w szkole średniej Wykonały: Alicja Makowska i Beata Karwowska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Statystyka w analizie rynku i wycenie nieruchomości (cz.1)
Advertisements

Statystyka w doświadczalnictwie
Temat: Funkcja wykładnicza
W dalszej części zajęć wyróżniać będziemy następujące
Skale pomiarowe – BARDZO WAŻNE
PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI ZE STATYSTYKI
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Charakterystyki opisowe rozkładu jednej cechy
Jak mierzyć asymetrię zjawiska?
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska? Wykład 4. Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji (zmienności, zróżnicowania, rozproszenia) Miary asymetrii.
Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji Miary asymetrii (skośności)
Właściwości średniej arytmetycznej
ANALIZA STRUKTURY SZEREGU NA PODSTAWIE MIAR STATYSTYCZNYCH
Krzysztof Jurek Statystyka Spotkanie 4. Miary zmienności m ó wią na ile wyniki są rozproszone na konkretne jednostki, pokazują na ile wyniki odbiegają
Statystyka w doświadczalnictwie
(dla szeregu szczegółowego) Średnia arytmetyczna (dla szeregu szczegółowego) Średnią arytmetyczną nazywamy sumę wartości zmiennej wszystkich jednostek.
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
Dane informacyjne: Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie
Wykład 4 Rozkład próbkowy dla średniej z rozkładu normalnego
Metody Symulacyjne w Telekomunikacji (MEST) Wykład 6/7: Analiza statystyczna wyników symulacyjnych  Dr inż. Halina Tarasiuk
Średnie i miary zmienności
Co to są rozkłady normalne?
Opracowała: Joanna Wasiak
Konstrukcja, estymacja parametrów
Kurs specjalistyczny dla pielęgniarek, mgr Adam Dudek, PWSZ Nysa 2007
Elementy Rachunku Prawdopodobieństwa i Statystyki
Testy nieparametryczne
Elementy Rachunku Prawdopodobieństwa i Statystyki
Funkcja liniowa Wykonała: Dżesika Budzińska kl. II A.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
dla klas gimnazjalnych
Hipotezy statystyczne
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku i Zespół Szkół w Opalenicy ID grupy: 97/41_mf_g2 i 97/71_mf_g1 Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
Statystyka i opracowanie wyników badań
HARALD KAJZER ZST NR 2 im. M. Batko
„Zbieranie i opracowywanie danych statystycznych”
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Statystyka matematyczna czyli rozmowa o znaczeniu liczb Jan Bołtuć Piotr Pastusiak Wykorzystano materiały z:
Wnioskowanie statystyczne
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Statystyka medyczna Piotr Kozłowski
Prezentacja dla klasy II liceum
Przenoszenie błędów (rachunek błędów) Niech x=(x 1,x 2,...,x n ) będzie n-wymiarową zmienną losową złożoną z niezależnych składników o rozkładach normalnych.
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
„Ile lat ma Guś”.
Podstawowe pojęcia i terminy stosowane w statystyce
Nr w dzienniku Wzrost w cm Tablica.
Statystyczna analiza danych w praktyce
Testowanie hipotez Jacek Szanduła.
Jak mierzyć asymetrię zjawiska? Wykład 5. Miary jednej cechy  Miary poziomu  Miary dyspersji (zmienności, zróżnicowania, rozproszenia)  Miary asymetrii.
Statystyczna analiza danych
Statystyczna analiza danych
Średnia arytmetyczna, mediana i dominanta
Statystyczna analiza danych
URZĄD STATYSTYCZNY WE WROCŁAWIU. Tablica nr 1. Minimalny zakres wiadomości i umiejętności statystycznych absolwenta szkoły podstawowej, pożądanych z punktu.
ze statystyki opisowej
Rozkłady statystyk z próby dr Marta Marszałek Zakład Statystyki Stosowanej Instytut Statystyki i Demografii Kolegium.
Średnia arytmetyczna, mediana, modalna. Opracowanie: Beata Szabat.
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska?
Małgorzata Podogrodzka, SGH ISiD
Statystyka matematyczna
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Statystyka matematyczna
MIARY STATYSTYCZNE Warunki egzaminu.
Ankieta statystyki.
statystyka podstawowe pojęcia
Zapis prezentacji:

w szkole średniej Wykonały: Alicja Makowska i Beata Karwowska Statystyka w szkole średniej Wykonały: Alicja Makowska i Beata Karwowska

Statystyka zajmuje się zagadnieniami związanymi z gromadzeniem i prezentacją danych oraz badaniem populacji na podstawie pobranych prób. Cechą statystyczną nazywamy właściwość (własność), służącą do różnicowania i identyfikacji jednostek statystycznych.

Średnia arytmetyczna Średnią arytmetyczną z n uporządkowanych danych {x1,x2,x3...,xn} nazywamy

Mediana me Mediana (wartość środkowa) ze zbioru uporządkowanych niemalejąco danych {x1,x2,x3...,xn} to: Gdy n- liczba nieparzysta me=x(n+1)/2 (liczba środkowa w zestawie danych) Gdy n- liczba parzysta (średnia arytmetyczna danych środkowych)

Dominanta m0 Dominantą (modą) z danych nazywamy tę wartość (wartości), która (które) występuje (występują) najczęściej. Jeżeli w zestawie danych częstość występowania poszczególnych wartości jest taka sama to mówimy że zestaw nie posiada dominanty.

Wariancja Wariancją n danych liczbowych o średniej arytmetycznej nazywamy liczbę

Odchylenie standardowe Odchylenie standardowe jest wartością, która opisuje, jak bardzo dane z zestawu różnią się od średniej arytmetycznej. Odchylenie standardowe jest pierwiastkiem z wariancji:

Ćwiczenie Uczniowie poprosili 120 osób o narysowanie dowolnego wielokąta i dane z doświadczenia zebrali w tabeli. Ilość boków 3 4 5 6 7 8 9 10 Ilość uczniów 73 27 2

Opracowanie danych Średnia arytmetyczna Mediana: n= 120 więc należy wyznaczyć średnią wyniku 60-tego i 61-ego Dominanta: najczęściej występuje wartość 3, więc

Opracowanie danych c. d. Wariancja: Odchylenie standardowe:

Wykres dotyczący danych z tabeli