Planowanie kariery zawodowej mój wybór – moja przyszłość

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kogo szukają pracodawcy?
Advertisements

Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
Wykonali : Paterok Łukasz Nieświec Tobiasz Szpejda Krzysztof kl. I TMT
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Metody wyboru zawodu Cele zajęć:
Zawody przyszłości.
TRUDNY WYBÓR…. TO WŁAŚNIE W GIMNAZJUM MŁODZIEŻ PO RAZ PIERWSZY PODEJMUJE DECYZJĘ W SPRAWIE WYBORU ZAWODU I SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W WIĘKSZOŚCI MŁODZI.
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
Aktualne potrzeby rynku pracy
Kształcenie zawodowe a kadra pedagogiczna
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 8 ZAPRASZAMY! IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI
Północna Izba Gospodarcza Jak przedsiębiorcy postrzegają absolwentów szczecińskich uczelni wyższych? Badanie telefoniczne przeprowadzone.
Współczesny rynek pracy
Moja szkoła w procentach
Kształcenie ustawiczne szansą dla mieszkańców Wielkopolski POKL / Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany ze środków.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
RYNEK PRACY I JEGO OCZEKIWANIA A SZKOLNICTWO ZAWODOWE mgr Mariusz Wacławek Dyrektor PCE w Chrzanowie.
Osobowość, a rozwój człowieka..
Osobowość a rozwój człowieka
1.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Czesława Miłosza w Gryficach ID grupy: 97/1_P_G2 Kompetencja: przedsiębiorczość Temat projektowy: „Osobowość.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM NR 23 W GDAŃSKU
DANE INFORMACYJNE Nazwy szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących Technikum Zawodowe im. T. Kościuszki Świebodzin ID grupy: 97_76_ P_ G2 Opiekun: Dariusz.
Program operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ
OFERTA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
„Zawodoznawstwo” MODUŁ Klasa III.
„Zawodoznawstwo” MODUŁ Klasa II.
„Zainteresowania i predyspozycje zawodowe”
TYPY OSOBOWOŚCI ZAWODOWEJ
Planowanie kariery zawodowej uczniów
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Co dalej po gimnazjum ? LICEUM..? ZAWODÓWKA..?? TECHNIKUM..?
Planowanie własnej przyszłości
PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 5 SPOTKANIE
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
Dynamika zmian istniejących na rynku pracy zawodów jest ściśle związana z tendencjami społeczno-gospodarczymi Europy i świata. Co kilka miesięcy pojawiają.
Ogólnopolski Tydzień Kariery
OSOBOWOŚĆ ZAWODOWA Michał Białek TEORIA JOHNA HOLLANDA.
ZAWODY PRZYSZŁOŚCI.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 6 SPOTKANIE.
Co to jest osobowość??? Osobowość to zespół cech psychicznych charakterystycznych dla każdego człowieka. Cechy te w dużej mierze są dziedziczone ale.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY Zawody przyszłości
MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ
WYZWANIA WSPÓŁCZESNEGO RYNKU PRACY. PROGRAM  branże i zawody przyszłości – mit czy realne prognozy?  pożądane umiejętności na rynku pracy – okiem pracodawcy.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 3 ZAWODY.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Logistyk.
PATRONAT PREZYDENT MIASTA CZĘSTOCHOWY DYREKTOR DELEGATURY KURATORIUM OŚWIATY W CZĘSTOCHOWIE CentrumInformacjiZawodowej Centrum Kształcenia Praktycznego.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W RZESZOWIE oferta edukacyjna szkół Rzeszów 2016.
Rynek Pracy Województwa Lubelskiego Urszula Żolińska Kierownik Wydziału Badań i Analiz WUP w Lublinie Lublin, grudzień 2007 r. Wojewódzki Urząd Pracy w.
Co dalej po gimnazjum ? TECHNIKUM..? LICEUM..? ZAWODÓWKA..??
KIM CHCIAŁBYM BYĆ ?. Zanim zostaniesz dyrektorem, prezesem biznesmenem musisz się ciężko napracować i zacząć od samego dołu czyli od początku!!!
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W RZESZOWIE oferta edukacyjna szkół
Sytuacja na rynku pracy w województwie podkarpackim
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
opracował Jarosław Karczmarzyk
TRUDNY WYBÓR…. TO WŁAŚNIE W GIMNAZJUM MŁODZIEŻ PO RAZ PIERWSZY PODEJMUJE DECYZJĘ W SPRAWIE WYBORU ZAWODU I SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W WIĘKSZOŚCI MŁODZI.
Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
Zawody nauczane we wrocławskich uczelniach
WYMARZONY ZAWÓD.
Zawody przyszłości Czyli takie, które w przyszłości dadzą szanse zatrudnienia.
Twój Zawód Twoja Przyszłość ?
Zapis prezentacji:

Planowanie kariery zawodowej mój wybór – moja przyszłość

Kim chciałbym zostać? lekarz policjant nauczyciel adwokat fryzjer dziennikarz mechanik samochodowy stolarz informatyk sprzedawca psycholog elektryk kucharz księgowy

Wybór zawodu jako decyzja determinująca przyszłość Poznanie siebie Poznanie świata zawodów Konfrontacja swoich możliwości z wymaganiami zawodu Określenie drogi (ścieżki edukacyjnej) prowadzącej do wybranego zawodu Zbadanie rynku pracy

Poznanie siebie zainteresowania umiejętności i zdolności wartości cechy charakteru predyspozycje zawodowe

Osobowości zawodowe: 1.R- typ realistyczny- rozwiązuje problemy poprzez działanie. Wymagane umiejętności: zdolności mechaniczne, manualne, siła fizyczna, koordynacja wzrokowo- słuchowa, talenty praktyczne, przestrzeganie reguł np.. Procesu technologicznego. Postrzegany przez innych jako: wytrwały, szczery, gospodarny, polegający na sobie.

Typowe zawody: Elektryk, grawer, kierowca, mechanik, optyk, pilot, tokarz, tapicer, inne zawody rzemieślnicze, zawody związane z przetwórstwem surowców, leśnik, ogrodnik, rolnik.

2.b- typ badawczy- Wymagane umiejętności-studiowania i pogłębiania wiedzy, naukowe, analityczne, matematyczne, techniczne, łatwość wysławiania się i pisania prac wzbogacających aktualny stan wiedzy. Postrzegany przez innych jako- inteligentny, wykształcony, niezależny.

Typowe zawody: Antropolog, astronom, archeolog, biolog, chemik, filozof, geolog, geograf, fizyk, farmaceuta, matematyk, historyk, meteorolog, programista, politolog, statystyk, socjolog.

3.a- typ artystyczny- -wymagane umiejętności- sprawność rąk, oczu, wyostrzony słuch, inteligencja i kreatywność, aby z fantazją uprawiać sztuki piękne, muzykę oraz pisarstwo. - postrzegany przez innych jako- skomplikowany idealista, niezwykły, wrażliwy, twórczy, niedbały, niepraktyczny.

Typowe zawody: Aktor, architekt, dyrygent, dekorator wnętrz, fotograf, ilustrator, kompozytor, malarz, muzyk, pisarz, projektant mody, plastyk, reżyser, rzeźbiarz, tancerz, wiazażysta.

4.s- typ społeczny- - wymagane umiejętności-uzdolnienia- talenty społeczne, kontaktowanie się i postępowanie z innymi,życzliwość, towarzyskość, kojące oddziaływanie na innych. -postrzegany przez innych jako- taktowny, cierpliwy, przyjazny, uczynny, miły, uprzejmy, współczujący, serdeczny, wielkoduszny.

Typowe zawody- Fizykoterapeuta, bibliotekarz, hostessa, ksiądz, kelner, lekarz, logopeda, masażysta, nauczyciel, psycholog, pracownik socjalny, policjant, ratownik, pielęgniarka, stewardesa, trener.

5.p- typ przedsiębiorczy- Wymagane umiejętności- kierowanie, nakłanianie innych, organizowanie, pewność siebie, zdolności krasomówcze. Postrzegany przez innych jako: osoba bystra, ambitna, dbająca o zysk, energiczna, władcza, pewna siebie, przyciągająca uwagę, poszukująca przyjemności, impulsywna.

Typowe zawody: Adwokat, agent ubezpieczeniowy, akwizytor, dyplomata, doradca, np.. Podatkowy, księgarz, makler, menedżer, notariusz, prawnik, pośrednik handlowy, zaopatrzeniowiec.

6. k- typ konwencjonalny- Wymagane umiejętności-uzdolnienia urzędnicze i organizacyjne, rzetelność, dokładność, subordynacja, umiejętność ścisłego przestrzegania instrukcji. Postrzegany przez innych jako- systematyczny, zasadniczy, skuteczny, rozważny, kontrolujący się, pedantyczny, bez wyobraźni.

Typowe zawody: Archiwista, agent celny, bileter, agent ubezpieczeniowy, edytor, inkasent, kasjer, kosztorysant, księgowy, notariusz, radca prawny, recepcjonista, rzeczoznawca, statystyk, syndyk, stenograf, urzędnik biurowy, technik BHP, wizytator.

Poznanie świata zawodów zadania i czynności wymagania zawodu zakres obowiązków warunki pracy płace

Konfrontacja swoich możliwości z wymaganiami zawodu stan zdrowia predyspozycje fizyczne i psychiczne

Określenie ścieżki edukacyjnej prowadzącej do wybranego zawodu

Zbadanie rynku pracy Poznanie: oczekiwań pracodawców zmian zachodzących na rynku pracy prognoz dotyczących zapotrzebowania na określone zawody/specjalności

Zawody przyszłości (w branżach) Obszar biotechnologii: Biotechnolog Bioinżynier genetyczny Bioinżynier komórkowy Bioinżynier tkankowy Biotechnolog środowiska Bioinżynier chemiczny

Obszar nowoczesnych operacji finansowych: Pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta Projektant pakietów usług finansowych Pracownik ochrony elektronicznych usług

Branża informatyczna: Infobroker (specjalista ds. transmisji danych) Webmaster (projektant stron internetowych) Specjalista ds. tworzenia i organizacji systemów i programów komputerowych Programista i analityk systemów Inżynier automatyki, robotyki

Ochrona środowiska: Inspektor ochrony środowiska Strażnik ochrony przyrody Edukator ekologiczny Doradca ekologiczny Architekt ochrony środowiska Pielęgniarz drzew

Ochrona zdrowia i opieka społeczna: Specjalista zdrowia publicznego i ubezpieczeń zdrowotnych Pracownik medyczny opieki domowej Terapeuta oddechowy Inżynier / technik biomedyczny Technolog kardiochirurgiczny

Informacja, kultura popularna i przemysł rozrywkowy: Organizator pokazów rozrywki Menager programów multimedialnych Specjalista ds. marketingu społecznego i sieciowego

Edukacja: Nauczyciel szkoły wirtualnej Broker edukacyjny (organizator edukacji) Edytor edukacyjny (proponuje ofertę edukacyjną wraz z doradcą zawodowym)