Ile dwutlenku węgla jest w C-C?. Dnia 19 marca 2015 r. wykonaliśmy doświadczenie, które pozwoliło nam określić, ile dwutlenku węgla znajduje się w c–

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biochemiczne zapotrzebowanie na tlen (5-dniowe)
Advertisements

Badania rozpuszczalnego tlenu w wodzie
Pochodna Pochodna  funkcji y = f(x)  określona jest jako granica stosunku przyrostu wartości funkcji y do odpowiadającego mu przyrostu zmiennej niezależnej.
Hydro- i aerostatyka : Co wpycha balon do butelki ?
Koło „80 dni dookoła świata” PSSP,
Działania na ułamkach zwykłych
Dzieci dla Ziemi - Fundacja Fundacja powstała w 2010 roku z inicjatywy osób, które dostrzegają wielkie potrzeby pogłębiania świadomości ekologicznej naszego.
Zadanie 3 Gimnazjum nr 1, klasa 3f.
Część eksperymentalna konkursu:
WPŁYW CZŁOWIEKA NA GŁOBALNE OCIEPLENIE
Jak załatwić sprawę w Urzędzie Miasta Toruń?
Badanie wpływu temperatury na rozpuszczalność
Pole i objętość graniastosłupów i ostrosłupów- powtórzenie wiadomości
RECYKLING– jedna z metod ochrony środowiska naturalnego. Jej celem jest ograniczenie zużycia surowców naturalnych oraz zmniejszenie ilości odpadów.
pod opieką Pani Moniki Klimczak
Obliczanie gęstości wody
Doświadczenie – Moc świeczki typu „tea-light”
Otacza nas woda i powietrze
Karolina Stolarczyk I LO im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Klasa If
Jak pietruszka pije wodę?
BIOPALIWA.
KATEGORIA - DOŚWIADCZENIE Marek DerezulkoII Liceum Ogólnokształcące Adrian Gęsickiz Oddziałami Dwujęzycznymi Wojciech Fabjańczukim. Adama Mickiewicza Joanna.
Przykładowe pytania konkursowe
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
GRANIASTOSŁUPY PROSTE.
Dlaczego ciasto drożdżowe rośnie?
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Wykonała: Sara Michalik
„Zaczarowany Świat Chemii”
RUCH JEDNOSTAJNY PĘCHERZYKA POWIETRZA W RÓŻNYCH CIECZACH
Woda mineralna.
Gotowi? No to zaczynamy .
428.Ile gramów lodu o temperaturze t p =-18 o C można stopić przy pomocy m=8,5kg wody o temperaturze t=55 o C?
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
 Prezentacja przygotowana w ramach projektu edukacyjnego przez uczniów Gimnazjum w Rymaniu.
Wykrywanie białek Wykrywanie skrobi Wykrywanie glukozy
PROJEKT PRZYGOTOWANY PRZEZ CZŁONKÓW KOŁA MATEMATYCZNEGO POD KIERUNKIEM PANI MILENY MAKOWSKIEJ.
Tlen, wodór i tlenek węgla (IV)- otrzymywanie i badanie właściwości
Na zajęciach z matematyki umiejętnie rozwijamy swoje zdolności logicznego myślenia, argumentacji, jak również ćwiczymy sprawność stosowania poznanych.
Makulatura.
Ekologia Wykonała Maja Bocian.
Chemia to premia Od Boga dla człowieka Klucz do świata By można było
598.Silnik elektryczny o mocy użytecznej P=0,4kW porusza łopatki wirujące w naczyniu zawierającym V=8 litrów wody. W wyniku tarcia łopatek woda ogrzewa.
Projekt comenius doświadczenie cud na wodę Autor: Zofiya leskiv.
Zgodnie z doświadczeniem moim celem było obliczenie zawartości dwutlenku węgla w C-C. Obrałam sobie dwie techniki za pomocą,których wykonałam to doświadczenie.
AUTORZY: Chrobak Natalia Maciak Gabriela. termometr (o dokładności 1°C) miska puszka C-C (200 ml) waga (o dokładności 1 g)
Wykonała grupa uczniów koła fizycznego „Fizykomania” z Gimnazjum nr 8 w Łodzi Czy zawartość CO 2 w napoju C-C wpływa na ocieplenie naszego klimatu? Konkurs.
Title, time and place of presentation Obniżenie temp. w domu o 1°C ogranicza emisję CO 2 nawet o 300 kg rocznie 70% emisji gazów cieplarnianych z każdego.
1. Adres względny 2. Adres bezwzględny 3. Adres mieszany.
Testowanie hipotez Jacek Szanduła.
Oczyść tę wodę! Wyzwanie dla badacza: Dowiedz się, jak oczyścić brudną wodę pomoc 4 - slajdy dotyczące wyzwania Oczyść tę wodę.
Dzięki niej substancje odżywcze mogą docierać do wszystkich zakątków naszego organizmu, aby ten mógł prawidłowo funkcjonować. Oczyszczanie z toksyn, reakcje.
Projekt edukacyjny realizowany w ramach zajęć interdyscyplinarnych z nauk przyrodniczych z elementami ekologii.
Recykling. Definicja Recykling, (ang. recycling) – jedna z metod ochrony środowiska naturalnego. Jej celem jest ograniczenie zużycia surowców naturalnych.
ZAKWAS I CHLEB Emilia Cieślak. ZAKWAS Pierwszy dzień  5 łyżek mąki żytniej i 5 łyżek letniej wody wymieszać w litrowym słoiku i odstawić w ciepłe miejsce.
Autor: Małgorzata Paszyńska
Stwierdzono, że gęstość wody w temperaturze 80oC wynosi 971,8 kg/m3
Marcin Świerkocki. Sangría Jest to tradycyjny w Hiszpanii i Portugalii napój alkoholowy, w którego skład wchodzą pokrojone owoce.
Ile gramów 3% roztworu saletry potasowej (KNO 3 ) można otrzymać mając do dyspozycji 50 g tego związku i wodę? Gęstość roztworu 1,1 kg/litr.
Badanie satysfakcji użytkowników centralnej ciepłej wody użytkowej © TNS 5 maja 2014 Badanie satysfakcji użytkowników centralnej ciepłej wody użytkowej.
Projekt na lekcji matematyki „Od drzewa do makulatury w liczbach i wykresach”
Wyznaczanie sprawności oraz mocy świeczki Fizyka da się lubić 2013.
WAŻENIE TORNISTRÓW 2016.
Fizyka Da Się Lubić-Ważę Pierze
Konkurs z fizyki „Fizyka da się lubić”
Jesteś eko? Zbieraj makulaturę!
Produkcja śmieci w moim domu
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Układ Tytuł Podtytuł.
Układ Tytuł Podtytuł.
Zapis prezentacji:

Ile dwutlenku węgla jest w C-C?

Dnia 19 marca 2015 r. wykonaliśmy doświadczenie, które pozwoliło nam określić, ile dwutlenku węgla znajduje się w c– c. W tym celu przygotowaliśmy kilka O,5l butelek, kolorowe baloniki oraz potrzebny sprzęt. (Zasłaniamy nazwę, gdyż nie chcemy lokować produktu)

Etap pierwszy Na 3 butelki założyliśmy 3 baloniki w różnych kolorach: niebieskim, fioletowym i żółtym. Następnie włożyliśmy do garnka, w którym podgrzewaliśmy wodę. Podczas podgrzewania c– c w balonikach zbierał się dwutlenek węgla.

Etap drugi Na kolejne 3 butelki założyliśmy 3 balony w innych kolorach: zielonym, pomarańczowym i czerwonym. Następnie każdy z nas trząsł butelkami w celu wygazowania ich, a w balonikach zbierał się dwutlenek węgla.

Etap trzeci Do wiaderka wlaliśmy wodę i zaznaczyliśmy jej poziom.

Do wody włożyliśmy pierwszy balonik i zaznaczyliśmy jej poziom.

Zanim do wody włożyliśmy drugi balonik, postanowiliśmy najpierw schłodzić butelkę. Pomiar oznaczyliśmy jako II s.

Tą samą czynność powtórzyliśmy z każdym balonikiem.

Etap czwarty Do wiaderka dolewaliśmy tyle wody, żeby jej poziom sięgał zaznaczonych miejsc.

Dolaliśmy trochę ponad 500 ml, aby dowiedzieć się ile „ponad” użyliśmy cylindra. Z cylindra dolaliśmy jeszcze 30 ml.

Objętość dwutlenku węgla w I baloniku = 530 ml

Wszystkie baloniki, w których zbieraliśmy dwutlenek węgla poprzez ogrzewanie butelek miały taką samą objętość

Objętość balonika V

Objętość balonika IV

Objętość balonika VI

Wyniki obliczeń

Błąd pomiaru

Średnia wyników Po dodaniu do siebie sześciu wyników pomiarów oraz podzieleniu sumy przez 6 otrzymaliśmy średnią zawartość dwutlenku węgla w 0,5l butelce C-C. Wynosi on 784,3 ml na 0,5l. Zakładamy, że 1l=1kg, 1ml=1g 784,3 ml= 784,3g= 0,7843 kg 0,5l – 0,7843 kg 1l – 1,5686 kg

Produkcja napoju w Polsce sięga 176 tysięcy litrów rocznie l * 1,5686 kg =276073, 6 kg ≈ 276 t Rocznie do atmosfery dostaje się około 276 ton dwutlenku węgla w wyniku jego emisji z C-C w Polsce.

Doświadczenie przygotowane przez uczniów z Gimnazjum Samorządowego nr 1 w Bolesławcu w składzie: Alicja Myśliwiec Maja Mielecka Patryk Chudzik Szymon Ostrowski Dziękujęmy