Przesunięcie równoległe i izometria.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
RYSUNKU TECHNICZNEGO GEOMETRYCZNE ZASADY
Advertisements

Przekształcenia geometryczne.
Wszystko o symetrii Prezentacja ma na celu wyjaśnienie:
Sandra Michalczuk Karolina Kubala Agata Ostrowska Anna Wejkowska
FIGURY PRZESTRZENNE.
Temat: WIELOŚCIANY KLASA III P r.
Przygotowały: Jagoda Pacocha Dominika Ściernicka
W Krainie Czworokątów.
WOKÓŁ NAS.
WEKTORY Każdy wektor ma trzy zasadnicze cechy: wartość (moduł), kierunek i zwrot. Wartością wektora nazywamy długość odcinka AB przedstawiającego ten wektor.
CZWOROKĄTY Patryk Madej Ia Rad Bahar Ia.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
Rzutowanie 3D  2D Rzutowanie planarne Rzut równoległe
MATEMATYKA KRÓLOWA NAUK
Pola Figur Płaskich.
Te figury nie są symetryczne względem pewnej prostej
Te figury są symetryczne względem pewnego punktu
Y 7 Obraz danego punktu w symetrii względem początku układu współrzędnych Dany punkt (2,3) 3 2 (-5,1) 1 S
Graniastosłupy i Ostrosłupy
SYMETRIE.
Definicje matematyczne - geometria
Krótki kurs geometrii płaszczyzny
GEOMETRIA PROJEKT WYKONALI: Wojciech Szmyd Tomasz Mucha.
,, W KRAINIE CZWOROKĄTÓW ,, Adam Filipowicz VA SPIS TREŚCI
Rzut równoległy Rzuty Monge’a - część 1
FIGURY GEOMETRYCZNE Materiały do nauki.
Klasa III P r. TEMAT: Rzut równoległy na płaszczyznę. Rzut prostokątny na płaszczyznę. Kąt między prostą a płaszczyzną. Prowadzący: Przemysław.
Symetrie.
Symetrie.
Symetria Osiowa.
Trójkąty.
140 O O O KĄTY 360 O 120 O 60 O 60 O 120 O.
FIGURY GEOMETRYCZNE.
Rzuty Monge’a cz. 1 dr Renata Jędryczka
Przygotowała Patrycja Strzałka.
Przekształcenia geometryczne
GRANIASTOSŁUPY.
Opracowała: Iwona Kowalik
Prezentacja figury geometryczne otaczające nas na świecie
WŁASNOŚCI FIGUR PŁASKICH
RUCH PŁASKI BRYŁY MATERIALNEJ
Elementy geometrii analitycznej w przestrzeni R3
WŁASNOŚCI FIGUR GEOMETRYCZNYCH
SYMETRIE osiowa środkowa oś symetrii figury.
RUCH KULISTY I RUCH OGÓLNY BRYŁY
Konstrukcje z wykorzystaniem Twierdzenia Talesa
Okrąg opisany na trójkącie. Okrąg wpisany w trójkąt
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Własności figur płaskich
Pola i obwody figur płaskich.
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Symetria środkowa.
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Vademecum: Bryły Zagadnienia.
Autor: Marcin Różański
WIELOKĄTY Karolina Zielińska kl.v Aleksandra Michałek kl v
Ruch jednowymiarowy Ruch - zmiana położenia jednych ciał względem innych, które nazywamy układem odniesienia. Uwaga: to samo ciało może poruszać się względem.
Rozpoznawanie brył przestrzennych
PODSTAWY STEREOMETRII
Obliczanie długości odcinków w układzie współrzędnych.
FIGURY PŁASKIE.
Graniastosłup jest to wielościan, którego wszystkie wierzchołki są położone na dwóch równoległych płaszczyznach, zwanych podstawami graniastosłupa i.
Figury płaskie.
κρύσταλλος (krystallos) – „lód” γράφω (grapho) – „piszę”
Rzutowania Rzutowanie jest przekształceniem przestrzeni trójwymiarowej na przestrzeń dwuwymiarową. Rzutowanie polega na poprowadzeniu prostej przez dany.
Figury geometryczne płaskie
Symetrie w życiu codziennym
Lekcja Temat: Figury na płaszczyźnie – ćwiczenia przed sprawdzianem.
Klasa III P r. TEMAT: Rzut równoległy na płaszczyznę. Rzut prostokątny na płaszczyznę. Kąt między prostą a płaszczyzną. Prowadzący: Przemysław.
Zapis prezentacji:

Przesunięcie równoległe i izometria. Pracę wykonali : Dariusz Nowak kl.I T.M. Marcin Król kl.I T.M.

1. Przesunięcie równoległe. Przesunięciem równoległym (translacją) o wektor u nazywamy przekształcenie, w którym obrazem dowolnego punktu X jest taki punkt X', że XX’ = u. Translację możemy przedstawić jako złożenie dwóch symetrii osiowych o osiach równoległych. Wektor przesunięcia jest wtedy prostopadły do tych osi, a jego długość jest dwa razy większa niż odległość między tymi osiami. 1. Przesunięcie równoległe.

2. Rysunek: przesunięcie równoległe. Punkt A'' jest obrazem punktu A przy przesunięciu o wektor .

3. Izometria. Izometrią nazywamy przekształcenie płaszczyzny w siebie zachowujące odległości punktów. Do izometrii zaliczamy: przesunięcie, symetrię osiową , środkową i obrót.

3.1. Właściwości izometrii Izometria jest wzajemnie jednoznacznym przekształceniem płaszczyzny w siebie: obrazem odcinka w izometrii jest odcinek tej samej długości, przy czym końce odcinka przechodzą na końce jego obrazu. obrazem prostej, półprostej i kąta są odpowiednio prosta, półprosta i kąt o tej samej mierze. c) obrazem wielokąta w izometrii jest wielokąt do niego przystający

3.2 Charakterystyka izometrii: Zakładamy, że choć trochę zdajecie sobie sprawę na czym polega widok izometryczny, a jeżeli nie do końca jesteście pewni to rysunek poniżej powinien rozwiać Wasze wątpliwości. A) Tradycyjnie widok izometryczny opiera się na 30° kącie, ale na ekranie komputera ten kąt wygląda nieregularnie, jak nieporządna ukośna linia taka jaką można zobaczyć na rysunku nr. [ 1 ] Z tego powodu kąt zaokrąglono do 26.565° co dało linię schludną i czystą. [ 2 ] Oczywiście każdy może sobie wprowadzić własny kąt i na nim się opierać tworząc swoje pixelartowe dzieła, ale kąt do 26.565° uznawany jest za standard, przy którym tworzy się najprzyjemniej, ponieważ zachowana jest idealna symetria i dokładność co w pixelarcie ma fundamentalne znaczenie. B) Kolejną sprawą są narożniki. Są dwie główne metody na narysowanie izometrycznych narożników, oba przedstawione na rysunku obok. Typ A używa trzech pixeli w linii na narysowanie przedniego narożnika, typ B nie używa wcale. Typ A daje obraz ostrzejszy i czystrzy, uwydatnia narożnik, ale wtedy przy większych konstrukcjach będziemy zmuszeni o zmodyfikowanie odrobinę kąta ponieważ dochodzi jeden pixel więcej przy narożniku, a to trochę burzy ogólną harmonię.

3.3Ważną sprawą, na której opiera się większość izometrycznych budowli są bryły. Pod spodem przedstawionych jest kilka przykładów:                                                                                                                          

K O N I E C