Historia kolei na terenach południowej Polski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Advertisements

POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
wraz z obsługa Osiedla S. Staszica i Żbikowa
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
PREZENTACJA NA TEMAT MIASTA KATOWICE
Program budowy linii dużych prędkości
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce Katowice, r. Konrad Gawłowski Zastępca Dyrektora Centrum Kolei Dużych Prędkości.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Ruch na makiecie modułowej MTP HOBBY 2010
4. OBLICZENIA TRAKCYJNE Przejazd teoretyczny
KONFERENCJA ROZKŁADOWA
Toruń, 29. listopada 2007 Konferencja prasowa Nowy rozkład jazdy 2007/8 w województwie kujawsko-pomorskim.
Alternatywne rozwiązania komunikacyjne dla Miasta Opola
Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Mobilność dla społeczności lokalnych
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Marek Pietraszek, strona° 1 » Wszystkie prawa zastrzeżone © 1999, Alcatel, Warszawa Wykorzystanie innowacji technologicznych i nowych modeli.
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2010/2011 GRODZISK MAZOWIECKI 2010.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Szczeciński Rower Miejski Założenia do wyboru lokalizacji.
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Skrajnia budowli.
Polityka transportowa
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
12.Szosą równoległą do toru kolejowego jedzie rowerzysta z prędkością 18km/h. Dogania go pociąg o długości 125m i mija po upływie 5s. Jaka jest prędkość.
Informacja o stanie bezpieczeństwa za 2013 rok
Województwo: pomorskie, Powiat: kwidzyński, Gmina: Prabuty
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2009/2010 GRODZISK MAZOWIECKI 2009.
Zebranie Klubu Warszawskiego SiTK Klubu Warszawskiego SiTK Warszawa dnia r.
ICE - (dawniej InterCity Express) – kategoria pociągów dalekobieżnych dużych prędkości należących do przedsiębiorstwa DB -Deutsche Bahn. ICE stanowi regularnie.
Odcinek zdalnego prowadzenia ruchu
W dniu 12 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”. W tym roku za opracowanie rozkładu, na podstawie przeprowadzonych.
6. ZASILANIE Struktura układu zasilania
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO / Zwiększenie ilości par pociągów kursujących na obszarze PKM w rozkładach jazdy /
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Created by BM|DESIGN|ER KM_obecny default usługi naprawcze sprzedaż/dystrybucja szkolenia powierzchnia reklamowa.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
IV Konferencja Koleje Samorządowe Szanse i zagrożenia Łódź r ROLA WSPÓŁPRACY KOLEI SAMORZĄDOWYCH W ODPOWIEDZI NA ZAGROŻENIA PŁYNĄCE Z RYNKU.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
WYKORZYSTAJMY NASZE MOŻLIWOŚCI
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Informacja o stanie bezpieczeństwa na obszarze kolejowym za 2016 rok.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Wiceprezes Zarządu NFOŚiGW
Magistrala Transsyberyjska
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
Porównanie czasów przejazdów samochodu i pociągu na czterech liniach kolejowych, na których 10 czerwca 2018 roku będą uruchamiane połączenia w systemie.
Informacja o stanie bezpieczeństwa na obszarze kolejowym za 12 miesięcy 2018 roku Warszawa, luty 2019 r.
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Historia kolei na terenach południowej Polski Maciej Czapkiewicz Historia kolei na terenach południowej Polski

120 lat Kolei Transwersalnej W 1884 roku zbudowano i otwarto do ruchu łącznie 555 km linii kolejowych, które utworzyły z istniejącymi wcześniej odcinkami szlak tzw. Kolei Transwersalnej. Jak do tego doszło i skąd ta nazwa?

Współczesna sieć PLK na południe od Krakowa 147 km koleją, 105 drogą, 84 km w linii prostej

Rozwój sieci kolejowej w latach 1845-1985 i współczesny jej zwój 480km2 w 1950

Ilość pociągów dawniej i dziś Rok rozkładu: 1884 1914 1922 1939 1965 1981 2004 bezpośrednie Kraków-Zakopane: -- 1 1 7 9 8 19 na odcinku Sucha-Chabówka: 2 6 3 19 14 20 24

Czas podróży dawniej i dziś linia Kraków-Zakopane, Średnie prędkości handlowe dla pociągu pospiesznego i osobowych Rok rozkładu: 1870 1884 1914 1922 1939 1965 1981 2000 2004 Czas jazdy: 2 doby 12h 4:34 5:39 2:44 3:58 3:37 2:57 3:08

Czas podróży dawniej i dziś linia Kraków-Zakopane, Średnie prędkości handlowe dla pociągu pospiesznego i osobowych Rok rozkładu: 1884 1914 1922 1939 1965 1981 2000 2004 Czas jazdy: 1:36 0:49 1:04 0:36 0:42 0:49 0:36 0:34

Taryfy przewozowe W 1914 r, pociąg osobowy III klasy: 10 km 40 halerzy, 100km 3 korony 90 halerzy W 2004 r, pociąg osobowy 100% 2 klasy: 10 km 3.10 PLN, 100km 13.80 PLN Kraków-Zakopane 6k, TiP 7.20, 18.20 Ikl posp, dorożka Kr-Podg 2k, dzień 15k, hotel 3k, pensja 100k

Podsumowanie faktów o budowie Kolei Transwersalnej 555 km linii, w tym 260 km głównej linii z 34 stacjami 440 przęseł mostowych wzniesienia 25 %o, łuki R=200 m prace ziemne w trudnym terenie Stworzenie szkieletu komunikacyjnego pozwalającego na rozbudowę połączeń lokalnych, rozwój handlu, przemysłu i turystyki Kraków-Zakopane 6k, TiP 7.20, 18.20 Ikl posp, dorożka Kr-Podg 2k, dzień 15k, hotel 3k, pensja 100k