Zadanie 3 Gimnazjum nr 1, klasa 3f.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wielokąty foremne i obroty.
Advertisements

ODBICIE LUSTRZANE - POWTÓRZENIE POWTÓRZENIE ODBICIE LUSTRZANE -
TRÓJKĄTY Karolina Szczypta.
Pytanie 1.     Co to za trójkąt, który ma jeden kąt prosty?
Maria Pera Bożena Hołownia Agnieszka Skibińska
POLA FIGUR PŁASKICH.
PODSUMOWANIE.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Podstawy programowania PP - LAB1 Wojciech Pieprzyca.
materiały dydaktyczne dla klasy piątej
Czy, używając trzech rodzajów wielokątów foremnych, możemy otrzymać tylko jeden parkiet?
Graniastosłupy.
Wioleta Nowak Gimnazjum nr 20 w Poznaniu
Wycieczka w n-ty wymiar
Jaki jest przepis na ciąg:
Pola czworokątów Skąd się biorą wzory?.
Temat: Okrąg wpisany i opisany na wielokącie foremnym.
NIE TAKA MATMA STRASZNA
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Jakie jest pole kwadratu?
Trójkąty ich rodzaje i własności
Krótki kurs geometrii płaszczyzny
Tu proszę wpisać treść pytania A Pierwsza odpowiedź B Drugaodpowiedź C Trzecia odpowiedź – wytłoszczenie = poprawna D Czwarta odpowiedź
Prezentacja A.Burghardt
Autor: Marek Pacyna Klasa VI „c”
ROZWIĄZANIE 3 ZAGADKI KONKURSU „NIE TAKA MATMA STRASZNA”
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
RÓŻNE WZORY NA POLA TRÓJKĄTÓW
Pola figur.
POLA WIELOKĄTÓW.
MATEMATYKA Mnożenie w zakresie 10.
POLA FIGUR PŁASKICH.
KLASA: V TEMAT: Pole trapezu.
Universal Deszczno Pictures presents:
Trójkąt Pascala Własności i Ciekawostki.
Opracowała: Julia Głuszek kl. VI b
Witamy ! Zapraszamy do obejrzenia prezentacji na temat : Twierdzenia matematyczne, o których warto pamiętać.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Trójkąty Co to jest? Jakie ma własności i wzory?
Zadania z zapałkami.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Temat: Jak obliczyć pole figur płaskich?
FIGURY PŁASKIE Autorzy: Agata Kwiatkowska Olga Siewiorek kl. I a Gimnazjum Nr 2 w Trzebini.
KINDERMAT 2014 „Matematyka to uniwersalny język, za pomocą którego opisany jest świat”
Geometria BRYŁY.
Teraz sprawdź Swoje wiadomości! Życzę Ci powodzenia !!! ZADANIE 1 ZADANIE 1 ZADANIE 2 ZADANIE 2 ZADANIE 3 ZADANIE 3 ZADANIE 4 ZADANIE 4 ZADANIE 5 ZADANIE.
Magiczne kwadraty Przygotowali: Paulina Zmuda Maja Grześkiewicz
Kwadrat -Wszystkie boki są jednakowej długości,
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu.
Klasa 3f Gimnazjum nr 1 w Zielonej Górze
Nie taka matma straszna ;-).
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
Prezentację opracowała mgr inż. Krystyna krawiec
Czworokąty 1. Czy znasz te czworokąty? 2. Uzupełnij schemat.
Co to jest wysokość?.
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
Tangram.
Powtórzenie do klasówki trójkąty i czworokąty
Nr36zad3 Klasa IIIa Gimnazjum w Bogdańcu ma zaszczyt zaprezentować rozwiązanie zadania: o trójkątach z monet!
FIGURY PŁASKIE.
Co to jest i gdzie występuje
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Poznajemy układ współrzędnych.
Okręgi wpisane i opisane na wielokątach foremnych.
Rodzaje i własności trójkątów
Opracowała: Justyna Tarnowska
Opracowała : Ewa Chachuła
opracowanie: Ewa Miksa
Zapis prezentacji:

Zadanie 3 Gimnazjum nr 1, klasa 3f

Treść Zadania Budujemy coraz większe trójkąty równoboczne z jednakowych monet. Pierwszy trójkąt zawiera dokładnie 3 monety, drugi 6 - monet, kolejny trzeci trójkąt zawiera 10 monet, a czwarty i następne? Podaj i uzasadnij wzór obliczający liczbę monet potrzebnych do zbudowania n-tego z kolei trójkąta równobocznego.

Rozwiązanie Zauważamy, że z dwóch takich samych trójkątów powstaje równoległobok. Pierwszy trójkąt (n=1)

Rozwiązanie Zauważamy, że z dwóch takich samych trójkątów powstaje równoległobok. Pierwszy trójkąt (n=1) 3 2

Rozwiązanie Zauważamy, że z dwóch takich samych trójkątów powstaje równoległobok. Pierwszy trójkąt (n=1) 3 2 Ilość monet = 2x3 = 6

Rozwiązanie Zauważamy, że z dwóch takich samych trójkątów powstaje równoległobok. Drugi trójkąt (n=2)

Rozwiązanie Zauważamy, że z dwóch takich samych trójkątów powstaje równoległobok. Drugi trójkąt (n=2) 4 3

Rozwiązanie Zauważamy, że z dwóch takich samych trójkątów powstaje równoległobok. Drugi trójkąt (n=2) 4 3 Ilość monet = 3x4 = 12

Rozwiązanie Widzimy więc, że powstały równoległobok składa się z (n+1) rzędów, po (n+2) monety w każdym. (n – numer trójkąta) Trzeci trójkąt (n=3)

Rozwiązanie Widzimy więc, że powstały równoległobok składa się z (n+1) rzędów, po (n+2) monety w każdym. (n – numer trójkąta) Trzeci trójkąt (n=3) n+2 n+1

Rozwiązanie Widzimy więc, że powstały równoległobok składa się z (n+1) rzędów, po (n+2) monety w każdym. (n – numer trójkąta) Trzeci trójkąt (n=3) 3+2=5 3+1=4

Rozwiązanie Widzimy więc, że powstały równoległobok składa się z (n+1) rzędów, po (n+2) monety w każdym. (n – numer trójkąta) Trzeci trójkąt (n=3) 3+2=5 3+1=4 Tak więc ilość monet w takim równoległoboku wynosi (n+1)(n+2). (3+1)(3+2)=4x5=20

Rozwiązanie Równoległobok ten jest złożony z dwóch takich samych trójkątów, więc aby otrzymać liczbę monet potrzebnych do zbudowania jednego trójkąta, otrzymaną liczbę musimy podzielić przez 2. (n+1)(n+2) 2 (3+1)(3+2) 20 n=3 10 = = 2 2

Odpowiedź Wzór pozwalający obliczyć ilość monet n-tego z kolei trójkąta równobocznego, to: (n+1)(n+2) 2

 Dziękujemy za obejrzenie prezentacji  Klasa 3F