Zarządzanie projektami

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Smolarek Akademia Morska w Gdyni 2005/2006
Advertisements

Budżetowanie kapitałów
Zarządzanie projektami – pojęcia
Zarządzanie projektami – controlling data: Katedra Nauk Społecznych wykładowca: dr Małgorzata Madej.
Zarządzanie projektami partnerskimi
Badanie nt.: Wpływ interwencji z funduszy strukturalnych UE na zatrudnienie BDG-V MCH/2006 Zalecenia wynikające z badania.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Zarządzanie projektami logistycznymi - laboratoria
Grupa Wymiany Doświadczeń : efektywność energetyczna miast moderator : Zbigniew Michniowski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w.
Zarządzanie zamówieniami w projekcie
Zarządzanie kosztami w projekcie
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
SCHEMATY REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ BUDOWLANYCH
DOKUMENTACJA KOSZTORYSOWA
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Informacja jako dobro publiczne
Zarządzanie projektami
Projekt „Drogowskaz dla NGO”
Strategiczne potrzeby ZUS
Model referencyjny łańcucha dostaw
ŚCIEŻKA KRYTYCZNA Ciąg następujących po sobie zadań w ramach projektu trwających najdłużej ze wszystkich możliwych ciągów, mających taką własność, że opóźnienie.
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Departament Higieny Środowiska
Digitalizacja obiektów muzealnych
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Zarządzanie jakością projektu
Model referencyjny łańcucha dostaw
Metodyki zarządzania projektami
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Zarządzanie projektami partnerskimi
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Wprowadzenie teoretyczne
Ocena projektów inwestycyjnych
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Studium osiągalności. Rozmiar projektu (np. w punktach funkcyjny projektu w porównaniu do rozmiaru zakładanego zespołu projektowego i czasu Dostępność.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Zarządzanie projektami EFS Projekty, które przeszły wszystkie trzy etapy wyboru przedstawiane są komisji regionalnej do akceptacji Po otrzymaniu akceptacji.
Działalność gospodarcza: przychody i koszty
Technik Logistyk Zawód z przyszłością!.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Podstawy analizy kosztów
WYBÓR WARIANTU TECHNOLOGICZNEGO
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania, Zarządzanie ryzykiem w metodyce PRINCE2 Jerzy Nawrocki
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
Ćwiczenie 2 Planowanie zapotrzebowania materiałowego
1 System wsparcia merytorycznego Partnerstw na rzecz Rozwoju w programie Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza, Beata.
Kluczowe aspekty realizacji projektów PPP Listopad 2011.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
ANALIZA WARTOŚCI PRZEDSIĘWZIĘĆ PROJEKTOWYCH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KRYTERIUM ICH EFEKTYWNOŚCI Bartłomiej Czekaj Numer albumu: 1892 Promotor: Prof.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Dr inż. Karolina Bondarowska
Przygotowanie projektów unijnych
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Plan projektu biznesowego
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Ustalanie wyniku finansowego (zysku)
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
SPEDYCJA LOGISTYKA.
Efekty pracy Forum Inwestycyjnego Perspektywa branży
Zapis prezentacji:

Zarządzanie projektami Wykład 7

Budżetowanie projektu

Zarządzanie kosztami projektu obejmuje: szacowanie kosztów budżetowanie kosztów kontrola kosztów zarządzanie zakupami

1. Szacowanie kosztów działań polega na określeniu przybliżonej wartości kosztu zasobów koniecznych do zakończenia każdego działania; obejmuje określenie i rozpatrzenie różnych wariantów kształtowania się kosztów

Rodzaje kosztów koszty pracy materiałów sprzętu usług infrastruktury rezerwy

Źródła informacji przy szacowaniu kosztów: wiedza rynkowa komercyjne bazy danych (szczególnie koszty zasobów ludzkich) informacje archiwalne wiedza zespołu projektu doświadczenie

Metody szacowania Szacowanie porównawcze Szacowanie oddolne Szacowanie parametryczne Analiza ofert dostawców

Szacowanie porównawcze polega na wykorzystaniu rzeczywistych kosztów poprzednich, podobnych projektów jako podstawy do oszacowania kosztów bieżącego projektu

Szacowanie oddolne polega na szacowaniu kosztów poszczególnych pakietów roboczych lub działań na możliwie najbardziej szczegółowym poziomie i następnie zsumowaniu otrzymanych wielkości

Szacowanie parametryczne jest techniką wykorzystującą statystyczne zależności między danymi archiwalnymi a innymi zmiennymi i pozwalającą oszacować koszty danego działania

2. Budżetowanie kosztów polega na zsumowaniu oszacowań kosztów poszczególnych działań lub pakietów roboczych w celu wyznaczenia łącznego planu bazowego kosztów umożliwiającego pomiar wykonania projektu

W wyniku budżetowania powstają: plan bazowy kosztów – etapowany budżet wykorzystywany jako podstawa, względem której mierzy się, monitoruje i kontroluje łączne wykonanie kosztów projektu wymagania dotyczące finansowania projektu – zapotrzebowanie na środki finansowe w poszczególnych okresach (etapach) realizacji projektu

3. Zarządzanie zakupami obejmuje procesy nabywania lub pozyskiwania wyrobów, usług lub rezultatów spoza zespołu projektowego, niezbędnych do wykonania prac

Czynności w zakresie zarządzania zakupami planowanie zakupów – co i kiedy trzeba kupić – a także decyzje typu „make or buy” zbieranie odpowiedzi dostawców – zbieranie informacji rynkowych, ofert cenowych lub przetargowych

wybór dostawców – najważniejsze są kryteria: koszt (cena, upusty i warunki płatności), czas, jakość, parametry techniczne, wiarygodność dostawcy, usługi dodatkowe (transport, magazynowanie, konfekcjonowanie, itd.) administrowanie kontraktami z dostawcami zamknięcie kontraktów

Dziękuję za uwagę