Instytut Sztuk Audiowizualnych Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Squarer Natalia Berdys Programowanie Urządzeń Mobilnych
1 Projekt Nowoczesna edukacja – rozwój potencjału dydaktycznego Politechniki Lubelskiej.
Kim jest dzisiejszy gracz? wojtek ozimek one2tribe.
Logiki (nie)klasyczne
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Cześć! Chciałabym się nauczyć tworzyć matematyczne gry komputerowe. My umiemy robić takie gry, a więc z chęcią nauczymy Cię je tworzyć.
ICT w interkulturowej współpracy studentow
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
mgr Paweł Noga Katedra Algorytmów i Modelowania Systemów. WETI PG
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Inclusive education support in Poland.
trójwymiarowy labirynt z fizyką i przeszkodami
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Projekt systemu Seminarium.
Wieloplatformowa Gra edukacyjna dla nastolatków
SPOTKANIE INFORMACYJNE PŁATNE STAŻE
Z A R Z Ą D Z A N I E F I R M Ą PRZYGOTOWANIE GRY DLA UCZNIÓW.
Cześć! Chciałabym się nauczyć tworzyć matematyczne gry komputerowe Umiem robić takie gry, a więc z chęcią nauczę Cię.
TRÓJJĘZYCZNE PIĘCIOLATKI
„Zostań wolontariuszem. zmieniaj świat i siebie!”
Watch and how we learned on German lessons. Rodzaje uczenia się kind of learning Piosenki ( songs ) Zadania pisemne ( written works ) Oglądanie filmu.
SCIENCE WANTS YOU.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Wprowadzenie do studiów kulturowych
Popular sports in Poland Popularne sporty w Polsce
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. L. Kruczkowskiego
Institute of Computer Science PAS Warsaw, The Project is co-financed by the European Union from resources of the European Social Found.
North Ireland. ● Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu – Drugi poziom konspektu ● Trzeci poziom konspektu – Czwarty poziom konspektu ● Piąty poziom.
Nowe technologie w edukacji
mgr inż. Mariusz Dzwonkowski Katedra Sieci Teleinformacyjnych WETI PG

Gra symulacyjna - gaming simulation (GS) jest symulacją efektów decyzji podjętych w czasie odgrywania ról, w sytuacji uwarunkowanej określonymi regułami:
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
DONALD N. McCloskey Retoryka w Ekonomii by Maciej Dorociak.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
The global body for professional accountants Twoja przyszłość zaczyna się teraz!
Wpływ regulacji sektora bankowego na system finansowy. Katarzyna Bogusiewicz.
Dominika Milczarek Przyszłość metodologii ekonomii Zajęcia z metodologii ekonomii.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Komputer w procesie dydaktycznym Komputer w procesie dydaktycznym Komputer jest wykorzystywany obecnie w polskich szko łach głównie do nauczania informatyki.
Gry i zabawy poznane w Hiszpanii
Artur Ochojski Katedra Badań Strategicznych i Regionalnych Wydział Ekonomii Dzień internacjonalizacji Katowice 18/06/2015 Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Kompetentny ekonomista i logistyk- sukces na rynku edukacyjno – zawodowym! Człowiek – najlepsza inwestycja! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Short presentation of the new Museum of PRL in Ruda Śląska. 1. Quick reminder or information about Polish history. 2. What is PRL and the most typical.
Visit Bytów. TEUTONIC CASTLE One of the four castles in Pomerania.
Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące The ability to.
Od Feynmana do Google’a Rafał Demkowicz-Dobrzański,, Wydział Fizyki UW.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
GRY KOMPUTEROWE I ZJAWISKA SPOŁECZNE
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
Zdania okolicznikowe przyczyny clauses of reason.
2. SCHOOL School subjects, school activities. Types of schools – vocabulary rodzaje szkół - słownictwo kindergartenprimary school lower secondary school.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Socjosemiotyczna teoria uczenia się jezyka Hallidaya (1975) W systemie językowy dorosłych istnieją trzy warstwy (systemy): semantyczny; leksykogramatyczny.
..
Przetestuj Usability Mateusz Kaczmarek
Wielka Brytania Prezentacja multimedialna przygotowana w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0.
O nas Jesteśmy grupą młodych, ambitnych uczniów chcących pokazać wykorzystanie nowoczesnych technologii w życiu codziennym oraz do celów edukacyjnych.
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
..
GRY INSPIROWANE RELIGIAMI MITAMI I WIERZENIAMI. Przez lata powstało wiele gier które czerpały inspiracje z wielu wierzeń, religii, mitów. Biorąc wiele.
..
KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH W ANGLII
KATARZINA KURKOWSKA POLISH PAINTER
Zapis prezentacji:

Instytut Sztuk Audiowizualnych Uniwersytet Jagielloński w Krakowie Retoryka porażki. Semantyczne i perswazyjne funkcje przegranej w serious games, art games i grach głównego nurtu Bartosz Bednarski Instytut Sztuk Audiowizualnych Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Proceduralna retoryka jako metoda badania gier (Ian Bogost) „Proceduralna reprezentacja tłumaczy procesy za pomocą innych procesów. (…) jest formą symbolicznej ekspresji, która używa raczej procesów niż języka” „sztuka perswazji poprzez reprezentacje i interakcje oparte na regułach (rule-based) zamiast poprzez słowo mówione, pismo, obrazy lub ruchome obrazy” — I. Bogost, Persuasive Games. The Expressive Power of Videogames, Cambridge-London 2007, tłum. własne, s. 5, ix.

Proceduralna retoryka – specyfika zastosowanie do wszystkich zjawisk proceduralnych znaczenie gry w procesach, a nie tylko w warstwie estetycznej – specyficzny sposób ekspresji medium interaktywnego kompromis między radykalnymi stanowiskami narratologicznymi i ludologicznymi możliwość sprzeczności między warstwą estetyczną a proceduralną gry analogia do wizualnej retoryki — I. Bogost, Persuasive Games. The Expressive Power of Videogames, Cambridge-London 2007.

Retoryka porażki (rhetorics of failure) „Jeśli proceduralne retoryki działają poprzez operacjonalizowanie twierdzeń na temat tego, jak rzeczy działają, to gry wideo mogą także formułować twierdzenia na temat tego, jak rzeczy nie działają. (…) Chciałbym zasugerować, że takie gry funkcjonują według częstej proceduralnej retoryki, retoryki porażki” — I. Bogost, Persuasive Games. The Expressive Power of Videogames, Cambridge-London 2007, tłum. własne, s. 85. „te gry mają przemienić gracza z wewnątrzgrowego przegranego w pozagrowego myśliciela (off-gaming thinker)” — S. Lee, "I Lose, Therefore I Think". A Search for Contemplation amid Wars of Push-Button Glare, „Game Studies” vol. 3, issue 2, December 2003

Funkcje porażki: modelowanie doświadczenia rozgrywki „kiedy gramy w dobrze zaprojektowaną grę, porażka nas nie rozczarowuje. Sprawia, że jesteśmy zadowoleni w bardzo szczególny sposób: podekscytowani, zainteresowani i przede wszystkim optymistyczni. (…) Pozytywny feedback porażki wzmacnia nasze poczucie kontroli nad wynikiem gry. A poczucie kontroli w środowisku zorientowanym na cel może stworzyć potężny pęd do sukcesu. (…) Pomaga oczywiście fakt, że gracze zasiadając do nowej gry wierzą, że mają możliwość sukcesu. Uzasadniony optymizm jest wpisany w samo to medium. Z samego projektu wynika, że każda zagadka w grze komputerowej ma być rozwiązywalna, każda misja możliwa do ukończenia i każdy poziom do przejścia dla gracza, który ma wystarczająco dużo czasu i motywacji”. — J. McGonigal, Reality is Broken. Why Games Make Us Better and How They Can Change the World, New York 2011, tłum. własne, s. 66–67.

Funkcje porażki: modelowanie doświadczenia rozgrywki „failure adds content” — J. Juul, Fear of Failing. The Many Means of Difficulty in Videogames „it’s important that the failures are interesting, varied and primarily that you understand why the failure occured” — W. Wright, cyt. za: M. Thompson, Game Over: Learning from Failure in Videogames

Pozytywny feedback porażki: Limbo

Pozytywny feedback porażki: Limbo

Pozytywny feedback porażki: Dungeons of Dredmor

Funkcje porażki: poziom trudności jako narzędzie dystynkcji

Semantyczna i perswazyjna funkcja porażki: September 12th

Semantyczna i perswazyjna funkcja porażki: Execution

Semantyczna i perswazyjna funkcja porażki: Fate of the World

Semantyczna i perswazyjna funkcja porażki: Fate of the World

Semantyczna i perswazyjna funkcja porażki: Fate of the World

Estetyczne (fabularne) uzasadnienie porażki

Retoryka porażki: podsumowanie porażka – element gameplayowy – może mieć też znaczenie semantyczne (i perswazyjne) mainstream: porażka jako sposób modelowania doświadczenia rozgrywki, środek podporządkowany generalnej logice postępu serious games i art games: możliwa krytyczna funkcja porażki badacz powinien zwracać uwagę na miejsce porażki w proceduralnej retoryce gry

Dziękuję za uwagę!

CEL PROJEKTU: > rozszerzenie oferty edukacyjnej oraz potencjału dydaktycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunkach ścisłych fizyka, chemia i informatyka > lepsze przygotowanie absolwentów kierunków ścisłych do wejścia na rynek pracy ……………..

Projektowanie, produkcja gier wideo, modelowanie i animacja 3D OBSZARY DZIAŁALNOŚCI Projektowanie, produkcja gier wideo, modelowanie i animacja 3D Współpraca uczelni z pracodawcami Przygotowanie absolwentów do wejścia na rynek pracy Program wyrównawczy z fizyki i matematyki Wsparcie osób niepełnosprawnych