Grafika komputerowa Dr inż. Piotr Gronek Wykład dla Studium Podyplomowego „Informatyka w Szkole”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawowe funkcje przegladarek.
Advertisements

Grafika Wektorowa Bitmapowa.
Geograficzne bazy danych
Gimp Przygotowała: Paulina Krupa Joanna Cieślar Zapraszamy :)
Podstawowe wiadomości
Kolory, grafika, multimedia
Multimedia, prezentacje, wideo, dokumenty elektroniczne
dotyczące plików graficznych
Technologie XML Mgr inż. Michał Jaros Technologie XML wykład 1.
Aplikacje ASP.NET Arkadiusz Twardoń ZTiPSK
Przeglądarka Internetowa
Tworzenie stron w języku WML jest zbliżone do tworzenia stron w HTML. W obydwu przypadkach używa się do tego celu znaczników (tagów). Zadaniem znaczników.
PHP wprowadzenie.
Malowanie na ekranie- Paint (Paintbrush).
Multimedia Multimedia, ogólna nazwa technik komputerowych umożliwiających łączenie rozmaitych sposobów przekazywania informacji - dźwięku, obrazu, animacji,
Made by Mateusz Szirch Kilka słów o JavaScript.
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
Fundacja Edukacji Ekonomicznej Polskie Centrum Kompetencji Administracji i Edukacji Elektronicznej (PCC) ul. Kopernika Warszawa tel./fax: (+48.
Opracowanie Anna Madeksza nauczyciel bibliotekarz
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Microsoft Expression Studio
System generowania wzorów matematycznych MathML
HTML.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Marcin Hankiewicz.
Tworzenie strony internetowej krok po kroku.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Temat 7: Tekst.
Temat 3: Podstawowa struktura dokumentu
Grafika wektorowa.
Wprowadzenie do HTML Informatyka Cele lekcji: Wiadomości:
Specjalizacja "Dziennikarstwo On-line„ HTML – XHTML część 1 Prowadzący: Dariusz Jaruga
HTML.
Selektory. Selektor elementu Selektor {własciwość:wartość}
Skalowalność … Obiekty na rysunkach wektorowych możemy dowolnie powiększać bez utraty jakości – nie pojawia się tutaj efekt rozmytych pikseli, a linie.
Animacja na stronie internetowej
Elementy multimedialne na stronie
Aplikacje internetowe Grafika na stronach WWW ciąg dalszy Atrybuty znacznika body.
HTML Czyli Publikowanie w Internecie. Przeglądarka internetowa –Mosaic - pierwsza –Netscape –Internet Explorer –Opera –Mozilla Dokument HTML –Dokument.
Przeglądarki Wszelkie prawa zastrzeżone! Google Chrome – przeglądarka internetowa tworzona przez Google. Jej kod został napisany w oparciu o rozwiązania.
Projektowanie Aplikacji Internetowych Artur Niewiarowski Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
HTML Hyper Text Markup Language komputerowe Esperanto cz. I historia, struktura dokumentu.
Temat 2: Składnia kaskadowych arkuszy stylów. Za zmianę wyglądu witryny w kaskadowych arkuszach stylów odpowiadają reguły stylów. Każda z reguł powiązana.
Obiekty w edytorze tekstu
Grafika komputerowa Graphics Image Manipulation Program (GIMP) - zaawansowany edytor grafiki rastrowej za darmo Virtual Reality Modelling Language (VRML)
METAJĘZYKI 1 METAJĘZYKI 5 Politechnika Koszalińska Wydział Elektroniki i Informatyki Katedra Inżynierii Komputerowej dr inż. Robert Berezowski.
Grafika komputerowa Dr inż. Piotr Gronek Wykład dla Studium Podyplomowego „Informatyka w Szkole”
Temat Prezentacji : ZNACZNIKI META TAGS wyk.H. Kozłowski.
Lekcje z komputerem, 2006.
Obiektowe metody projektowania systemów XML eXtensible Markup Language.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
HTML 5.0. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 2 Program Literatura Historia HTML Koncepcja HTML.
Historia i terminologia
Multimedia w HTML5 Statyczne witryny internetowe 2TIa Marek Kwiatkowski.
Wykład 4 Informatyka MPDI sem.3 HTML cd. Arkusze stylów - CSS.
Grafika komputerowa – Grafika wektorowa i rastrowa
Aplikacje internetowe XML Paweł Lenkiewicz. Aplikacje internetowe – XML2 eXtensible Markup Language Uniwersalny język opisu danych Często używany we współpracy.
Microsoft® Office Word
Języki i technologie wytwarzania stron WWW Autor: Michał Walkowski Referat.
Szablony w programie microsoft word 2010
1 Co nowego w PackEdge ArtPro+ ●Aplikacja towarzysząca.
HTML.  Wprowadzenie  Protokół HTTP  Język HTML  Definicja typu dokumentu  Nagłówek strony  Formatowanie treści dokumentu  Definiowanie struktury.
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Grafika komputerowa. Cele lekcji Jak powstaje obraz na ekranie monitora? Modele barw Typy grafiki komputerowej Zastosowanie grafiki komputerowej Pliki.
HTML + CSS = strony internetowe Krzysztof Geras. FAKTY I MITY Czym nie jest HTML: ● programem do tworzenia stron internetowych, ● interpreterem skryptów.
Grafika wektorowa Konrad Janiszewski, kl. 2 . Co to jest? jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą.
Dokument komputerowy w edytorze grafiki – tworzenie i zapisywanie
Hipertekst HTML WWW.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
SVG - Scalable Vector Graphics.
Zapis prezentacji:

Grafika komputerowa Dr inż. Piotr Gronek Wykład dla Studium Podyplomowego „Informatyka w Szkole”

Grafika komputerowa Scalable Vector Graphics (SVG) - nowy standard grafiki przeznaczony do zastosowań w sieci WWW.

Scalable Vector Graphics SVG – Standard zapisu skalowalnej grafiki wektorowej bazujący na standardzie XML. Odtwarzanie realizowane obecnie za wybranych przeglądarek internetowych, np. Opera, Mozilla Firefox / Seamonkey. W innych przeglądarkach (np. IE) obsługa SVG jest możliwa za pomocą wtyczek (plug-in): –Adobe SVG Viewer 3.0: –wersja 6.0: –m. in. Zaawansowana obsługa animacji SMIL, –obecnie nie rozwijane przez firmę Adobe.

Scalable Vector Graphics W3C SVG Format SVG SVG Zone XML.com Wikipedia Edytor Inkscape

Umieszczanie grafiki SVG w dokumencie HTML Zmiany standardów wymagają użycia kilku konstrukcji jednocześnie; –współpraca wtyczek z przeglądarkami. Najnowsze standardy umożliwiają mieszanie aplikacji języka XML (np. XHTML, SVG, MathML) w jednym dokumencie; –jeszcze nie obsługiwane przez popularne przeglądarki. Można także stosować odwołanie do zewnętrznego dokumentu SVG: –element: kliknij tutaj

Umieszczanie grafiki SVG w dokumencie HTML Rysunek SVG

Dokument SVG SVG należy do rodziny aplikacji XML Wymagany odpowiedni nagłówek <!DOCTYPE svg PUBLIC "-//W3C//DTD SVG 1.0//EN" " /DTD/svg10.dtd"> Treść dokumentu SVG

Dokument SVG Część opisowa i komentarz <!DOCTYPE svg PUBLIC "-//W3C//DTD SVG 1.0//EN" " /DTD/svg10.dtd"> Pierwszy rysunek SVG

Podstawowe obiekty graficzne Koło (okrąg) i prostokąt <circle style="fill: blue; fill-opacity: 1; stroke: green" cx="130" cy="120" r="45" />

Podstawowe obiekty graficzne Elipsa i linia <ellipse style="fill: blue; fill-opacity: 1; stroke: green" cx="130" cy="120" rx="250" ry="100" /> <line style="stroke: red" x1="100" y1="300" x2="300" y2="100"

Podstawowe obiekty graficzne Łamana –points: współrzędne x,y kolejnych wierzchołków oddzielone przecinkami

Podstawowe obiekty graficzne Wielokąt <polygon style="stroke:blue; stroke-width:10" points="210,46 227,96 281,97 238, , , , , ,97 193,97" />

Podstawowe obiekty graficzne Tekst –podelement tspan zaznacza fragment tekstu, umożliwiając np. jego odrębne sformatowanie Hello, world

Grupowanie Łączenie obiektów w grupy –wspólna manipulacja połączonymi obiektami <circle style="fill: blue; fill-opacity: 1; stroke: green" cx="130" cy="120" r="45" />

Wzorce Definiowanie wzorca do późniejszego użycia –nie jest wyświetlany bezpośrednio –można go wykorzystać w dalszej części pliku SVG Hello, world

Transformacje Modyfikacja położenia obiektów <circle style="fill: blue; fill-opacity: 1; stroke: green" cx="130" cy="120" r="45" />

Animacja Definiowanie ruchu obiektów i grup <animate attributeName="cx" attributeType="XML" begin="0s" dur="4s" from="100" to="300" fill="freeze" xlink:href="#kolo" />

Powtarzanie ruchów Animacja <animate attributeName="cy" attributeType="XML" begin="8s" dur="2s" repeatDur="6" values="400;250;400" fill="freeze" xlink:href="#kolo" />

Animacja Manipulowanie wyglądem (stylem) <animate attributeName="opacity" attributeType="CSS" begin="6s" dur="6s" values="1;0;1" repeatCount="indefinite" xlink:href="#kolo" />

Animacja Manipulowanie transformacjami <animateTransform attributeName="transform" type="rotate" attributeType="XML" additive="replace" from=" " to=" " dur="20s" fill="freeze" xlink:href="#box" />

koniec