Projektowanie Aplikacji Komputerowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie obiektowe
Advertisements

Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Klasy i obiekty.
Zaawansowane metody programowania – Wykład V
OOP - programowanie zorientowane obiektowo w VB.NET
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
25/08/2001 Bazy danych II 1 Piotr Górczyński Wstęp do SQL.
27/09/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Procedury i funkcje.
25/08/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Obiekty i zdarzenia.
Co UML może zrobić dla Twojego projektu?
Szkolenie dla NaviExpert, Wprowadzenie.
Katedra Mikroelektroniki i Technik Informatycznych Politechniki Łódzkiej UML- Unified Modeling Language Ujednolicony Język Modelowania UML jest standardowym.
Marcin Kujawa Michał Łobarzewski
Dziedziczenie i jego rodzaje
Zasady zaliczenia Warunki uzyskania zaliczenia:
Unified Modeling Language Wykład 3 Diagram klas
Wstęp do programowania obiektowego
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład I
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
Projektowanie - wprowadzenie
Wykład 4 Analiza i projektowanie obiektowe
Wykład 5 UML - Unified Modeling Language
C.d. wstępu do tematyki RUP
T: Różnice pomiędzy programowaniem strukturalnym a obiektowym
Źródła: podręcznikopracował: A. Jędryczkowski.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Jakub Wołczko W obiektowym świecie… Jakub Wołczko
WPROWADZENIE W ŚWIAT OBIEKTÓW
Programowanie obiektowe Wykład 3 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/21 Dariusz Wardowski.
Programowanie obiektowe Wykład 7 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/20 Dariusz Wardowski.
Programowanie obiektowe Wykład 6 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/14 Dariusz Wardowski.
Projektowanie obiektowe
Programowanie obiektowe – język C++
Programowanie obiektowe 2013/2014
Modelowanie obiektowe Diagramy UML – diagram przypadków użycia
PWSZ Gniezno // codefly 2009
2 Odizolowanie danych od kodu może prowadzić do przypadkowych zmian danych przez funkcje, które nie są z nimi logicznie związane. Ponadto modyfikacja.
Unified Modeling Language - Zunifikowany Język Modelowania
Wprowadzenie do UML dr hab. inż. Kazimierz Subieta profesor PJWSTK.
Programowanie w języku C++
UML W V ISUAL S TUDIO Mateusz Lamparski. UML D EFINICJA Unified Modeling Language (UML) to graficzny język do obrazowania, specyfikowania, tworzenia i.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Model obiektowy bazy danych
Programowanie obiektowe
Projektowanie obiektowe. Przykład: Punktem wyjścia w obiektowym tworzeniu systemu informacyjnego jest zawsze pewien model biznesowy. Przykład: Diagram.
Hibernate Podstawy.
Odwzorowania relacyjno-obiektowe Hibernate Podstawy.
Projektowanie bazy danych z użyciem diagramów UML Obiektowe projektowanie relacyjnej bazy danych Paweł Jarecki.
Paweł Starzyk Obiektowe metody projektowania systemów
Strukturalna metodyka projektowania systemu informatycznego.
Programowanie Zaawansowane
Unified Modeling Language
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 27 Klasy i obiekty.
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 28 Dziedziczenie i rodzaje dziedziczenia.
Statyczna kontrola typów w SBQL Rafał Hryniów Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych, Warszawa
InMoST: Innowacyjne metody wytwarzania oprogramowania – II edycja (c) Bartosz Walter Wprowadzenie do obiektowości (1) Plan szkolenia – Część.
Inżynieria systemów informacyjnych
Programowanie Obiektowe – Wykład 6
Wątki, programowanie współbieżne
(według:
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
PGO Dziedziczenie Michail Mokkas.
Zapis prezentacji:

Projektowanie Aplikacji Komputerowych Analiza i projektowanie obiektowe PAK - Analiza i projektowanie obiektowe Piotr Górczyński 25/08/2001

Plan Obiektowość Cel analizy i projektowania obiektowego Analiza i projektowanie obiektowe w cyklu życia systemu Metodyki obiektowe UML - Unified Modeling Language PAK - Analiza i projektowanie obiektowe 25/08/2001

Obiekt Obiekt jest to informatyczny model bytu, odzwierciedlający jego cechy (właściwości) oraz czynności (metody), które może wykonywać. Opis świata za pomocą obiektów jest bardziej intuicyjny i sprawdza się lepiej we wszystkich aspektach budowy systemów informatycznych niż opis strukturalny. PAK - Analiza i projektowanie obiektowe 25/08/2001

Przykłady obiektów Nazwa Właściwość Metoda Liczba Wartość Dodaj Kontrolka Położenie Kliknij Okno Rozmiar Otwórz Bankomat Aktualna ilość gotówki Wypłać Klient Stan konta Wpłać PAK - Analiza i projektowanie obiektowe 25/08/2001

Kluczowe zagadnienia Instancja=obiekt Hermetyzacja Komunikaty Polimorfizm Klasa Dziedziczenie PAK - Analiza i projektowanie obiektowe 25/08/2001

Hermetyzacja Obiekt jest dostępny tylko poprzez te metody i właściwości, które zostały udostępnione. Dzięki temu wnętrze obiektu jest chronione. class mala_liczba //obiekt do przechowywania liczb od 1 do 5 private: wartosc as byte; public: sub zmien(nowa_wartosc) ml=new mala_liczba ml.wartosc=225 //błąd-kompilator nie pozwoli użyć wartosc ml.zmien(255) //w zmien sprawdzamy 1<=nowa_wartosc<=5 PAK - Analiza i projektowanie obiektowe 25/08/2001

Komunikaty Komunikat jest to sygnał przesłany do obiektu powodujący wykonanie metody danego obiektu. Komunikat może mieć argumenty. Metody odświeżające kontrolki: ListBox1.Refresh() Command1.Refresh() są wykonywane po odebraniu komunikatu, że należy je odświeżyć. Zauważmy, że metody nazywają się identycznie, chociaż mogą w różny sposób działać PAK - Analiza i projektowanie obiektowe 25/08/2001

Polimorfizm Metody o tej samej nazwie, ale należące do różnych obiektów mogą być inne. Metody o tej samej nazwie, ale o różnej liście argumentów mogą być inne. Polimorfizm typów. PAK - Analiza i projektowanie obiektowe class Prostokat Public: Sub Definuj(a as integer, b as integer) Sub Definuj(a as integer) 25/08/2001

Klasa Klasa jest to wzorzec dla zbioru takich samych obiektów. Jeden element klasy jest nazywany instancją klasy lub obiektem. class Prostokat //klasa prostokątów Public: Sub Definuj(a as integer, b as integer) Sub Definuj(a as integer) a as Prostokat //obiekt a z klasy Prostokat b as Prostokat //obiekt b z klasy Prostokat PAK - Analiza i projektowanie obiektowe 25/08/2001

Dziedziczenie Mechanizm dziedziczenia pozwala na tworzenie coraz bardziej szczegółowych klas, zawierających wszystkie właściwości i metody klas nadrzędnych. class Figura pola as Double kolor as Color PAK - Analiza i projektowanie obiektowe class Kolo: class Figura promien as Double class Prostokat: class Figura bok_a as Double bok_b as Double 25/08/2001

Cel analizy i projektowania obiektowego Zidentyfikowanie obiektów w dziedzinie przedmiotowej Zidentyfikowanie klas obiektów Ustalenie zależności statycznych Ustalenie zależności dynamicznych PAK - Analiza i projektowanie obiektowe 25/08/2001

Analiza i projektowanie obiektowe w cyklu życia systemu Specyfikacja wymagań Analiza Projektowanie PAK - Analiza i projektowanie obiektowe 25/08/2001

Metodyki obiektowe OMT (Rambaugh) OOA/OOD (Coad, Yourdon) OOSA (Shlaer, Mellor) PAK - Analiza i projektowanie obiektowe 25/08/2001

UML - Unified Modeling Language UML jest językiem specyfikacji, konstruowania, wizualizacji i dokumentowania dla systemów wykorzystujących oprogramowanie PAK - Analiza i projektowanie obiektowe 25/08/2001