Dokumenty i prezentacje multimedialne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Advertisements

Jak zrobić dobrą prezentację? autor: Piotr Kalita
Prezentacje multimedialne
Zasady tworzenia dobrych prezentacji Power Pointa
Zastosowanie technologii medialnych i internetowych Wygląd witryny krok po kroku Wykład dr in ż. Jacek Wachowicz
ZASADY PROJEKTOWANIA STRON WWW
Podstawy projektowania graficznego Projektowanie strony internetowej
Jak powinna wyglądać „Dobra prezentacja”
Edytor tekstu.
TWORZENIE TEKSTÓW.
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Budowanie makiety publikacji
prezentacji multimedialnych
Budowa i układ strony dokumentu
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
Podstawy grafiki komputerowej
Slajd tytułowy Czcionka Verdana
Podstawy redagowania dokumentów tekstowych
Strona formalna tekstu
języka hipertekstowego
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Wskazówki dotyczące pisania tekstów
Podstawowa zasada: przejrzystość i prostota
Opracowanie Dorota Libera
Tytuł Szablon prezentacji
Poznajemy edytor tekstu Word
Prezentacja raportów - uwagi
Prezentacja wyników w postaci plakatu (posteru)
Edytor tekstu Word.
Opracowała: Iwona Kowalik
Temat 7: Tekst.
Tworzenie prezentacji
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Przygotowanie prezentacji - etapy
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka
Aplikacje internetowe
Tytuł Szablon prezentacji
Lubelskie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego im. K. K. Baczyńskiego w Lublinie ul. Magnoliowa 8; Lublin; Tel/Fax: Projekt.
Podstawowe zasady dobrej i czytelnej prezentacji ZAPAMIĘTAJ
Aplikacje internetowe Grafika na stronach WWW ciąg dalszy Atrybuty znacznika body.
Moja pierwsza strona internetowa Created by Marta Guba
Przygotowanie dobrej prezentacji
Aplikacje internetowe
Zasady tworzenia dobrych prezentacji
W YBIERAMY KOLORYSTYKĘ DLA NOWEJ STRONY INTERNETOWEJ  Odpowiedni dobór kolorów to jeden z podstawowych elementów przygotowania dobrego projektu graficznego.
Najważniejsze! Zawartość strony Łukasz Stochniał.
Przygotowanie dobrej prezentacji
Jak projektujemy prezentację multimedialną?
Jak przygotować poster naukowy
FOLIOGRAMY, SLAJDY, PREZENTACJE???
Prezentacja Ewa Gurbiel Seminarium HCI 3.X Ogólny Zarys n Tworzenie n Rozplanowanie n Struktura n Trening (ćwiczenie) n Prezentowanie n Inne możliwości.
Zasady tworzenia prezentacji Wojciech Czerski na podstawie książki Pawła Lenara „Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych”
Przygotowanie składu Mariusz Dyduch.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Erazma z Rotterdamu w Poznaniu Jak tworzymy prezentacje czyli kilka zasad, których należy przestrzegać Andrzej Gągało.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
1. Rozpocznij wyszukiwanie wpisując w googlach poszukiwany temat lub słowa klucze pokrewne temu tematowi 2. np. „historia hip-hopu” lub „subkultury młodzieżowe”
Dariusz Nikiel. Klawisza ENTER używamy w celu zakończenia akapitu, a nie na końcu każdej linijki tekstu lub zdania. Klawisza ENTER używamy w celu zakończenia.
Jak przygotować poster naukowy
System Identyfikacji Wizualnej dla Gminy Osiecznica wykonanej w ramach X Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich Kliczków, luty 2008.
Prezentacje multimedialne
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
W przypadku studiów pierwszego stopnia praca dyplomowa może mieć formę projektu,
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Poznajemy edytor tekstu Word
Interlinia i odstępy między akapitami
Zapis prezentacji:

Dokumenty i prezentacje multimedialne Porady ogólne

Tytuły Wybierz kontrastowy krój pisma dla wyróżnienia tytułów Tradycyjnym, bezpiecznym zestawieniem jest bezszeryfowy tytuł do tekstu złożonego krojami szeryfowymi Rób wyraźne różnice stopni pisma Potrzeba stosowania wyraźnie większych liter jest szczególnie istotna w dokumentach, w których używa się jednego kroju pisma zarówno do tytułów, jak i samego tekstu. W takim przypadku odpowiedni stosunek stopnia tytułu do stopnia tekstu powinien być 4:1, a nawet 5:1.

Tytuły Używaj zróżnicowanych stopni pisma w celu stworzenia wyraźnej hierarchii ważności Używaj odstępów dla zwiększenia siły oddziaływania tytułu Jednym z najłatwiejszych sposobów zwiększenia siły oddziaływania tytułu jest dodanie wokół niego wyraźnego światła Odstępy wewnątrz tytułu zastąp światłem wokół niego W miarę zwiększania długości tytułu zmniejszaj odstępy międzyliterowe i interlinię

Tytuły i śródtytuły Do tytułów używaj zagęszczonych grubych krojów bezszeryfowych Ogranicz tytuły do co najwyżej trzech wierszy. Tytuły dwuwierszowe są jeszcze lepsze Dziel tytuły we właściwych miejscach Dziel tytuły na wiersze w tych miejscach, w których zrobiłbyś pauzę czytając je na głos Unikaj podkreślania tytułów i podtytułów Chcąc zwiększyć wyrazistość tytułów i śródtytułów używaj kontrastu typograficznego, a nie podkreślenia

Tytuły i śródtytuły Używaj śródtytułów do rozdzielania długich tekstów Używaj śródtytułów do uporządkowania tekstu i zapewnienia w nim naturalnych przerw Używaj odstępów do rozdzielania i łączenia Używaj pustych miejsc do sygnalizowania relacji między śródtytułem a sąsiadującym z nim tekstem Używaj wcięć składu dla podkreślenia śródtytułów Podkreśl znaczenie śródtytułów rozpoczynając je na lewo od tekstu z nim związanego

Tytuły i śródtytuły Używaj spójnej typografii do tytułów, śródtytułów i wyróżnionych cytatów Do wszystkich wyróżnień staraj się używać jednego kroju, ale z różnymi wielkościami, stopniem zaczernienia i wyrównaniami Unikaj izolowanych śródtytułów Przed i za śródtytułami umieszczaj zawsze co najmniej 3 wiersze tekstu

Wyróżnione cytaty Cytaty wyróżnione umieszczaj raczej wewnątrz akapitów niż pomiędzy nimi Wyróżnione cytaty nie powinny sprawiać wrażenia tytułów lub śródtytułów Unikaj umieszczenia wyróżnionych cytatów na początku łamu, w pobliżu tytułów lub blisko siebie Cytaty wyróżnione powinno się zaczynać nie wyżej niż 1/5 wysokości strony od jej górnej krawędzi i kończyć nie niżej niż o 1/5 powyżej dolnej krawędzi strony Używaj kontrastu dla wyróżnienia cytatów Korzystaj z kontrastu typograficznego dla wyróżnienia cytatów z otaczającego tekstu. Typowym rozwiązaniem jest zastosowanie kontrastującego typu czcionek, np. bezszeryfowych cytatów wewnątrz szeryfowego tekstu

Tekst zasadniczy Unikaj stosowania krojów stylizowanych Unikaj umieszczenia obok siebie podobnych krojów i wielkości pisma Unikaj długich wierszy zapisanych małym krojem lub krótkich wierszy dużym Zwiększając szerokość łamu równocześnie zwiększaj wielkość pisma Zastępuj tekst podkreślony pogrubieniami, kursywą lub kapitalikami Unikaj zbyt częstego używania kursywy lub pogrubień Pogrubione nazwy, czy fragmenty zdań wewnątrz akapitu działają rozpraszająco

Dzielenie wyrazów Nie dziel wyrazów w tytułach, śródtytułach i wyróżnionych cytatach Wprowadzaj dzielenie wyrazów w tekstach sformatowanych w chorągiewkę Używaj twardej, nieprzenoszonej spacji dla uniknięcia rozdzielania słów Unikaj sytuacji, gdy kilka wierszy z dzielonym ostatnim wyrazem następuje kolejno po sobie Nie dziel nazw własnych Staraj się nie dzielić złożonych słów i wyrażeń

Materiał ilustracyjny Niech wielkość odpowiada ważności Dąż do tego, by wielkość fotografii była wprost proporcjonalna do jej ważności. Pozwól, by najważniejsze fotografie dominowały na stronie. Jedno duże zdjęcie może znacznie łatwiej stworzyć odpowiedni nastrój niż kilka mniejszych, rywalizujących ze sobą. Zdjęcia powinny prowadzić wzrok czytelnika na stronę, a nie z niej sprowadzać

Materiał ilustracyjny Dodawaj ramki do zdjęć o jasnym tle Zachowaj ostrożność umieszczając tekst na tle zdjęcia Rozważ możliwość wypuszczenia ważnych zdjęć do krawędzi strony Unikaj podpisów ilustracji w postaci długich justowanych wierszy zapisanych małymi, pochyłymi literami Usuwaj niepotrzebne wyrazy Unikaj podpisywania rzeczy oczywistych. Pomijaj podpisy tam, gdie zdjęcie mówi samo za siebie

Grafika informacyjna Zastępuj tekst schematami działania dla podkreślenia kolejności Zastępuj tekst schematami organizacyjnymi, gdy chcesz ukazać powiązania Zastępuj tekst tabelami chronologicznymi, gdy chcesz opisać historię

Wykresy Wybierz odpowiedni rodzaj wykresu Odpowiedni dobór środków wizualnych ma kluczowe znaczenie dla ich skuteczności Używaj skali, która zachowuje właściwe proporcje Eliminuj z wykresu zbędne szczegóły Upraszczaj opis osi x i y Unikaj małych ilustracji rozrzuconych po całej stronie

Akcenty graficzne Wprowadzaj tło negatywowe i cieniowane, gdy chcesz uporządkować informację Tło negatywowe i cieniowane zwiększa siłę oddziaływania ilustracji i tabel Nie nadużywaj tekstu negatywowego Unikaj wyróżnienia mało istotnych informacji poprzez zapisywanie ich białymi literami na czarnym tle W tekstach negatywowych stosuj duże pogrubione kroje bezszeryfowe zamiast niewielkich szeryfowych

Akcenty graficzne Unikaj zbyt częstego używania podbarwionego lub cieniowanego tła Dostosuj grubość akcentów graficznych do wyróżnianego tekstu Kiedy używasz poziomych linii do wyróżnienia tytułu lub nagłówka, pamiętaj by nadać im taką sama grubość jaką maja litery Unikaj niepotrzebnych ramek i linii

Kolor Dąż do koncentracji, a nie rozpraszania koloru Stosowanie koloru jest skuteczne, gdy skoncentruje się go w kilku dużych miejscach Korzystaj z kolorów dla podkreślenia ważnych informacji Kolor przyciąga uwagę do najważniejszych informacji, takich jak zalecenia, ostrzeżenia czy wnioski

Kolor Wybieraj kolor o odpowiedniej sile oddziaływania i właściwym odcieniu emocjonalnym Możesz wykorzystać kolory do wywołania odpowiedniego wrażenia zarówno otwarcie, jak i podświadomie. Jasne kolory (np. żółty) przybliżają, są bardziej widoczne. Barwy zimne (np. niebieski, zielony) cofają, przyciągają mniej uwagi. Z tego względu te same elementy graficzne mogą mieć różną siłę oddziaływania w zależności od użytego koloru.

Kolor Kolorowy tekst zestawiaj grubszymi i większymi czcionkami niż czarny Zawsze wyrównuj zmniejszony kontrast między tłem a kolorem czcionki, gdy wprowadzasz tekst w kolorze Zachowaj ostrożność przy cieniowaniu koloru Kolor szybko traci swoją siłę oddziaływania gdy jest cieniowany lub przytłumiony

Foliogramy i slajdy Unikaj umieszczenia zbyt wielu informacji na jednej stronie Traktuj swoje foliogramy i slajdy bardziej jako wskazówki niż artykuł. Złota zasada: każdy foliogram lub slajd powinien zawierać nie więcej niż 5-6 punktów, z których każdy jest opisany nie więcej niż 4-6 słowami. Do środków wizualnych używaj krojów bezszeryfowych Numeruj foliogramy i slajdy