TUNEL LINCOLNA opracowała Karolina Karpiszyn na podstawie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

Znaki informacyjne.
WYCHOWANIE KOMUNIKACYJNE
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Znaki informacyjne.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
Szansa na uratowanie ludzkiego życia
Prezentacja – Daria Staś
Program „IIII” DZIECI I RUCH DROGOWY.
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu S8 Wrocław-Syców na Euro 2012.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
? krajobraz po czy przed burzą Rynek stali Andrzej Ciepiela
Znaki poziome.
"Jeżdżę z głową" Joanna Ziętarska Michalina Sochacka Natalia Czarnecka
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Lubelszczyzna i jej przyszłość..
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Znaki Drogowe Test.
Natalia Latoch klasa 6b Warszawskie mosty.
Warszawskie mosty Jakub Cheredis kl.4a.
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
„Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II : węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska”
Zasady przejazdu przez tory kolejowe i tramwajowe
Obliczamy czas.
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Czyli mosty na Wiśle w Warszawie
Zamawiający / Inwestor:
Najważniejsze zadania inwestycyjne we Wrocławiu
Znaki i sygnały drogowe
Znaki Ostrzegawcze.
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
Nowe Marzy, 25 sierpnia 2008 roku
Wprowadzenie poboru opłat na Autostradzie A1
Program „IV” DZIECI I RUCH DROGOWY.
SYDNEY OPERA HOUSE.
Polskie stadiony na UEFA Euro 2012
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
Wykonanie: mgr Wiesława Wielgosz
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
MIASTO WAŁCZ ZOSTAŁO ZAŁOŻONE W 1303 ROKU
Znaki drogowe!.
Polskie Państwo Podziemne.
HISTORIA INTERNETU INTERNET
Hight Line Park - zaskakujący pomysł na miejski park Przedmiot: zajęcia praktyczne Semestr: IV Prowadzący: E. Jakubowska.
ICE - (dawniej InterCity Express) – kategoria pociągów dalekobieżnych dużych prędkości należących do przedsiębiorstwa DB -Deutsche Bahn. ICE stanowi regularnie.
INWESTYCJA pn. Modernizacja Szpitala – budynek F Warszawa 8 lutego 2011 r.
Droga z pierwszeństwem.
ZNAKI DROGOWE DOTYCZĄCE PIESZYCH.
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
ZNAKI W RUCHU DROGOWYM.
Znaki informacyjne.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
„Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska”
Gdańsk, 12 kwietnia 2016 Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych, zmiana organizacji na rondzie Marynarki Polskiej,
BPH Główne znaki drogowe ostrzegawcze zakazu nakazu.
Zamknięcie mostu na ul. Pałacowej 4 maja (od godziny 17.00) zamknięcie mostu na ul. Pałacowej maj – grudzień 2015r. zmieniona organizacja ruchu.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
„Poprawa bezpieczeństwa oraz usprawnienie ruchu drogowego w podregionie ostrołęcko-siedleckim poprzez modernizację dróg powiatowych w Łochowie – ul. 1.
Sprawdź ile zapamiętałeś!
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Spotkanie dotyczące realizacji zadania
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Zapis prezentacji:

TUNEL LINCOLNA opracowała Karolina Karpiszyn na podstawie www.panynj.gov, www.topozone.com, www.newdeal.feri.org i www.nycroads.com

HISTORIA TUNELU: TUNEL LINCOLNA ma 1,5 mili długości. Mieści się pod rzeką Hudson i łączy New Jersey z Nowym Yorkiem.

Pierwszy wjazd i tunel podziemny został zbudowany w 1934 roku, a dodatkowe dwa dobudowano w 1945 roku i 1957 r. Te trzy wjazdy mają w sumie 6 pasów ruchu.

Przed każdym wjazdem do Tunelu Lincolna pobierana jest opłata Przed każdym wjazdem do Tunelu Lincolna pobierana jest opłata. Każdy wjazd jest oznaczony inną etykietą w zależności od kierunku jazdy: północ, południe lub wjazd centralny (środkowy).   Przez tunel przejeżdża dziennie ok. 120.000 pojazdów, co czyni go najczęściej używanym przejazdem podziemnym na świecie Te trzy wjazdy mają 6 pasów ruchu. Podczas godzin szczytu jeden z pasów jest używany tylko i wyłącznie przez autobusy .

O planach tunelu po raz pierwszy oznajmiono w 1930 r O planach tunelu po raz pierwszy oznajmiono w 1930 r., gdy władze Port zaoferowały 62 mln dolarów na budowę bliźniaczego tunelu pod rzeką Hudson pomiędzy ulicą West 38 i Weehawkey wiodącego przez wzgórze Bergena. Projekt tunelu zakładał połączenie East River i Long Island

Robert Moses, który był przewodniczącym Komisji Działu Robót Publicznych w Nowym Yorku pod rządami gubernatora Lehmana uzyskał fundusze dla władz miasta na projekt i budowę tunelu po długich negocjacjach prowadzonych z Działem Finansowym korporacji zajmującej się rekonstrukcjami w Waszyngtonie. Ole Singstad, który miał nadzorować budowę tunelu Holland (znanego obecnie jako Tunel Lincolna) konsultował projekt z głównym inżynierem budownictwa.

Prace wykonywane przy budowie Tunelu Lincolna Budowa tunelu pociągnęła za sobą problemy. Pojawiły się one już na samym początku i były związane z niebezpiecznymi warunkami pracy, a mianowicie z kompresją i dekompresją, czyli nagłymi wzrostami i spadkami ciśnienia wewnątrz tunelu. Praca załogi była bardzo niebezpieczna. Podczas budowy ograniczono pracę koparek do 1 godziny dziennie (pół godziny rano i pół godziny po południu) oddzielonych pięciogodzinną przerwą. W rezultacie Tunel Lincolna był pierwszym zakończonym projektem bez żadnych nieszczęśliwych wypadków.

Budowa ściany w Tunelu Lincolna

Ryglowanie ściany spawanie

Prace wykończeniowe Wyrównanie ciśnienia powietrza

WIDOK WNĘTRZA TUNELU PO ZAKOŃCZENIU BUDOWY

WIDOK WNĘTRZA TUNELU PO ZAKOŃCZENIU BUDOWY

WIDOK TUNELU PO ZAKOŃCZENIU BUDOWY

Dwie ekipy budowlane rozpoczęły prace z dwóch różnych stron Dwie ekipy budowlane rozpoczęły prace z dwóch różnych stron. Jedna od strony Manhatanu, druga od strony Weehawken. Pierwszy przejazd podziemny był gotowy 3 sierpnia 1935 roku. Pierwszą osobą, która po raz pierwszy przeszła tunelem był inżynier hydraulik z New Jersey. Przeszedł on na pieszo przez tunel, aby na jego końcu spotkać się z drugą ekipą budowlaną. Pierwsza nitka tunelu (obecnie środkowa) Tunelu Lincolna została oficjalnie otwarta w 1937 roku. Łączne koszty budowy to 75 mln dolarów. Pierwsza nitka tunelu posiada dwa pasy ruchu (po jednym w każdym kierunku). W pierwszym roku użytkowania tunelu przejechało przez niego ok. 1,8 miliona pojazdów. Druga nitka tunelu – obecnie północna została udostępniona w 1945 roku po wojnie. Drugi tunel zawierał kolejne dwa pasy ruchu w kierunkach wschodnim i zachodnim

W 1951 roku powstały plany skonstruowania trzeciej nitki, która uwzględniała połączenie dróg pomiędzy Manhatanem i Weehawken i peryferyjnej strefy parkingowej. Jej budowę ukończono i oddano do użytku w 1957 roku. Koszt budowy tej nitki wyniósł 85 mln dolarów.

RÓŻNE SPOSOBY DOJAZDU DO TUNELU LINCOLNA Droga ekspresowa prowadząca z północy na południe przez Manhatan Plaza łączy się ze wszystkimi trzema podziemnymi wjazdami. Aby ją zbudować inżynierowie musieli zbudować most pod istniejącym już mostem, by rozwiązać skomplikowaną sieć ramp wjazdowych i wyjazdowych.

Droga ekspresowa łącząca środkowy Manhatan, (która miała być nazwana I-495) została odwołana w 1971 roku. Przez następne 18 lat I-495 była drogą bardzo chaotyczną niepowiązaną, prowadzącą prze Manhatan. W 1983 roku oznaczenie I-495 zostało usunięte z Tunelu Lincolna .

NOWE POSTANOWIENIA: Władze Port planują modernizację Tunelu Lincolna w Weehawken. Projekt modernizacji jest szacowany na 41 mln dolarów.

TUNEL LINCOLNA BUDOWA ROZPOCZĘTA 17 MAJA 1934 ROK Liczba WJAZDÓW : 3    OTWARTY DLA RUCHU: WJAZD PÓŁNOCNY 4 LUTY 1945 ROK WJAZD ŚRODKOWY 22 GRUDNIA 1937 ROK WJAZD POŁUDNIOWY 25 MAJ 1957 ROK Liczba WJAZDÓW : 3 PASY RUCHU : 6 DŁUGOŚĆ POMIĘDZY PORTALAMI : WJAZD PÓŁNOCNY 7,482 STÓP WJAZD ŚRODKOWY 8,216 STÓP WJAZD POŁUDNIOWY 8,006 STÓP BUDOWA ROZPOCZĘTA 17 MAJA 1934 ROK