REKLAMY WYŻSZEJ UCZELNI Z WYKORZYSTANIEM ANIMACJI KOMPUTEROWEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Łukasz Andrzejowski Rekonstrukcja zabytków archeologicznych z wykorzystaniem grafiki komputerowej w środowisku 3D Promotor mgr inż. Daniel Jaroszewski.
Advertisements

Modele oświetlenia Punktowe źródła światła Inne
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Podstawy grafiki komputerowej
Filmy poklatkowe wykonane za pomocą programu SALSAJ
Telewizja trójwymiarowa - wyzwania
Grafika komputerowa Wykład 8 Wstęp do wizualizacji 3D
Rozpoznawanie Twarzy i Systemy Biometryczne, 2005/2006
Animacja Animacja jest procesem automatycznego generowania serii obrazów, gdy kolejny obraz przedstawia pewną zmianę w stosunku do poprzedniego. Ta definicja.
Dyplomant: Rafał Bajno Promotor: dr inż. Mariusz Sobol
PODSTAWY ANIMACJI KOMPUTEROWEJ W ŚRODOWISKU FLASH
Geometria obrazu Wykład 15
Samobieżny pojazd poszukiwawczy sterowany komputerowo. Mączka Paweł Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki Warszawa 2007 Promotor mgr inż. Dariusz Olczyk.
Zarządzanie innowacjami
Przegląd ważniejszych bibliotek używanych przy projekcie Quall.
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Fotografia.
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
Symulacje komputerowe
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Kierunek : Elektronika i Telekomunikacja
Komputerowe wspomaganie pracy inżyniera
PRZEDSTAWIENIE ZA POMOCĄ METOD GRAFICZNYCH OPERACJI PIONOWANIA MECHANICZNEGO W SZYBIE Opracowali Paulina Lewińska Maciej Włodarczyk.
C.A.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
Powstawanie fotografii
Microsoft PowerPoint Wprowadzenie.
Zaawansowane techniki renderingu
ZASTOSOWANIE RENDERINGU W GRAFICE KOMPUTEROWEJ
O B J A Ś N I E N I E D O P R O G R A M U X A R A 3 D Z I E L O N A G Ó R A 2006.
Model I/O bazujący na HSWN Problem uczenia sieci HSWN
Aktywna mapa Puszczy Bydgoskiej
Lustrzanka cyfrowa jak to działa?.
Grafika wektorowa.
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
SYSTEMY EKSPERTOWE I SZTUCZNA INTELIGENCJA
Nowa prezentacja ćwiczenie Gdzie te notatki będą drukowane?
Animacja na stronie internetowej
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka
Otwórz sobie drzwi do kariery!
Montaż nieliniowy – montaż materiału obrazowego i dźwiękowego przy użyciu komputera, umożliwiający dostęp do każdego fragmentu materiału w dowolnym momencie.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Zawód Fotograf.
Alternatywy zawodowe po kierunku fototechnik: praca w filmie.
KINO Fotografie i grafiki: Fotolia.com.
Teksturowanie obiektów z wykorzystaniem reprogramowalnych modułów do obliczania cieniowania Daniel Kos promotor: dr inż. Radosław Mantiuk Wydział Informatyki,
Jak projektujemy prezentację multimedialną?
Metody animacji.
Grafika komputerowa Dr inż. Piotr Gronek
Lekcje z komputerem, 2006.
Składa się z wielu rysunków, które odtwarzane w odpowiedniej kolejności i z odpowiednią prędkością tworzą wrażenie ruchu.
Instrukcja obsługi aplikacji „Wizualizacja produktów CRH Klinkier”
Specjalność E Multimedia Studia dzienne inżynierskie Opiekun specjalności: prof. Krzysztof Marasek.
 1. Logujemy się do YouTube i przesyłamy film na serwer (klikamy na Prześlij film ). W czasie przetwarzania pliku możemy uzupełnić informacje o wideo.
Grafik komputerowy jest osobą zajmującą się tworzeniem reklam i różnego rodzaju publikacji przy użyciu komputera. Osoba pracująca na tym stanowisku.
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
PROJEKTORY.
Sporządzenie plików drukowych oraz naświetlanie prac.
Informatyka Zakres rozszerzony. GEOMETRIA - (gr. γεωμετρία; geo – ziemia, metria – miara) dział matematyki badający figury i zależności między nimi.gr.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania W Bielsku-Białej Kierunek informatyka Specjalność : Systemy informatyczne Praca dyplomowa inżynierska : System.
Grafika komputerowa Dr inż. Michał Kruk. Reakcja ś wiat ł a z materi ą : – Odbicie ś wiat ł a – Przenikanie ś wiat ł a Zale ż ne od w ł a ś ciwo ś ci.
Nasze pierwsze kroki w odkrywaniu fotografii. Instrukcja do ćwiczenia 1.Przygotowanie aparatu (włożenie filmu) 2.Ustawienie obiektu/osoby fotografowanego.
Programowanie dla każdego
technik organizacji reklamy
Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci.
Geometria obrazu Wykład 13
Miniprzedsiębiorstwo I Liceum ogólnokształcące w jaworznie
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zapis prezentacji:

REKLAMY WYŻSZEJ UCZELNI Z WYKORZYSTANIEM ANIMACJI KOMPUTEROWEJ PROJEKT I REALIZACJA REKLAMY WYŻSZEJ UCZELNI Z WYKORZYSTANIEM ANIMACJI KOMPUTEROWEJ W ŚRODOWISKU 3D PRACA DYPLOMOWA JULIA STOJANOW PROMOTOR MGR INŻ. DANIEL JAROSZEWSKI

PROJEKT WYBÓR STRATEGII POMYSŁ POKAZANIE, ŻE SZKOŁA NADĄŻA ZA TECHNOLOGIAMI I NOWINKAMI JEST DLA LUDZI AMBITNYCH I CHCĄCYCH COŚ W ŻYCIU OSIĄGNĄĆ POMYSŁ REKLAMA ROZGRYWA SIĘ NA TERENIE SZKOŁY I JEST WIRTUALNYM SPACEREM PO JEJ POMIESZCZENIACH KAŻDE Z POMIESZCZEŃ JEST IDEALNE – PIĘKNE, Z KLASĄ, PRZESTRONNE SZKOŁA TO MIEJSCE, O JAKIM KAŻDY MARZY Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

DOKUMENTACJA PROJEKTU STORYBOARD SZKIC NAJWAŻNIEJSZYCH SCEN POSTAĆ KOMIKSU ZAWIERA DYMKI, KOMENTARZE, UWAGI SCENARIUSZ POWSTAJE W NASTĘPSTWIE STORYBOARDU I JEST JEGO ROZWINIĘCIEM Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

STORYBOARD Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

REALIZACJA ETAPY ZDJĘCIA REFERENCYJNE MODELOWANIE OBIEKTÓW TEKSTUROWANIE (POKRYWANIE MATERIAŁEM) PRZYGOTOWANIE SCENY [ŚWIATŁA, KAMERY) TWORZENIE ANIMACJI RENDEROWANIE ANIMACJI MONTAŻ NIELINIOWY Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

ZDJĘCIA REFERENCYJNE Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

MODELOWANIE OBIEKTÓW TWORZENIE WIRTUALNYCH OBIEKTÓW NA PODSTAWIE ZDJĘĆ REFERENYJNYCH WYJĄTKOWA CZASOCHŁONNOŚĆ WYMAGA CIERPLIWOŚCI I UMIEJĘTNOSCI PLANOWANIA ZDECYDOWANA WIĘKSZOŚĆ OTACZAJĄCYCH NAS OBIEKTÓW JEST TECHNICZNIE PROSTA DO WYKONANIA POJEDYNCZE TRUDNIEJSZE OBIEKTY WYMAGAJĄ WYOBRAŹNI PRZESTRZENNEJ NA ZAAWANSOWANYM POZIOMIE Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

MODELOWANIE OBIEKTÓW - PRZYKŁAD Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

MODELOWANIE OBIEKTÓW - PRZYKŁAD Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

TEKSTURWANIE OBIEKTÓW NADAWANIE MODELOM KOLORÓW, FAKTURY, INNYCH WŁACIWOŚCI NP. ZDEFINIOWANIE SPOSOBU ODBIJANIA ŚWIATŁA TEKSTURY BITMAPOWE UTWORZONE NA PODSTAWIE ZDJĘĆ RZECZYWISTYCH POWIERZCHNI, NAJCZĘŚCIEJ ZDJĘĆ REFERENCYJNYCH CZASEM MUSZĄ BYĆ POWTARZALNE TEKSTURY PROCEDURALNE PARAMETRYZOWANE OBRAZY TWORZONE PROGRAMOWO, NP. OBICIE FOTELA Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

TEKSTUROWANIE OBIEKTÓW - PRZYKŁAD Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

OBIEKTY PO TEKSTUROWANIU Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

TWORZENIE SCENY SCENA OTOCZENIE WYMODELOWANYCH OBIEKTÓW ( SCIANY, WIDOK ZA OKNEM, NIEBO, INNE BUDYNKI ] OŚWIETLENIE KAMERY Z CELEM Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

OŚWIETLENIE ALTERNATYWA – ALGORYTM ENERGETYCZNY UŻYTO TRADYCYJNYCH LAMP, OŚWIETLAJĄCYCH SCENĘ ZA POMOCĄ ALGORYTMU ŚLEDZENIA PROMIENI WIĘCEJ LAMP - LEPSZY EFEKT, WOLNIEJSZE OBLICZENIA ALTERNATYWA – ALGORYTM ENERGETYCZNY DUŻO WOLNIEJSZY ( OKOŁO PÓŁ GODZINY NA KLATKĘ ) EFEKT FOTOREALIZMU PRZYKŁAD – SCENA 15-STO MINUTOWA, 375 KLATEK 30 MINUT x 375 KLATEK = 1 TYDZIEŃ, 1 DOBA I 3,5 GODZINY Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

ANIMACJA ANIMOWANIE KAMER KAMERA Z CELEM – DWA OSOBNE OBIEKTY DO ANIMACJI, KAMERA + CEL UMIESZCZENIE NA DWÓCH NIEZALEŻNYCH TORACH, PO KTÓRYCH PRZESUWAJĄ SIĘ OD POCZĄTKU DO KOŃCA ANIMACJI ZMIENNĄ JEST PROCENT PRZEBYTEJ DROGI NA ŚCIEŻCE– A NIE POŁOŻENIE CZY OBRÓT POMOC PRZY MANIPULACJI PRĘDKOŚCIĄ - INTERPOLACJA Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

ANIMOWANIE SZAF BIBLIOTECZNYCH WYKORZYSTANIE MODUŁU XPRESSO Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

RENDEROWANIE PRZELICZENIE SCENY 3D I UTWORZENIE Z NIEJ ANIMACJI LUB OBRAZU PRZYKŁADOWE OBLICZANE ELEMENTY: ODBICIA ŚWIATŁA, ZAŁAMANIA ŚWIATŁA, CIENIE, MGŁY JAKOŚĆ WYRENDEROWANEJ KLATKI JEST ODWROTNIE PROPORCJONALNA DO SZYBKOŚCI OBLICZEŃ WSTECZNE PLANOWANIE FILM OKOŁO 1 MINUTY, W SCENACH PO 10 – 15 SEKUND POJEDYNCZA SCENA: 10-15 SEKUND (250 – 375 KLATEK) OCZEKIWANY CZAS OBLICZEŃ: 12 GODZIN (720 MINUT) WNIOSEK: NA JEDNĄ KLATKĘ MOŻNA PRZEZNACZYĆ 2 – 3 MINUTY. Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

RENDEROWANIE - PARAMETRY ANTYALIASING – WYGŁADZANIE KRAWĘDZI GŁĘBOKOŚĆ POLA – USTAWIENIE GŁĘBI OSTROŚCI KAMERY ROZDZIELCZOŚĆ – TELEWIZYJNA PAL (720 x 576) PRAKTYCZNY CZAS RENDEROWANIA JEDNEJ KLATKI: OKOŁO 5 – 8 MINUT Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

MONTAŻ NIELINIOWY MUZYKA – PIERWSZE WYZWANIE MONTAŻU OPROGRAMOWANIE: ADOBE PREMIERE MUZYKA – PIERWSZE WYZWANIE MONTAŻU 3 FRAGMENTY INSTRUMENTALNE W UTWORZE, PRZEPLATANE ZWROTKAMI: 1. 16 SEK – WSTĘP INSTRUMENTALNY 2. 16 SEK – WSTAWKA INSTRUMENTALNA, Z WOKALEM 3. 27 SEK – CHÓR WYMAGANA OLBRZYMIA PRECYZJA PRZY CIĘCIU FRAGMENTÓW (PRZEJŚCIA NIE POWINNY BYĆ WYCHWYTYWALNE DLA WIDZA) Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

MUZYKA PROBLEM 1. ZA KRÓTKA PROBLEM 2. WOKAL W 2 FRAGMENCIE ROZWIĄZANIE: ZAPĘTLENIE FRAGMENTU WSTĘPU PROBLEM 2. WOKAL W 2 FRAGMENCIE ROZWIĄZANIE: ZROBIENIE Z NIEGO ATUTU Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

MONTAŻ OBRAZU MATERIAŁ FILMOWY DO MONTAŻU POWINIEN BYĆ DŁUŻSZY OD ZMONTOWANEGO DŹWIĘKU PRZEJŚCIA OBRAZU WPASOWAĆ W AKCENTY MUZYCZNE KRÓTKIE, NIE ZWRACAJĄCE UWAGI PRZEJŚCIA MIĘDZY UJĘCIAMI Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

MONTAŻ OBRAZU – GOTOWA SEKWENCJA Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

WNIOSKI MODELOWANIE OBIEKTÓW JEST WZGLĘDNIE PROSTE, DOPÓKI NIE ZOSTANIE PRZEKROCZONA PEWNA GRANICA ICH ZŁOŻONOŚCI – MODELOWANIE POZA NIĄ WYMAGA WYPRACOWANEJ WYOBRAŹNI PRZESTRZENNEJ, TALENTU I PRAKTYKI. BEZWZGLĘDNIE NALEŻY KORZYSTAĆ Z ALGORYTMU ENERGETYCZNEGO W OŚWIETLENIU SCEN FOTOREALISTYCZNYCH – PROJEKT NALEŻY TAK OPRACOWAĆ, ABY BYŁO TO MOŻLIWE MUZYKĘ NALEŻY MONTOWAĆ PRZED OBRAZEM Projekt i realizacja reklamy wyższej uczelni z wykorzystaniem animacji komputerowej w środowisku 3D

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ