Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Przegląd zagadnień Seminarium.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czyli jak działają nasze mięśnie w stanie nieważkości
Advertisements

JĘZYK VHDL Geneza: komputerowa symulacja układu cyfrowego, Departament Obrony USA opis skomplikowanego systemu w postaci schematu jest nieczytelny, szybkie.
“Przenoszenie złożeniowych rysunków z Autodesk Inventor’a do Autodesk AutoCAD’a z zachowaniem hierarchii” Pająk Barbara.
(Content Management System)
Tematyka prac magisterskich w Zakładzie Informatyki Stosowanej
Wykład nr 1: Wprowadzenie. Pojęcia podstawowe
Opracowanie i weryfikacja algorytmów szeregowania zadań dla potrzeb redukcji poboru mocy układów cyfrowych. Temat ten jest częścia jednego z 12 etapów.
© 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki1 Zastosowanie rękawicy cyfrowej oraz wyświetlacza 3D do manipulacji obiektami w wirtualnej rzeczywistości. TytułowyTytułowy.
Wstęp do programowania obiektowego
1/18 LOGO Profil zespołu. 2/18 O nas Produkcja autorskich rozwiązań informatycznych dla małych i średnich firm w zakresie systemów: Baz danych Aplikacji.
Przegląd ważniejszych bibliotek używanych przy projekcie Quall.
trójwymiarowy labirynt z fizyką i przeszkodami
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Projekt systemu Seminarium.
PROJEKT GRUPOWY SYSTEM ANTYKOLIZYJNY DLA ROBOTÓW PRZEMYSŁOWYCH Grupa: P. Bocian K. Czułkowski A. Hryniewicz opiekun: mgr inż. Piotr Fiertek.
Przegląd zagadnień Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej
Spis treści Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej
Modelowanie zorientowane agentowo
C.d. wstępu do tematyki RUP
Profil dyplomowania Modelowanie komputerowe
Wieloplatformowa Gra edukacyjna dla nastolatków
Gry komputerowe Dla kogo i po co ?.
Bryły złożone-cuda architektury
Oprogramowanie CAD/CAE w pracy inżyniera elektryka
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Symulacje komputerowe
Symulacje komputerowe Detekcja kolizji brył sztywnych Fizyka w modelowaniu i symulacjach komputerowych Jacek Matulewski (
Nauki ścisłe vs. złożoność świata przyrody
Opracował : Przemysław Drzymała
WORKFLOW KLUCZEM DO MINIMALIZACJI KOSZTÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI
Komputerowe wspomaganie pracy inżyniera
ZIS Tematyka prac magisterskich w Zakładzie Informatyki Stosowanej.
TIK w szkole podstawowej
Instytut Matematyki i Informatyki
Maszyna wirtualna ang. virtual machine, VM.
Farseer Physics Engine. Farseer Physics Engine jest silnikiem fizycznym napisanym dla platformy.NET. Został on zainspirowany przez silnik Box2D znany.
POŚREDNIK Jak reprezentowana jest informacja w komputerze? liczby – komputer został wymyślony jako zaawansowane urządzenie służące do wykonywania.
ELEKTROSTATYKA I PRĄD ELEKTRYCZNY
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Gra komputerowa na komputer Raspberry Pi
Promotor: dr inż. Leszek Koszałka Autor: Markuszewski Kamil
Metody numeryczne metody rozwiązywania problemów matematycznych za pomocą operacji na liczbach. Otrzymywane tą drogą wyniki są na ogół przybliżone, jednak.
Zapraszamy na nowy kierunek
Architektura współczesnych gier video Adam Sawicki asawicki.infoasawicki.info
METODY PODEJMOWANIA DECYZJI
System emulacji bezprzewodowych sieci komputerowych
Dynamika.
Komputer w naszym życiu
Podstawy języka skryptów
Weed Wizualna eksploracja danych Tomasz Płuciennik Marcin Mielnicki Michał Krysiński Rafał Fabiański.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Zaawansowane zastosowania metod numerycznych
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Dynamika punktu materialnego Dotychczas ruch był opisywany za pomocą wektorów r, v, oraz a - rozważania geometryczne. Uwzględnienie przyczyn ruchu - dynamika.
Wybrane zagadnienia inteligencji obliczeniowej Zakład Układów i Systemów Nieliniowych I-12 oraz Katedra Mikroelektroniki i Technik Informatycznych proponują.
Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.
Box 2D + SFML Fizyka w pudełku Marcin Kuligowski.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" „Laboratorium Wirtualne Fotoniki Mikrofalowej„ Krzysztof MADZIAR, Bogdan GALWAS.
Wykorzystanie wiedzy fizycznej.. Samochód,a fizyka.
Autorzy -Piotr Jałocha -Wojciech Bzowy -Bartłomiej Koczorowski.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania W Bielsku-Białej Kierunek informatyka Specjalność : Systemy informatyczne Praca dyplomowa inżynierska : System.
Projekt i implementacja symulatora żaglówki z wykorzystaniem biblioteki DirectX Promotor: dr hab. prof. WWSI Grabowski Michał Dyplomant: Radosław Czebreszuk.
Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci.
Topologie fizyczne i logiczne sieci
Transformatory w Eksploatacji - Kołobrzeg, IV.2013
SIŁA JAKO PRZYCZYNA ZMIAN RUCHU
Symulacje komputerowe
* PROCESÓW TECHNOLOGICZNYCH
Zapis prezentacji:

Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Przegląd zagadnień Seminarium dyplomowe – cz. 1 Rudnicki Piotr, 2010

Plan prezentacji Wstęp do tematu Zagadnienia obejmujące temat Omówienie już istniejących rozwiązań Cel pracy

Wstęp do tematu Fizyka to realizm Fizyka a obliczenia komputerowe

Wstęp do tematu Przykłady rozwoju sprzętu i oprogramowania: procesory: wielordzeniowe procesory, MIMD karty graficzne: SLI / CrossFire, Tesla karty fizyczne: PhysX technologie GPGPU: CUDA, OpenCL, Direct Compute Praktyczne wykorzystanie obliczeń fizycznych

Wstęp do tematu Systemy naukowe i komercyjne obliczenia naukowe, bezpieczeństwo Przemysł rozrywkowy, gry komputerowe wizualizacja zjawisk gry oparte przede wszystkim na symulacji fizycznej realizm koszty, realizm != sukces

Zagadnienia obejmujące temat Symulacja (np. w grach komputerowych): pierwotny proces fizyczny modelowanie algorytm symulacji program komputerowy symulacja – uruchomiony program wizualizacja

Zagadnienia obejmujące temat System cząsteczkowy punkty materialne 3 stopnie swobody najbardziej zbliżony do rzeczywistości ograniczone zastosowanie w grach

Zagadnienia obejmujące temat Zastosowanie systemów cząsteczkowych: rzadkie obiekty, np. zjawiska atmosferyczne obiekty złożone, w których nie występują bezpośrednie siły wewnętrzne przepływ substancji ściśliwych

Zagadnienia obejmujące temat Model bryły sztywnej punkty materialne z ograniczeniami 6 stopni swobody skomplikowana matematyka zastosowanie tylko tej metody staje się dla graczy niezadowalające

Zagadnienia obejmujące temat Zastosowanie brył sztywnych: typowe obiekty bez możliwości zmiany kształtu wykrywanie i obsługa kolizji W systemach obsługujących bryły sztywne można też znaleźć: ograniczniki (ang. constrains) połączenia (ang. joints) inne specyficzne – hydraulika, motory itp.

Zagadnienia obejmujące temat System masa-sprężyna – model ciała plastycznego struktury punktów materialnych 3 stopnie swobody plus kolejne 3 ukryte bardziej zbliżone do rzeczywistości umożliwia stworzenie ciekawych obiektów innego rodzaju problemy niż przy bryłach sztywnych

Zagadnienia obejmujące temat Zastosowanie systemu masa-sprężyna: liny – włosy, kable tkaniny – flaga, obrus, ubranie ciała plastyczne – miękkie kolizje, gumowa piłka, amortyzatory substancje – ściśliwość fale na obiektach

Zagadnienia obejmujące temat Dodatkowe elementy symulacji mogą być związane z logiką gry gadżety – elementy logiczne: czujniki, przełączniki elementy wpływające bezpośrednio na właściwości fizyczne: wentylatory, wiry, antygrawitacja itp.

Omówienie już istniejących rozwiązań Wiele komercyjnych i darmowych rozwiązań Wielkie silniki fizyczne (z dokumentacją w języku angielskim): ODE Bullet Ageia, Havok, Newton

Omówienie już istniejących rozwiązań ODE - darmowy silnik na licencji BSD Wsparcie dla fizyki ciał sztywnych i pojazdów wiele różnych rodzajów połączeń pomiędzy bryłami sztywnymi obsługa kolizji tarcie

Omówienie już istniejących rozwiązań Bullet - Open Source / licencja Zlib Symulacje brył sztywnych detekcja kolizji ograniczniki i połączenia wsparcie dla fizyki pojazdów i kreatur obliczenia równoległe Wsparcie dla ciał plastycznych budowanie ciał z trójkątów proste kolizje

Omówienie już istniejących rozwiązań Ageia, Havok, Newton Rozbudowane Brak możliwości podejrzenia kodu

Omówienie już istniejących rozwiązań Główne wady istniejących rozwiązań: brak wyraźnego wsparcia dla ciał plastycznych brak piaskownicy nastawione na obsługę gotowych modeli 3d przejmowanie kontroli nad programistą skomplikowane rozwiązania i setki tysięcy linii kodu

Omówienie już istniejących rozwiązań Przykład zgrabnego silnika 2d – Phun rozbudowana piaskownica wsparcie dla ciał sztywnych wsparcie dla substancji edytor połączeń walory edukacyjne

Cel pracy Stworzenie biblioteki – nie silnika możliwość częściowego wykorzystania z myślą o nieskomplikowanych grach Wsparcie dla systemu masa-sprężyna symulacja lin, tkanin i substancji ściśliwych / ciał plastycznych systemy cząsteczkowe

Cel pracy Elementy logiczne pola działające na właściwości ciał przełączniki, czujki itd. Piaskownica – możliwość wprowadzenia modyfikacji w czasie działania symulacji: modelowanie ciał i określanie ich właściwości pełna kontrola nad symulacją

Pytania? Uwagi?