Grafika komputerowa Graphics Image Manipulation Program (GIMP) - zaawansowany edytor grafiki rastrowej za darmo Virtual Reality Modelling Language (VRML)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Grafika Wektorowa Bitmapowa.
Advertisements

Geograficzne bazy danych
Gimp Przygotowała: Paulina Krupa Joanna Cieślar Zapraszamy :)
Podstawowe wiadomości
Multimedia, prezentacje, wideo, dokumenty elektroniczne
dotyczące plików graficznych
Technologie XML Mgr inż. Michał Jaros Technologie XML wykład 1.
Przeglądarka Internetowa
Tworzenie stron w języku WML jest zbliżone do tworzenia stron w HTML. W obydwu przypadkach używa się do tego celu znaczników (tagów). Zadaniem znaczników.
PHP wprowadzenie.
Malowanie na ekranie- Paint (Paintbrush).
Tworzenie stron internetowych www World Wide Web
PODSTAWY <HTML>
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
Fundacja Edukacji Ekonomicznej Polskie Centrum Kompetencji Administracji i Edukacji Elektronicznej (PCC) ul. Kopernika Warszawa tel./fax: (+48.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Praca wykonana.
EDYTOR GRAFIKI RODZAJE GRAFIKI
Microsoft Expression Studio
Programy do tworzenia stron internetowych
Programy graficzne: rastrowe, wektorowe, CAD, wersje AutoCADa.
KURS Z INFORMATYKI prowadzący: mgr Przemysław Głowacki.
System generowania wzorów matematycznych MathML
SYSTEM STEROWANIA NADRZĘDNEGO
Wprowadzenie do HTML, CSS, JavaScript, PHP
HTML.
The GNU Image Manipulation Program
Temat 3: Podstawowa struktura dokumentu
Grafika wektorowa.
Wprowadzenie do HTML Informatyka Cele lekcji: Wiadomości:
Specjalizacja "Dziennikarstwo On-line„ HTML – XHTML część 1 Prowadzący: Dariusz Jaruga
HTML.
Zapraszamy na nowy kierunek
Animacja na stronie internetowej
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka
Aplikacje internetowe Grafika na stronach WWW ciąg dalszy Atrybuty znacznika body.
Monika Majewska-Dziuba Marcin Czarnota
Temat 1: Ogólne cechy języka PHP
HTML (ang. HyperText Markup Language ) – język do tworzenia stron internetowych opierający się na znacznikach, czy inaczej je nazywając – tagach. Język.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Informatyka +.
HTML Hyper Text Markup Language komputerowe Esperanto cz. I historia, struktura dokumentu.
Temat 2: Składnia kaskadowych arkuszy stylów. Za zmianę wyglądu witryny w kaskadowych arkuszach stylów odpowiadają reguły stylów. Każda z reguł powiązana.
Obiekty w edytorze tekstu
METAJĘZYKI 1 METAJĘZYKI 5 Politechnika Koszalińska Wydział Elektroniki i Informatyki Katedra Inżynierii Komputerowej dr inż. Robert Berezowski.
Grafika komputerowa Dr inż. Piotr Gronek Wykład dla Studium Podyplomowego „Informatyka w Szkole”
Grafika komputerowa Dr inż. Piotr Gronek Wykład dla Studium Podyplomowego „Informatyka w Szkole”
Lekcje z komputerem, 2006.
Obiektowe metody projektowania systemów XML eXtensible Markup Language.
Waldemar Bartyna 1 Programowanie zaawansowane LINQ to XML.
Multimedia w HTML5 Statyczne witryny internetowe 2TIa Marek Kwiatkowski.
Grafika : Wektorowa i Rastrowa
Grafika komputerowa – Grafika wektorowa i rastrowa
Aplikacje internetowe XML Paweł Lenkiewicz. Aplikacje internetowe – XML2 eXtensible Markup Language Uniwersalny język opisu danych Często używany we współpracy.
Języki i technologie wytwarzania stron WWW Autor: Michał Walkowski Referat.
1 Co nowego w ArtPro ArtPro+ ●Aplikacja towarzysząca.
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Grafika komputerowa. Cele lekcji Jak powstaje obraz na ekranie monitora? Modele barw Typy grafiki komputerowej Zastosowanie grafiki komputerowej Pliki.
Grafika komputerowa.
Grafika wektorowa Konrad Janiszewski, kl. 2 . Co to jest? jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą.
Grafika : Wektorowa i Rastrowa
Informatyka Zakres rozszerzony GRAFIKA KOMPUTEROWA
Dokument komputerowy w edytorze grafiki – tworzenie i zapisywanie
Rozszerzenie pliku: Rozszerzenie pliku to sposób oznaczania typu pliku, który najprościej mówiąc przekazuje informacje o tym, jakie dane zawiera plik.
Hipertekst HTML WWW.
Grafika rastrowa i wektorowa
Grafika wektorowa i rastrowa,oraz modele barw w grafice komputerowej.
Grafika wektorowa i rastrowa,oraz modele barw w grafice komputerowej.
Rozszerzenie pliku: Rozszerzenie pliku to sposób oznaczania typu pliku, który najprościej mówiąc przekazuje informacje o tym, jakie dane zawiera plik.
SVG - Scalable Vector Graphics.
Zapis prezentacji:

Grafika komputerowa Graphics Image Manipulation Program (GIMP) - zaawansowany edytor grafiki rastrowej za darmo Virtual Reality Modelling Language (VRML) - trójwymiarowe środowisko WWW Scalable Vector Graphics (SVG) - nowy standard grafiki w sieci WWW

Graphics Image Manipulation Program (GIMP) GIMP – bezpłatny program do obróbki grafiki rastrowej w środowisku Linux i Windows Możliwości porównywalne z programami profesjonalnymi np. Adobe Photoshop Rozbudowana obsługa filtrów GIMP http://www.gimp.org/ http://gimp-win.sourceforge.net/ http://www.gimp.signs.pl/gimpowanie.shtml

Virtual Reality Modelling Language (VRML) VRML – język do kreowania trójwymiarowych przestrzeni wirtualnych, analogiczny do HTML Obsługa w przeglądarkach za pomocą wtyczek np.Cortona http://www.parallelgraphics.com/products/cortona/download/ Standardy: VRML 1.0, VRML 2.0, VRML 97, X3D Web3D consortium http://www.web3d.org/ Art of Illusion http://www.artofillusion.org/

Scalable Vector Graphics SVG – Skalowalna grafika wektorowa dla WWW Odtwarzanie realizowane obecnie za pomocą wtyczek (plug-in) rozszerzających do przeglądarek WWW Adobe SVG Viewer 3.0 http://www.adobe.com/ wersja 6.0: http://www.adobe.com/svg/viewer/install/beta.html Wikipedia http://pl.wikipedia.org/wiki/SVG SVG Zone http://www.adobe.com/svg XML.com http://www.xml.com/pub/a/2001/03/21/svg.html W3C SVG http://www.w3.org/Graphics/SVG/ Edytor Inkscape http://www.inkscape.org/

Umieszczanie grafiki SVG w dokumencie HTML Zmiany standardów wymagają użycia kilku konstrukcji jednocześnie; współpraca wtyczek z przeglądarkami. Najnowsze standardy umożliwiają mieszanie aplikacji języka XML (np. XHTML, SVG, MathML) w jednym dokumencie; jeszcze nie obsługiwane przez popularne przeglądarki. Można także stosować odwołanie do zewnętrznego dokumentu SVG: element: <a href="plik.svg">kliknij tutaj</a>

Umieszczanie grafiki SVG w dokumencie HTML <iframe src="test.svg" width="400" height="500" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0"> <object data="test.svg" type="image/svg+xml">Rysunek SVG <embed src="test.svg" name="SVGtest" width="400" height="500" type="image/svg-xml" /> </object> </iframe>

Dokument SVG SVG należy do rodziny aplikacji XML Wymagany odpowiedni nagłówek <?xml version="1.0" standalone="no"?> <!DOCTYPE svg PUBLIC "-//W3C//DTD SVG 1.0//EN" "http://www.w3.org/TR/2001/REC-SVG-20010904/DTD/svg10.dtd"> <svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"> Treść dokumentu SVG </svg>

Dokument SVG Część opisowa i komentarz <?xml version="1.0" standalone="no"?> <!DOCTYPE svg PUBLIC "-//W3C//DTD SVG 1.0//EN" "http://www.w3.org/TR/2001/REC-SVG-20010904/DTD/svg10.dtd"> <svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"> <desc><!-- komentarz -->Pierwszy rysunek SVG</desc> </svg>

Podstawowe obiekty graficzne Koło (okrąg) i prostokąt <svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"> <circle style="fill: blue; fill-opacity: 1; stroke: green" cx="130" cy="120" r="45" /> <rect style="fill: blue; fill-opacity: .5; stroke: green" x="10" y="20" width="150" height="70" /> </svg>

Podstawowe obiekty graficzne Elipsa i linia <svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"> <ellipse style="fill: blue; fill-opacity: 1; stroke: green" cx="130" cy="120" rx="250" ry="100" /> <line style="stroke: red" x1="100" y1="300" x2="300" y2="100" </svg>

Podstawowe obiekty graficzne Łamana points: współrzędne x,y kolejnych wierzchołków oddzielone przecinkami <svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"> <polyline style="fill: none; stroke: blue" points="50,375 150,375 150,325 250,325 250,375 " /> </svg>

Podstawowe obiekty graficzne Wielokąt <svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"> <polygon style="stroke:blue; stroke-width:10" points="210,46 227,96 281,97 238,129 254,181 210,150 166,181 182,129 139,97 193,97" /> </svg>

Podstawowe obiekty graficzne Tekst podelement tspan zaznacza fragment tekstu, umożliwiając np. jego odrębne sformatowanie <svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"> <text x="10" y="20" style="font-family: serif; font-size: 30"> Hello, <tspan style="fill:red">world</tspan> </text> </svg>

Grupowanie Łączenie obiektów w grupy wspólna manipulacja połączonymi obiektami <svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"> <g id=„koloiprostokat"> <circle style="fill: blue; fill-opacity: 1; stroke: green" cx="130" cy="120" r="45" /> <rect style="fill: blue; fill-opacity: .5; stroke: green" x="10" y="20" width="150" height="70" /> </g> </svg>

Wzorce Definiowanie wzorca do późniejszego użycia nie jest wyświetlany bezpośrednio można go wykorzystać w dalszej części pliku SVG <svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"> <!-- definicja wzorca --> <defs> <text id=„text1">Hello, world</text> </defs> <!– dwukrotne użycie wzorca --> <use xlink:href="# text1" y="10" fill="black" font-size=„10" /> <use xlink:href="# text1" y="50" fill=„red" font-size="30" /> </svg>

Transformacje Modyfikacja położenia obiektów <svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"> <g transform="translate(-10,-20) scale(2) rotate(45)" > <circle style="fill: blue; fill-opacity: 1; stroke: green" cx="130" cy="120" r="45" /> <rect style="fill: blue; fill-opacity: .5; stroke: green" x="10" y="20" width="150" height="70" /> </g> </svg>

Animacja Definiowanie ruchu obiektów i grup <svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"> <circle id="kolo" style="fill: blue; fill-opacity: 1; stroke: green" cx="130" cy="120" r="45" /> <!-- ruch koła wzdłuż osi x: zmiana parametru cx --> <animate attributeName="cx" attributeType="XML" begin="0s" dur="4s" from="100" to="300" fill="freeze" xlink:href="#kolo" /> </svg>

Animacja Powtarzanie ruchów <svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"> <circle id="kolo" style="fill: blue; fill-opacity: 1; stroke: green" cx="130" cy="120" r="45" /> <!-- ruch koła wzdłuż osi y: w górę i w dół--> <animate attributeName="cy" attributeType="XML" begin="8s" dur="2s" repeatDur="6" values="400;250;400" fill="freeze" xlink:href="#kolo" /> </svg>

Animacja Manipulowanie wyglądem (stylem) <svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"> <circle id="kolo" style="fill: blue; fill-opacity: 1; stroke: green" cx="130" cy="120" r="45" /> <!-- zmiana przeźroczystości --> <animate attributeName="opacity" attributeType="CSS" begin="6s" dur="6s" values="1;0;1" repeatCount="indefinite" xlink:href="#kolo" /> </svg>

Animacja Manipulowanie transformacjami <svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"> <rect id="box" style="fill: blue; fill-opacity: .5; stroke: green" x="10" y="20" width="150" height="70" /> <!-- zmiana przeźroczystości --> <animateTransform attributeName="transform" type="rotate" attributeType="XML" additive="replace" from="0 210 120" to=" 360 210 120 " dur="20s" fill="freeze" xlink:href="#box" /> </svg>

prezentacje on-line