Obwodnica Krosna Odrzańskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE
Realizacja i przygotowanie inwestycji
Obwodnica Ełku jako ważny element
Paweł Klimowicz Przewodniczący Rady Miasta Krakowa Inwestycje Metropolitalne w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Krakowa Kraków, 2007.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PREZENTACJA PROJEKTU.
BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Obwodnica Olsztyna – opis konfliktu
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Droga ekspresowa S-8 na odcinku Augustów-Suwałki
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego
Wieloletni Program Inwestycyjny dla Województwa Dolnośląskiego na lata realizowany przez Samorząd Województwa.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu S8 Wrocław-Syców na Euro 2012.
Strategia rozwoju Opola w latach
Planowane roboty drogowo-mostowe w latach 2009 ÷ Projekt -
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Alternatywne rozwiązania komunikacyjne dla Miasta Opola
Przebudowa ul. Brzezińskiej wraz z budową Obwodnicy Nowosolnej
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
Obwodnica Milanówka i Grodziska Maz. Spotkanie z mieszkańcami 24 marca 2007 we współpracy ze Stowarzyszeniem Przyjazna Komunikacja.
UDOSTĘPNIENIE KOMUNIKACYJNE POWIATOWYCH TERENÓW INWESTYCYJNYCH
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
UNIA EUROPEJSKA Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Przebudowa mostu nad rzeką Tywą w Pniewie,
Najważniejsze zadania inwestycyjne we Wrocławiu
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Polskie Towarzystwo Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy Turystyczno-Krajoznawcze z Zagranicą UMŁ Oddział Łódź – Polesie im. Jana Dylika Klub Turystów.
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu warszawskiego Warszawa, 23 listopada 2009 r.
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Dominik Jaśkowiec Radny Miasta Krakowa
PRZYGOTOWANIE INWESTYCJI DROGOWYCH NA PODKARPACIU
Krosno Odrzańskie, 26 lutego 2015 r.. Idea – dialog mieszkańców z władzami gminy Podstawy formalne: Budżet obywatelski jest formą konsultacji społecznych.
Grunt inwestycyjny Włynkowo Gmina Słupsk Powiat Słupski.
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
KOLEJNE KROKI DO URUCHOMIENIA RPO WP
KONCEPCJA PROGRAMOWA „Budowy południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S-7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy.
PODSUMOWANIE KADENCJI Inwestycje w 2008 r. Budowa kompleksu sportowego do programu „Moje boisko Orlik 2012” Zakup aparatury medycznej do SZOZ.
Wrocław, ul. Jurija Gagarina WROCŁAW. Wrocław – główne miasto aglomeracji wrocławskiej, czwarte co do wielkości miasto w Polsce. Położone jest w województwie.
1005 km Łączna długość sieci dróg krajowych w WOJEWÓDZTWIE
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
Plan rozwoju sieci dróg rowerowych w Powiecie Bieruńsko-Lędzińskim Opracowanie: Bernard Bednorz Starosta Bieruńsko-Lędziński Konsultacje społeczne z mieszkańcami.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
„Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska”
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
Ul. Zielona Poznań ul. Szkolna Tomice.
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Sejmik Województwa Lubuskiego, 7 lutego 2012, Andrzej Patalas AUTOSTRADA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km)
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Zadania drogowe planowane do realizacji w 2017 r
realizowane przez Oddział GDDKiA w Zielonej Górze
Krosno Odrzańskie – miejsce na Twoje inwestycje
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur
Projekt i budowa drogi ekspresowej S17 Zakręt – Lubelska (bez węzła)
Zapis prezentacji:

Obwodnica Krosna Odrzańskiego czyli... „droga widmo” aby ułatwić sobie oglądanie naciśnij przycisk F5

Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad: Sesja Rady Miejskiej 20.02.2008 Robert Mikołajski - Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:

"Dyrektor dodał, iż na razie obwodnica Krosna zaczyna się od nowa, przymierzamy się do niej po roku 2013 - w okolicach 2015, a na razie musimy przyjrzeć się temu co funkcjonuje w Krośnie Odrzańskim." Protokół z Sesji

obecni na sesji przedstawiciele Dróg Krajowych i Autostrad: Sesja Rady Miejskiej 12.03.2010 obecni na sesji przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:

i remontem drogi głównej w Krośnie Odrz. zaczną się "prace nad obwodnicą i remontem drogi głównej w Krośnie Odrz. zaczną się za rok, dwa albo piętnaście lat" "nie mamy środków"

Obwodnica Krosna Odrzańskiego koncepcja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:

Budowa dotyczy nowego odcinka drogi krajowej nr 29 (dawniej 275) Słubice – Połupin, będącego obwodnicą Krosna Odrzańskiego. Trasa leży w zachodniej części województwa i przechodzi po zachodnich i południowych peryferiach miasta oraz gminy Krosno Odrzańskie. Trasa liczy 8,4 km długości. Obwodnica ma swój początek na istniejącym skrzyżowaniu obwodnicy Połupina z drogą dojazdową do Połupina. Dalej przechodzi przez las w kierunku projektowanego wiaduktu nad linią kolejową Zielona Góra – Gubin i dochodzi do drogi powiatowej nr 49144. 300 metrów za skrzyżowaniem trasa skręca w lewo obchodzi zabudowę wsi Stary Raduszec, po stronie północnej, dochodząc do wału przeciwpowodziowego rzeki Bóbr. Na tym odcinku – od skrzyżowania do wału przeciwpowodziowego – droga przechodzi przez teren zalewowy rzeki Odry. Dalej trasa przekracza rzekę Bóbr mostem długości ponad 300metrów. Za mostem trasa biegnie użytkami rolnymi doliną rzeki Odry. Po przejściu pod linią wysokiego napięcia trasa skręca łukiem do mostu na rzece Odrze. Planowana jest budowa dwóch mostów oraz dwóch wiaduktów. Nośność przystosowana jest do przenoszenia obciążeń do 115 kN/oś. Planowane lata realizacji projektu: 2012 – 2014. Źródło: www.gddkia.gov.pl

"Wariant alternatywny" zaproponowany przez radnego Adama Przybysza (Klub Radnych Marek Cebula i PO RP) na Sesji Rady Miejskiej 12.03.2010

"Wariant GDDKiA" koszt budowy min 120 mln zł, termin budowy-20??, 2 mosty i 2 wiadukty, brak decyzji środowiskowej wobec cennego przyrodniczo obszaru rzeki Odra i Bóbr, brak bezpośredniego połączenia ze Strefą Przemysłową, brak dojazdu do A2 (węzeł Jordanowo).

Dolina Odry od strony Osiecznicy

„Wariant alternatywny” podzielony na 4 etapy budowy, wybudowanie już 2 etapów pozwoli ominąć centrum Krosna Odrz., koszt budowy 2 etapów - do 20 mln zł., 3 etapów do 26 mln zł, 2 etapy połączą drogę krajową nr 29 ze Strefą Przemysłową.

Etap I: Osiecznica-Łochowice wjazd za miejscowością, możliwość wykorzystania części (za ul. Słoneczną) drogi Osiecznica - "górka bielowska", rondo na drodze Krosno - Bielów, dojazd drogą (za sadem) do Łochowic.

PLUSY: tani i szybki koszt wykonania, możliwość "wykorzystania" obecnych dróg polnych, ominięcie zwartej zabudowy mieszkaniowej, łatwy geofizycznie teren budowy.

MINUSY - ciągły brak odciążenia mostu w Krośnie Odrz., - ekran dźwiękochłonny równoległy do ul. Słonecznej w Osiecznicy i w pobliżu Łochowic,

Etap II: Łochowice - Strefa Przemysłowa droga wzdłuż wysypiska w kierunku poligonu do Strefy Przemysłowej, połączenie z ul. Armii Czerwonej.

PLUSY: połączenie drogi nr 29 ze Strefą Przemysłową, ominięcie centrum Krosna, tani i szybki koszt wykonania, możliwość "wykorzystania" obecnych dróg polnych, ominięcie zwartej zabudowy mieszkaniowej, łatwy geofizycznie teren budowy.

MINUSY - ciągły brak odciążenia mostu w Krośnie Odrz., - skierowanie części ruchu na ul. Armii Czerwonej.

Etap III: Strefa Przemysłowa (Kamień) - droga nr 276 skierowanie drogi w okolicach Kamienia w kierunku drogi nr 276 (Krosno-Świebodzin), możliwość budowy drogi za Morskiem (propozycja nr 2 dla Etapu III).

PLUSY połączenie drogi nr 29 z drogą 276, a tym samym z dojazdem do węzła "Jordanowo" autostrady A2, rewelacyjne skomunikowanie Strefy Przemysłowej, odciążenie ul. Armii Czerwonej, możliwość skierowania tranzytu na most w Cigacicach, możliwość skierowania tranzytu na most w Pomorsku, który na pewno powstanie szybciej niż wariant Obwodnicy Krosna w wersji GDDKiA, dojazd dla firm z ul. Szosa Poznańska, łatwy geofizycznie teren budowy.

Okolice Kamienia

Okolice Kamienia

MINUSY - ciągły brak odciążenia mostu w Krośnie Odrz., - ekran dźwiękochłonny miejscowości Kamień, - trudności z wytyczeniem trasy Etapu III z uwagi na zamieszkałą okolicę.

Etap IV: droga nr 276 - Połupin skierowanie drogi między miejscowościami Chyże i Gostchorze, most na Odrze w kierunku Połupina przez tereny zalewowe, połączenie z drogą nr 32 w okolicy stacji Shell w Dąbiu.

PLUSY całość obwodnicy na pewno jest tańsza niż wersja GDDKiA, obwodnica dla Połupina, połączenie Strefy Przemysłowej z drogą nr 32, mieszkańcy Gubina omijają Krosno w przypadku kierunku jazdy do autostrady A2, mniejsza trudność budowy niż w przypadku wersji GDDKiA, brak zwartej zabudowy, tylko 1 most i 1 wiadukt (nad linią kolejową), zdecydowanie taniej niż wersja GDDKiA.

MINUSY - takie same co w przypadku wersji GDDKiA

Klub Radnych Marek Cebula i PO RP opracowanie: Adam Przybysz Klub Radnych Marek Cebula i PO RP www.adam.przybysz.prv.pl www.cebulamarek.pl Wersja Audio