Zarządzanie projektami

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Role w zespole projektowym
Analiza ryzyka projektu
Zarządzanie projektami partnerskimi
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 9 i 10 Część II Teoria agencji.
Anna Paszkowska-Rogacz
Normy praktyki zawodowej
Dzień dobry Mariusz Wilk. Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Organizacja i zarządzanie firmą
Lider- Przywódca.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Metodyki zarządzania projektami
WYKŁAD VI GRUPY I ZESPOŁY
Pozycja lidera – kierowanie
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Zarządzanie projektami
Psychologia w zarządzaniu
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ I ZARZĄDZANIA
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Szkoła Współpracy.
Planowanie przepływów materiałów
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Dylematy budowy struktury organizacyjnej
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
8 zasad postępowania lidera
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Praca w zespole.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Teoria organizacji Wykład 1.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
GRUPY LOKALNE CECHY EFEKTYWNYCH ZESPOŁÓW. 2 1– WYRAŹNY PORYWAJĄCY CEL (tracą poczucie czasu, częsta komunikacja między członkami, postęp, wywołuje dużo.
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Funkcja planowania.
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

Zarządzanie projektami Wykład 6

Zarządzanie zespołem projektowym

Procesy zarządzania zasobami ludzkimi w projekcie planowanie zasobów ludzkich – określanie i dokumentowanie ról, obowiązków i relacji służbowych w projekcie oraz tworzenie planu zarządzania obsadą stanowisk pozyskiwanie zespołu projektu – zdobywanie zasobów ludzkich potrzebnych do ukończenia projektu

kształtowanie zespołu projektu – rozwój kompetencji i wzajemnych relacji między członkami zespołu w celu usprawnienia wykonania projektu kierowanie zespołem projektu – monitorowanie wyników członków zespołu, przekazywanie opinii i komentarzy, rozwiązywanie spornych kwestii oraz koordynacja zmian w celu usprawnienia wykonania projektu

Zespół jest zbiorem ludzi, którzy muszą polegać na skumulowanej wiedzy, umiejętnościach i talentach każdego z wzajemnie zależnych członków zespołu; dzięki efektywnej współpracy zespół może wygenerować rozwiązania problemów, które są znacznie lepsze od tych, jakie mogłyby być stworzone przez każdego z członków zespołu indywidualnie

Przyczyny zespołowego zarządzania projektami: skupienie się na jakości i satysfakcji klienta; waga wkładu każdego pracownika w realizację projektu i wykonanie końcowego produktu przekonanie, że ludzie zaakceptują to, w czego tworzeniu uczestniczyli; autokratyczne i paternalistyczne metody organizacji nie sprawdzają się przy zarządzaniu projektami

powszechnie obecne nowoczesne technologie wymagają zaangażowania wyspecjalizowanych osób, które muszą pracować wspólnie w wydajny sposób przy ograniczonych zasobach nowe sposoby organizacji pracy wymagają współpracy i rotacji na stanowiskach pracy współczesny menedżer projektu nie może sam decydować, planować i śledzić realizacji projektu

Konieczność pracy zespołowej w projekcie jest spowodowana przez: projekt wymaga wykonania zadań angażujących więcej niż jedną osobę zadania jednych ludzi będą wykorzystywały rezultaty pracy innych osób lub zespołów w ramach zespołu będą wykorzystywane te same metody i narzędzia zespół będzie musiał wspólnie identyfikować i rozwiązywać problemy, a także wspólnie wykorzystywać rezultaty pracy innych

ETAPY TWORZENIA ZESPOŁU

Tworzenie Znaczny niepokój, próby wykrycia natury sytuacji, jakiej pomocy można się spodziewać od lidera czy osoby zwołującej, oraz jakie zachowania będą lub nie będą właściwe Członkowie szukają odpowiedzi na pytanie o charakter zadania, wraz z poznawaniem reguł i metod do zastosowania

Burza Pomiędzy podgrupami rodzi się konflikt; zostaje rzucone wyzwanie władzy lub kompetencji lidera; opinie polaryzują się; jednostki sprzeciwiają się wysiłkom sterowania nimi przez lidera lub grupę Kwestionuje się wartość i wykonalność zadania; ludzie reagują emocjonalnie przeciw jego wymaganiom

Normowanie Grupa zaczyna się harmonizować; po raz pierwszy doświadcza swojej spójności czy jedności; wyłaniają się normy, jako że dochodzi do pojednania osób pozostających w konflikcie i przezwyciężenia oporu; rozwija się wzajemne wsparcie Rozpoczyna się współpraca nad zadaniem; robi się plany i wykłada normy; rozwija się komunikowanie poglądów i uczuć

Realizacja Grupa tworzy swoją strukturę albo przyjmuje strukturę najlepiej pasującą do jej wspólnego zadania; role postrzega się w kategoriach funkcjonalności wobec zadania i rośnie ich elastyczność Następuje fala konstruktywnej pracy nad zadaniem; doświadcza się postępu, gdyż więcej energii grupy wykorzystuje się do osiągnięcia skuteczności w dziedzinie wspólnego zadania

Tworzenie zespołu projektowego

1. Stworzenie pozytywnego środowiska: zdefiniować cele działań dotyczących budowy zespołu określić co będzie potrzebne w kategoriach terminów i zobowiązań skupienie się na misji zespołu określenie kluczowych zadań i odpowiedzialności zbudowanie ról w zespole

2. Stworzenie poczucia zależności: stworzenie poczucia zależności i szacunku dla uzupełniających się zdolności członków zespołu należy stworzyć warunki do przedyskutowania doświadczeń i umiejętności członków zespołu

3. Zdefiniowanie i wyjaśnienie celów projektu: członkowie zespołu powinni rozumieć i akceptować cele projektu należy wspólnie sformułować misję określającą oczekiwania wobec zespołu na jej podstawie generuje się cele szczegółowe, dotyczące kosztów, terminów i kryteriów oceny wykonania zadań cele powinny być zrozumiane przez każdego członka zespołu, mierzalne i określone co do terminu realizacji

4. Zdefiniowanie ról w zespole: trzeba zdefiniować odpowiedzialność za każdą funkcję, zdefiniować zakresy odpowiedzialności w kategoriach celów głównych i cząstkowych przekazanie oczekiwań dotyczących wyników pracy należy wyjaśnić i otwarcie przedyskutować przewidywane trudności dotyczące tych oczekiwań

5. Stworzenie procedur: należy stworzyć wytyczne i zasady postępowania w sytuacjach typowych oraz nietypowych odpowiednie wytyczne pomogą uniknąć konfliktów w przyszłości i skoncentrować się na osiągnięciu celów projektu

6. Określenie procedur podejmowania decyzji: określenie uprawnień do podejmowania decyzji ustalenie granic uprawnień i zakresu władzy zespołu

ZALETY I WADY PRACY ZESPOŁOWEJ

Zalety pracy zespołowej praca z innymi ludźmi wyzwala u większości osób więcej energii i kreatywności różne perspektywy i propozycje mogą zaowocować twórczymi rozwiązaniami praca z ludźmi może dawać dużo satysfakcji – ludzie są z natury istotami społecznymi, a struktura i przestrzeń zespołu stwarzają możliwości dla wszystkich jednostek praca zespołowa może być efektywna – im więcej umiejętności i doświadczenia ma zespół, tym bardziej efektywna

Wady pracy zespołowej zbyt długi czas, który przeznaczają członkowie zespołu na wzajemną komunikację – za dużo się mówi, a za mało działa złe relacje między ludźmi, mogące znacznie obniżyć jakość pracy cała organizacja może ucierpieć, gdy zespoły rywalizują między sobą

Warunki efektywności zespołu projektowego dostosować wielkość zespołu do wykonywanych zadań odpowiednio rozmieścić stanowiska i umożliwić pracownikom łatwy kontakt wzrokowo-słuchowy starać się o jednorodny skład zespołu w celu łatwiejszego podporządkowania się normom

wpływać na zrozumienie przez pracowników sensu ich pracy jasno formułować cele ściśle łączyć liczbę popełnianych błędów i braków, tempo pracy i absencje z wynagrodzeniem

Bariery efektywności zespołu nieodpowiedni styl kierowania braki materiałowe i wąskie gardła produkcyjne cechy członków zespołu uprzedzenia, którym ulegają jednostki i grupy – bariera decyzyjna nadmierne zaufanie – im ktoś jest bardziej pewny siebie, tym częściej się myli samospełniające się przepowiednie pułapki wynikające z zachowań stereotypowych

Dziękuję za uwagę