INFORMACJA dotycząca strategii działań związanych z rozbudową infrastruktury drogowej w latach 2007-2013 w tym dróg łączących ośrodki planowanych rozgrywek mistrzostw Europy EURO 2012, planowanych do realizacji na terenie woj. lubelskiego
Połączenia komunikacyjne do planowanych ośrodków mistrzostw EURO 2012 Polski i Ukrainy GDAŃSK POZNAŃ WARSZAWA WROCŁAW LEGENDA CHORZÓW Autostrady istniejące i planowane Drogi ekspresowe uwzględnione w programie POIŚ Pozostałe drogi ekspresowe Drogi krajowe istniejące Drogi krajowe stanowiące dojazdy do przejść granicznych Miasta główne Miasta dodatkowe KRAKÓW
Planowana realizacja zadań na terenie woj.lubelskiego LEGENDA -Drogi ekspresowe ujęte w programie POIiŚ do realizacji w latach 2009-2011 -Drogi ekspresowe planowane do realizacji w latach 2009-2011 jako zadania rezerwowe -Drogi ekspresowe uwzględnione w programie POIiŚ do realizacji do roku 2013 -Obwodnice planowane do realizacji w programie „25 obwodnic” -Drogi krajowe
Budowa drogi ekspresowej S17 w latach 2009 – 2011 Droga S17 Warszawa – Lublin – Hrebenne – granica państwa odcinek gr. woj. mazowieckiego – Lublin – Piaski o długości 101,4 km, szacowane koszty ok. 701,9 mln EURO (zadanie ujęte w programie POIiŚ); budowa obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego o długości 8,9 km, szacunkowe koszty robót 33,6 mln EURO (zadanie ujęte w programie budowy 25 obwodnic); odcinek Piaski – Hrebenne – granica państwa (z wyłączeniem obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego) o długości 112,6 km, szacunkowe koszty 607,4 mln EURO (inwestycja rezerwowa). Odcinek ten znalazł się na liście rezerwowej zadań przewidzianych do realizacji w związku z organizacją EURO 2012. RAZEM: 222,9 km za ok. 1 342,9 mln EURO
Droga ekspresowa S17 odc. gr. woj. – Kurów – Lublin - Piaski Długość odcinka: 101,4 km Lata realizacji: 2009-2011 Koszt realizacji 701,9 mln EURO Realizacja podzielona została na trzy odcinki: gr. województwa - węzeł „Sielce” dł. 32,5 km; węzeł „Sielce”- węzeł „Witosa” dł. 56,6 km; węzeł „Witosa” – początek obwodnicy m.Piaski dł. 12,3 km.
Droga ekspresowa S17 odc. gr. woj. mazowieckiego – węzeł „Sielce” Długość odcinka: 32,5 km Całkowity koszt: 189,1 mln EURO Lata realizacji: 2010 - 2011 STAN PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH KP w trakcie opracowania - IV kw. 2007 Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach - III kw. 2008 Decyzja o ustaleniu lokalizacji drogi – I kw. 2009 PB-W – III kw. 2009 Odszkodowania za grunty - 2009 – 2010 Pozwolenie na budowę – IV kw. 2009
Droga ekspresowa S17 odc. węzeł „Sielce” – węzeł „Witosa” Długość odcinka dł. 56,6 km Całkowity koszt: 406,8 mln EURO Lata realizacji: 2009 - 2011 STAN PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH: KP – została opracowana Trwa postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji środowiskowej – planowane uzyskanie IV kw. 2007 Decyzja o ustaleniu lokalizacji drogi – II kw. 2008 PB-W, opracowaniu – I kw. 2009 Trwa nabywanie gruntów – planowane zak. 2009 Pozwolenie na budowę – II kw. 2009
Droga ekspresowa S17 odc. węzeł „Witosa” – Piaski Długość odcinka dł. 12,3 km. Całkowity koszt: 106,0 mln EURO Lata realizacji: 2009 - 2010 STAN PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH: KP – została opracowana Trwa postępowanie w sprawie decyzji środowiskowej –IV kw. 2007 Decyzja o ustaleniu lokalizacji drogi – II kw. 2008 PB-W, opracowany w 2006 (aktualizacja - III kw. 2008) Odszkodowania za grunty - 2008 - 2009 Pozwolenie na budowę – IV kw. 2008
Droga ekspresowa S17 - zadanie rezerwowe odcinek Piaski – Hrebenne – granica państwa z wyłączeniem obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego Długość odcinka: 112,6 km Lata realizacji: 2009 - 2011 Koszt realizacji 607,4 mln EURO Stan przygotowania inwestycji: KP w trakcie opracowania – IV kw. 2007 Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach – II kw. 2008 Decyzja o ustaleniu lokalizacji drogi – IV kw. 2008 PB-W opracowanie w latach - 2008÷2009 Odszkodowania za grunty - 2009 - 2010 Pozwolenie na budowę – II kw. 2009
Budowa drogi ekspresowej S12 w latach 2009 – 2011 (inwestycje rezerwowe) Droga S12 Puławy – Kurów – Lublin – Piaski – Chełm – Dorohusk – granica państwa (Kijów) Budowa I etapu obwodnicy m. Puławy wraz z budową mostu przez rz. Wisłę w Puławach długości 12,7 km za 102,6 mln EURO (zadanie w trakcie realizacji, zakończenie robót I półrocze 2008r.) Budowa II etapu obwodnicy m. Puławy (do węzła „Sielce”) długości 12,3 km za 52,7 mln EURO Przebudowa odcinka Piaski – Dorohusk długości 68,4 km za 332,0 mln EURO w tym budowa obwodnicy Chełma dł.18,4 km RAZEM: 93,4 km za ok. 487,3 mln EURO
Budowa obwodnicy m. Puławy – II - gi etap realizacji długość odcinka: 12,3 km Lata realizacji: 2009-2010 Koszt realizacji 52,7 mln EURO Stan przygotowania inwestycji: Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach - III kw. 2007 Decyzja o ustaleniu lokalizacji drogi – IV kw. 2007 PB-W w opracowaniu termin 2007 Odszkodowania za grunty – 2008-2009 Pozwolenie na budowę – II kw. 2008
Przebudowa odcinka Piaski – Dorohusk (wraz z obwodnicą m. Chełm) długość odcinka: 68,4 km Lata realizacji: 2009-2011 Koszt realizacji 332,0 mln EURO Stan przygotowania inwestycji: STEŚ – maj 2008 Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach - III kw. 2008 Decyzja o ustaleniu lokalizacji drogi – I kw. 2009 PB-W w opracowaniu termin 2008 – 2009 Odszkodowania za grunty - 2009 - 2010 Pozwolenie na budowę – II kw. 2009
Droga ekspresowa S19 odc. gr. woj Droga ekspresowa S19 odc. gr. woj. mazowieckiego –Międzyrzec Podlaski – koniec obw. Lubartowa (do węzła „Annobór”) Długość odcinka: 78,5 km Lata realizacji: 2009-2013 Koszt realizacji: 365,7 mln EURO Stan przygotowania inwestycji: KP w trakcie opracowania – IV kw. 2007 Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach – II kw. 2008 Decyzja o ustaleniu lokalizacji drogi – IV kw. 2008 PB-W, opracowanie w latach 2004-2010 Odszkodowania za grunty - 2007-2011 Pozwolenie na budowę dla I odcinka (obwodnica m. Kock i m. Wola Skromowska) – II kw. 2008
Droga ekspresowa S19 odc. koniec obwodnicy m. Kraśnik – gr. woj Droga ekspresowa S19 odc. koniec obwodnicy m. Kraśnik – gr. woj. podkarpackiego Długość odcinka: 36,5 km Lata realizacji: 2009-2013 Całkowity koszt: 226,5 mln EURO Stan przygotowania inwestycji: KP w trakcie opracowania – IV kw. 2007 Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach – II kw. 2008 Decyzja o ustaleniu lokalizacji drogi – IV kw. 2008 PB-W, opracowanie w latach 2008-2010 Odszkodowania za grunty - 2004 – 2010 Pozwolenie na budowę dla I odcinka (obwodnica m. Janów Lubelski) – IV kw. 2008
Razem : zakres rzeczowy 17,6 km za ok. 78,36 mln EURO OBWODNICE MIEJSCOWOŚCI PRZEWIDZIANE DO REALIZACJI W PROGRAMIE PORPW lata 2011-2012 1. Budowa obwodnicy m. FRAMPOL w ciągu DK Nr 74 - długość odcinka: 3,1 km - koszt realizacji ok. 8,22 mln EURO - lata realizacji: 2011-2012 2. Budowa obwodnicy m. GORAJEC w ciągu DK Nr 74 - długość odcinka: 6,4 km - koszt realizacji ok. 37,41 mln EURO 3. Budowa obwodnicy m. HRUBIESZÓW w ciągu DK Nr 74 - długość odcinka: 8,1 km - koszt realizacji ok. 32,73 mln EURO Razem : zakres rzeczowy 17,6 km za ok. 78,36 mln EURO Hrubieszów Frampol Gorajec
Układ docelowy dróg ekspresowych na terenie woj. lubelskiego Planowany przebieg drogi ekspresowej S46 LEGENDA Autostrada A-2 Drogi ekspresowe ujęte w programie POIŚ na lata 2009-2013 Pozostałe drogi ekspresowe Drogi krajowe istniejące Przejścia graniczne istniejące Przejścia graniczne planowane