Prawo EU o emisji gazów 0,5 0,4 0,3 0,2 0, Euro Year PM NOx

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zanieczyszczenia powietrza.
Advertisements

Bezpieczny Gaz Ziemny” Kogeneracja gazowa – ekologiczna przyszłość
System dozowania:.
Środowiskiem jest ogół elementów przyrodniczych : powierzchnia ziemi, kopaliny, wody, powietrze, świat roślinny i zwierzęcy, krajobraz a także klimat.
Zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego
Projekt Green Stream Patronat Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Jarosław Bąk Specjalista ds. PR i CSR Toyota Motor Poland
Damian Korczowski Jakub Patykowski
zarządzanie produkcją
Przygotował Wiktor Staszewski
PIERWIASTKI I ZWIĄZKI CHEMICZNE
OGNIWA PALIWOWE.
Krzysztof Zaręba Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Środowiska
ZASTOSOWANIE NISKICH TEMPERATUR
Zanieczyszczenia środowiska naturalnego
Zużyta opona Zobacz dziś, jak jutro będzie wyglądał świat…
Środowiskowe aspekty wykorzystania paliw metanowych w transporcie
CONRADINOWIEC ŚWIADOMYM KONSUMENTEM
EKONOMIA Koszty transportu Cena Diesla w latach
POWIETRZA ATMOSFERYCZNEGO
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
Zanieczyszczenia powietrza – przyczyny powstawania
Czy oddychamy tym samym powietrzem co Maria Skłodowska-Curie..?
Redukcja NOx „ClimaLife“
Transport materiałów chemicznych
ZIEMIA Przyczyny Zanieczyszczenia powietrza.
Etykiety Energetyczne jako narzędzie marketingowe: Etykiety energetyczne jako elementy marketingu-mix: - Cena – choć ceny urządzeń z najwyższej klasy są
PREZENTACJA USŁUGI PRANIE Z DOWOZEM DO KLIENTA
Ogniwa paliwowe (ogniwa wodorowe)
Zagrożenia cywilizacyjne: dziura ozonowa, efekt cieplarniany, zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, kwaśne deszcze. Grzegorz Wach kl. IV TAK.
Autorki: Karolina Bednarz i Patrycja Zielińska
Światowy Dzień Rzucania Palenia Tytoniu
Czy Polska stanie się Saharą Europy?
Zagrożenia Planety Ziemi
W jaki sposób i dlaczego należy chroni powietrze?
ZANIECZYSZCZENIE ŚRODOWISKA
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
Energia słoneczna.
Fabryka Osprzętu Samochodowego POLMO-Łódź
II zasad termodynamiki
Made In USA. Chemplex Automotive Group Inc została założona w 1991 roku, w La Habra, Kalifornia, USA. Założyciele to Jim Grebe i inni inżynierowie i.
COMPAIR POLSKA Stacje CNG dla floty wózków widłowych Compair Polska Sp. z o.o. ul. Pachońskiego Kraków.
Niekorzystne zjawiska związane z zanieczyszczeniem atmosfery
WODA Maja Janiszewska kl. VI c, SP-45.
DYSTRYBUTORY FILTRUJĄCE DO WODY
Powietrze atmosferyczne
WPŁYW CZŁOWIEKA NA KLIMAT
Zanieczyszczenie powietrza
Uwaga smog!!!.
Walka o czyste powietrze szansą dla rozwoju energetyki Paweł Smoleń, ERBUD SA Członek Zarządu ds. Energetyki i Przemysłu Październik 2015.
CZYSTE ŚRODOWISKO – ZDROWE SPOŁECZEŃSTWO
Ekologia Prezentacja.
Rozwiązania hybrydowe w transporcie miejskim
Kwaśne opady Wybuchowi Naukowcy.
Ekoland Recykling Segregacja Kolory Segregacji Kolory Segregacji Zwierzęta Ozon Czystość Biodegradacja Opakowania CE Oficjalny Znak Eko Oficjalny Znak.
Autobusy miejskie, a zanieczyszczenie powietrza Kajetan Rożej 1cG.
Przemysław Kulej i Krystian Mzyk Ogniwa paliwowe-napędy wodorowe.
Ekologia wokół nas..
Efekt cieplarniany.
Woda w przyrodzie..
Fakty i mity o „górnym spalaniu”
Efekt cieplarniany.
Powietrze Mateusz Wiśniewski.
Katalizator TZC-3/1 o podwyższonej aktywności i zmniejszonej
REAGENTY STOSOWANE PRZY UZDATNIANIU WODY
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Dr inż.Hieronim Piotr Janecki
EKOLOGIA. CZYM JEST EKOLOGIA? – to jest nauka o strukturze i funkcjonowaniu przyrody, zajmująca się badaniem oddziaływań pomiędzy organizmami a ich środowiskiem.
WYROBY ZE STALI NIERDZEWNEJ. ZASTOSOWANIE STALI NIERDZEWNYCH Stal nierdzewna jest materiałem wyjątkowo trwałym, praktycznym, a także spełnia wymagania.
ATMOSFERA - to powłoka otaczająca Ziemię, składająca się z mieszaniny gazów tworzących powietrze. Atmosfera jest zbudowana warstwowo.
Zapis prezentacji:

Prawo EU o emisji gazów 0,5 0,4 0,3 0,2 0,1 5 10 15 Euro Year PM NOx PM - Limit EURO 0 0,4 EURO 1 Euro Year PM NOx Euro Rok PM NOx 0,3 1990 1,1 14,4 1990 1,1 14,4 1 1992 0,36 9 1 1992 0,36 9 PM[ g/kWh] 2 1995 0,15 7 2 1995 0,15 7 3 1999 0,10 5 0,2 3 1999 0,10 5 4 2005 0,02 3,5 4 2005 0,02 3,5 5 2008 0,02 2 5 2008 0,02 2 The environment forced the community to abate all harmfull pollutants I.e. Nox gases generated by the automotive branche. Within the EU community, the level of Nox emissions caused by road traffic is well defined in the coming Euro IV and Euro V EU legislation which comes into force at october 2005 (Euro IV) and 2008 (Euro V). The HDV manufacturers, Technical research centres all over the world and a lot of other players in the automotive industry, has done a lot of reasearch to find the best technical solution to abate the Nox gases coming from diesel engines which is acceptable for everybody ( HDV manufacturers; end-users market; legislation;etc) and most of all a reliable and proven solution for the long term which complies to the EU legislation and possibly all of the world. Since July 2003, ACEA as the European Automobile Manufacturers Association has given a statement that ACEA has chosen the Selective Catalytic Reduction (SCR) technology to further reduce Nox emision levels. SCR systems will be introduced in combination of AdBlue as reagent at 2005 – 2006. The heavy duty commercial vehicle industry has chosen and decided with the SCR AdBlue technology to ensure compliance with the new EU emission standards, which will come into force in 2005 (Euro IV) and in 2008 (Euro V) EURO 2 0,1 EURO 3 EURO 5, 4 5 10 15 NO tlenek azotu x 28-07-2003

TECHNOLOGIA SCR

Wyjaśnienie rysunku nr 7 Zbiornik na AdBlue jest osobny ( zielony na slajdzie wyżej „urea tank”). Ma on pojemność ok.5% baku diesla( w zależności od samochodu ) i waha się od 45-145 litrów. Zużycie AdBlue na litr oleju napędowego = 5%. Jak już spalone gazy docierają z silnika do katalizatora, to tam następuje ich dopalenie za pomocą mgiełki - „prysznica” z AdBlue. Szkodliwy tlenek azotu, który powoduje kwaśne deszcze i smog, zamienia się w parę wodną i azot – składniki powietrza. Ta reakcja pozwala na 96%-owe zneutralizowanie szkodliwych substancji, które wydostają się z rury wydechowej

PRYSZNIC z AdBlue ( 5% na litr oleju napędowego )   3

Dlaczego wszyscy producenci wybrali technologię SCR? Stosunkowo prosta- jak widać na rysunkach i po zachodzących reakcjach chemicznych; bez wielkich zmian konstrukcyjnych Technologia już znana – stosowana od dawna w energetyce Tylko zmodyfikowana dla sektora motoryzacyjnego Niezawodna – testy w Finlandii i Hiszpanii – GreenChem brał udział w testach pierwszych 100 samochodów na świecie Technologia przyszłości, wiadome jest już, że SCR/AdBlue spełni normy Euro6 NAJWAŻNIEJSZYM ATUTEM SCR JEST mniejsze zużycie paliwa (do 8%); technologia EGR, która recyrkuluje do silnika spalone gazy powoduje zwiększenie zużycia oleju napędowego

SCR - Technologia z AdBlue Jaka marka i kiedy wprowadza SCR ? Merc. DAF MAN SCANIA Iveco VOLVO RENAULT Euro 4 SCR EGR Euro 5 SCR - Technologia z AdBlue

Wyjaśnienie wprowadzenia przez wszystkich ważniejszych producentów samochodów ciężarowych technologii SCR Jak widać w tabeli, wszyscy zdecydowali się na produkcję samochodów z technologią SCR. Dlaczego? Gdyż jest ona technologią przyszłości i nie wymagała radykalnych zmian konstrukcyjnych. Widzimy, że MAN i SCANIA mają w swojej ofercie EGR. Dlaczego? Z racji, iż prawo dotyczące emisji było ogłoszone producentom dużo wcześniej niż jego wejście w życie ( praca nad SCR trwała 10 lat), to każda z firm musiała znaleźć takie rozwiązanie, aby te normy spełniać. MAN i SCANIA poszli w kierunku EGR, niemniej jak zorientowali się jakie korzyści przynosi SCR, zdali sobie sprawię, że grozi im wypadnięcie z rynku i na targach RAI w Amsterdamie w październiku 2005 również zaprezentowali modele z technologią SCR. Jak widzimy EGR jest technologią TYLKO na następne 3 lata, czego nie można powiedzieć o SCR.

Co to jest AdBlue ? Farmaceutycznej czystości roztwór mocznika ( urea ) Farmaceutycznej czystości, gdyż AdBlue produkowane jest w warunkach laboratoryjnych. Dlaczego? Gdyż AdBlue nie jest odporne na wszelkiego rodzaju zabrudzenia i zanieczyszczenia. W przypadku dostania się odrobiny choćby rdzy do zbiornika, płyn należy wylać, gdyż nie nadaje się on do użytku. Produkowany zgodnie z normami DIN 70 070 Skład chemiczny AdBlue oficjalnie zarejestrowany został przez Niemiecką Izbę Przemysłową, i tylko produkt o takim, a nie innym składzie może być nazywany AdBlue. Każdy producent musi mieć certyfikat, a na opakowaniach powinna być zawarta informacja DIN 70 070. GreenChem został zaproszony przez DIN do konsultowania ustalania tych norm. Do dzisiaj ściśle współpracujemy z DIN.

Jakie jest AdBlue ? Zamarza: od temperatury -11C zaczyna zamarzać, dlatego samochody i dystrybutory wyposażone są w systemy grzewcze Korozyjny i Krystalizuje się: w zbiornikach, rurach, pompach i pistoletach Wymagane są specjalne dystrybutory, cysterny i zbiorniki do magazynowania, zrobione ze z nierdzewnych metali i plastiku Nie można używać już istniejących !

Dlaczego specjalne systemy do dystrybucji ? Są podstawą utrzymania jakości AdBlue Jakość jest wymagana przez producentów samochodów i autobusów, z racji gwarancji jakie dają na katalizatory. Samochód może jechać bez AdBlue, niemniej nie więcej jak do najbliższej stacji. Brak AdBlue zanieczyści katalizator, który po jakimś czasie będzie do wymiany. Już wkrótce pojawią się sensory w samochodach mówiące o tym, czy kierowca wlał płyn, czy nie – działać będą podobnie jak tachometry. Jedyną Wadą AdBlue jest: możliwość łatwego zanieczyszczenia, co doprowadza płyn do niezdatności do użytku GreenChem jest jedyną firmą, która zapewnia kontrolę i utrzymanie jakości przez cały kanał dystrybucji ( zbiorniki są plombowane, numerowane i hermetycznie zamykane )

AdBlue-zdrowie-środowisko Płyn NIE JEST groźny dla środowiska NIE JEST zaliczany do substancji niebezpiecznych Nie jest palny, ani wybuchowy Nie jest szkodliwy dla zdrowia Łatwo przechowywany z punktu widzenia ochrony środowiska