Dr Anna Okońska-Walkowicz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konflikt w negocjacjach
Advertisements

Robert Rosołowski Federacja Związków Zawodowych METALOWCY
Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Rozwiązywanie konfliktów w organizacji
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
Negocjacje w biznesie wprowadzenie. Negocjacje w biznesie wprowadzenie.
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
PLANY AWARYJNE TECHNIKI MANIPULACJI W NEGOCJACJACH
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
Rozwiązywanie konfliktów
Paradoks partycypacji wyborczej
Podstawy organizacji pracy
Teoria wyboru konsumenta
Małgorzata Bogdanowicz
Konfliktowi towarzyszą zwykle silne emocje.
Konkurencja niedoskonała
Negocjacje. prof. WSIiZ, dr Dariusz Tworzydło
PRAWA MOTYWACJI Aby motywować innych, sami musimy mieć motywację Motywowanie wymaga celu Motywacja nie trwa wiecznie Motywacja wymaga uznania Współuczestnictwo.
Konflikt społeczny - przyczyny, dynamika rozwoju, metody rozwiązywania
Podstawy przedsiĘbiorczoŚci
Cele projektu Celem projektu jest zwalczanie rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu poprzez upowszechnianie postawy fair play dla większego zrozumienia innych.
DZIECKO I JEGO PRAWA Temat:” NASZE MAŁE WOJNY, CZYLI RZECZ O KONFLIKCIE I SPOSOBIE WYRAŻANIA GNIEWU”
Pozycja lidera – kierowanie
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Przedstawienie nowego produktu
Żonglowanie Jak zacząć żonglować?
Zarządzanie zespołami ludzkimi
Rozwiązywanie konfliktów
Rozwiązywanie konfliktów
Mein Kampf.
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
Strategie rozwiązywania konfliktów
Negocjacje jako forma interakcji w sytuacjach społecznych
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
D ORADZTWO T RANSAKCYJNE August 20, 2014 Kilka uwag o kształtowaniu projektów.
1. D ORADZTWO T RANSAKCYJNE August 20, 2014 Kilka uwag o kształtowaniu projektów.
Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
Polskie Centrum Mediacji
Zarządzanie przez konflikt
Założenie o racjonalności
SKUTECZNE NEGOCJACJE Przygotowała: Małgorzata Orlikowska, stażystka w Firmie Doradczo- Szkoleniowej CONSULTING Copyright FDS Consulting.
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
GRA CHOMP. Czym jest chomp? Jest to gra dla dwóch osób, rozgrywana na prostokątnej tablicy, zwanej „tabliczką czekolady”
To nie konflikt jest źródłem nieporozumień i walki między ludźmi, lecz sposób jego rozstrzygnięcia...
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
konflikty w pracy i sposoby ich rozwiązywania
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
Kiedy spełnią się marzenia mediatorów? Stan rozwoju mediacji a gotowość Polaków do korzystania z niej Maciej Tański Centrum Mediacji Gospodarczej Mediacje.
Oligopol oferentów Założenia modelu: 1.Na rynku danego dobra jest kilku dużych oferentów i bardzo wielu drobnych nabywców. 2.Na rynku a) nie ma preferencji.
Przedsiębiorczość to cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych przedsiębiorstwa oraz umożliwiającego.
TEMAT: Wzorce osobowe dowódcy, etyka i psychologia w dowodzeniu.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
Konflikty rówieśnicze
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
Stosunki między zakresami nazw
NEGOCJACJE.
Opresyjna i nieopresyjna
POZNANIE SPOSOBÓW ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W GRUPIE
Negocjacje w biznesie wykład
Rozwiązywanie równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą.
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
Motywacja w sporcie.
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Zapis prezentacji:

Dr Anna Okońska-Walkowicz Negocjacje i Konflikt Dr Anna Okońska-Walkowicz

NEGOCJACJE Negocjacje - to dwustronny proces komunikowania się, którego celem jest osiągnięcie porozumienia, gdy niektóre przynajmniej interesy zaangażowanych stron są konfliktowe R.Fisher, W.Ury, B. Patton 1994 s.41

KONFLIKT Konflikt - to zderzenie, sytuacja Sprzeczności, w której uczestnicy próbują narzucić sobie nawzajem swoją wolę. R.Fisher, W.Ury, B. Patton 1994

KONFLIKT „Większość konfliktów ma charakter gier o sumie niezerowej, a więc takich, w których wygrana jednej strony nie musi oznaczać przegranej drugiej strony”. R.Fisher, W.Ury, B. Patton 1994 str,11

KONFLIKT Istnieje wiele rozmaitych stylów kierowania konfliktem – niektóre spośród nich pozwalają wykorzystać tkwiący w sporze potencjał, a inne są destrukcyjne. Rezultaty dwustronnego konfliktu mogą być: korzystne dla jednej strony /wygrany-przegrany/ niekorzystne dla obu stron/przegrany-przegrany/ korzystne dla obu stron /wygrany-wygrany/

KONFLIKT Style kierowania konfliktem: Rywalizacja Dostosowanie się Kompromis Unikanie Integratywne rozwiązywanie konfliktów

Konflikt Rywalizacja- to styl niekooperatywny, jedna ze stron dążąca bezwzględnie do zaspokojenia swoich potrzeb, wygrywa kosztem przegranej drugiej strony. U źródeł tej postawy kryje się dążenie do wygranej za wszelką cenę i ignorowanie potrzeb drugiej strony

KONFLIKT 2. Dostosowanie się – przeciwieństwo rywalizacji. Jedna ze stron świadomie rezygnuje z zaspokojenia własnych potrzeb lub osiągnięcia celu, aby utrzymać dobre stosunki z drugą stroną i umożliwić spełnienie jej pragnień. Dostosowujący się działa w przekonaniu, że konflikt może być rozwiązany tylko wtedy, jeśli któraś ze stron weźmie wszystko – jeden wygrywa, drugi przegrywa.

KONFLIKT 3. Kompromis To styl kooperatywny każda ze stron troche traci, trochę zyskuje. Ten styl opiera się także na strategii wygrana przegrana, z tym że żadna ze stron nie wygrywa całkowicie

KONFLIKT 4. Unikanie – izolacja – to styl niekooperatywny. Jedna ze stron rezygnuje z realizacji swoich potrzeb, uniemożliwiając realizację potrzeb drugiej strony. Powstania ta wynika z chęci ukarania lub skrzywdzenia przeciwnika. W wyniku stosowania tej strategii obie strony ponoszą stratę.

KONFLIKT 5. Integratywne rozwiązanie problemów, to styl kooperatywny. Opiera się na strategii wygrana- wygrana. Wysiłek obu stron prowadzi do rozwiązania przynoszącego obu stronom korzyści. W tym przypadku jest ważne, aby obie strony miały poczucie, że z konfliktu wyszły zwycięsko.

NEGOCJACJE