RODZAJE ALGORYTMÓW Źródło: Jolanta Pańczyk - Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Część II.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy informatyki Informatyka Stosowana Zajęcia nr 2
Advertisements

PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
ALGORYTM Co to jest algorytm?
PODSUMOWANIE.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Turbo pascal – instrukcje warunkowe, iteracyjne,…
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 1: Wprowadzenie do programowania.
Podstawy informatyki Wirtotechnologia Grupa: 1A Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej Wydział Odlewnictwa Akademia Górniczo – Hutnicza im.
ALGORYTMY.
ALGORYTMY INSTRUKCJE WARUNKOWE Część III.
Algorytmy i algorytmika Opracowanie: Teresa Szczygieł
Wstęp do interpretacji algorytmów
CO TO JEST ALGORYTM!.
Algorytmy Podstawowe pojęcia.
Dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
PASCAL (2) dr Anna Kwiatkowska.
Algorytmy i algorytmika Opracowanie: Maciej Karanowski
ALGORYTMY Opracowała: ELŻBIETA SARKOWICZ
Schemat Hornera Mgr inż. Michał Szucki.
ALGORYTMY.
Podstawy programowania
Metody przedstawiania algorytmów.
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
Algorytmy.
PASCAL pętla WHILE.
Programowanie strukturalne i obiektowe
© A. Jędryczkowski – 2006 r. © A. Jędryczkowski – 2006 r.
Budowanie schematu blokowego
Centrum Kształcenia Ustawicznego im. St. Staszica w Koszalinie
Wstęp do algorytmiki Program ELI Marek Magiera
BUDOWANIE SCHEMATU BLOKOWEGO REALIZUJĄCEGO PROSTY ALGORYTM
Potęgowanie liczb całkowitych Dalej opracowała: Edyta Kaczmarek
ALGORYTMY.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Instrukcje iteracyjne
Elżbieta Fiedziukiewicz
Początek, koniec lub przerwanie algorytmu
Opracowała: Julia Głuszek kl. VI b
ALGORYTMY I ALGORYTMIKA
Arkusz kalkulacyjny MS Excel
Spis treści W świecie algortmów -Budowa algorytmu
INSTRUKCJA WARUNKOWA (TJ. JEŻELI)
Ogólna struktura programu w TP
Warsztaty dla nauczycieli przedmiotów informatycznych
Algorytmy.
Algorytmika.
Instrukcje iteracyjne
Algorytmika Iteracje autor: Tadeusz Lachawiec.
ALGORYTMY Co to jest algorytm ? Cechy algorytmu Budowa algorytmów
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Algorytm blokowy Delta Nilu .
Potęgowanie i pierwiastkowanie
Iteracje w C# Informatyka Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi:
Temat 8: Pętle.
Algorytmy- Wprowadzenie do programowania
opracowała: Anna Mikuć
Algorytmy.
Wstęp do interpretacji algorytmów
Pętle – instrukcje powtórzeń
Temat: Schematy blokowe - ćwiczenia
RODZAJE ALGORYTMÓW 2.-warunkowe 1.-liniowe i=i+1 3.-iteracyjne.
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Liczby naturalne i całkowite Wykonanie: Aleksandra Jurkowska Natalia Piłacik Paulina Połeć Klasa III a Gimnazjum nr 1 w Józefowie Ul. Leśna 39 O5 – 420.
Algorytmy. Co to jest algorytm? Przepis prowadzący do rozwiązania zadania.
Co to jest algorytm? Uporządkowany i uściślony sposób rozwiązania danego problemu, zawierzający szczegółowy opis wykonywanych czynności w skończonej.
Algorytmy, sposoby ich zapisu.1 Algorytm to uporządkowany opis postępowania przy rozwiązywaniu problemu z uwzględnieniem opisu danych oraz opisu kolejnych.
Sposoby zapisu algorytmu
Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać
Pierwiastek kwadratowy i sześcienny.
POJĘCIE ALGORYTMU Wstęp do informatyki Pojęcie algorytmu
Zapis prezentacji:

RODZAJE ALGORYTMÓW Źródło: Jolanta Pańczyk - Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Część II

ALGORYTMY LINIOWE start wyprowadź pole pole:=a*a stop wprowadź a Algorytmy, w których nie określono żadnych warun- ków, a kolejne czynności wykonywane są jedna po drugiej. Algorytmy te nazwane są również sekwencyjnymi. PRZYKŁADY: 1) Algorytm obliczania sumy liczb 2) Algorytm obliczania pola kwadratu Schemat blokowy algorytmu obliczającego pole kwadratu o boku a

ALGORYTMY WARUNKOWE Algorytmy, w których wykonanie instrukcji uzależnione jest od spełnienia lub niespełnienia warunku. W SKRZYNCE WARUNKOWEJ WPISUJEMY WARUNEK LOGICZNY, STOSUJĄC NASTĘPUJĄCE ZNAKI [OPERATORY] RELACJI: = równy, np. a=5 <> różny, np. a<>5 < mniejszy, np. a<5 > większy, np. a>5 <= mniejszy lub równy, np. a<=5 >= większy lub równy, np. a>=5

ALGORYTMY WARUNKOWE start podaj liczbę a a>b podaj liczbę b NIE TAK podaj liczbę b a mniejsze od b stop a większe od b PRZYKŁAD Schemat blokowy algorytmu sprawdzającego, czy liczba a jest większa od b

ITERACJA Iteracja [pętla] w algorytmice polega na wielokrotnym powtórzeniu instrukcji. RODZAJE PĘTLI: pętla liczona - liczba powtórzeń instrukcji jest z góry określona pętle o nieokreślonej liczbie powtórzeń instrukcji - liczba powtórzeń zależy od warunku

PĘTLA LICZONA PRZYKŁAD start podaj liczbę a wykładnik:= wykładnik+1 potęga:= potęga*a wykładnik=3 sześcian = potęga stop TAK NIE potęga:=1 wykładnik:=0 PRZYKŁAD Schemat blokowy algorytmu obliczającego sześcian [trzecią potęgę] zadanej liczby a

PĘTLA O NIEOKREŚLONEJ LICZBIE POWTÓRZEŃ start suma_wpłat:=0 wpłata suma_wpłat:= suma_wpłat +wpłata suma_wpłat>1000 premia stop TAK NIE PRZYKŁAD Schemat blokowy algorytmu, który wyświetla komunikat „premia”, gdy suma wpłat na konto bankowe wynosi ponad 1000 zł.