Obecna sytuacja wychowawcza w gimnazjum

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

Warszawski System Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna Rzeszów, r. Przedszkole Publiczne Nr 29 Rzeszów.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Współpraca z rodzicami-szansa czy konieczność
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
Szkoła wspomaga wychowanie
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
GKRPA w PODKOWIE LEŚNEJ
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie Lublin, 25 listopada 2009 r.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Działania Zespołu Nauczycieli do Pracy z uczniem o specyficznych potrzebach edukacyjnych w roku szkolnym 2013/2014.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W PIEKOSZOWIE
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Punkt Konsultacyjny dla Osób Uzależnionych i Współuzależnionych ul. H. Jordana Myślenice (budynek „Sokół”) tel: 012/
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
OFERTA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWA na rok szkolny
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
Szkoła Promująca Zdrowie
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Obecna sytuacja wychowawcza w gimnazjum

Wysoka absencja uczniów 2 przypadki bardzo wysokiej absencji (ponad 100 godzin) 20 przypadków absencji wysokiej (ponad 70 godzin)

Duża liczba uczniów z ocenami niedostatecznymi na semestr w roku 2006/07 66 ocen niedostatecznych w roku 2007/08 110 ocen niedostatecznych

Agresja wśród uczniów 10 przypadków w mijającym semestrze (w tym : agresja słowna – przezywanie, zastraszanie, nękanie psychiczne)

Agresja uczniów wobec pracowników szkoły i innych dorosłych 1 przypadek (z udziałem 5 uczniów) – zastraszanie 1 (10 uczniów) – agresja słowna (wulgaryzmy) 1 (1 uczeń) – obsikanie samochodu 1 (4) – agresja słowna, chamskie zachowanie

Ucieczki z domu rodzinnego odnotowano 2 przypadki

Młodociane ciąże 2 absolwentki z roku ubiegłego 1 uczennica klasy II w roku szkolnym 2005/06

Cyberprzemoc nie stwierdzono przypadków w bieżącym roku szkolnym 3 przypadki w minionym roku

Eurosieroctwo 15 przypadków (dane szacunkowe)

Sięganie po używki 15 przypadków rozpoznanych (na podstawie sygnałów ze środowiska) nie odnotowano przypadków sięgania po używki na terenie szkoły w bieżącym roku szkolnym

Dewastacja mienia szkolnego 5 przypadków (zniszczenie drzwi wejściowych, uszkodzenie zaworu przy kaloryferze, wymontowanie włączników światła)

Problemy natury psychicznej (bulimia, anoreksja, fobie szkolne, depresja, samookaleczenia) 4 przypadki (fobie szkolne, samookaleczenia)

Propozycje poprawy sytuacji i wnioski Konieczność powołania międzyszkolnych zespołów wychowawczych i przedmiotowych w celu lepszej i dostatecznie wczesnej diagnozy dziecka, monitorowania przebiegu jego szkolnej kariery oraz w celu wymiany doświadczeń między pracownikami placówek. Potrzeba wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych ze strony specjalistów (psycholodzy, terapeuci, logopedzi, radcy prawni). Potrzeba utworzenia filii poradni specjalistycznej, która będzie wspomagać placówki z terenu gminy (przyspieszenie procesu diagnozy, terapie, warsztaty, specjalistyczna grupa wsparcia dla uczniów, rodziców i nauczycieli, wyjazdowe punkty konsultacyjne i terapeutyczne)

Propozycje poprawy sytuacji i wnioski 4. Kończą się środki oddziaływania wychowawczego ze strony szkoły – konieczne jest wsparcie specjalistów, instytucji „wspomagających” oraz organów państwowych. Przy wzroście bezrobocia oraz nasilaniu się problemu eurosieroctwa pojedyncze placówki nie będą w stanie zapanować nad nasilającymi się problemami natury wychowawczej. Niepodejmowanie wspólnych działań może doprowadzić do niewydolności i załamania systemu wychowawczego. Podjęcie wspólnych działań daje szansę na normalność zachowania i życiowej zaradności naszych dzieci.