„Nie taka matma straszna;-)” Zagadka nr 4 Do trzech identycznych koszy włożono kule. Do pierwszego tylko kule białe, do drugiego tylko kule czarne, a.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPUTER I JA.
Advertisements

„Zabawy z GIMP’em”.
Elementy Rachunku Prawdopodobieństwa
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Klikaj na pojazdy w kolejności jakiej powinny jechać.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Pisemne dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych
Elementy kombinatoryki
Wybrane techniki wykonywania ozdób i przedmiotów z papieru
Zastosowanie drzew do obliczania prawdopodobieństw zdarzeń
Wycieczka w n-ty wymiar
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Ujęcie i zatrzymanie nieletniego w Policyjnej Izbie Dziecka
NIE TAKA MATMA STRASZNA
ROZWIĄZANIE ZAGADKI NR 6
Nie taka matma straszna ;-)
Aleksandra Duchnowicz kl. 6.d
NIE TAKA MATMA STRASZNA ;-)
ROZWIĄZANIE 3 ZAGADKI KONKURSU „NIE TAKA MATMA STRASZNA”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Gry dydaktyczne z fizyki
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących
Zablokowana woda.
Wymianę zaczynamy od wykręcenia śrubek od tylnej pokrywy(zaślepki) od miejsca, w którym znajduję się pamięć RAM na płycie głównej oraz wyćiągamy baterię.
RACHUNEK PRAWDOPODOBIEŃSTWA
Województwa w Polsce Nowy podział administracyjny
W jaki sposób użytkownik komunikuje się z komputerem?
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
DOŚWIADCZENIA LOSOWE.
Prosty Projekt Portfolio -Strona Internetowa-. Projekt strony portfolio został wykonany w programie Adobe Photoshop CS3. Zaczynam od stworzenia nowego.
Rozwiązanie 4 zagadki konkursu „Nie taka matma straszna”
Universal Deszczno Pictures presents:
Gimp 2. Modyfikacja kolorów fotografii
XVI edycja Konkursu Matematycznego im. Jana Śniadeckiego
Temat 5: Pozycjonowanie elementów
Działania na potęgach o tych samych podstawach.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
K o s t k a i k a R u b.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Moja pierwsza strona internetowa Created by Marta Guba
Publiczny Zespół Szkolno – Gimnazjalny w Dziepółci
Gdańsk rok. Temat lekcji: „Ćwiczenia i zabawy ruchowe z nietypowymi przyborami w klasie IB” zajęcia przygotowujące do zdobycia sprawności lekkoatlety.
„Tutaj wszyscy na Ciebie czekają…” Wolontariat w Hospicjum im. Aleksandry Gabrysiak.
Prawdopodobieństwo warunkowe Twierdzenie o prawdopodobieństwie całkowitym Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Portal edukacyjny A.Ś. Zarz ą dzanie informacj ą w ś rodowisku Windows.
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
Dzień 8 listopada odtąd już zawsze w Grębieniu będzie obecnej klasie II I III kojarzył się ze zdrowym śniadaniem. Tego dnia pod nadzorem pani wychowawczyni.
Publiczne Gimnazjum w Babimoście kl. 3D Numer porządkowy: 18.
Rozwiązanie zagadki nr 2
Nie taka matma straszna ;-).
Rozwiązanie zagadki nr 1.
NIE TAKA MATMA STRASZNA :-] ZAGADKA NR 2 Klasa 1F Gimnazjum nr 1 w Szprotawie Pod kierunkiem pani mgr Doroty Semenowicz.
Rozwiązanie zagadki nr 4
1.Teleturniej „Trzymaj Formę” będzie rozłożony na 3 ciekawe etapy. 2.Zostaniecie podzieleni na 4 kolorowe drużyny 3. Każdy kto wykrzyczy prawidłową odpowiedź.
Zygmunt Korzeniewski. Co leży na Twoim biurku?  Najczęściej:  sterty dokumentów;  papierowe teczki;  skoroszyty;  gazety;  co jeszcze? Zygmuint.
Średnia energia Średnia wartość dowolnej wielkości A wyraża się W przypadku rozkładu kanonicznego, szczególnie zwartą postać ma wzór na średnią wartość.
Organizacja zespołu projektowego
REFERENDUM 6 września 2015 r. WYKORZYSTANIE SYSTEMU INFORMATYCZNEGO 1
REFERENDUM 6 września 2015 r. WYKORZYSTANIE SYSTEMU INFORMATYCZNEGO 1
NIE TAKA MATMA STRASZNA ZAGADKA 2. Treść zagadki Czesio postanowił ugotować ryż. Na opakowaniu przeczytał, że czas gotowania wynosi dokładnie 16 minut.
Northwind Traders Kim jesteśmy Podtytuł broszury lub dewiza firmy
Ściegi.
Ka pe lu sze.
RAZEM NA WYCIECZCE - SPACER INTEGRACYJNY 16 kwietnia 2018.
Układ Tytuł podtytuł.
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
Układ Tytuł Podtytuł.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
Układ Tytuł Podtytuł.
Układ Tytuł z obrazem Podtytuł.
Zapis prezentacji:

„Nie taka matma straszna;-)”

Zagadka nr 4 Do trzech identycznych koszy włożono kule. Do pierwszego tylko kule białe, do drugiego tylko kule czarne, a do trzeciego kule białe i kule czarne. Następnie na koszach umieszczono kartki z opisem jakiego koloru kule się w nim znajdują. Niestety wszystkie trzy karki przyklejono niewłaściwie, tzn. w żadnym koszu nie ma tego o czym informuje napis na kartce. Jak ustalić właściwe ułożenie kartek, wyciągając tylko jedną kulę z dowolnie wybranego kosza?

Rozwiązanie Załóżmy, że kartki te zostały rozmieszczone tak:

Najlepiej jest zaczynać od wyciągania kuli z kosza „Białe i czarne”. Tutaj muszą być kule białe i czarne. Tutaj muszą być kule białe. Tutaj muszą być kule czarne. Jeżeli wyciągamy tak: wówczas I MOŻLIWOŚĆ

Tutaj muszą być kule czarne. Tutaj muszą być kule białe i czarne. Tutaj muszą być kule białe. albo tak: wówczas

Ale możemy, wyciągnąć z kosza z napisem „Białe”. Jeżeli wybierzemy tak: Czyli białą kulę z kosza „Białe”. Tutaj muszą być kule białe i czarne. Tutaj muszą być kule białe. Tutaj muszą być kule czarne. wówczas II MOŻLIWOŚĆ

Jeżeli jednak wyciągniemy tak: Czarną kulę z „Białego” kosza Wówczas nie da się ustalić prawidłowego rozmieszczenia kartek przy jednym wyciągnięciu kuli. W koszu z napisem „Białe” mogą znajdować się kule czarne lub czarne i białe

Możemy też wyciągnąć kulę z kosza „Czarnego”: Czarną kulę z „Czarnego” kosza Tutaj muszą być kule białe i czarne. Tutaj muszą być kule białe. Tutaj muszą być kule czarne. wówczas III MOŻLIWOŚĆ

Jeżeli jednak wyciągniemy tak: Białą kule z „Czarnego” kosza. Znów nie da się ustalić prawidłowego rozmieszczenia kartek za jednym wyciągnięciem kuli.

Na zakończenie: Ustalenie prawidłowego ułożenia kartek przy wylosowaniu tylko jednej kuli możemy zawsze dokonać, gdy będziemy wyciągać z koszyka z napisem „białe i czarne” Ustalenie prawidłowego ułożenia kartek przy wylosowaniu tylko jednej kuli możemy zawsze dokonać, gdy będziemy wyciągać z koszyka z napisem „białe i czarne” Gdy wyciągamy kulę z koszyka z napisem „białe” lub z napisem „czarne” nie zawsze jest możliwe ustalenie prawidłowego rozmieszczenia napisów przy wyciągnięciu tylko jednej kuli. Gdy wyciągamy kulę z koszyka z napisem „białe” lub z napisem „czarne” nie zawsze jest możliwe ustalenie prawidłowego rozmieszczenia napisów przy wyciągnięciu tylko jednej kuli.

Zagadk ę rozwi ą za ł a i prezentacj ę wykona ł a: Klasa Ib z Gimnazjum nr 2 w G ł ogowie Pod kierunkiem Pani Aleksandry Kozio ł