Działalność Spółki w 2012 NWZA 12 lutego 2013. 2 Działalność w 2012 Skonsolidowane obroty wyniosły 894,7 miliona, czyli lekko spadły – o 1,7% (1,5% po.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2013 Warszawa, 14 maja 2013 r.
Advertisements

1 WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2013 Warszawa, r.
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
CENY I KOSZTY W BUDOWNICTWIE – informacja SEKOCENBUD
Prezentacja wyników za I kwartał 2009 r.
1 Wyniki finansowe za I kw r. ULMA Construccion Polska S.A. Prezentacja dla inwestorów 21 maja 2012 r.
Finanse międzynarodowe
Efekty udostępnienia FCL i analiza potrzeb jego odnowienia
1 Zaopiniowane przez audytorów sprawozdania finansowe za rok 2003 Wyższe od oczekiwań wyniki za I kwartał 2004 Zakończenie procesu sprzedaży.
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
1 Wyniki za III kwartał 2003 – rekordowy poziom sprzedaży Nowy zakład w strefie ekonomicznej Warszawa, listopad 2003.
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Konferencja prasow a 5 grudnia 2012 r.. KOSZTY PRACY Wzrost przeciętnych kosztów pracy w latach 2000 – % 35% Źródło: na podstawie danych GUS.
Sytuacja makroekonomiczna gospodarki polskiej IX 2011 Wrzesień
INDEKS BIZNESU PKPP Sierpień INDEKS BIZNESU PKPP Sierpień 2009.
Zestawienie zmian w kapitale własnym.
Ul. Juliana Tuwima 9 Turek Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Polska Telefonia Komórkowa Centertel wyniki 1H sierpnia 2004 r.
1 Prezentacja dla inwestorów ULMA Construccion Polska S.A. 21 sierpnia 2012 r.
ANALIZA PORÓWNAWCZA ROCZNYCH INFORMACJI Z DZIAŁALNOŚCI AGENCJI ZATRUDNIENIA Z WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO ZA LATA 2010 i 2011 OPRAC. Katarzyna Kiedrowska,
? krajobraz po czy przed burzą Rynek stali Andrzej Ciepiela
Rynek mięsny na przykładzie sektora wieprzowego
Aktualizacja baz danych o cenach energii i cenach uprawnień do emisji Zadanie 2 Aktualizacja baz danych o cenach energii i cenach uprawnień do emisji Kierunek.
Instrumenty dające prawa do akcji
Analiza sytuacji płatniczej w kraju
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, kwiecie ń 2009.
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
HISTORIA SPÓŁKI 16 września 1996 r. - rozpoczęcie działalności w ramach operatora Era jako jedna z kilku sieci sprzedaży rozbudowa własnej.
Seminarium naukowe WSZiP w dniu Tendencje zmian w gospodarce w 2011 roku Polska na tle Europy Finanse państwa Prognozy na 2012 rok P relegenci:
Rynek węgla kamiennego na świecie wrzesień 2013
Szara strefa wyrobów tytoniowych w 2012
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport roczny,
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, luty 2009.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, stycze ń 2009.
Jaka reklama, taka sprzedaż. Samochody osobowe, a reklama
Korekty kosztów i przychodów
1 WYNIKI GRUPY ERGIS PO TRZECH KWARTAŁACH 2013 Warszawa, 13 listopada 2013 r.
POLSKA IZBA HANDLU Bruksela, 27 LUTEGO 2013
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Wyniki skonsolidowane BOŚ S.A r. Założenia rozwoju 2010 r.
Grupa LOTOS S.A. Bezpieczeństwo energetyczne, rynek, rozwój
rachunkowość zajęcia nr 8
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport roczny, 2009.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, lipiec 2009.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Analiza struktury kapitałowo-majątkowej – Przykład 1
Program Partnerzy na rzecz stabilności finansowej Geoffrey Mazullo Dyrektor 11 lipca Warszawa, Polska Relacje inwestorskie online Przegląd.
Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w maju 2011 r. Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum.
PO CZTERECH KWARTAŁACH 2013
Szansa czy zagrożenie Michał Broniek Prezes Zarządu ChinaWay Poland.
Lider wzrostowych rynków Konferencja WallStreet Karpacz, czerwiec 2014 r.
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces“ Henry Ford Prezentacja firmy.
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Źródło: Dział Badań i Analiz firmy Emmerson S.A. na podstawie danych Wojewódzkich Urzędów Statystycznych Aktualna sytuacja na rynku mieszkaniowym. Prognozy.
1 WYNIKI GRUPY ERGIS PO TRZECH KWARTAŁACH 2014 Warszawa, 5 listopada 2014 r.
FUNDACJA WSZECHNICY BUDOWLANEJ OWEOB Promocja Patronat Honorowy Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Sejmu RP oraz Ministra Infrastruktury rukturyPrzewodnicącego.
[ ] Sezon na fali cydru sprzedaż cydru w Polsce 70 milionów litrów
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Międzynarodowa Pozycja Inwestycyjna Kraju
  Wpływ kryzysu gospodarczego na sytuację młodzieży wiejskiej na rynku pracy w wybranych krajach Unii Europejskiej dr Ewa Kiryluk-Dryjska dr Agnieszka.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.
ANALIZA SPRAWOZDANIA (RACHUNKU) PRZEPŁYWÓW PIENIĘŻNYCH
UE i USA w gospodarce światowej*
POTENCJALNE SKUTKI TTIP DLA POLSKIEGO EKSPORTU DO USA NA TLE KRAJÓW EUROPY ŚRODKOWOWSCHODNIEJ BOŻENA PERA.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO CZTERECH KWARTAŁACH 2015 R.
MONNARI TRADE S.A. Prezentacja wyników za I kwartał 2016 r.
Napływ inwestycji w 2016 roku oraz perspektywy na rok w statystykach PAIiH SA
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
Zapis prezentacji:

Działalność Spółki w 2012 NWZA 12 lutego 2013

2 Działalność w 2012 Skonsolidowane obroty wyniosły 894,7 miliona, czyli lekko spadły – o 1,7% (1,5% po korekcie dotyczącej różnic kursowych). Główne marki : Umocnienie pozycji wódki Sobieski na rynku amerykańskim – milion kartonów sprzedanych drugi rok z rzędu S cotch-whisky William Peel umacnia pozycję lidera na rynku francuskim : 20,6% udziału w rynku Dalszy rozwój handlowy wódki Krupnik w Polsce: 15,1% udziałów w rynku na koniec grudnia 2012 Obiecujący sukces niedawno stworzonej marki Fruits & Wine – pół miliona kartonów sprzedanych w 2012 (w ubiegłym roku sprzedano 155 tysięcy). NWZA – 12 lutego 2013

Zmiany w obrotach Rok obrotowy 2012 ( dane w trakcie audytu ) Obroty ( w milionach ) Obroty netto ( w milionach ) Obrót net to : obrót bez podatku akcyzowego ,6 -2,2 (-0,2%) 894,7 -1,7% -13,7 (-1,5%) Wzrost organiczny Różnice kursowe ,9 NS (NS) 555,4 -2,9% -16,5 (-2,9%) Wzrost organiczny Różnice kursowe 3 Działalność Grupy w roku obrotowym 2012 utrzymuje się na satysfakcjonującym poziomie, pomimo negatywnych efektów nowych postępowań, wszczętych na początku II półrocza. Obroty spadły o 1,7% (1,5% po korekcie dotyczącej różnic kursowych) i wyniosły 894,7 miliona. Obroty netto wyniosły 555,4 miliona, czyli zmniejszyły się o 2,9%. NWZA – 12 lutego 2013

Zmiany w obrotach, z podziałem na regiony Rok obrotowy 2012 (dane w trakcie audytu) Sprzedaż w stosunku do poprzedniego roku obrotowego spadła w dwóch głównych krajach, gdzie Grupa prowadzi działalność – w Polsce i we Francji, odpowiednio o -3,7% et -3,1%. 2011PolskaFrancjaUSA -8,8 (-3,7%) -7,9 (-3,1%) -2,9% +1,5 (+5,7%) Pozostałe kraje ,9 -0,8 (-3,2%) Obroty netto (w milionach ) Obroty netto przy stałym kursie i zakresie (w milionach ) 2011Polska FrancjaUSA 571,9 Pozostałe kraje ,4 LitwaBułgaria -3,5 (-28%) +1,4 (+10%) LitwaBułgaria -7,9 (-3,1%) -2,9% -0,6 (-2,3%) +1,3 (+5,5%) +1,4 (+10,0%) -7,2 (-3,0%) -3,5 (-28,0%) 4 555,4 571,9 NWZA – 12 lutego 2013

Działalność w Polsce (1/2) Rok obrotowy 2012 (dane w trakcie audytu) Sprzedaż przez 12 miesięcy lekko spadła – o 2,1% (-1,4% przy stałym kursie). Globalnie, w 2012 rynek wódki w Polsce był stabilny (+ 0,8%). Z danych za 12 miesięcy roku obrotowego wynika, że sprzedaż wódki Grupy stanowiła 20,8% udziału w całym rynku wódki w Polsce - w 2011 było to 20,9% (źródło AC Nielsen). Obroty netto w Polsce (w milionach ) 12 mies mies ,6 -7,5 (-1,4%) 536,3 -2,1% -3,8 (-0,7%) Obroty w Polsce (w milionach ) Różnice kursowe 12 mies mies ,7 -1,6 (-0,7%) 228,8 -7,2 (-3,0%) Różnice kursowe -3,7% Wzrost organiczny Wzrost organiczny 5 NWZA – 12 lutego 2013

Działalność w Polsce (2/2) Rok obrotowy 2012 (dane w trakcie audytu) Ogólny spadek obrotów w analizowanym okresie wynika z działalności dystrybucyjnej win grupy i wyrobów spoza grupy. Sprzedaż wódek Grupy wzrosła, dzięki dalszej ekspansji wódki Krupnik. Wprowadzona na rynek w kwietniu 2010, nadal odnosi sukcesy handlowe. W grudniu 2012 posiadała 15,1% udziałów w rynku, podczas gdy w grudniu ,3% (źródło AC Nielsen). Contributions par produits à lévolution du chiffre daffaires (M) 237,7 6 NWZA – 12 lutego mies mies ,6 536,3 -2,1% -3,9 Różnica kursowe Wódka Grupy Inne wyroby Grupy Wyroby spoza Grupy -6,0 -7,2+5,7

Działalność we Francji Rok obrotowy 2012 (dane w trakcie audytu) Odnotowany w 2012 spadek sprzedaży tłumaczy się głównie podwyżką podatków od alkoholu, która weszła w życie 1 stycznia Klienci zatem dokonali większych zakupów alkoholu pod koniec Z łącznych danych za rok wynika, że whisky William Peel umocniła pozycję lidera na francuskim rynku scotchs whisky, obejmując 20,6% udziałów w rynku (w 2011 udział ten wyniósł 20,0%). Obroty netto (w milionach ) 12 mies mies ,2 249,3 -3,1% 7 NWZA – 12 lutego 2013 Scotch William Peel : Lider we Francji - 20,6% udziałów w rynku

Zmniejszenie działalności w Bułagarii, wraz ze znacznym spadkiem sprzedaży w 2012 (-28%) jest spowodowane nadal trudną koniunkturą gospodarczą na lokalnym rynku, spotęgowaną eksportem do krajów Europy Wschodniej. Za to na Litwie, sprzedaż wzrosła o 10,7% - po raz pierwszy od 2008, kiedy to kryzys międzynarodowy poważnie dotknął ten kraj, jak również działalność lokalnych spółek zależnych Grupy. Działalność w Bułgarii i na Litwie Rok obrotowy 2012 (dane w trakcie audytu) Bułgaria Litwa 12 mies mies ,6 9,1 Obroty netto (w milionach ) 12 mies mies ,1 +10% 15,5 Obroty netto (w milionach ) -28% 8 NWZA – 12 lutego 2013

Działalność w USA Rok obrotowy 2012 (dane w trakcie audytu) Obroty w Stanach Zjednoczonych wzrosły o 5,7% (spadek o 2,3% nie biorąc pod uwagę różnic kursowych). Sprzedaż wódki Sobieski, stanowiąca podstawę działalności Grupy, ponownie przekroczyła million kartonów po 9 l, co potwierdza sukces handlowy marki na rynku amerykańskim – strategicznym dla przyszłego rozwoju Grupy. Sprzedaż wódki Sobieski (kartony po 9 l) 28,3 +5,7% 26,8 Obroty netto (w milionach ) 12 mies mies X 2 576, , , % ,019, % ,055,000 +3,6% NWZA – 12 lutego 2013

10

Dziękujemy za uwagę Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy - 12 lutego 2013