SAMOOCENA JAKO NARZĘDZIE IDENTYFIKACJI RYZYKA W SYSTEMIE KONTROLI ZARZĄDCZEJ Warszawa, 27 kwietnia 2015 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marcin Otorowski Paulina Berdysz grupa 243
Advertisements

HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Analiza ryzyka projektu
BENCHMARKING – NARZĘDZIE EFEKTYWNEJ KONTROLI ZARZĄDCZEJ
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa P. P. H. U
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Zarządzanie projektami
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
i trudności z nimi związane...
Od CQAF do EQARF Ewa Kędracka OEIiZK, Jolanta Podłowska KOWEZiU Miętne, 17 kwietnia 2009 r.
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
UWZGLĘDNIENIE DZIAŁAŃ ADAPTACYJNYCH W POLITYCE SPÓJNOŚCI 11 kwietnia 2013 r.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Zmiana i ryzyko podobieństwa i różnice
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
PPPRCHITM Zintegrowany System Zarządzxania
Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Wspólnie na Zamojszczyźnie Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ocena ryzyka zawodowego w małych przedsiębiorstwach
1 Moduł IV. Obszar formułowania zadań budżetowych typu B.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
Zarządzanie zagrożeniami
Zarządzanie ryzykiem.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
ZASTOSOWANIE KOMPUTEROWEGO WSPOMAGANIA W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ - METODY FMEA I QFD Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania, Katedra Zarządzania.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Analiza FMEA Tomasz Greber
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
OCENA RYZYKA ZAWODOWEGO
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Hurtownia danych dla PSZ – realizacja CeSAR
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Usługa e-Załączniki Automatyzacja usługi - nowy kanał komunikacyjny Izba Celna w Białej Podlaskiej Prezentuje Leszek Krasa Biała Podlaska, dn r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 Zarządzania ryzykiem.  Audyty, audity i kontrole Pod koniec każdego roku trzeba przygotować:  plany audytu wewnętrznego,  plany kontroli, wykonywanych.
STRES ZAWODOWY W SĄDACH POWSZECHNYCH I JEGO SKUTKI ZDROWOTNE.
Zarządzanie ryzykiem w projektach Poznań, r.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Partycypacyjny model ewaluacji w perspektywie finansowej Andrzej Regulski Toruń, 22 czerwca 2016 r.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Nowe zarządzanie publiczne budżet zadaniowy- dobre praktyki
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

SAMOOCENA JAKO NARZĘDZIE IDENTYFIKACJI RYZYKA W SYSTEMIE KONTROLI ZARZĄDCZEJ Warszawa, 27 kwietnia 2015 r.

„Nigdy nie jesteśmy równie daleko od celu jak wtedy, kiedy nie wiemy dokąd zmierzamy” Ch. M. de Talleyrand

NOWE ZARZĄDZANIE PUBLICZNE NEW PUBLIC MANAGEMENT Zastąpienie tradycyjnego biurokratycznego modelu zarządzania administracją przez model menedżerski, Zastosowanie w sektorze publicznym zasad i modeli zarządzania znanych i stosowanych z powodzeniem w sektorze prywatnym, Rosnące oczekiwania obywateli co do jakości usług publicznych, Duża niechęć do podnoszenia podatków – naturalne dążenia do otrzymywania „coraz więcej za coraz mniej”.

KONTROLA ZARZĄDCZA - SPRAWNOŚĆ Powinność konstytucyjna, Wartość dodana dla obywatela, Poniesione nakłady a osiągnięte cele, Sprawność wymaga pomiaru: Nakładów (ang. input),np. wynagrodzenia nauczycieli języka angielskiego zatrudnionych w szkole, Produktów (ang. output), np. lekcje języka angielskiego prowadzone dla określonej liczby uczniów, Wyników (ang. outcomes), np.: umiejętności językowe uczniów.

KONTROLA ZARZĄDCZA - GENEZA I ISTOTA Kontrola czy zarządzanie? Czy to jest coś nowego? Jaki jest związek z finansami publicznymi? Skąd wzięła się nazwa kontrola zarządcza?

KONTROLA ZARZĄDCZA – PO CO? Jakie cele planuje się osiągnąć? Jakie zadania są zaplanowane do wykonania w celu osiągnięcia celów? Jak zmierzyć realizację zakładanego celu? Kto jest odpowiedzialny za realizację zadania? Jakie skutki (rezultaty) ma przynieść realizacja założonych celów? Jakie wartości docelowe powinny osiągnąć zakładane mierniki? Jakie ryzyka są związane z realizacją zadań i jak im zapobiegać? Czy postawione cele zostały osiągnięte?

KONTROLA ZARZĄDCZA - CO TO? STAŁY I CIĄGŁY PROCES OCENY JEDNOSTKI POD KĄTEM ZDOLNOŚCI I SPRAWNOŚCI OSIĄGANIA WYZNACZONYCH CELÓW KONTROLI ZARZĄDCZEJ NIE MOŻNA WDROŻYĆ

Jeden ze sposobów weryfikacji poszczególnych standardów, SAMOOCENA Jeden ze sposobów weryfikacji poszczególnych standardów, Modelowanie kwestionariuszy samooceny, Realizacja wytycznych Ministra Finansów opublikowanych w Komunikacie Nr 3 Ministra Finansów z dnia 16 lutego 2011 r. w sprawie szczegółowych wytycznych w zakresie samooceny kontroli zarządczej dla jednostek sektora finansów publicznych(Dz. Urz. Min. Fin. z 2011 r. nr 2 poz. 11).

Diagnoza kontroli zarządczej na I i II poziomie, SYSTEM WSPOMAGAJĄCY PRZEPROWADZANIE SAMOOCENY SYSTEMU KONTROLI ZARZĄDCZEJ e - Usługa, Diagnoza kontroli zarządczej na I i II poziomie, Obejmująca wszystkie standardy, Dedykowane ankiety – arkusze samooceny, Automatyczny raport z przeprowadzonej diagnozy, Informacja o stanie kontroli zarządczej na każdym z poziomów.

Logowanie do systemu za pomocą indywidualnego Strona logowania Logowanie do systemu za pomocą indywidualnego loginu i hasła

odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu: Kwestionariusz samooceny Udzielanie odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu: „tak”/„nie”/„nie dotyczy”

Raport Wyniki samooceny w postaci gotowych raportów, zawierających wykresy i gotowe rekomendacje.

RYZYKO Ryzyko to niepewne zdarzenie lub zbiór niepewnych zdarzeń, które, jeżeli by zaszły, to wpłyną na osiągalność celów.

CEL ZARZĄDZANIA RYZYKIEM Celem ostatecznym jest wsparcie systemu decyzyjnego w jednostce poprzez doprowadzenie do pełnego uświadomienia ryzyk i ich potencjalnego wpływu na każdy z celów istotnych dla jednostki. Zmniejszenie prawdopodobieństwa i skutków wystąpienia ryzyk niekorzystnych – zagrożeń aby osiągnąć założone cele!

SAMOOCENA A ZARZĄDZANIE RYZYKIEM Raport samooceny dostarcza informacji: Które obszary działalności narażone są na występowanie ryzyka, Jaki jest potencjalny poziom zagrożenia, Gdzie w szczególności należy dokonać wnikliwej identyfikacji. Analiza Ryzyka powinna korzystać z wyników samooceny Samoocena nie może być samoistną podstawą do identyfikacji ryzyk.

do jakich elementów planu działalności jednostka PLAN DZIAŁALNOŚCI Z ANALIZĄ RYZYKA Zgodnie z tym, do jakich elementów planu działalności jednostka została przypisana pojawiają się odpowiednie dla niej kategorie oceny zadania oraz podkategorie i pola w których definiowane jest ryzyko.

PLAN DZIAŁALNOŚCI Z ANALIZĄ RYZYKA Po wybraniu pola, na którym użytkownik chce zdefiniować nowe ryzyko pojawia się formularz, w którym użytkownik wypełnia pola: Nazwa, Prawdopodobieństwo, Oddziaływanie, Ocena końcowa, Osoba odpowiedzialna, Reakcja na ryzyko, Uwagi.

e-mail: tomasz.bartos@redocean.pl WARUNKI CENOWE Cena uzależniona jest od wielkości JST i ustalana indywidualnie w zależności od wybranego pakietu. Specjalnie dla członków Związku Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej przygotowaliśmy dodatkowy rabat w wysokości 10%. Osoby zainteresowane poznaniem pełnych możliwości prezentowanych rozwiązań w zakresie kontroli zarządczej zapraszamy do kontaktu: Tomasz Bartoś tel: 793 232 363 e-mail: tomasz.bartos@redocean.pl Red Ocean Sp. z o.o. Al. Jerozolimskie 125/127 02-017 Warszawa Tel. (22) 699 71 55