Jako współczesna utopia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kiedy, jak i dlaczego komputer uzależnia?
Advertisements

Zakupy.
Kielce na rynku od 2001 r.. Minisaloniki Prasowe - wyspecjalizowane punkty sprzedaży prasy i produktów FMCG Powierzchnia: 6 – 18 m2 Saloniki Prasowe.
IKEA w Polsce.
Seminarium dyplomowe magisterskie 1
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Jarek Sochacki Absolwent biologii w roku akad. 2005/2006 Erasmus (Essen, Niemcy) 2005/2006.
Gimnazjum nr 42 Nasza wycieczka rozpoczęła się 5 maja o godzinie 23:00. Punktualnie zebraliśmy się przed autokarem i zajęliśmy swoje miejsca. Wszyscy.
Sklepik szkolny.
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
Aktywne spędzanie czasu z rodziną
CONRADINOWIEC ŚWIADOMYM KONSUMENTEM
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Wykorzystanie danych w małych firmach Dominika.
“Przemyśl to ...” Kliknij żeby obejrzeć slajdy ...
Uczyłem się na lekcjach
Zasady bezpieczeństwa w sieci
Star City Tomaszów Mazowiecki
ZastosowanieNiszczenie ModelStyle+ Poziom bezpieczeństwaS3 (Ścinki o maks. szer 4mm i maks. długości 80mm) Szerokość cięcia4x23 Pojemność kosza12 litrów.
Jak działa program ? Karta Turkusowa Od pierwszego pobytu w Club Med Karta Srebrna 8000 E albo 80 noclegów w ciągu ostatnich 3 lat Karta Złota E.
Opracował: Wiktor Mikłasz. Spis Treści CodziennośćPracaInformatykaWakacje.
Philosophy for Old Age George Carlin on age102. (Absolutely Brilliant)
Mobility Extension MobEx Wzrost konkurencyjności Wygoda Twoich klientów.
KARTY BANKOWE.
Jabłonowo w liczbach i nie tylko - fryzjerstwo
Zrozum sposób myślenia Klientów >> zwiększ swoją sprzedaż!
HISTORIA PEWNEGO OŁÓWKA
Sejm Dzieci i Młodzieży. Lokalne produkty dobrem dla Ciebie i Twojej rodziny Debata na temat promocji lokalnej żywności na rynku regionalnym.
Turystuka Weekendowa.
Gimnazjum im. Czesława Miłosza w Topoli Królewskiej
Marta Warych Kinga Sowik klasa 3LP
Matematyka w życiu Codziennym.
Weekend Majowy 2013.
Złote myśli.
Historia pieniądza – Pieniądz dawniej, a dziś.
PARADOKS NASZYCH CZASÓW
Kliknij myszką aby zobaczyć prezentacje... (Twoje życie to doceni...)
Jak się żyło w czasach PRL-u... Czyli robimy zakupy
Formy i funkcje pieniądza
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Bratysława € Bańska Bystrzyca 300 – 500€ Koszyce 200 – 450€ Kežmarok 200 – 350€ Koszty życia Porównanie kosztów wynajmu dwupokojowego mieszkania.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Zapraszamy do udziału w quizie historycznym. W którym roku sejm uchwalił ustawę o zniesieniu cenzury? : a) W 1991 b) W 1990 c) W 1993.
E.E. SCHMITT „OSKAR I PANI RÓŻA”
Szczęście to…..
FILOZOFIA DLA STARSZYCH
PORANEK ZMARTWYCHWSTANIA
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Lud Boży wielbi Boga w dni święte
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
Naszą wycieczkę po Warszawie rozpoczęliśmy od zwiedzania Stadionu Narodowego. Przy okazji zwiedzania pan przewodnik wspomniał również o niezapomnianym.
SKLEP DETEKTYWISTYCZNY „LUPA”. Polityka działalności sklepu:  Tylko markowe produkty  Aby mieć pewność, że sprzęt który Państwo kupujecie został zaprojektowany.
Promocja listopadowa 2015 Aby zarobić już za miesiąc dużo pieniędzy - musisz te informacje przekazać dalej i nauczyć je przekazywać jeszcze dalej…
Od 20 lat wspieramy przedsiębiorczość Polaków i co dalej?
Masz pytania – zadzwoń stac. (032) / kom: Realizacja zamówienia przez sklep Klient złożył zamówienie poprzez komórkę/komputer, więc.
,,Mój zawód”,,Mój zawód”. Bibliotekarz znany wśród młodzieży jako cicha podstarzała osoba, której zadaniem jest podać i odłożyć książkę na miejsce. Jednak.
Pułapki w sklepach czyli krótki zakupowy przewodnik.
4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.
Czym jest program MultiBenefit?. MultiBenefit Czym jest MultiBenefit? Program MultiBenefit ułatwi zaspokajanie Twoich codziennych potrzeb, zainspiruje.
,,Krople wody i jej przygody” Grupa II Weronika Forysiak(lider) Amelia Jaros Krzysztof Stępniak Hubert Szymczykiewicz Rafał Jóźwiak.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Przedsiębiorczość Innowacyjna prezentacja końcowa Marshall Software Bartosz Marszałek Bartosz Milewski Piotr Markowski Krzysztof Leoniak.
Podmioty prawa cywilnego
Matematyka w życiu codziennym.
Produkcja śmieci w moim domu
Moduł 3 – przygotowujemy kampanię mailową
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
Rok Liturgiczny.
Zapis prezentacji:

Jako współczesna utopia Hipermarket Jako współczesna utopia

Jak dawniej traktowano sklepy W latach 80-tych XX w sklepy traktowano jako swego rodzaju przymus. Działo się tak z powodu niebotycznie długich kolejek, jak i przez brak towaru. Jeśli takowy się pojawiał, to trafiał tylko do „wybranych”. Na kartkach był nasz przydział spożywczy- niemożliwe było nabycie czegoś, na co akurat miało się chętkę.

Współczesna utopia Może to właśnie przez to jesteśmy tak „łasi” na wielkie hipermarkety. Tam zawsze jesteśmy chętnie widziani, również przez „marketingowców”. Niejednokrotnie odczuliśmy, jak wielkim pożeraczem pieniędzy i czasu są handlowe metropolie. Wielki wybór wielorakich produktów zaostrza nam tylko apetyt na inne i zanim się obejrzymy nasz wózek jest już pełny.

Hipermarket jako świątynia Hipermarkety w dzisiejszych czasach stały się „gigantycznymi świątyniami” i pałacami obfitości. Kiedy wkraczamy do nich przekraczamy tak jakby magiczną granicę między zwykłym światem od tego ulepszonego, który jest w środku. Wózek staje się nasza przepustką do wyróżnionej strefy. Jest on także naszym pojazdem, jaki i tarczą pozwalającą odgrodzić się od innych kupujących.

Centra handlowe trzeciej generacji Obecna centra handlowe, w ciągu ostatnich czterech, pięciu lat można zaliczyć do tzw. mallów. Są to z reguł wielkie obiekty, zaprojektowane tak, by „wessać” klienta wraz z rodziną i zatrzymać na wiele godzin. Tysiące półek z różnorakimi, powszechnie dostępnymi produktami. Do tego dodatkowe sklepy, kręgielnie, centra rozrywki z multipleksem i masa restauracji.

Hipermarket jako „świątynia” Wielkie centra handlowe to także świątynie konsumpcji. Zjawisko to w polskiej rzeczywistości jest stosunkowo nowe, ale metafora, której używa się do jego opisanie, liczy już ponad 100 lat. Pierwszy raz została użyta do opisania z jednego z XIX-wiecznych domów towarowych. Na miano świątyń ówczesne domy towarowe zasłużyły nie tylko dlatego, że były jak na owe czasy b. duże i bogato zdobione, co mogło na myśl przywodzić katedry, ale także dlatego, że zaczęły wykorzystywać święta kościelne w celu zwiększenia sprzedaży.

Miejsce, gdzie czas staje Jednym z zabiegiem, aby zatrzymać klienta jest brak zegarów. Chodzi o to, by klientów nie denerwował upływ czasu i by zapomnieli o tym, co na zewnątrz, dali się uwieść zapomnieniu.

Zakupy spektaklem Zakupy w hipermarketach mają stać się spektaklem obfitującym we wszelkiego rodzaju doznania, w szczególności wzrokowe. Obowiązuje tu zasada reakcji łańcuchowej: patrzysz – kupujesz. Im więcej możesz zobaczyć, tym więcej kupisz. Zmuszenie klienta do patrzenia staje się równoznaczne ze skłonieniem do kupowania. Dlatego też mall staje się miejscem, w którym niemal na każdym kroku możemy zobaczyć jakiś spektakl bądź przedstawienie.

Niedziela Czy?

Jak się okazuje najlepszym dniem na wybranie się na zakupy jest niedziela - tak naprawdę jedyny dzień wolny zapracowanych Polaków. Z badań wynika, że w niedziele sprzedaż jest nawet o 80% większa niż w inne dni. Ale czy cotygodniowe wizyty w hipermarketach naprawdę zajmują aż tak ważne miejsce w naszym życiu? Czy musimy spędzać dzień pański w centrum handlowym? Jest przecież tyle lokalnych sklepów, które właśnie przez hipermarkety prosperują coraz gorzej…

Maciej Baj Karolina Dobkowska Amanda Kalinowska Andrzej Rodziewicz Dziękujemy za uwagę!  Maciej Baj Karolina Dobkowska Amanda Kalinowska Andrzej Rodziewicz