Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli wychowania fizycznego i dyrektorów szkół miasta Opola.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Sport w oczach uczniów Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu
DEBATA SZKOLNY OKRĄGŁY STÓŁ
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
SPĘDZANIE WOLNEGO CZASU
WKWiO Kuratorium Oświaty w Poznaniu
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja pilotażowa Rok szkolny 2013/14.
Najbardziej zadowolona z wyboru nowej szkoły jest klasa Ib najmniej klasa Ia W klasach Ib oraz Id uczniowie czują się dobrze Obóz.
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
ORGANIZACJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W INNYCH FORMACH
WITAMY w Gimnazjum nr 1 w Bielawie.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
„OCZEKIWANIA RODZICÓW WOBEC SZKOŁY”
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
KRYTERIUM OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego w Gorlicach W ankiecie Egzaminy i diagnozowanie zewnętrzne przeprowadzonej dla nauczycieli wzięło udział
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
NASZA OFERTA DLA CIEBIE POZNAJ – ZANIM WYBIERZESZ WYCHOWANIE FIZYCZNE.
Uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2012 r.
Propozycje tematów prac magisterskich
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Sport w Liceum Ogólnokształcącym im. Władysława Jagiełły Sport w Liceum Ogólnokształcącym im. Władysława Jagiełły.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Wychowanie fizyczne w ZSOiZ w Bolesławcu
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Publiczne Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Połczynie Zdroju
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
I ROK MINISTRA GIERTYCHA Warszawa, 5 maja dni Wrzesień dni, tu jesteśmy 365 dni, tu jesteśmy.
Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W CELU POPRAWIENIA ATRAKCYJNOŚCI PROWADZONYCH ZAJĘĆ A TAKŻE UZYSKANIA OCZEKIWAŃ W STOSUNKU.
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Wyniki ankiety nt. zajęć wychowania fizycznego w ZSE.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Program „wf z klasą” Przewrót na wf.. Wyniki ankiet przeprowadzonej w klasach 4 – 6. W ankiecie wzięło udział 50 uczniów.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOAWA Dulcza Mała Radomyśl Wielki Tel:
ANALIZA ANKIET NA TEMAT WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W KRZESZOWICACH.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
XI EDYCJA PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ
Zadania pedagoga szkolnego
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli wychowania fizycznego i dyrektorów szkół miasta Opola

Liczba uczniów zwolnionych z lekcji Wych. Fiz Liczba uczniów zwolnionych z lekcji Wych. Fiz. (zwolnienie lekarskie) w roku szkolnym 2007/2008 na okres do 3 miesięcy 79 133 132

Liczba uczniów zwolnionych z lekcji Wych. Fiz Liczba uczniów zwolnionych z lekcji Wych. Fiz. (zwolnienie lekarskie) w roku szkolnym 2007/2008 na 1 semestr 31 81 146

Liczba uczniów zwolnionych z lekcji Wych. Fiz Liczba uczniów zwolnionych z lekcji Wych. Fiz. (zwolnienie lekarskie) w roku szkolnym 2007/2008 na cały rok 38 161 506

Udział procentowy uczniów zwolnionych na jeden semestr w poszczególnych typach szkół   procent Podstawowe 0,66 Gimnazja 2,51 Średnie 3,32

Udział procentowy uczniów zwolnionych na jeden rok w poszczególnych typach szkół   procent Podstawowe 0,81 Gimnazja 4,99 Średnie 11,5

Uczniowie z ograniczonymi formami uczestnictwa w lekcjach W-F (zaświadczenie lekarskie) Podstawowe 24 Gimnazja 91 Ponadgimnazjalne 58

Czy uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach W-F

Najbardziej lubiane zajęcia na lekcjach W-F - zespołowe gry sportowe – 57,9% - gry i zabawy ruchowe – 10,5% - gimnastyka – 10,4% - pływanie - 8,3% - lekkoatletyka – 8,0% - nie lubię żadnych - 4.0%

Przyczyny niechęci uczniów do zajęć W-F (procent wskazań) - warunki do ćwiczeń w szkole - 25,4% - możliwości sportowe ucznia - 21,0% - system oceniania na lekcji W-F – 15,4% - zbyt duże wymagania naucz. – 16,4%

Czy wprowadzać na lekcjach W-F zajęcia alternatywne – wg uczniów

Co powinno mieć największy wpływ na ocenę z W-F (wg uczniów) -zaangażowanie na lekcjach W-F – 68,4% - osiągane wyniki – 29,9% - inne - 1,7%

Czy zdaniem rodziców lekcja W-F jest ważnym przedmiotem dla ich dzieci

Czy zdaniem rodziców ich dziecko chętnie uczestniczy w lekcjach W-F

Przyczyny niechęci dziecka do ćwiczenia na lekcjach W-F (wg rodziców) - warunki do ćwiczeń w szkole – 17,5% - bariery psychiczne – 8,6% - system oceniania na lekcji – 18,5% - brak dostosowania ćwiczeń do możliwości psychofizycz. dziecka – 14,4% - inne - 6,9%

Czy duża niechęć dziecka do lekcji W-F byłaby powodem do zwolnienia go z zajęć przez rodziców

Czy alternatywne formy aktywności fizycznej zwiększyłyby atrakcyjność lekcji (wg rodziców)

Co powinno mieć największy wpływ na ocenę z W-F (wg rodziców) -zaangażowanie na lekcjach W-F – 78,9% - osiągane wyniki – 22,3% - inne - 2,8%

Czy uczniowie i rodzice wspólnie uczestniczą w formach aktywności fizycznej   rodzice dzieci Podstawowe 44,2 57,3 Gimnazja 30,7 24,9 Średnie 22,4 18,9

  rodzice dzieci Podstawowe 45,4 35,5 Gimnazja 65,1 48,3 Średnie 57,3 55

Formy uatrakcyjnienia lekcji wprowadzane przez nauczycieli - nordic walking - rugby - tenis stołowy - tenis ziemny - siłownia - badminton - jazda na łyżwach

- taniec - aerobic - joga - jazda na rolkach - zajęcia na kręgielni

Procent nauczycieli zainteresowanych szkoleniami w zakresie alternatywnych form zajęć wychowania fizycznego

Sposoby motywowania nauczycieli W-F przez dyrektorów - nagrody - dofinansowanie form doskonalenia zaw. - zwiększenie dodatku motywacyjnego - nakłady na bazę sportową - wizyty w szkołach partnerskich

Propozycje alternatywnych form W-F – najczęstsze odpowiedzi dyrektorów - wycieczki piesze i rowerowe - basen - judo - zajęcia taneczne - tenis stołowy - aerobic

Co stworzy lepsze warunki do zajęć alternatywnych – wg dyrektorów - dowolność wyboru zajęć przez uczniów - zastąpienie oceny z W-F przez zaliczenie - doskonalenie zawodowe nauczycieli - podniesienie poziomu bazy - bezpłatne korzystanie z lodowiska i basenu -zmiana podstawy programowej i przepisów

Dziękuję za uwagę!