Znaczenie i kompozycja koloru

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Advertisements

Jak zrobić dobrą prezentację? autor: Piotr Kalita
Ukryte treści kwiatów i bukietów
Slowianie we Wczesnym Sredniowieczu
Kolory w naszym życiu-a co do tego ma światło białe?
Sposoby określania odczynu roztworów
Zasady tworzenia dobrych prezentacji Power Pointa
Różne metody wpływania na podejmowanie decyzji.. DWÓCH WINNYCH Decyzja podjęta w jednym pomieszczeniu może być inna niż ta podjęta w oddzielnych pomieszczeniach.
ZASADY PROJEKTOWANIA STRON WWW
dotyczące plików graficznych
Pojęcia plastyczne czyli
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Budowa i własności oka Adler 1968, Judd, Wyszecki 1975, Durret 1987
Przygotowanie materiału ilustracyjnego
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Menu Koniec Czym jest węgiel ? Węgiel część naszego ciała
Dlaczego śnieg jest biały???
Podstawy grafiki komputerowej
Kolorowanie czarno-białych zdjęć w przestrzeni barw CMYK
Parę słów o fotografii Fotografia - zbiór wielu różnych technik, których celem jest zarejestrowanie trwałego, pojedynczego obrazu za pomocą światła. Potoczne.
Wp care odświeżenie koloru
Bawią, uczą, rozwijają..
TECHNIKI ARTYSTYCZNE Oprac. Katarzyna Semla.
Dlaczego śnieg jest biały?
BARWA Metodyka Projektowania Graficznego 2008 Hyc Wojciech.
Podkreślane urody kolorem czyli w jaki sposób dobierać kolory do
URZĄD MIASTA Siemianowice Śląskie przedstawia
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół im. Strażaków Polskich
Nowożytne zimowe igrzyska olimpijskie
Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach
Sok z czerwonego buraka
KOLORY CorelDRAW Photoshop.
Tworzenie prezentacji
Formaty zdjęć.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Terapia kolorami.
Kolory w kodzie RGB i HEX
W YBIERAMY KOLORYSTYKĘ DLA NOWEJ STRONY INTERNETOWEJ  Odpowiedni dobór kolorów to jeden z podstawowych elementów przygotowania dobrego projektu graficznego.
Spójrzmy ile odcieni kryje w sobie tęcza. To są odcienie zdrowia. Tęczowe barwy produktów żywnościowych, a zwłaszcza warzyw i owoców to nie tylko radość.
Akcja „Śniadanie Daje Moc” „8 listopada – Dzień Zdrowego Śniadania „w Szkole Podstawowej nr 4 w Kielcach.
Dlaczego śnieg jest biały?
DLACZEGO ŚNIEG JEST BIAŁY ?
DLACZEGO ŚNIEG JEST BIAŁY?
MY i nasze śmieci.
Psychozabawa: Kolorowy świat!
Wpływ sposobu odżywiania i środków dopingujących w sporcie.
KOLOROWEZWIERZĄTKAKOLOROWEZWIERZĄTKA KARMA „ANIFULL”
PODSTAWOWE POJĘCIA Z JĘZYKA PRZEDMIOTU
Kolorystyczne Typy Urody
Czy kolory mają znaczenie?
Barwy i zapachy świta (cz. I - barwniki)
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Erazma z Rotterdamu w Poznaniu Jak tworzymy prezentacje czyli kilka zasad, których należy przestrzegać Andrzej Gągało.
Ekoland Recykling Segregacja Kolory Segregacji Kolory Segregacji Zwierzęta Ozon Czystość Biodegradacja Opakowania CE Oficjalny Znak Eko Oficjalny Znak.
Prezentacja do scenariusza zajęć pn. „Wielka rola konsumentów w kształtowaniu rynku opakowań”
Grafika komputerowa. Cele lekcji Jak powstaje obraz na ekranie monitora? Modele barw Typy grafiki komputerowej Zastosowanie grafiki komputerowej Pliki.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Kolory mówią, informują,... Mowa kolorów jest wyraźna, warto ją zapamiętać!
Z perspektywą przez wieki
 Zastanawiamy się nad tytułem, co on może oznaczać i na jaką tematykę wskazywać;  Analizujemy ilustracje ( Jeśli występują);  Wymieniamy propozycje.
BARWY Wykonała: Oliwia Nowakowska.
Doświadczenie o wpływie zmian temperatury na kolory. Wysypałyśmy barwniki do barwienia jajek na śnieg... Oto one:
Grupy szlaków Wyróżnia się dwie grupy znaków stosowanych do oznakowania szlaków: a. znaki określające przebieg szlaku; b. znaki informacyjne i ostrzegawcze.
Tęczowy Świat Kwiatów.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Wprowadzenie Związek chemiczny wykazuje barwę jeśli pochłania odpowiednie promienie elektromagnetyczne w zakresie widzialnym. Absorbowanie promieniowania.
Drzewa Jesienią Imię i nazwisko.
Zapis prezentacji:

Znaczenie i kompozycja koloru Podstawy grafiki komputerowej Znaczenie i kompozycja koloru WYKŁAD 1C „Dobrze dobrane kolory nadają scenie odpowiedni nastrój i wiążą ją w kompozycyjną całość. Źle dobrany kolor rozbija scenę, nadaje jej wygląd nieskładny i sztuczny”

Koło barw Temperatura koloru zależy od przeważającego w nim odcienia z koła barw. Kolory ciepłe zawierają więcej żółtego (Y) lub czerwonego (R), kolory zimne więcej niebieskiego.

1. Kolory ciepłe Są agresywne i przyciągają uwagę (najsilniej czerwony i pomarańczowy). Czerwony symbolizuje życie, pasję. Pomarańczowy jest kolorem radości i rześkości. Żółty oznacza ciepło i żywotność. Firma A Firma B

2. Kolory zimne - Dają poczucie spokoju i świeżości. Niebieski daje poczucie chłodu, spokoju. Zielony oznacza wzrost, wiosnę.

3. Odległość, objętość, ciężar Obiekty w kolorach ciepłych wydają się większe i bliższe. Obiekty w kolorach zimnych wydają się mniejsze i odleglejsze. Czerwony i czarny zwiększają wrażenie ciężaru i ciepła, niebieski i biały - zmniejszają. Czarny zmniejsza wrażenie objętości, biały - zwiększa.

4. Kolory dopełniające (uzupełniające) - Leżą naprzeciwko siebie w kole barw. Użyte obok siebie nawzajem się „uwypuklają” tworząc silny kontrast przyciągający wzrok. Niepożądane są wypełnienia tonalne między kolorami dopełniającymi. - Cień rzucany przez kolorowy obiekt ma tendencję do zabarwienia się barwą dopełniającą. Zielony i czerwony tworzą silną wibrację. Zielony i czerwony tworzą silną wibrację. Zielony i czerwony tworzą silną wibrację.

5. Kolory analogiczne - Leżą w kole barw obok siebie. - Mogą wzajemnie współistnieć nie rywalizując ze sobą. - Dobrze komponują się w wypełnieniach tonalnych.

czerwony na niebieskim 6. Drobne elementy powinny się wyróżniać głównie jasnością Kolory Jasność Kontrast biały - czarny 1,0 – 0,0 najsilniejszy, przytłaczający biały - niebieski 1,0 – 0,1 dobry żółty - czarny 0,9 – 0,0 żółty - niebieski 0,9 – 0,1 czerwony - niebieski 0,3 – 0,1 zły biały - żółty 1,0 – 0,9 najsłabszy niebieski - czarny 0,1 – 0,0 biały na czarnym biały na niebieskim żółty na czarnym żółty na niebieskim biały na żółtym czerwony na niebieskim niebieski na czarnym L = 0,3R + 0,6G + 0,1B

Znaczenie kolorów w reklamie Czerwony wyraża silny pęd do sukcesu, mocnych przeżyć i pełni życia. Jest kolorem pobudzającym, podniecającym i irytującym. Zwiększa tętno i ciśnienie krwi. Zawiera w sobie największy „ładunek aktywności”. Osoby preferujące czerwień są zwykle impulsywne, a zakupy – szczególnie dokonywane w towarzystwie – są dla nich dobrą rozrywką. Kolor czerwony w reklamie jest odpowiedni do wyzwalania impulsywnej chęci zakupu. Czerwień wzmaga też apetyt, dlatego jest wiodącym kolorem na opakowaniach zup. Podnosi również męski appeal (kosmetyki).

Niebieski kojarzy się z orzeźwieniem, relaksacją. Osoby lubiące ten kolor pragną spokoju, harmonii i uporządkowania. Użyty w reklamie może sugerować, że zakup danego towaru wprowadzi odrobinę spokoju w życie. Ten najzimniejszy kolor wykorzystywany jest w reklamie mrożonek (często razem z czerwonym) oraz wszędzie tam, gdzie reklamowany produkt ma przynieść ulgę i odprężenie. Użycie błękitu może kojarzyć się ze smutkiem.

Pomarańczowy polepsza nastrój, wyzwala aktywność i dodaje sił. Uważa się, że kolor ten jest właściwy na opakowaniach artykułów spożywczych; wraz z brązem (wspomnienie jesieni) nadaje się do reklamy owoców. Żółty podwyższa aktywność. Przyciąga uwagę, szczególnie w zestawieniu z czarnym. Przywiązanie do niego znamionuje chęć uwolnienia się od napięć i nadzieję osiągnięcia szczęścia i sukcesu. Osoby preferujące żółty bywają niezdecydowane, często kupują na kredyt i bez namysłu. W reklamie wyzwala chęć działania i spróbowania.

Brązowy jest kolorem typowym dla ludzi, których cechuje brak poczucia bezpieczeństwa i ciągła frustracja. Stąd nadaje się do reklam produktów zapewniających bezpieczeństwo. Brązowy jest kolorem o męskim charakterze, kojarzy się z ziemią, ciepłem, komfortem. Może być używany w reklamie wielu wyrobów, szczególnie w reklamie kosmetyków. Opakowanie w odcieniach brązu sugeruje, że wyrób jest godny zaufania. Jednocześnie kolor ten zniechęca do kupowania na kredyt (obniża komponent agresywności).

Zielony symbolizuje twardość, nieustępliwość i potrzebę uznania Zielony symbolizuje twardość, nieustępliwość i potrzebę uznania. Stąd odcienie zieleni polecane są w reklamie kierowanej do biznesmenów. Zieleń jest symbolem zdrowia i rześkości. Kojarzy się z lekkością, świeżością, działa relaksująco (w nadmiarze – depresyjnie). Osoby preferujące kolor zielony odznaczają się stałością i szczerością, co można wykorzystać tworząc przywiązanie do marki. Jednocześnie kolor zielony może prowadzić do rezygnacji z zakupów na kredyt, gdyż budzi rozsądek i uświadamia konieczność podejmowania trafnych decyzji.

Fioletowy obniża nastrój Fioletowy obniża nastrój. Fascynuje i oczarowuje ludzi niedojrzałych emocjonalnie. Używany w reklamie damskich kosmetyków.