Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

SP nr 11 im. M. Kownackiej w Łodzi 2011/2012
7 punktów Kodeksu 2.0.
Zbiorem zasad korzystania z technologii komunikacyjno informacyjnych w naszej szkole ma odpowiadać na prawdziwe potrzeby uczniów i nauczycieli bardzo.
Komputery pod ręką Jak zapewnić dostępność komputerów w szkole, zamiast zamykać je w pracowni Komputerowej ? 1.Na każdej długiej przerwie mógłby być dyżur.
KODEKS 2.0.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Aktywna edukacja.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Kodeks 2.0 Prezentację wykonała : Roksana Druszcz
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
TARGI
Szkoła z klasą 2.0.
Szkoła z klasą 2.0.
Szkolny Kodeks 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
Nie kradnij i nie daj się okraść!
KODEKS 2.0 OBOWIĄZUJĄCY W ZESPOLE SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II W JASIONCE.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 edycja 2013/14.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
W PROWADZENIE DO DEBATY Tworzymy KODEKS 2.0. P LAN DZIAŁANIA 1. Idea programu Szkoła z Klasą Wprowadzenie podstawowych pojęć 3. Po co tworzyć Kodeks.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
KODEKS 2.0 DEBATA SZKOLNA 64 – 500 Szamotuły, ul. Kapłańska 18, tel./fax
Autor: Szkoła z Klasą 2.0, domena publiczna CC0Szkoła z Klasą 2.0CC0.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
DEBATA SZKOLNA SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Kodeks 2.0 czwarta edycja -2013/2014.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
KODEKS 2.0 Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
LOGO SZKOŁA PODSTAWOWA nr 11 SZKOLNY KODEKS 2.0. Click to edit Master text styles LOGO 1. Ucz i ucz się z TIK. KODEKS 2.0 Wykorzystujemy komputery na.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
Program „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0” w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie II II edycja rok szkolny 2012/2013.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. Króla Kazimierza III Wielkiego W Rudniku rok szkolny 2013/2014 Zebranie otwierające 29 października 2013 r.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
BĄDŹ BEZPIECZNY W SIECI.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
Nie kradnij i nie daj się okraść!. Naszym zadaniem było… opracować: - Jak zgodnie z prawem korzystać z dostępnych w sieci materiałów – tekstów, zdjęć,
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Spotkanie otwierające SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. I. Utworzenie zespołu 1.Choć każdy nauczyciel samodzielnie wypełnia zadania, to najczęściej jest też członkiem.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Szkoła Nowych Czasów. źródła wykorzystane w prezentacji: ► materiały programu „Szkoła z Klasą 2.0” ► mam.media.pl ► Słownik języka polskiego PWN.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
KODEKS SZKOLNY 2.0. Ucz i ucz się z TIK! Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Online – poprzez konferencje przez komunikatory: skype, gg,
TIK w szkole.
Zapis prezentacji:

Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy

Kodeks 2.0 Ma być zestawem reguł, które uporządkowałyby obecne zamieszanie z nowymi technologiami. Powinien wyjaśnić, jak komputer, Internet, komórka itp. – wspaniałe w zabawie i komunikacji – mogą pomóc mądrej edukacji. A nie tylko dostarczać prostych pomocy, gotowców i ściąg, które zastępują własną twórczość i rozleniwiają umysły

Główne punkty kodeksu:  bezpieczeństwo w sieci,  korzystanie ze źródeł,  prawa autorskie,  szkolna codzienność a TIK,  nowoczesne metody nauczania, sprawdzania wiedzy i komunikacji w szkole

Kodeks 2.0 Tworząc swój kodeks odwołujemy się do listy problemów, odpowiada na zawarte w niej pytania zgodnie z własnymi potrzebami. Szkolny Kodeks musi być otwarty, dynamiczny i łatwy do zmodyfikowania, gdy pojawią się nowe narzędzia TIK i nowe możliwości

1 Uczyć i uczyć się z TIK 2 Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie 3 Nie kradnij nie dawaj się okraść 4 Komunikujemy się 5 Komputery pod ręką 6 Bądź bezpieczny w sieci 7 Naucz tego dorosłych

Uczymy się i uczymy innych

Uczyć i uczyć się z TIK  Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline?  Jakie narzędzia komputerowe/internetowe mogą się przydać na różnych przedmiotach i do różnych zadań - które programy, jakie strony?

Uczyć i uczyć się z TIK  Jak odrabiać prace domowe w erze TIK?  Kiedy i jak używać sieci w sprawdzaniu wiedzy?  Jak realizować zespołowe projekty uczniowskie z wykorzystaniem TIK?

Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie

Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie  Jak nauczyciele i uczniowie mają korzystać z TIK w nauczaniu, by nie było to bezkrytyczne kopiowanie, lecz twórcze wykorzystanie zasobów sieci?  Kiedy ściaganie z sieci jest dobre a kiedy złe?  Jak rozpoznawać wiarygodne strony i źródła ?

Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie  Jak odróżnić informacje od komentarzy czy opinii?  Jak mądrze i skutecznie szukać potrzebnych informacji i materiałów?  Jak nauczyć się dyskutować i precyzyjnie prezentować swoje poglądy w sieci?  Czy i jak reagować na nieprawidłowości, oszustwa, błędy?

Nie kradnij nie daj się oszukać

Nie kradnij i nie daj się okraść!  Jak zgodnie z prawem korzystać z dostępnych w sieci materiałów – tekstów, zdjęć, filmów?  Gdzie i jak szukać legalnych materiałów do wykorzystania w nauce? Jak podawać autorów i źródła?

Nie kradnij i nie daj się okraść  Jak „czytać” i respektować informacje o prawach autorskich? Jak zadbać o własne prawa?  Jak podpisywać swoje teksty, zdjęcia itp.?  Kiedy i jak korzystać z wolnych licencji?

Komunikujemy się

Komunikujmy się!  Jak używać TIK do komunikacji w szkole miedzy nauczycielami, nauczycieli z uczniami oraz szkoły z rodzicami?  Jakich informacji nie należy rozpowszechniać tą drogą?  Jaka powinna być szkolna strona internetowa?

Komputery pod ręką

Komputery pod ręką!  Jak zapewnić dostępność komputerów i sieci w szkole, zamiast zamykać je w pracowni komputerowej?  Jak sprawiedliwie i sensownie dzielić dostęp do TIK między różne przedmioty, różnych uczniów?

Komputery pod ręką  Czym się kierować, żeby optymalnie wykorzystać komputery i dostęp do sieci?  Rozrywka na szkolnych komputerach – kiedy i w jakim zakresie?

Bądź bezpieczny w sieci

Bądź bezpieczny w sieci  Na czym polega bezpieczne korzystanie z sieci?  Jakie ślady zostawiasz serfując po Internecie?  Jak bez ryzyka korzystać z portali społecznościowych?

Bądź bezpieczny w sieci  Komputery szkolne – co uczniowie mogą na nich robić, a czego nie?  Kontakty z nieznajomymi – kiedy i czym to grozi młodym ludziom?  Na jakie strony lepiej nie wchodzić?  Jak się bronić przed internetowymi przestępcami

Nauczcie tego dorosłych

Nauczcie tego dorosłych!  W jaki sposób uczniowie - jako "tubylcy" w dziedzinie nowych technologii - mogą wesprzeć nauczycieli we wprowadzaniu TIK w nauczanie i do szkolnej komunikacji?  Czy i jak uczniowie - ze wsparciem nauczycieli - mogą szkolić innych dorosłych?

Zasady Kodeksu 2.0 Szkolny Kodeks 2.0 nie powinien zawierać więcej niż kilkanaście, maksimum 20 punktów

Zasad Kodeksu 2.0 powinny: były zrozumiałe dla uczniów (będą przez nich współtworzone), były żywe i użyteczne, były akceptowane przez szkolną społeczność, naprawdę porządkowały szkolne życie w tej dziedzinie

Tło do prezentacji pochodzi ze strony Prezentacja jest oparta na materiałach dostępnych na Dziękuję za uwagę