcyjnym, Więc smartfon jest zdecydowanie użondzeniem wielofunkcyjnym

Dlaczego używam telefonu komórkowego? ma niewielki rozmiar,

Dlaczego używam telefonu komórkowego? jest zawsze dostępny i gotowy do użycia wystarczy tylko sięgnąć do kieszeni.

Dlaczego używam telefonu komórkowego? operatorzy oferują aparaty po promocyjnych cenach, reklamują nowe modele obniżaja ceny,

Zagrożenia płynące z uzależnienia od telefonu komórkowego następuje zubożenie słownictwa, popełnianie błędów językowych i posługiwanie się żargonem,

Zagrożenia płynące z uzależnienia od telefonu komórkowego? - brak zainteresowań,

Zagrożenia płynące z uzależnienia od telefonu komórkowego zaburzenia funkcji biologicznych, np.: odżywiania, snu,

Zagrożenia płynące z uzależnienia od telefonu komórkowego trudności w nauce,

Zagrożenia płynące z uzależnienia od telefonu komórkowego niepokój, nerwowość spowodowana brakiem telefonu,

Czy jesteś uzależniony od telefonu komórkowego?

Wyniki badań przeprowadzonych przez TNS OBOP w ramach  ogólnopolskiej kampanii społecznej „Uwaga! Fonoholizm" Wyniki badań znajdują się w raporcie „Młodzież a telefony komórkowe”. Badania przeprowadzono w dniach 2-6 marca 2011 r. na reprezentatywnej próbie 400 osób w wieku 12 - 19 lat. źródło: www.uwagafonoholizm.pl

36 % badanych nie wyobraża sobie spędzenia całego dnia bez telefonu komórkowego, 27% wróciłoby po telefon komórkowy, gdyby zapomniało go z domu, 28% nie wróciłoby po komórkę, ale odczuwałoby z tego powodu niepokój, 60% uczniów korzysta z telefonu komórkowego podczas lekcji, a 18% robi to podczas sprawdzianów i klasówek,

44% badanych korzysta z telefonu komórkowego podczas rodzinnego posiłku, 28% młodzieży korzystało z telefonu w kinie lub w teatrze, 8% badanych korzystało z telefonu w trakcie mszy w kościele, dla 68% badanych, telefon komórkowy jest ważnym źródłem rozrywki i utrzymywania kontaktów towarzyskich, 68% badanych traktuje telefon jako niezbędne narzędzie dostępu do informacji.

Telefon komórkowy- źródło rozrywki czy forma kontaktu Telefon komórkowy- źródło rozrywki czy forma kontaktu? Telefon komórkowy jest dla mnie źródłem rozrywki i utrzymania kontaktów towarzyskich:

Muszę mieć dobry telefon komórkowy, żeby moi koledzy/ koleżanki nie wyśmiewali się ze mnie:

Zasady bezpiecznego korzystania z telefonu komórkowego korzystaj z telefonu wtedy gdy jest to konieczne, wyłącz telefon: w czasie lekcji w szkole, gdy odrabiasz lekcje w domu, w miejscach gdzie obowiązuje cisza: w kościele, bibliotece, przychodni lekarskiej, kinie, teatrze, na zebraniu. kontroluj stan konta, nie przekraczaj abonamentu, traktuj telefon jako narzędzie, dzięki któremu umówisz się na spotkanie, jeśli musisz użyć komórki w miejscu publicznym, np.: w autobusie, tramwaju, na ulicy rób to dyskretnie, pamiętaj, że rozmowa, którą prowadzisz zbyt głośno może przeszkadzać innym,

Zasady korzystania z telefonu komórkowego rozmawiając, kontroluj co się dzieje wokół ciebie, rób zdjęcia, filmuj osobę, która wyraziła na to zgodę, nie przesyłaj tych materiałów osobom trzecim, odpowiadaj na SMS-y, MMS-y i telefony w dogodnym dla ciebie czasie, jeśli przebywasz poza domem zwłaszcza wieczorem miej włączony telefon by rodzice mogli się z tobą skontaktować. Na informacje rodziców powinieneś odpowiadać od razu.