Pole zarezerwowane dla paska brandingowego I Ty zostaniesz emerytem Oblicz swoją emeryturę Warszawa, 06.11.2007 www.ing.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 20 sierpnia 2009 r. Konferencja prasowa GK EUROPA.
Advertisements

UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE
1 Założenia do ustawy o wypłacie emerytur kapitałowych PIU.
Rejestracja firmy i obowiązki przedsiębiorcy.
Emerytury i system ubezpieczeń.
Poradnik stary i nowy system emerytalny..
1 Jakie OC w PZU? 1 października 2007 r.. 2 Agenda 1.Dlaczego kampania OC w PZU? 2.Zintegrowana komunikacja 3.Strategia komunikacji 4.Przebojowa komunikacja!
Społeczno-ekonomiczne znaczenie III filara systemu emerytalnego
Wprowadzenie do symulacji. Zaczynamy Naciśnij przycisk OK, by rozpocząć grę
System Emerytalny w Polsce.
dr Małgorzata Skrzek-Lubasińska
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Czy możliwe są oszczędności w systemie emerytalnym i rentowym
Wypłata emerytur z II filaru stycznia 2011.
BANKOWOŚĆ DLA MŁODZIEŻY
WYZWANIA STOJĄCE PRZED SYSTEMEM UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
ZUS a wypłaty emerytur kapitałowych Seminarium Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Warszawa, 19 stycznia 2011.
Konferencja Dialogu Społecznego: Dodatkowe ubezpieczenia emerytalne: Niezbędny filar godnej starości Rola sektora ubezpieczeniowego w rozwoju trzeciego.
Wyk. Aleksandra Antosik Kl. Ig
GDZIE JESTEŚMY. W latach KLIENT UBEZPIECZENIA – Zakład ubezpieczeniowy FINANSE - Banki.
Warszawa, 28 lutego 2012 Bank Pekao SA Bank Pekao SA – wspiera wzrost ubankowienia Współpraca Banku Pekao SA i ZUS w zakresie obsługi emerytów i rencistów.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Instytut Statystyki i Demografii
Rozwój PPE i innych form oszczędzania w ramach III filara
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Rachunkowość zakładów ubezpieczeń i funduszy emerytalnych
LEKCJA 1 WYKLUCZENIE FINANSOWE. JAK NIE ZATRZASNĄĆ SOBIE DRZWI?
Akademia Oszczędzania Oszczędności i Inwestycje
Oferta dla Klientów Perfect Niezależne Doradztwo Finansowe SA.
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
Do not put content on the brand signature area Warszawa, 23 października Wyniki badania postaw kobiet wobec emerytury na zlecenie ING Usługi.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej O rozliczeniach z ZUS Projekt jest współfinansowany ze środków.
Ubezpieczenia osobowe ze szczególnym uwzględnieniem ubezpieczeń oszczędnościowych, fundusze emerytalne przymusowe i dobrowolne rozwiązania z różnych.
Definicja państwa opiekuńczego (socjalnego)
Ubezpieczenia osobowe ze szczególnym uwzględnieniem ubezpieczeń oszczędnościowych, fundusze emerytalne przymusowe i dobrowolne, przykłady z różnych państw.
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Poradnik młodego inwestora – czyli jak kryzys to uciekaj do przodu. Poradnik młodego inwestora.
Jako element polityki prorodzinnej w Polsce
R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011 Diagnoza Społeczna 2011 Irena E. Kotowska, Dorota Węziak-Białowolska, Piotr Białowolski, Izabela.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Promocja listopadowa 2015 Aby zarobić już za miesiąc dużo pieniędzy - musisz te informacje przekazać dalej i nauczyć je przekazywać jeszcze dalej…
Rynek pracy i wynagrodzenia dla kobiet
PSIK – Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii UBEZPIECZENIE EMERYTALNE.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
Powszechny Zakład Ubezpieczeń. Nazwa PZU jest dla wielu Polaków symbolem dwustuletniej historii ubezpieczeń w Polsce. W ciągu tych lat Grupa PZU osiągnęła.
Plan Marketingowy Twoja droga do sukcesu Wolę zarabiać 1% dzięki pracy 100 osób, niż 100% dzięki pracy własnej…
1 Warszawa, 28 listopada 2013 r. Bezpieczne oszczędzanie na emeryturę w I filarze Elżbieta Łopacińska - Członek Zarządu ZUS.
Opodatkowanie pracy w krajach OECD. Analiza porównawcza i wnioski dla Polski Anna Krajewska Katedra Makroekonomii UŁ Konferencja „W POSZUKIWANIU RACJONALNEGO.
1 Oferta dla Wybranej Grupy Zawodowej. 2 Kredyt Bank na rynku od 1990 r Grupa KBC w Europie Środkowej i Wsch. Fundusze z ochroną kapitałuNo. 1 Ubezpieczenia.
POWIATOWY URZĄD PRACY W LIPNIE Lipno, r. 1.
11 Emerytury i system ubezpieczeń. 22 EMERYTURA to świadczenie pieniężne mające służyć jako zabezpieczenie bytu na starość dla osób, które ze względu.
Sztuka Prezentacji Warsztat Adam Wiśniewski. AGENDA  Schemat prezentacji  Prowadzący  Narzędzia prezentacji.
Konsekwencje starzenia się ludności dla polskiego systemu emerytalnego FUNDUSZ REZERWY DEMOGRAFICZNEJ dr Piotr Obidziński Instytut Finansów Katedra Ubezpieczeń.
Polityka rynku pracy w Polsce
Wysokość świadczeń emerytalnych a minimum socjalne
Otwarty fundusz emerytalny (OFE) jest osobą prawną posiadającą odrębną masę majątkową w stosunku do instytucji nią zarządzającej, czyli powszechnego.
Głos Polaków w sprawie wina
System emerytalny Powinien być: bezpieczny uczciwy przejrzysty
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Ubezpieczenie emerytalne
Zarządzanie w kryzysie
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Equity release - wprowadzenie
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego I Ty zostaniesz emerytem Oblicz swoją emeryturę Warszawa,

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego ING liderem w emeryturach Marc van der Ploeg, Prezes Zarządu ING Nationale-Nederlanden

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden3 ING światowym liderem w dostarczaniu rozwiązań emerytalnych Ameryka Północna i Południowa ING w pierwszej piątce dostawców emerytur w USA Druga pozycja na rynku funduszy emerytalnych w Ameryce Łacińskiej Fundusze emerytalne w Meksyku, Chile, Peru, Kolumbii i Urugwaju Azja i Pacyfik Lider produktów rentowych w Japonii Lider rozwiązań emerytalnych w Malezji ING zarządza państwowymi funduszami emerytalnymi w Chinach i Korei Europa Największy dostawca ubezpieczeń emerytalnych w Holandii Największy dostawca rozwiązań emerytalnych w Europie Środkowej: Ponad 4 miliony klientów i 11 miliardów aktywów pod zarządzaniem w funduszach emerytalnych Drugie OFE w Polsce Trzeci dostawca emerytur na Węgrzech Największy międzynarodowy prywatny fundusz emerytalny w Rosji 50 krajów, pracowników, 75 milionów klientów

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden4 ING liderem w pozyskiwaniu klientów OFE w okresie I 2000-IX 2007 Źródło: ZUS l. osób 1,1 mln

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden5 Emerytura po polsku Polski system emerytalny w obecnym kształcie działa już blisko 9 lat (od 1 stycznia 1999). 13 milionów Polaków ma oszczędności w otwartych funduszach emerytalnych, które efektywnie pomnażają pieniądze swoich członków. ING, jako czołowy gracz na rynku emerytalnym, czuje obowiązek budowania świadomości Polaków, dotyczącej wysokości ich emerytury w przyszłości i zachęcania do oszczędzania na dodatkową emeryturę. Obecnie wszyscy mający 50 lat i więcej stanowią ponad 30% naszej populacji. W 2030 roku grupa ta będzie równa prawie 50%, czyli prawie 4 miliony osób więcej w tym wieku.

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden6 Emerytura po polsku 33% 10% 45% 18% Źródło: GUS mln mln

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Oblicz swoją emeryturę Jarosław Jamka, Członek Zarządu ING Nationale-Nederlanden

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden8 Oblicz swoją emeryturę Anna swoją pracę zawodową rozpoczęła w 1997 roku, mając 25 lat. Od początku zarabiała powyżej średniej krajowej i dziś zarabia 5000 zł brutto. Jej pracodawca przez cały czas odprowadzał składki do ZUS i OFE, jednak po urodzeniu dziecka Anna przez rok nie pracowała.

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden9 Oblicz swoją emeryturę

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden10 Oblicz swoją emeryturę

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden11 Oblicz swoją emeryturę

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden12 Oblicz swoją emeryturę

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden13 Stopy zwrotu OFE ING Nationale-Nederlanden zawsze powyżej średniej ważonej

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden14 Zakład Emerytalny Rozwiązania zawarte w ustawie idą w dobrym kierunku; najważniejsze jest to, żeby reforma została dokończona zgodnie z założeniami. Istnieją jednak kwestie, które wymagają doprecyzowania: zapisy dotyczące emerytury małżeńskiej są nieprecyzyjne i niekompletne; Istnieje obawa, że mogą nie zostać wydane na czas wszystkie rozporządzenia, niezbędne do utworzenia Zakładów Emerytalnych (tablice życia GUS); zbyt restrykcyjne zapisy dotyczące funkcjonowania Zakładów Emerytalnych (kapitał zakładowy, doświadczenie zarządzających, etc.). ING planuje rozpoczęcie działalności Zakładu Emerytalnego 1 stycznia 2009.

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden15 Oblicz swoją emeryturę Zgodnie z obowiązującą ustawą, Anna na emeryturę wybiera się w wieku 60 lat. Przy założeniu, że przez wszystkie lata, które zostały jej do emerytury, będą odprowadzane składki do ZUS i OFE, a jej zarobki co roku będą wzrastały o 3,0%... w 2027 roku otrzyma emeryturę w wysokości 3299 zł netto i będzie to stanowiło 47% jej ostatniej pensji, wynoszącej 7002 zł netto.

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden16 Oblicz swoją emeryturę

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden17 Oblicz swoją emeryturę

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden18 Oblicz swoją emeryturę Jan urodził się w 1972 roku i zaraz po zakończeniu studiów w 1997 roku rozpoczął pracę zawodową. Na początku zarabiał 100% średniej krajowej, a teraz jego zarobki przekraczają średnią krajową i wynoszą 3500 zł brutto.

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden19 Oblicz swoją emeryturę

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden20 Oblicz swoją emeryturę

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden21 Oblicz swoja emeryturę Na emeryturę Jan wybiera się w wieku 65 lat. Przy założeniu, że przez wszystkie lata, które zostały mu do emerytury, będzie odprowadzał składki do ZUS i OFE, a jego zarobki co roku będą wzrastały o 3,0%... w 2037 roku otrzyma emeryturę w wysokości 4035 zł netto i będzie to stanowiło 69% jego ostatniej pensji, wynoszącej 5837 zł netto.

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden22 Oblicz swoją emeryturę

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden23 Wysokość przyszłej emerytury z ZUS i OFE Im dłuższy okres pracy zawodowej, tym większa emerytura z ZUS i OFE Zarobki: Anna: brutto Jan: brutto Anna Jan

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Polacy a emerytura Ewa Zorychta-Kąkol, Dyrektor Marketingu ING Nationale-Nederlanden

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden25 Populacja i próba Grupa docelowa: osoby w wieku 18 – 65 lat mieszkające w gospodarstwach domowych, które posiadają jakiekolwiek (nie niższe niż 100 złotych miesięcznie) wolne środki finansowe, które mogą zostać zainwestowane lub zaoszczędzone. mieszkający w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców lub w wybranych miejscowościach satelickich następujących aglomeracji (gminy miejskie w promieniu do 30 km): Warszawa, Trójmiasto, Szczecin, Kraków, Poznań, Aglomeracja Katowicka, Wrocław. Sposób doboru i wielkość próby Badaniem została objęta reprezentatywna losowa próba 2000 osób w wieku lat z gospodarstw domowych dysponujących wolną kwotą min. 100 zł miesięcznie. Próba była realizowana metodą random-route. Metoda badania Wywiady prowadzone były w domach respondentów metodą wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo. Czas trwania wywiadu wynosił około 1 godziny i 10 minut. Badanie przeprowadzone na zlecenie ING Nationale-Nederlanden przez firmę 4P Research Mix, kwiecień 2007 r.

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden26 Wielkość badanej populacji Populacja Polaków osób [dane GUS] Populacja Polaków w miastach osób [dane GUS i Diagnoza Społeczna 2005] Populacja Polaków w miastach w wieku lat osób [dane z badania] Populacja Polaków w miastach w wieku lat z wolną kwotą 100 zł w HH osób [dane z badania] Populacja gospodarstw w Polsce gospodarstw [dane GUS] Populacja gospodarstw w miastach gospodarstw [dane GUS i Diagnoza Społeczna 2005] Populacja gospodarstw w miastach z min. 1 osobą w wieku lat gospodarstw [dane z badania] Populacja gospodarstw w miastach z minimum 1 osobą w wieku lat, z wolną kwotą 100 zł w HH gospodarstw [dane z badania] Badana populacja to łącznie osób mieszkających w gospodarstw domowych. Badana populacja osób stanowi łącznie 30,4% ogółu populacji Polaków w wieku 18+

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden27 Potrzeba indywidualnego oszczędzania na emeryturę 4,1 mln osób 5,2 mln osób 2,2 mln kobiet 2,9 mln kobiet 1,9 mln mężczyzn 2,3 mln mężczyzn Dodatkowo wyodrębniliśmy grupę osób zainteresowanych oszczędzaniem na dodatkową emeryturę: Badanie przeprowadzone na zlecenie ING Nationale-Nederlanden przez firmę 4P Research Mix, kwiecień 2007 r.

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden28 Występują różnice między kobietami a mężczyznami, którzy chcą zainwestować w przyszłą emeryturę MĘŻCZYZNA zainteresowany inwestowaniem / oszczędzaniem na dodatkową emeryturę posiadający oszczędności KOBIETA zainteresowana inwestowaniem / oszczędzaniem na dodatkową emeryturę posiadająca oszczędności Charakterystyka w porównaniu do mężczyzn częściej są to kobiety starsze (36 – 65 lato to 64%), ale grupa kobiet 26 – 35 lat stanowi 30% głownie z wykształceniem średnim (70%) i wyższym (27%) posiadające dzieci (59%) głównie z większych miast 100tys mieszkańców + (81%) częściej zarabiające nie więcej niż 2000 zł netto (do 1000 zł  17%, 1000 – 2000 zł  47%) posiadające oszczędności głównie w wysokości 3 – 5 miesięcznego wynagrodzenia (35%) częściej korzystające z lokat bankowych (64%) oraz kredytów konsumpcyjnych (14%). Charakterystyka w porównaniu do kobiet częściej są to mężczyźni młodsi (26 – 45 lat  71%) głownie z wykształceniem wyższym (47%) i średnim (39%) posiadający dzieci (63%) nie różniący się pod względem miejscowości zamieszkania z wyższym dochodem osobistym netto (1000 – 2000 zł  29%, 2000 zł i więcej  33%) posiadający oszczędności głównie powyżej wysokości 6 miesięcznego wynagrodzenia (50%) częściej korzystający z kart kredytowych (41%) oraz kredytów hipotecznych (9%) zdecydowanie więcej mężczyzn ma już obecnie zapewnioną emeryturę (ich wybór produktów finansowych jest znacznie lepiej dostosowany do potrzeby emerytalnej). Badanie przeprowadzone na zlecenie ING Nationale-Nederlanden przez firmę 4P Research Mix, kwiecień 2007 r.

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden29 Stopień świadomości dotyczący emerytury i jej zabezpieczania Emerytura – silnie kojarzona z ZUS-em. ZUS – niezależnie od poziomu dochodów, etapu życia, czy miejsca zamieszkania, panuje silne ograniczenie zaufania do instytucji ZUS. Wysokość emerytur – ogólnie większość konsumentów żywi zdecydowane przekonanie, że kwoty przyszłych emerytur będą na niskim poziomie. Oczekiwania – średnio wysokość emerytury powinna przybrać 75% teraźniejszej pensji, jak chcieliby badani. Niektóre osoby chciałyby mieć lepszą sytuację finansową niż obecnie. Kwestia emerytury wywołuje wśród badanych zdecydowanie negatywne emocje, często powiązane ze strachem, obawą. Badanie przeprowadzone na zlecenie ING Nationale-Nederlanden przez firmę 4P Research Mix, kwiecień 2007 r.

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden30 Motywacje zabezpieczenie godnej starości, samowystarczalność obawa o niewydolność ZUS zabezpieczenie najbliższych ambiwalencja niski poziom znajomości rynku i ograniczony stopień zaufania wiek konsumentów obawa przed stałym zobowiązaniem, długoterminowość gromadzenia środków brak środków, niezaspokojone potrzeby bardziej podstawowe Motywacje i bariery korzystania z produktów emerytalnych Bariery Badanie przeprowadzone na zlecenie ING Nationale-Nederlanden przez firmę 4P Research Mix, kwiecień 2007 r.

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden31 Opinie na temat dodatkowej emerytury Konsumenci czują się w większości niedoinformowani na temat form oszczędzania czy też inwestowania na dodatkową emeryturę. Część konsumentów jest bardziej bierna i nie inwestuje w przyszłą emeryturę, ponieważ oczekuje, że ktoś przyjdzie do nich z konkretną ofertą, co byłoby bardziej pożądane, aniżeli szukanie samemu (nie ma czasu lub chęci – odkłada się to na później). Dodatkowa emerytura ma zapewnić finansowe wsparcie dla świadczenia otrzymywanego z ZUS. Kwoty wypłaty świadczenia powinny być z góry w przybliżeniu oszacowane, z rozbiciem na miesiące i lata. Emerytury powinny wypłacać towarzystwa o dużej wiarygodności finansowej. Badanie przeprowadzone na zlecenie ING Nationale-Nederlanden przez firmę 4P Research Mix, kwiecień 2007 r.

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego III filar Agnieszka Rudnicka, Departament Zarządzania Produktami ING Nationale-Nederlanden

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden33ING Nationale-Nederlanden33 Produkty emerytalne na polskim rynku Jako emerytalne pozycjonowane są różne produkty: Ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi Fundusze oferowane przez towarzystwa funduszy inwestycyjnych Indywidualne konto emerytalne w różnych formach Konta oszczędnościowe Produkty ze składką jednorazową z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi Pracownicze Programy Emerytalne Na rynku nie ma zdefiniowanego pojęcia „produkt emerytalny” Przyszłym emerytom zależy na tym, aby przy założonym poziomie składek i określonych potrzebach własnych, wybrać plan, w którym wysokość wypłat będzie najwyższa i gwarantowana.

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden34 Produkty, które mogą służyć jako odpowiedź na potrzebę emerytalną ING Nationale-Nederlanden liderem emerytur Produkty, które mogą być odpowiedzią na potrzebę emerytalną OFE Emerytura Standard Emerytura Premium Strategia Lwa Program Inwestycyjny na Przyszłość Rozwój produktów gwarantowanych, a w przyszłości rozwój produktów rentowych Szeroka gama produktów daje wybór ubezpieczonym, zwiększając prawdopodobieństwo pełniejszego zaspokojenia ich oczekiwań. Fundusze Inwestycyjne

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden35 Nowy produkt gwarantowany w ofercie Produkt gwarantowany – pełna ochrona wpłaconej składki i gwarancja wzrostu wpłaconych środków Pełna alokacja wpłaconej składki Atrakcyjna oferta funduszy – fundusze ING Luxemburg Możliwość komponowania własnego portfela inwestycyjnego Aktywne zarządzanie bez ryzyka utraty wpłaconego kapitału Transparentność i konkurencyjność opłat Na początku 2008 roku ING Nationale-Nederlanden wprowadzi na rynek indywidualne ubezpieczenie na życie z funduszem kapitałowym ze składką jednorazową. Inaczej niż w funduszach inwestycyjnych, inaczej niż w banku odpowiednio bezpieczniej i potencjalnie zyskowniej. Więcej informacji: I kwartał 2008

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Kampania medialna Ewa Zorychta-Kąkol, Dyrektor Marketingu ING Nationale-Nederlanden

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden37 I ty zostaniesz emerytem – kampania medialna Kampanię przygotowała agencja Brain. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Pan Media Western. Reżyserem filmu był Maciej Kowalczuk, operatorem Wit Dąbal. W telewizji emitowane będą spoty 30’ i 10’. Kampania TV będzie trwała od do Stacje TV: TVP, Polsat, TVN, TV4, TVN7 oraz stacje niszowe. Zaplanowano GRP.

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden38 I Ty zostaniesz emerytem – kampania medialna Kampanię TV będzie wspierała kampania radiowa od do w: Radio Zet, RMF FM, Trójka, Radio Wawa, Radio PiN, Radio Złote Przeboje, RAM. Kampania prasowa planowana jest od do w: Gazeta Wyborcza, Newsweek, Wprost, Polityka, Forum, Przekrój, Viva!, Party, Twój Styl, Zwierciadło.

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden39 I Ty zostaniesz emerytem – kampania medialna Na stronie internetowej oprócz kalkulatora emerytalnego pojawi się specjalne narzędzie „Futuryzator”, dzięki któremu będzie można zobaczyć, jak może wyglądać nasza twarz po latach. Możliwość obliczania emerytury w angielskim piętrowym autobusie, który w listopadzie pojawi się m.in. w Bydgoszczy, Toruniu, Płocku, Łodzi, Kielcach, Bielsko-Białej, Opolu i Zielonej Górze.

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden40 I Ty zostaniesz emerytem… Pytania

Pole zarezerwowane dla paska brandingowego I Ty zostaniesz emerytem Oblicz swoją emeryturę Warszawa,