Funkcje w PHP ABK.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tablice 1. Deklaracja tablicy
Advertisements

C++ wykład 9 ( ) Szablony.
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
C++ wykład 4 ( ) Przeciążanie operatorów.
Język C/C++ Funkcje.
Programowanie obiektowe
Deklaracje i definicje klas w C++ Składowe, pola, metody Konstruktory
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Wzorce.
Język ANSI C Funkcje Wykład: Programowanie komputerów
Prowadzący: mgr inż. Elżbieta Majka
Wprowadzenie do języka skryptowego PHP – cz. 2
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
formatowanie kodu źródłowego
27/09/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Zmienne.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 7: Procedury i funkcje © Jan Kaczmarek.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 8: Wykorzystanie procedur i funkcji © Jan Kaczmarek.
Podstawy informatyki Wirtotechnologia – Wskaźniki i referencje
Podstawy informatyki Informatyka stosowana Prowadzący: Grzegorz Smyk
Podstawy informatyki Wirtotechnologia – Funkcje Grupa: 1A
1 Dygresja: cztery płyty główne…. 2 Dygresja: osobliwości C /* cos o nieistniejacym typie Boolean */ /* oraz o operatorze przecinkowym */ #include int.
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Podprogramy 1 W Adzie mamy dwa rodzaje podprogramów (subprograms, subroutines): funkcje (functions) i procedury (procedures) Deklaracja i treść funkcji 
Ogólne jednostki programowe 1
Podstawy programowania PP – WYK2 Wojciech Pieprzyca.
Podprogramy.
Narzędzia internetowe Paweł Rajba ttp://pawel.ii.uni.wroc.pl/
Podstawy programowania II
Podstawy programowania
Programowanie strukturalne i obiektowe
Andrzej Jędryczkowski Nie da się napisać większego programu bez podziału go na części zwane podprogramami. Podprogram to wyróżniona część programu.
Funkcje w Pascalu Przypomnienie wiadomości o procedurach Prowadzący: Anna Kaleta Piotr Chojnacki.
Procedury i funkcje.
Programowanie w języku Matlab
PHP: warunki, pętle, switch, break, continue
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 8 STRUKTURA PROGRAMU n Funkcje n Klasy zmiennych n Projekt.
1 Wykład 8 Podprogramy. 2 Pojęcie i istota stosowania dzielenie programu na części (logicznie spójne) - nazwane - niezależne od pozostałych części - z.
Technologie internetowe II Wykład 2 – Funkcje, Obiekty Dr Krzysztof Heller.
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Andrzej Repak Nr albumu
Java – coś na temat Klas Piotr Rosik
Inicjalizacja i sprzątanie
Programowanie obiektowe Wykład 3 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/21 Dariusz Wardowski.
Koncepcja procesu Zadanie i proces. Definicja procesu Process – to program w trakcie wykonywania; wykonanie procesu musi przebiegać w sposób sekwencyjny.
Farseer Physics Engine. Farseer Physics Engine jest silnikiem fizycznym napisanym dla platformy.NET. Został on zainspirowany przez silnik Box2D znany.
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
Podstawy informatyki 2013/2014
Przekazywanie parametrów do funkcji oraz zmienne globalne i lokalne
Zajęcia I Organizacja zajęć Rejestracja i uruchamianie makr
Funkcje w C++ Funkcja – wydzielony fragment kodu użyty w programie (raz lub więcej razy) spełniający określone zadanie, np. obliczenie średniej ocen.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 10 ( ) Szablony.
Kurs języka C++ – wykład 4 ( )
Programowanie proceduralne Podstawy Programowania dla geoinformatyków Wykład 3 Rafał Witkowski, 2015.
Formatowanie dokumentów
Dziedziczenie Wykład 7 Dziedziczenie sekwencyjne
Wykład 2 Programowanie obiektowe. Programowanie obiektowe wymaga dobrego zrozumienia działania funkcji definiowanych przez użytkownika, w ten sposób będziemy.
PHP jest językiem skryptowym służącym do rozszerzania możliwości stron internetowych. Jego składnia jest bardzo podobna do popularnych języków programowania.
Podstawy informatyki Funkcje Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Pakiety numeryczne Skrypty, funkcje Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 3 ( ) Przenoszenie Składowe statyczne Funkcje wbudowane Argumenty domyślne.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Klasy, pola, obiekty, metody. Modyfikatory dostępu, hermetyzacja
Delegaty Delegat to obiekt „wiedzący”, jak wywołać metodę.
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Zespół Szkół Zawodowych im. Króla Jana III Sobieskiego w Przeworsku
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Dane, zmienne, instrukcje
Haskell Składnia funkcji.
Zapis prezentacji:

Funkcje w PHP ABK

Dwa rodzaje funkcji: Wbudowane Definiowane przez programistę

Funkcje wbudowane Przykłady: sqrt(9) rand(10, 10+10) Strlen(”Tutaj znajduje się 20 znaków”) Pozostałe: http://www.php.net (w lewym menu „manual” )

Definiowanie własnych funkcji better1.php, better2.php, better3.php function nazwa_funkcji ($arg1,...) { instrukcja1; ... }

Co dzieje się po wywołaniu funkcji? PHP na podstawie nazwy odszukuje funkcję (jeśli nie została wcześniej zdefiniowana, wyświetla komunikat o błędzie). PHP podstawia wartości argumentów wywołania (parametrów aktualnych) do zmiennych zdefiniowanych w liście parametrów (parametrów formalnych). Wykonywane są instrukcje zawarte w ciele funkcji. Jeżeli jedną z instrukcji jest return, wykonanie funkcji jest zatrzymane i zwracana jest podana wartość. W przeciwnym wypadku funkcja kończy się po wykonaniu ostatniej instrukcji bez zwracania wartości.

Parametry formalne i aktualne tour.php Parametry formalne mogą być zmiennymi lub dowolnymi wyrażeniami. Liczba parametrów aktualnych i formalnych nie musi być równa.

Zmienne globalne i lokalne myabc.php, myabc2.php Zmienne definiowane w ciele funkcji są domyślnie lokalne. Używając w ciele funkcji deklaracji: global zmienna; zmienna będzie zmieniała wartość wewnątrz i na zewnątrz funkcji. PHP posiada mechanizm przypisywania kilku zmiennych do każdej strony przed wywołaniem jakiegokolwiek kodu.W ten sposób można łatwo uzyskać do nich dostęp w funkcji bez konieczności przekazywania ich jako parametry.

Zmienne statyczne myabc3.php Aby uniknąć tworzenia zmiennych lokalnych funkcji na nowo za każdym wywołaniem funkcji, tworzymy zmienne statyczne deklaracją: static zmienna=wartość; //przypisuje tylko za pierwszym razem