Agile w praktyce, czyli jak to robimy naprawdę

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

KOMUNIKACJA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Projektowanie w cyklu życia oprogramowania
Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania
Role w zespole projektowym
Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie
Metodyki prowadzenia projektów - SCRUM
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
Hotel Courtyard – Warszawa
Zarządzanie projektami partnerskimi
FIT Środowisko Testów Integracyjnych
EXtreme Programming » Magdalena Tchorzewska.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Metodologia XP Husaria.
Podsumowanie głównych założeń projektu Enable i wnioski z jego realizacji Prezentowane przez:Gillian Broadhead.
Testy akceptacyjne Analiza systemów informatycznych Wykład 9
Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych
Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych (cz. 2)
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Agile Programming a jakość
Wymagania jakości w Agile Programming
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Metodyki Lekkie Agile Methodologies
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Zarządzanie projektami IT
Konferencja „Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej”
Continuous Integration
Autor: Tomasz Karczy ń ski Zaj ę cia: Zarz ą dzanie Projektami Prowadz ą cy: prof. Dorota Kuchta eXtream Programming.
Szkolenia, Coaching, PR.
Menadżer Programów Wewnętrznych, Pion Banków Komercyjnych
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Komponentowe systemy rozproszone Wprowadzenie. Komponent... jest to podstawowa jednostka oprogramowania z kontraktowo (deklaratywnie) opisanymi interfejsami,
Zaprojektowanie i wykonanie prototypowego systemu obiegu dokumentów (workflow) dla Dziekanatu Wydziału z wykorzystaniem narzędzi open-source i cloud computing.
Bezpieczeństwo a zarządzanie projektami
Dr Karolina Muszyńska Na podst.:
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Metodyka zarządzania projektami w nurcie Agile
Pomiary procesów programistycznych Copyright, 2002 © Jerzy R. Nawrocki Zarządzanie jakością.
Metodyki wytwarzania i utrzymywania aplikacji
Zaawansowane techniki obiektowe
Domain Specific Language Mac Michał Programujący architekt, konsultant.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Jakość w projektach studenckich Paweł Polaczyk. Paweł Polaczyk, Jakość w projektach studenckich 2/12 Plan prezentacji Informacje ogólne Jakość Zagrożenia.
ŁUKASZ DZWONKOWSKI Modele zwinne i ekstremalne. Podejście tradycyjne
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Agile Manifesto Manifest Zwinnego Wytwarzania Oprogramowania
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
Artur Milewski SCRUM.
Efektywne tworzenie oprogramowania 2008/2009. Forty Years of Software Engineering Konferencja w Garmisch – uczestników Prof. Bauer TUM przewodniczący.
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania Przeglądy oprogramowania i standard IEEE 1028 Bartosz Michalik
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Cykle życia oprogramowania oraz role w zespole projektowym Autor: Sebastian Szałachowski s4104.
W pętli Ciagłej Integracji…. Paweł Możdżen ERICPOL Adam Bąk.
Techniki Informacji i Komunikacji
Agile Programming a jakość
Gildia Testowa Sposób na koordynację testów w „dużym scrumie”
Nowe zarządzanie publiczne budżet zadaniowy- dobre praktyki
Scrum z perspektywy testera
Zarządzanie projektami informatycznymi
Ramowy program studiów
Agile PM Metodyki zwinne zarządzania projektami
Raport po ocenie 360° - fragment
Zapis prezentacji:

Agile w praktyce, czyli jak to robimy naprawdę Marcin Górecki marcin.gorecki@tt.com.pl Łódź, 21.01.2010

AGENDA O Agile Trudności z adopcją Co zostało wdrożone u nas Dyskusja

Manifest Agile Poprzez wytwarzanie oprogramowania oraz pomaganie innym w tym zakresie odkrywamy lepsze sposoby realizowania tej pracy. W wyniku tych doświadczeń zaczęliśmy przedkładać: Ludzi i ich wzajemne interakcje (współdziałanie) ponad procedury i narzędzia. Działające oprogramowanie nad wyczerpującą dokumentację. Współpracę z klientem nad negocjację umów. Reagowanie na zmiany nad realizowanie planu. Oznacza to, że wprawdzie doceniamy to co wymieniono po prawej stronie, to jednak bardziej cenimy to co wymieniono po lewej. Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Manifest_Agile

Główne cechy Agile Osiągnięcie satysfakcji klienta poprzez szybkość wytwarzania oprogramowania Działające oprogramowanie jest dostarczane okresowo Podstawową miarą postępu jest działające oprogramowanie Późne zmiany w specyfikacji nie mają destrukcyjnego charakteru na proces wytwarzania oprogramowania Bliska, dzienna współpraca pomiędzy biznesem a developmentem Bezpośredni kontakt jako najlepsza forma komunikacji w zespole i poza nim Ciągła uwaga nastawiona na aspekty techniczne oraz dobry projekt (design) Prostota Samozarządzalność zespołów Regularna adaptacja do zmieniających się wymagań Źródlo: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zwinne_programowanie

Główne techniki Agile Różne źródła wymieniają różne techniki. Wikipedia: Test Driven Development (TDD) Behavior Driven Development (BDD) - planowanie Continuous Integration Pair Programming Planning poker - estymacje RITE method - usability testing Brakuje najważniejszego - meetingów

Adopcja agile Klient przyzwyczajony do waterfalla

Ograniczenia w adopcji Agile Ograniczony dostęp do klienta, pojedynczy punkt kontaktu (SA u nas, wyznaczone osoby u klienta) Klient wymaga dokumentacji Rozproszone, miedzynarodowe zespoły Różne role na projekcie Duża część wymagań jest znana na początku projektu Różny poziom doświadczenia u członków zespołu Niechęć człoków zespołu Pełna przejrzystość działań Szybkie rezultaty, ciężko chować pod dywan Rezultat: Zbudowanie specyficznego procesu

Adopcja Agile Spotkania, ciągły kontakt Test Driven Development (TDD) Testy funkcjonalne Testy unitarne tworzone przed rozpoczęciem developmentu Kilka cykli testów: developerskie, tygodniowe, okresowe, akceptacyjne Continuous Integration Cotygodniowe buildy Dużo automatyzacji, ant Early release process

Wykorzystywane narzędzia Skype, MSN, email Issue tracking – bugzilla, Jira VMware jako platforma developerska i testowa Source control – SVN Zbieranie wymagań – excel, Enterprise Architect Testy – findbugs, junit, jmeter, excel

Organizacja developerki na moich projektach Akceptacja taska Zrozumienie zadania Przygotwanie testów unitarnych Development Wykonanie testów Commit kodu oraz wyniku testu Zamknięcie

Efekt Znaczna poprawa jakości dostarczanego oprogramowania Szybsza identyfikacja błędnych wymagań przez klienta

Zapraszam do dyskusji i pytań Dyskusja Zapraszam do dyskusji i pytań