Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dlaczego warto odwiedzić Benice? Projekt gimnazjalny 2011/2012
Advertisements

Komputery pod ręką Jak zapewnić dostępność komputerów w szkole, zamiast zamykać je w pracowni Komputerowej ? 1.Na każdej długiej przerwie mógłby być dyżur.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Od lunety Galileusza do ...
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Dobre praktyki w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji.
Cel: zwrócenie uwagi na fakt iż Internet powinien być elementem łączącym pokolenia.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
PROJEKT EDUSCIENCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZGŁOBNIU.
Opiekun: mgr Monika Frukowska , mgr Renata Gut
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Realizowany ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS. 29/POKL/9.1.2/2011.
Okiem i szkiełkiem - przez działanie do sukcesu Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
KOŁO KOMPUTEROWE KLAS I-III
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
EKOLOGICZNY PROJEKT EDUKACYJNY
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
KLASOWY OŚRODEK BADAŃ STATYSTYCZNYCH
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
INTERNETOWY PRZEWODNIK PO NIEZNANYM ŁAŃCUCIE
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Szkoły Podstawowej Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Ozorkowie
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Tworzywa sztuczne wokół nas
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Jak radzimy sobie z odpadami w naszej Gminie?
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Matematyka – Twierdza Szyfrów
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KLASA III c SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W LUBANIU. W ramach realizacji projektu podzieleni zostaliśmy na sześć grup zadaniowych. PTAKI SSAKI OWADY RYBY OPIEKUNOWIE.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
PŁAZY I GADY POCZESNEJ Projekt edukacyjny realizowany
Lekcje z komputerem, 2006.
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
Ekologia i komputery Nowosolska Jedynka czysto gra.
Badania,doświadczenia i eksperymenty przyrodnicze
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Szkolny Kodeks 2.0  .
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej
Zapis prezentacji:

Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu. Nauczyciel prowadzący – mgr Joanna Kleina Uczestnicy – Jakub, Michał, Filip, Mikołaj, Tomek R. , Wiktoria, Daria, Karolina, Tomek P. , Marysia, Oskar, Kacper

Cele Projektu poznanie wartości przyrodniczych swojego regionu. poznanie fauny i flory zbiorowiska wody słodkiej. uświadomienie o wartościach przyrodniczych starorzecza. poznanie nowych możliwości w pracy z komputerem. wykonanie prezentacji wyników swojej pracy.

Opis Projektu Projekt miał za zadanie uświadomić dzieciom wartość przyrodniczą jaką jest „Czarny Stawek” czyli starorzecze rzeki Łeby . A jest to miejsce wyjątkowe- dzikie, gdzie przyroda rządzi się własnymi prawami, a teren ma ogromną wartość edukacyjną. Dzieci dowiedziały się jak powstało starorzecze. Poznały zbiorowisko roślin lasu łęgowego i gatunki fauny żyjącej w rzece. Obserwowały cykl rozwojowy płaza na podstawie żaby moczarowej. Zbadały jakość wody na podstawie pobranych próbek. Zajęcia oparte były na wyjściach w teren, oraz pracy laboratoryjnej w gabinecie przyrodniczym z mikroskopem.

Narzędzia i programy wykorzystane w projekcie W projekcie korzystaliśmy z programów: Microsoft Word (Edytor tekstu), Microsoft Power Point, Open Office Impress (tworzenie prezentacji), Microsoft Photo Editor, Photo Scape (obróbka zdjęć) Wyszukiwarka internetowa Smart Notebook- tablica interaktywna

Praca zespołów Uczniowie zostali podzieleni na 3 grupy, w sumie w projekcie brało udział 12 uczniów z klas IV, V i VI. Podział został ustalony według zainteresowań uczniów wybranym zagadnieniem. W grupach wybrano lidera, który czuwał nad pracą zespołów i odpowiadał za grupę. Wszyscy uczniowie współpracowali ze sobą i pomagali sobie, motywowali się do działania.

Grupy zadaniowe

Rola nauczyciela w projekcie Wybranie tematu w projekcie. Ustalenie terminów realizacji zadań. Pomoc w zajęciach terenowych: wykonanie podbieraków, zbieranie żywego materiału. Pomoc w tworzeniu preparatów mikroskopowych. Dostarczanie literatury do opracowań. Ocena pracy dzieci.

Działania uczniów Zadanie I Przygotowanie informacji na temat starorzecza rzeki Łeby. Jak powstało starorzecze? Jak zmienił się bieg rzeki Łeby, w momencie gdy wpływa do Bałtyku.

Rzeka Łeba- dawniej i obecnie.

Zadanie II Charakterystyka lasu łęgowego i zbiorowiska roślin.

Zadanie III

Zadanie IV Badanie planktonu z pobranych próbek wody.

Zadanie V Hodowla żaby moczarowej.

Rezultat pracy uczniów www.projektyleba.cba.pl

Prezentacja projektu W czerwcu odbyła się prezentacja projektu na stronie internetowej szkoły. Prezentację przedstawił Mikołaj, który odpowiedzialny jest za część informatyczną projektu. Odbyła się ona w obecności dyrekcji szkoły oraz zaproszonych gości z urzędu miasta.

Wnioski Uczniowie: wykonali prezentacje wykorzystując nowe możliwości komputerowe. nauczyli się współpracy w grupach. Nauczyciel: Zdobył nowe doświadczenie w pracy edukacyjnej z dziećmi metodą projektu, które wykorzysta w realizacji programu nauczania z przyrody ze swoimi uczniami.