gesund - krank zdrowy - chory

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CZĘŚCI CIAŁA.
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Uczniowie z obydwu szkół udają się na wycieczkę do Berlina. Die Schüler aus beiden Schulen machen einen Ausflug nach Berlin.
Abitur 2012 Deutsch.
Das Bild Nr. 6 Ein goldenes Bild Das Bild Nr. 6 Golden Nich Lange Her gabs einen Oma und Opa – Tag. Wir haben fűr Sie ein goldenes Bild mit unseren Fotos.
Die Brennstoffzalle Ogniwa paliwowe Der Aufbau einer Brennstoffzelle
Nie rób drugiemu, co tobie nie mi ł o. Co znaczy przys ł owie : Nie rób drugiemu Nie rób drugiemu co tobie nie mi ł o? co tobie nie mi ł o?
CZĘŚCI MOWY Lekcja gramatyki Szymon Szymura Klasa VI a klik.
Kapitel X - Wiederholung
Jak i czego nauczyłam się na lekcjach niemieckiego w klasie 2
Jak uczymy się j. niemieckiego ?. Usnere Hausaufgaben:
Zagadnienia Nazwy sklepów, lokali usługowych oraz produktów.
Wie und was ich auf deustch gelernt habe?
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Kapitel VI – Zagadnienia:
Przyimki łączące się z celownikiem i biernikiem.
Forma podstawowa zaimka dzierżawczego (przynależności)
I. Modalverb sollen Beispiele:
Materiały pochodzą z Platformy
Czasowniki modalne w czasie przeszłym Imperfekt.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
PROJEKT MIĘDZYNARODOWY Agnieszka Rolicz
~~ KÖRPERTEIL ~~ części ciała.
Rekcja czasownika.
Mein Kőrper. .
Miejsca spotkań – Treffpunkte Celownik – Spoczynek Biernik - Ruch
Czasowniki modalne w Imperfekcie Szyk zdań złożonych podrzędnie.
Czasowniki modalne Biernik - Ruch Celownik - Spoczynek
Ubrania – Budowa zdań Biernik rzeczowników i zaimków osobowych Odmiana czasowników.
Ruch i spoczynek Biernik i celownik
Krankheiten und Medikamente
Schulsachen - skojarzenia
Treffpunkte - skojarzenia
Was habe ich im Deutschunterricht in der zweiten Klasse Gymnasium gelernt? Małgorzata Janas 2d.
REISE IN VERGANGENHEIT PODRÓŻ W PRZESZŁOŚĆ. 1.SEPTEMBER 1939 – AUSBRUCH DES ZWEITEN WELTKRIEGS 1.WRZESIEŃ 1939 – WYBUCH II WOJNY ŚWIATOWEJ.
Martyna Machura kl. 2d Was habe ich in der zweiten Klasse im Deutschunterricht gelernt?
Haustiere Zwierzęta domowe.
Massenmedien. I. Przyjrzyj się zdjęciom i przyporządkuj przedmiotom ich nazwy. die Zeitung der Fernseher die Zeitschrift der Computer das Radio die DVD.
Zu Hause muss ich aufräumen
Meine Wohnung Hier fühle ich mich wohl!. die Mikrowelle das Radio der Computer der Herd der Fön die Waschmaschine der Kühlschrank I. Podaj nazwy urządzeń.
Technik im Alltag Unser lieber Freund - Computer.
Freizeit Schwimmst du gern?. I. Dopasuj obrazek do wyrażeń, jak w przykładzie. A B C D E FG H I J K L M.
DER MENSCH Körperteile Kleider machen Leute. I. Wpisz nazwy części ciała.
DER FROUMSEINTRAG VON LISA. Ich bin Lisa und schreibe allen, die einen Hund haben möchten und nicht wissen, wie sie darüber mit den Eltern sprechen sollten.
Meine Wohnung Hier fühle ich mich wohl!. I. Podaj nazwy urządzeń (pamiętaj o rodzajnikach).
Decoupage Teil 1. Das Bild Nr. 7. eine Überraschung.
 Wykonali: -Magdalena Koniarek -Adrian Fiba Zaimki osobowe w trzecim przypadku.
Wiederholung zum Test Magnet 3 Kapitel 1Magnet 3 Kapitel 1.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Czasownik „lassen” Arkadiusz Więzowski. Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Wissenschaft und Technik Die Entdecker und Erfinder.
NIEMCY (+………..)………………………………………………..
Odmiana rzeczowników przez przypadki.
KANCLERZ PRZYMIOTNIK Wykonali:
Wiederholung zum Test Magnet 3 Kapitel 3.
„JAK DBAMY O ZĘBY?” przedszkolankowo.pl.
Wo oder wohin? WOHIN (dokąd) WO? (gdzie) III przypadek – DATIV
Narzędnik Kiedy i jak używać. Rodzaj męski i nijaki  Herman to dobry niemiecki biznesmen Herman jest dobrym niemieckim biznesmenem Adam to Polak  Adam.
Zapis prezentacji:

gesund - krank zdrowy - chory Magnet 2 – Kapitel 6 gesund - krank zdrowy - chory

Was tut dir weh? – Co cię boli? Schmerz – ból Schmerzen – bóle Bauchschmerzen – bóle brzucha Das Ohr tut mir weh. Ucho sprawia mi ból. Die Ohren tun mir weh. Uszy sprawiają mi ból.

Celownik rzeczowników i zaimków: rodzaj męski i nijaki der Vater – ten tata dem Vater - temu tacie einem Vater – jakiemuś tacie deinem Vater – twojemu tacie ihm – jemu ( tacie) das Kind – to dziecko dem Kind – temu dziecku einem Kind – jakiemuś dziecku deinem Kind – twojemu dziecku ihm – jemu ( dziecku)

Celownik rzeczowników i zaimków: rodzaj żeński i liczba mnoga die Oma – ta babcia der Oma – tej babci einer Oma – jakiejś babci deiner Oma – twojej babci ihr – jej die Kinder – te dzieci den Kindern – tym dzieciom einen Kindern – jakimś dzieciom deinen Kindern – twoim dzieciom ihnen – im die Eltern rodzice den Eltern rodzicom (tylko jedno „–n” )

Dialoge – Kursbuch, Seite 78, 79, 80 ćw. 5/78 - zbuduj 3 dialogi ćw. 7 / 79 – wykonaj pisemnie i przetłumacz na podstawie przykładu i obrazków ćw. 11/80 – zbuduj 3 dialogi (każdy kolor) przetłumacz jeden dialog ćw. 12/80 - zbuduj 4 dialogi (każdy kolor)

ćw. 5 /78 - zbuduj 3 dialogi - Was tut dir weh? .............? ( der Hals) - Ja, ich habe schreckliche ............ schmerzen. (der Hals) ćw. 7 /79 – wykonaj pisemnie i przetłumacz na podstawie przykładu i obrazków 1. Dem Kind tun die Zahne tun 2. 2017/4/16

12/80 1) - Wem tun/tut .................. weh? ..................? (część ciała) (osoba w celowniku) - Ja, ............... tut/tun .................. weh. (jemu/ jej/im) (część ciała) - Komu sprawia ( np. ząb) ból? - Tak, jemu/ jej/ im sprawia (np. ząb) ból. 2017/4/16